De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Autosport Quiz > Quiz 2009
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 24-05-2009, 20:14
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Oplossingen vraag 15 en 16



Hier zijn de oplossingen van vraag 15 en 16 :

Vraag 15 :
  1. Uit welke film komt deze scene? Grand Prix (1966)
  2. Uit welke film komt deze scene? Days of thunder (1990)
  3. Uit welke film komt deze scene? Winning (1969)
  4. Uit welke film komt deze scene? Herbie goes to Monte Carlo (1977)
  5. Welke van deze 4 films steekt de anderen de loef af, en waarom? Grand Prix: hij won 3 Oscars

Tip :



Oplossing : we zien hier een foto van Eva Marie Saint, die de vrouwelijke hoofdrol van “Grand Prix” voor haar rekening nam…

“Herbie goes to Monte Carlo” werd door bijna iedereen herkend, behalve door “Le Pilote sans Visage”, die hier “The love bug” meende in te herkennen. Beetje een vergelijkbare situatie bij vraag 15.5 waar iedereen het juiste antwoord wist op het eerste deel van de vraag, maar over het “waarom” was “Le Pilote sans Visage” ook niet specifiek genoeg door niet te vermelden dat het om de 3 Oscars ging die “Grand Prix” onderscheidde van de rest…

Vraag 16 :
  1. Wie zit er achter het stuur van de winnende wagen? Boutsen
  2. Welke GP is dit? Hongarije
  3. Hoeveel opgaves telde deze GP? 11, maar omdat er 2 opgevers achteraf opgenomen werden in de uitslag wordt 9 ook goedgerekend
  4. In welk jaar speelt dit zich af? 1990
  5. Wat kreeg de winnaar van zijn teamchef nog diezelfde dag cadeau?De mededeling dat hij het volgende seizoen vervangen zou worden door Mansell en dat hij dus op zoek mocht gaan naar een ander team.

Tip :



Oplossing : we zien hier een foto van een mooie dame, met op de achtergrond een Citroën C4 – tevens de naam van het administratief document dat de werknemer toegang geeft tot het statuut van 'werkzoekende' (of 'werkloze'). In dit geval verwezen hiermee naar de arme Thierry Boutsen, die van Frank Williams zijn ontslag (op het einde van het seizoen) te horen kreeg, de dag van zijn 3e (en laatste) overwinning voor Williams.

Wat betreft het aantal opgaves telden we dus zowel “9” als “11” goed, naargelang je de vraag interpreteert zijn beide antwoorden mogelijk. Juha echter antwoordde “10”, en dat slaat eigenlijk nergens op: het is niet het juiste aantal volgens de werkelijkheid, en het is ook niet het juiste aantal volgens de officiële uitslag… Over het “cadeau” van Boutsen was over het algemeen ook geen twijfel, behalve bij Pat die dacht dat hij een fax met felicitaties ontvangen had (wat misschien ook wel klopt, maar niet bij de tip “C4” past), en TvD die waarschijnlijk benadeeld is vanwege zijn Nederlandse afkomst, aangezien hij de uitdrukking “C4” niet linkte aan “ontslag” en daarom Boutsen gecontacteerd heeft om te vragen welk cadeau hij ontvangen had. Uiteraard zei Boutsen dat hij géén cadeau ontvangen had; je ontslag is niet echt een cadeau… Ik hoop dat Thierry niet te boos gereageerd heeft op je vraag Tim?

Dit levert dus de volgende tussenstand op :
  1. Gvd : 110 op 110 , een score van 100 %
  2. HHugo : 109 op 110 , een score van 99 %
  3. Didier Pironi : 108 op 110 , een score van 98 %
  4. Juha : 108 op 110 , een score van 98 %
  5. Louis : 108 op 110 , een score van 98 %
  6. TvD : 106 op 110 , een score van 96 %
  7. 'Le pilote sans visage' : 105 op 110 , een score van 95 %
  8. Pat : 105 op 110 , een score van 95 %
  9. Zaibatsu Racing : 105 op 110 , een score van 95 %
  10. Kulgan : 103 op 110 , een score van 94 %
  11. HF Integrale : 101 op 110 , een score van 92 %
  12. Begems : 68 op 110 , een score van 62 %
  13. Johan : 65 op 110 , een score van 59 %
  14. Raceboy : 61 op 110 , een score van 55 %
  15. Dupanton : 45 op 110 , een score van 41 %
  16. Bluelite : 39 op 110 , een score van 35 %
  17. Thomaske : 20 op 110 , een score van 18 %

Voor het eerst dit jaar hebben we één enige leider die bovendien nog steeds aan 100% scoort én bovendien weer iemand is die nog niet eerder gewonnen heeft. Benieuwd of je aan de druk gaat blijven weerstaan, GvD… Ook de tweede plaats is nu bezet door één speler, ons aller bekende Hhugo is op kousevoeten in het spoor van GvD gebleven… En op de 3e plaats staan 3 ex-aequo’s, dus dat belooft nog voor de toekomst!

In elk geval proficiat aan alle deelnemers, en op naar vraag 17 en 18!

Je kan de tussenstand overigens HIER nog eens op je gemak bekijken.

En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #2  
Old 24-05-2009, 20:27
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...
 
Join Date: Dec 2003
Location: Landen
Posts: 1,187
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Juha echter antwoordde “10”, en dat slaat eigenlijk nergens op: het is niet het juiste aantal volgens de werkelijkheid, en het is ook niet het juiste aantal volgens de officiële uitslag…
Ik vraag me ook af hoe ik er aan geraakt ben. Maar er is nog niks verloren.
__________________
www.rallyfoto.be
Reply With Quote
  #3  
Old 24-05-2009, 20:59
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
...en TvD die waarschijnlijk benadeeld is vanwege zijn Nederlandse afkomst, aangezien hij de uitdrukking “C4” niet linkte aan “ontslag” en daarom Boutsen gecontacteerd heeft om te vragen welk cadeau hij ontvangen had. Uiteraard zei Boutsen dat hij géén cadeau ontvangen had; je ontslag is niet echt een cadeau… Ik hoop dat Thierry niet te boos gereageerd heeft op je vraag Tim?
De "C4" kon ik inderdaad niet plaatsen bij deze vraag, Citroen ook niet trouwens . Ik ben er maar van uit gegaan dat de dame in kwestie Hongaarse zou zijn Overigens zeg je nu zelf ook "je ontslag is niet echt een cadeau"; misschien is de vraagstelling dan ook niet helemaal correct geweest? Het heeft mij EN Thierry Boutsen zelf in ieder geval op het verkeerde been gezet.... Trouwens, als het onderwerp van de vraag (Thierry) de vraag zelf niet goed beantwoord is dat dan niet een beetje vreemd??

In mijn berichtje naar Thierry Boutsen zelf heb ik duidelijk vermeld dat het hier ging om een vraag uit een online quiz op een Belgisch forum; de naam van de vraagsteller heb ik er ook maar bij vermeld.....





..... grapje natuurlijk .... dat van de naamvermelding dan
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #4  
Old 24-05-2009, 21:44
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by TvD View Post
Trouwens, als het onderwerp van de vraag (Thierry) de vraag zelf niet goed beantwoord is dat dan niet een beetje vreemd??
Bwa, misschien bewijst dit alleen dat Thierry niet zo'n goede quizzer is... Ofwel is het iets waarover Thierry niet zo fier is en waarover hij het liever niet heeft, wat begrijpelijk is. Wat ook kan zijn is dat het bericht van het ontslag niet echt de dag van de GP zelf gekomen is (zoals de geruchten vermelden) maar dat dit bv pas 's anderendaags gebeurd is. Ik was er uiteraard niet persoonlijk bij aanwezig, maar zelfs in dat geval blijkt het voor het merendeel van de quizzers een oplosbare opgave geweest te zijn, dus ik denk niet dat het hier om een onbreekbare kraker ging...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #5  
Old 24-05-2009, 22:53
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Bwa, misschien bewijst dit alleen dat Thierry niet zo'n goede quizzer is... Ofwel is het iets waarover Thierry niet zo fier is en waarover hij het liever niet heeft, wat begrijpelijk is. Wat ook kan zijn is dat het bericht van het ontslag niet echt de dag van de GP zelf gekomen is (zoals de geruchten vermelden) maar dat dit bv pas 's anderendaags gebeurd is. Ik was er uiteraard niet persoonlijk bij aanwezig, maar zelfs in dat geval blijkt het voor het merendeel van de quizzers een oplosbare opgave geweest te zijn, dus ik denk niet dat het hier om een onbreekbare kraker ging...
Oplosbaar was het zeker; het was het eerste wat ik vond, maar ik kon het niet matchen met een cadeau... als ik de term "C4" wel had gekend ,was het ook voor mij een goed oplosbare kraker geweest helaas, het mocht niet zo zijn...

Overigens heb ik inmiddels nog contact gehad met Thierry en hij bevestigt dat hij nog dezelfde dag te horen kreeg dat zijn contract niet verlengd zou worden... daarmee is meteen een gerucht de wereld uit geholpen
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #6  
Old 24-05-2009, 23:58
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by TvD View Post
Overigens heb ik inmiddels nog contact gehad met Thierry en hij bevestigt dat hij nog dezelfde dag te horen kreeg dat zijn contract niet verlengd zou worden... daarmee is meteen een gerucht de wereld uit geholpen
We zouden hem moeten vragen om de prijzen te komen uitreiken.
Reply With Quote
  #7  
Old 25-05-2009, 00:20
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Quote:
Originally Posted by Guido View Post
We zouden hem moeten vragen om de prijzen te komen uitreiken.
ik zou liever die dame voor de C4 zien dan Boutsen
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #8  
Old 25-05-2009, 10:11
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally Posted by TvD View Post
t.... Trouwens, als het onderwerp van de vraag (Thierry) de vraag zelf niet goed beantwoord is dat dan niet een beetje vreemd??
Dat is in de rijke geschiedenis van deze quiz al wel vaker voorgekomen Iets met Lancia's 037 en Studebakers en zo van die dingen

En wat die prijsuitreiking betreft heb ik zowaar een compromisvoorstel: Thierry Boutsen komt de bevallige dame als "prijs" overhandigen aan de winnaar van de quiz

Verdekke toch ik had eigenlijk moeten deelnemen
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.