De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Autosport Quiz > Quiz 2004
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 23-05-2004, 17:49
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Oplossingen vraag 11 en 12

Hier zijn we met de oplossingen van vraag 11 en 12.

Vraag 11 :
[list=1][*]Wie is de piloot achter het stuur ? Kalle Grundel [*]Wie is de co-piloot ? Benny Melander [*]Over welke rally gaat het hier ? Rally van Zweden [*]In welk jaar speelt zich dit af ? 1986 [*]Wat was het behaalde resultaat van deze combinatie ? 3e plaats [/list=1]

Tip? Ge moet buiten kijken!

K G en B M zijn de initialen van de piloten. Nogal doorzichtig, tot ongenoegen van nogal wat deelnemers. Daarin hebben we nu dus bijgestuurd.

Antwoorden waarin de voornaam ontbreekt of enkel de eerste letter opgegeven wordt, kunnen niet goedgerekend worden. Dit stond duidelijk vermeld op het einde van de vraag, en deze policy zal vanaf nu geldig blijven tot en met de laaste vraag...

Vraag 12 :
[list=1][*]Wie is piloot nr 1 ?Pierre Dumay [*]Wie is piloot nr 2 ?Gustave “Taf” Gosselin [*]Welke wagen is dit (volledige benaming + chassisnummer!) ?Ferrari 250 LM, chassisnummer 6313 [*]In welk jaar speelt zich dit af ?1965 [*]Wat was het behaalde resultaat van deze combinatie ?2e plaats [/list=1]

Tip? De Jacky won er 6 keer.

Dit wijst uiteraard op de 6 overwinningen van Jacky Ickx in Le Mans.

Dat levert volgende rangschikking op (ex-aequo's in willekeurige volgorde) :
[list=1][*] Baron : 300[*] Jan : 300[*] HHugo : 300[*] Guy : 300[*] Fleabite : 300[*] Huudo : 300[*] Ottooke : 300[*] Swa : 299[*] Sledge : 299[*] Porsche : 299[*] Lotuzzz : 299[*] Vanni : 298[*] Pompierke : 298[*] AlainH : 293[*] Superdiesel : 292[*] Bazzie : 290[*] Nox : 290[*] Marshal : 289[*] The Interceptor : 289[*] Raceboy : 289[*] Jjoris : 288[*] Lambo : 288[*] Johan : 287[*] Manu : 279[*] Megane : 269[*] Obi-Jan : 264[*] Lender : 219[*] Snelle Japie : 188[*] Autosport.be : 188[*] Marcel : 179[*] A.J. : 99[*] Dragonfly : 95[*] Juha : 93[*] Iceman : 69[*] Corvetteboy : 66[*] TiBo : 8[/list=1]

Proficiat aan alle deelnemers, en op naar vraag 13 en 14!

Je kan de tussenstand overigens HIER nog eens op je gemak bekijken.

En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #2  
Old 23-05-2004, 18:05
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
hmm, ik heb nu wel niet meegedaan, maar toch een vraagje: wat als je bij vraag 12.2 de bijnaam niet opgegeven zou hebben? punten-verlies of niet?
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 23-05-2004, 18:07
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Zoals ik in de mail al zei, zag ik in de tips blijkbaar veel te veel
Ge moet buiten kijken zag ik eerst als de verwijzing naar het weer, sneeuw dus, waardoor je dus snel de rally zelf gevonden had. Dan even info over de RS200 opzoeken, en tot de vaststelling komen dat die maar 1 rally in de sneeuw gereden heeft. Pas toen ik m'n anwtoorden verstuurde, zag ik de initialen van de rijders

Idem bij de tip van vraag 13, waar ik de link legde tussen Ickx en Ecurie Francorchamps. Ickx is Belg, en de wagen die ik in gedachten heb, reed voor een Belgisch team. Enge twijfel rees toen ik het chassisnummer opzocht, en bleek dat de 6313 van Dumbay en Gosselin op de foto's een witte zonneband had.
Dan maar mailtje naar de webmaster van de besbetreffende site, die me kon vertellen dat het inderdaad de 6313 was op de foto van depaddock. Hij wist ook te vertellen dat het enige verchil met de 6023 de ruitenwissers waren
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 23-05-2004, 18:13
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by marcel
hmm, ik heb nu wel niet meegedaan, maar toch een vraagje: wat als je bij vraag 12.2 de bijnaam niet opgegeven zou hebben? punten-verlies of niet?
Zowel Gustave als "Taf" werden goedgekeurd. Idem voor "Kalle" of Karl-Erik trouwens.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #5  
Old 23-05-2004, 18:27
JJoris's Avatar
JJoris JJoris is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2003
Location: Duffel
Posts: 129
Ik had een stuk gevonden tijdens mijn zoektocht naar de antwoorden van vraag 11, over groupe B rally wagens. Dit beweerde dat Toivunen met de Lancia 037 in Estoril een rondetijd had gezet, dat hem op de 6é plaats zou gekwalificeerd hebben voor de F1 GP van dat jaar.

Maar het was blijkbaar te vroeg om dit met jullie te delen. Nu vind ik dit stuk niet meer, moest Sennake het nog hebben mag hij het hier terug zetten.

Snelle auto's deze group B wagens.

Ik heb eigenlijk de naam van Kalle Grundel gevonden, op een slot-car site ! Daarna was het een piece of cake.
Reply With Quote
  #6  
Old 23-05-2004, 18:31
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by JJoris
Ik had een stuk gevonden tijdens mijn zoektocht naar de antwoorden van vraag 11, over groupe B rally wagens. Dit beweerde dat Toivunen met de Lancia 037 in Estoril een rondetijd had gezet, dat hem op de 6é plaats zou gekwalificeerd hebben voor de F1 GP van dat jaar.

Maar het was blijkbaar te vroeg om dit met jullie te delen. Nu vind ik dit stuk niet meer, moest Sennake het nog hebben mag hij het hier terug zetten.

Snelle auto's deze group B wagens.

Ik heb eigenlijk de naam van Kalle Grundel gevonden, op een slot-car site ! Daarna was het een piece of cake.
Neen, ik heb het niet meer

De reden van de "censuur" was trouwens de "Groep B" benaming. Quizzers die in de rallywereld thuis zijn zien dit in één oogopslag en hebben dus niets aan die info, maar quizzers die totaal in het duister tasten hebben aan die benaming een beetje te veel "hulp van buitenaf" naar mijn oordeel. Groep B + google levert al snel resultaat op, en het is niet de bedoeling dat jullie elkaar tips geven. Dat zullen wij wel doen
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #7  
Old 23-05-2004, 18:35
JJoris's Avatar
JJoris JJoris is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2003
Location: Duffel
Posts: 129
OK, Sorry !
Ik denk toch dat je de quizers onderschat, maar jij bent de BOSS !

Ik heb het stuk, terug gevonden !

"Henri Toivonen drove an S4 around Estoril, the Portuguese Grand Prix circuit, so quickly that he would have qualified sixth for the 1986 Portuguese Grand Prix."

No hard feelings, maar ik zie niets over Group B! , misschien was het de "S4" dat het heeft gedaan.

Nog iets van die site, over group B wagens:

"Nigel Mansell sampled a Peugeot 205 T16 and said it could out-accelerate his F1 car."

Bij vraag 12.3,

Welke wagen is dit (volledige benaming + chassisnummer!) ?Ferrari 250 LM, chassisnummer 6313,

Is de volledige naam eigenlijk niet: Ferrari 250 LM Berlinetta !

er zijn volgens mij ook Ferrari 250 LM Spiders geweest ! !

De gele auto heeft een vast dak, en is dus volgens mij een Berlinetta ! !

Kan Werner dit bevestigen ?

Last edited by JJoris; 23-05-2004 at 19:48.
Reply With Quote
  #8  
Old 23-05-2004, 21:56
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Doeme chassisnummer van de reservewagen opgegeven
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #9  
Old 23-05-2004, 22:07
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by JJoris
No hard feelings, maar ik zie niets over Group B! , misschien was het de "S4" dat het heeft gedaan.
In je oorspronkelijke tekst heb je wel degelijk de term "group B" gebruikt, daar ben ik zeker van. Maar zelfs als dat niet zo zou zijn, staat het mij nog altijd vrij iets te censureren als ik oordeel dat hierdoor de goede en eerlijke afloop van de quiz belemmerd wordt!

Quote:
Originally posted by JJoris
er zijn volgens mij ook Ferrari 250 LM Spiders geweest ! !
Ik weet wel dat er 250 P Spiders bestaan hebben, maar ik heb nog nooit een 250 LM Spider gezien, toch niet in een wedstrijd. Mogelijk bestaat er wel een soort straatversie, al dan niet door de eigenaar zelf vervaardigd...

Maar misschien kan Werner definitief uitsluitsel geven, hoewel ook hier geldt : wij bepalen welk antwoord als correct aanvaard wordt, niet de deelnemers!
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #10  
Old 23-05-2004, 22:13
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
de beschrijving die ik vond was een 250GTO (275) LM. Vanwaar die 275?
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #11  
Old 23-05-2004, 22:14
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
door rap rap men antwoorden te mailen, 2e ipv 3e plaats gezet bij de rally Zo zak ik wel wat in't klassement, mja dan in't vervolg maar goed nalezen voor ik op dat knopke "verzenden" druk
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #12  
Old 23-05-2004, 22:24
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by raceboy
de beschrijving die ik vond was een 250GTO (275) LM. Vanwaar die 275?
De typebenaming 250 of 275 sloeg destijds op de cilinderinhoud van 1 cilinder. De "normale" 250 LM had een 3 liter 12 cilindermotor, met dus 250 cc per cilinder. Deze wagen had blijkbaar een 3,3 liter motor en dus 275 cc per cilinder. Verwarrend dus, want het model was wel degelijk een 250 LM, maar als je naar de motor verwijst kan de benaming 275 tussen haakjes gebruikt worden...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #13  
Old 23-05-2004, 22:26
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
aha hetzelfde als de 550 en de 575 nu dus. Maare ze maken het ingewikkeld hoor. Als ik nu Ferrari 275GTO LM had geantwoord, had het dan juist geweest?
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #14  
Old 23-05-2004, 22:27
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
Quote:
Originally posted by raceboy
de beschrijving die ik vond was een 250GTO (275) LM. Vanwaar die 275?
De 250 en 275 duiden op de cilinderinhoud van desbetreffende wagens als ik me niet vergis.

Edit: Sennake was me voor
__________________

Last edited by Ottooke; 23-05-2004 at 22:30.
Reply With Quote
  #15  
Old 23-05-2004, 22:34
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by raceboy
aha hetzelfde als de 550 en de 575 nu dus. Maare ze maken het ingewikkeld hoor. Als ik nu Ferrari 275GTO LM had geantwoord, had het dan juist geweest?
Neen : het is en blijft een Ferrari 250 LM.
Het verhaal van de 250 LM zal ik later in de week eens doen. De bedoeling was dat het een evolutiemodel van de 250 GTO zou worden, gehomologeerd als GT. Maar hij werd niet gehomologeerd als GT, wel als prototype. Tot Enzo's ergernis.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.