De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Autosport Quiz > Quiz 2006
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 04-11-2006, 16:34
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally Posted by Werner333 View Post
Het niveau van de livequiz is helemaal niet zo hoog.
Je hebt daar geen internet om dingen op te zoeken en het moet nog plezant blijven he.
Sssst, we hebben onzen "Johnny" net een flink pak huiswerk meegegeven
Reply With Quote
  #17  
Old 04-11-2006, 23:40
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Eerst en vooral een dikke proficiat voor Huudo met zijn overwinning!

En ook een proficiat en een oprechte dankuwel voor Werner en Sennake voor het organiseren van deze quiz.


Voor mij wordt het echter een afscheid. Na 3 jaren Online Quiz stop ik ermee, omdat het onder de huidige omstandigheden echt niet meer leuk is. Laat ik me even nader verklaren. Ik heb enerzijds aan deze quiz heel veel plezier beleefd; net zoals Hannu heel veel nieuwe sites ondekt dankzij deze quiz, en door het opzoeken en grasduinen in mijn persoonlijk archief heel wat zaken die ik vergeten was weer bovengehaald. Anderzijds heeft deze quiz ook al heel wat wrevel en ongenoegen bij me opgewekt. Jongens, laten we heel eerlijk zijn. Dit is een zeer harde quiz die op een zeer hoog niveau gespeeld wordt. Als je in de Top 10 wil eindigen moet je ten eerste al een complete autosportfanaat zijn en moet je er ten tweede een pak tijd insteken. Meedoen onder het Huudo-motto 'maximaal 15 tot 20 minuten per vraag' is er zeker niet meer bij als je vooraan wil meestrijden. Ik ben er zeker van dat Huudo zijn eigen normtijd dit jaar meerdere malen ruimschoots overschreden heeft . Zelf is het me meer dan eens overkomen dat mijn lieve echtgenote me om 3 uur 's nachts achter mijn PC vandaan kwam halen met vragen als "Ben je nu weeral met die quiz bezig?" of "Heb je ze nog wel allemaal op een rij?". Aan de reacties die ik hier dit jaar al gelezen heb, is het gelukkig niet alleen ten huize Baron geweest dat de Online Quiz voor woorden heeft gezorgd. Gedeelde smart is halve smart, nietwaar . En ik moet eerlijk toegeven dat er dagen zijn geweest dat ik al mijn vrije tijd in deze quiz stak.
Ik begrijp dat het voor de organisatoren natuurlijk ook steeds moeilijker wordt om vragen te vinden die een verschil kunnen maken. Toch vind ik ook dat de jury zelf dit jaar een paar keer serieus uit de bocht is gegaan. Kijk, als je 'Muller' (zonder umlaut) fout rekent op een vraag waarop het antwoord 'Müller' (met umlaut) moet zijn; dan begrijp ik niet waarom je dan 'Monaco' (een land waarvan de hoofdstad Monte Carlo is) wel als een goed antwoord aanvaardt op de vraag 'In welke stad ligt dit circuit?'. Dat is meten met twee maten en gewichten. Als je ,zoals Pat aangeeft, vraag 39 enkel kan oplossen als je relaties met bepaalde mensen bij MAK hebt, of als je bereid bent mensen privé lastig te gaan vallen met een quizvraag; dan vind ik toch dat we een stap te ver gaan. Ik hoop dat de jury kan begrijpen dat dit soort dingen frustraties opwekt bij de deelnemers die hierdoor punten verliezen. Ik kan zo nog wel enkele voorbeelden aanhalen, maar het is zeker niet mijn bedoeling om Werner en Sennake hier frontaal aan te vallen. Uit eigen ervaring weet ik immers hoe moeilijk het is om een quiz te organiseren. Je denkt dat je alles tot in de puntjes hebt voorbereid, maar toch word je nog met verrassingen en discussies geconfronteerd. En dat is dan weer de grote frustratie van een quiz-organisator. Een klein voorbeeld : de vraag over het aantal starters in de 24 Uren van Francorchamps 1973. Als 'die hard' touringcarfanaat kende ik dat verhaal over die 61e wagen die illegaal aan de start stond. Dat was parate kennis. Ik was er dus, met enkele anderen en ook latere winnaar Huudo, 100% van overtuigd dat '61' en niet het klassieke '60' het juiste antwoord was. Bleek dat nu net de instinker van de vraag te zijn. Kijk, over zoiets kan je eeuwig blijven discussiëren. Als jury moet je dan de knoop doorhakken, met als gevolg discussies en duidelijk voelbare frustraties bij zowel de jury al enkele deelnemers, mezelf incluis.

Negatieve kritiek geven is gemakkelijk, opbouwende kritiek veel moeilijker, dat besef ik. Ik wou dat ik een oplossing kon aanreiken voor de impasse waarin de Online Quiz toch wel duidelijk zit; maar die heb ik jammer genoeg ook niet . Het format van de Paddock Live Quiz is eenvoudiger en eerlijker, daar gaat het louter om parate kennis zonder hulpmiddelen : er wordt een vraag gesteld, je krijgt enkele seconden bedenktijd, je weet het antwoord of je weet het niet, en hop verder naar de volgende vraag. Geen uren opzoekwerk in oude autosporttijdschriften of in bibliotheken, geen getelefoneer naar allerhande hulplijnen, geen urenlang surfen op het internet; maar gewoon een paar uurtjes kwissen en achteraf nog gezellig een pint drinken aan de toog van de Wheels. Ik geef dan ook graag rendez-vous om in februari samen met met mijn maats Juha en Hannu onze titel van vorig jaar te verdedigen. En als er nog een Online Quiz komt in 2007 wens ik nu al veel succes met veel plezier en weinig discussies aan alle deelnemers en organisatoren .

Last edited by Baron; 04-11-2006 at 23:49.
Reply With Quote
  #18  
Old 05-11-2006, 14:12
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Hasselt
Posts: 470
Waw,

had ik niet meer verwacht, ik ben toch nog 3de geworden.
Kan niet ieder jaar eerste zijn hé, zou niet meer plezant zijn voor de anderen.
Proficiat organisatoren, het waren weer zeer bewogen vragen over het ganse jaar, enkele gemakkelijke maar ook enkele verdomde moeilijke.
En discussies zullen er wel altijd zijn maar dit moet zoals steeds op een volwassen manier opgelost worden.
Ik blijf in elk geval er mee doorgaan ook al verklaard mijn vrouw mij gek, maar ik blijf het leuk vinden.
Op naar 2007 !!!

een tevreden brandweerman
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.