De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

View Poll Results: Welke F1 wil je eerst zien bouwen door Sennake?
McLaren M23 Ford (Hunt - 1976) 13 76.47%
Lotus 78 John Player Special (Andretti - 1977) 4 23.53%
Voters: 17. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 4 votes, 5.00 average.
  #151  
Old 03-05-2007, 22:13
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Ik heb daarstraks het model even van dichterbij kunnen bekijken en ik kan jullie meedelen dat het er in het echt nog veel beter uitziet dan hier op de foto's.

Geweldige realisatie tot hiertoe

...

en het gaat nog beter rittepettiten.
Reply With Quote
  #152  
Old 03-05-2007, 23:20
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Quote:
Originally Posted by Huudo View Post
Ik heb daarstraks het model even van dichterbij kunnen bekijken en ik kan jullie meedelen dat het er in het echt nog veel beter uitziet dan hier op de foto's.

Geweldige realisatie tot hiertoe

...

en het gaat nog beter rittepettiten.
En wie ben ik om u in dit geval ongelijk te geven.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #153  
Old 04-05-2007, 08:54
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Gulfie View Post
... maar ik heb de indruk dat ik u niet hoor klagen!
Toch wel: omdat ik maar één zakske gekocht heb. Ik ga er te rap doorzitten jong.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #154  
Old 04-05-2007, 09:42
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Toch wel: omdat ik maar één zakske gekocht heb. Ik ga er te rap doorzitten jong.
Moest het zijn ... we kunnen ze nog altijd via internet bestellen ... ik ben ook nog vragende partij hoor. Ik heb er vorig jaar ook 2 meegebracht, maar ... heb hetzelfde probleem als gij.
Reply With Quote
  #155  
Old 05-05-2007, 13:02
Jamme's Avatar
Jamme Jamme is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2004
Location: Céroux-Mousty
Posts: 23
Dag Guy,
schitterend werk!

Bravo!

Jamme
Reply With Quote
  #156  
Old 08-05-2007, 18:12
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Eens het dashbord gebouwd is, kan ik de achterzijde voorzien van een wash met Tamiya smoke. Dit moet nu gebeuren omdat het heel wat moeilijker zou zijn eens de bekabeling aan het dashbord bevestigd zit.

Vervolgens snij ik 3 stukjes draad (blauw-rood-blauw) van 0,4mm dikte op maat (11 cm in dit geval) en lijm ik ze vast in de koppelingen van de 3 meters. De kablage van de schakelaars is nog wat dunner, en dus gebruik ik hiervoor doorzichtige visdraad van 0,1mm dikte. Eens alle visdraadjes aan het dashbord gekleefd zijn schilder ik ze voorzichtig met een dun penseeltje: dank zij de transparante eigenschap van de draad is het geen ramp als je ergens een stukje overslaat; als je de helft van de draad bedekt ziet hij er al helemaal geschilderd uit.

Ook het rechthoekige onderdeel dat achter het dashbord zit (weet iemand eigenlijk waarvoor dit zou kunnen dienen?) voorzie ik van een kabeltje, een geel lampje, wat rode verf en een identificatiedecal. Ik weet dan wel niet waarvoor het dient, de referentiefoto's vertellen me precies hoe het eruit moet zien.

Alle kabels worden nu gebundeld op regelmatige afstanden, mits een dun stukje ijzerdraad dat ik rond de kabelbundel span. De uiteinden van die ijzerdraad kleef ik in voorgeboorde gaatjes in de body, zodat de kabels precies blijven zitten waar ik ze wil hebben.

De stuurstang kleef ik eveneens op zijn plaats (er zorg voor dragend dat de juiste kabels OVER en de juiste kabels ONDER de stuurstang lopen) en dan kan ik ze schilderen en tevens van een wash voorzien.

Aan de binnenzijde van de cockpit kleef ik de versnellingspook die eerst zilver gekleurd werd en daarna bijgekleurd met clear yellow. Ik moet er wel vertellen dat de binnenzijde van het dashbord, de versnellingspook en de stuurstang nog niet geweatherd zijn. Ook de meters krijgen nog een glazen afdekking met wat 2-componenten epoxylijm. Dat komt later nog, maar ik wou jullie deze foto's niet onthouden.

Enjoy!









Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1976_mclaren_m23_116.jpg
Views:	689
Size:	414.4 KB
ID:	5969   Click image for larger version

Name:	1976_mclaren_m23_117.jpg
Views:	697
Size:	410.8 KB
ID:	5970   Click image for larger version

Name:	1976_mclaren_m23_118.jpg
Views:	711
Size:	434.2 KB
ID:	5971   Click image for larger version

Name:	1976_mclaren_m23_119.jpg
Views:	687
Size:	441.4 KB
ID:	5972   Click image for larger version

Name:	1976_mclaren_m23_120.jpg
Views:	709
Size:	539.7 KB
ID:	5973  

__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #157  
Old 08-05-2007, 19:10
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
Wederom prachtig werk Guy! Die bekabeling ziet er gelikt uit!

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #158  
Old 08-05-2007, 19:24
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Ook het rechthoekige onderdeel dat achter het dashbord zit (weet iemand eigenlijk waarvoor dit zou kunnen dienen?) voorzie ik van een kabeltje, een geel lampje, wat rode verf en een identificatiedecal.
Volgens mij Guy is dit de stuurmodule voor de brandblusser. Een knop op de carrosserie, een knop op het dashbord om de brandblusser in te schakelen en de knop op de module is waarschijnlijk om een test van de werking te doen.

Het einde nadert ... maar laat je nu niet verleiden tot snel bouwen. Ik vind je bekabeling goed, maar die van 0.4mm dik vind ik een beetje teveel van eht goede, ook op de foto. Misschien toch er eens over denken om deze dikkere kabels te vervangen door dunne visdraad. Persoonlijk vind ik hem een beetje te dik, maar ... je kent me hé, altijd kritisch.

Voor de rest ... zeer clean gebouwd, zoals we gewend zijn. Weer een best of show?
Reply With Quote
  #159  
Old 08-05-2007, 19:33
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Gulfie View Post
Ik vind je bekabeling goed, maar die van 0.4mm dik vind ik een beetje teveel van eht goede, ook op de foto. Misschien toch er eens over denken om deze dikkere kabels te vervangen door dunne visdraad.
0,4mm x 20 = 5mm. Dat lijkt me toch niet te dik hoor. En als je het model op ware grootte ziet (vrijdag al) zal je zien dat de kabels echt wel op schaal zijn. Bovendien is het echt onmogelijk om ze nog te vervangen: ze zitten op 5 plaatsen vastgekleefd aan de metalen beugels, om van de bevestigingen aan de meters nog maar te zwijgen. Maar goed, ik ben niet over één nacht ijs gegaan en heb er eerst goed over nagedacht, en ik ben van oordeel dat ik de juiste dikte gebruikt heb. Misschien dat je je mening vrijdag herziet?
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #160  
Old 08-05-2007, 20:02
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator
 
Join Date: Jan 2002
Location: Dadizele
Posts: 1,588
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
0,4mm x 20 = 5mm. Dat lijkt me toch niet te dik hoor. En als je het model op ware grootte ziet (vrijdag al) zal je zien dat de kabels echt wel op schaal zijn.
Ik kom al zeker kijken.
Dit zijn natuurlijk weer schermvullende foto's van kleine details. Ik denk dat het soms zelfs beter oogt om het contrast in kabeldiktes een beetje te overdrijven dan dat je een kabeltje van 0,15mm naast eentje van 0,1mm legt. (bij wijze van spreken).
Reply With Quote
  #161  
Old 08-05-2007, 20:17
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Misschien dat je je mening vrijdag herziet?
Oh, daar ben ik bijna zeker van, zoals ik al eerder in de thread ergens gezegd heb ... foto's zijn mooie dingen maar ze bedriegen. 5mm is op schaal eigenlijk veel te dik, maar ... nogmaals, ik ben er zeker van dat foto's bedriegen en jou kennende zal het inderdaad wel overdacht zijn.

Voor vrijdag zal ik alweer maar een vod meebrengen zeker?
Reply With Quote
  #162  
Old 08-05-2007, 23:00
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Knap bouwsel Guy, maar die kabels, zit daar spanning op ?
Reply With Quote
  #163  
Old 09-05-2007, 14:17
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,147
Knap hoe kan het anders
Reply With Quote
  #164  
Old 09-05-2007, 16:15
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Gulfie View Post
Voor vrijdag zal ik alweer maar een vod meebrengen zeker?
Een vod? Een dweil zult ge bedoelen.

Ik heb de bekabeling aan de motor al in het echt gezien en had toen dezelfde bedenking als gij ivm de dikte. Maar in werkelijkheid ziet het er veel beter uit, temeer omdat de foto's onder kunstmatige belichting, met makro enz. genomen worden.

It's a beauty en ze wordt elke nog mooier.
Reply With Quote
  #165  
Old 09-05-2007, 23:08
Petter's Avatar
Petter Petter is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2006
Location: Rotselaar
Posts: 97
Gek maar iets doet me denken aan een scene van "Den draad" .... die ergens achteraan uit kwam..... zolang de Guy zijne draad maar niet verliest is alles in orde, alle gekheden op een dashbord naar mijn bescheiden mening zullen we in de volgende wedstrijden nog Guy mogen helpen zijn 1ste prijzen naar buiten dragen!!! Kortom dit is VAKWERK van topniveau en krijgt mijn volle respect en bewondering
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 06:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.