De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Community-forum
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 20-09-2006, 23:38
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Richard Hammond in kritieke toestand na Top Gear opname

Zojuist artikel gelezen op BBC site :

Quote:
Top Gear presenter Richard Hammond is in a critical condition in hospital after a crash in a jet-powered car while filming for the programme.
The presenter, 36, was taken by air ambulance to Leeds General Infirmary which has a special neurological unit.

A North Yorkshire Ambulance Service spokesman said he was unconscious when they got to the scene and a hospital spokesman described him as "critical".

The Top Gear shoot was under way at Elvington airfield in north Yorkshire.
Het volledige artikel : http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/e...re/5365676.stm

Triest nieuws
__________________
http://www.brechtdecancq.com

Last edited by Brecht; 20-09-2006 at 23:41.
Reply With Quote
  #2  
Old 20-09-2006, 23:42
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2002
Location: Dilbeek
Posts: 689
Ik las het net hier :
http://news.sky.com/skynews/article/...234566,00.html

Het is de laatste niet anders dan trieste berichten precies...

edit : Hier ook een bericht... 450 km/u :s
__________________

Last edited by AlainH; 20-09-2006 at 23:47.
Reply With Quote
  #3  
Old 21-09-2006, 09:14
Rohrl-fan's Avatar
Rohrl-fan Rohrl-fan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Mol
Posts: 430
Ik las het spijtige nieuws net op autovisie.nl, maar daar stond wel te lezen dat Hammond's toestand intussen stabiel was.
__________________
"The process of thought is actually to slow for this car. If you have to think about how you are going to react it's already to late." W. Rohrl over de Audi Quattro Sport E2
Reply With Quote
  #4  
Old 21-09-2006, 10:33
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Is dat die kleine met het korte haar of de lange met het hippiekapsel ?
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 21-09-2006, 11:58
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Mario
Is dat die kleine met het korte haar of de lange met het hippiekapsel ?
Die kleine.

__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #6  
Old 21-09-2006, 12:20
Rohrl-fan's Avatar
Rohrl-fan Rohrl-fan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Mol
Posts: 430
Ik probeer het nu allemaal een beetje op te volgen. Hij is blijkbaar gecrasht met een dragster met jet-motor. Zonder enige aanwijsbare reden is dat ding ineens van koers afgeweken.

Volgens de laatste geruchten is zijn toestand aan het beteren en hebben zijn vrouw en collega's Clarkson en May hem al mogen bezoeken. Meer info is op dit moment niet bekend aangezien zijn familie gevraagd heeft voorlopig geen nieuws meer bekend te maken.
__________________
"The process of thought is actually to slow for this car. If you have to think about how you are going to react it's already to late." W. Rohrl over de Audi Quattro Sport E2
Reply With Quote
  #7  
Old 21-09-2006, 12:41
JJoris's Avatar
JJoris JJoris is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2003
Location: Duffel
Posts: 129
Enkele jaren (15 - 20 jaar) geleden waren er zo twee gelijkaardige dragsters die regelmatig in Santa Pod aan drag races deelnamen. Ik herinner me nog steeds een drag race waarbij beide voertuigen het tegen elkaar opnamen, op het einde van de run schoot plots een van deze voertuigen in de vangrails. Jammer genoeg is de bestuurder toen opslag gedood.
Ik meen me vaag te herinneren dat deze voertuigen uit de States waren uitgeweken naar de UK omdat ze in de States te gevaarlijk waren bevonden en dus niet meer mochten deelnemen aan races.

Ik hoop van harte dat alles goed komt met "Hammond".
Reply With Quote
  #8  
Old 21-09-2006, 13:55
Rohrl-fan's Avatar
Rohrl-fan Rohrl-fan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Mol
Posts: 430
Nog een weetje, normaal zou Hammond niet eens met die dragster gereden hebben. Het zou normaal James May geweest zijn, maar die zou op het laatste moment geweigerd hebben.

Ook zou de gewraakte run niet hebben plaatsgehad. Het record zou de dag ervoor al binnen zijn geweest, maar omdat Hammond twijfelde of ze het wel gehaald hadden wou hij nog een keer proberen.

Ondertussen heeft Clarkson de pers te woord gestaan, hoewel hij niets specifiek over de toestand van Hammond wist te zeggen kon je wel merken dat het (nog steeds) de goede kant uitgaat.

Mijn excuses dat ik over deze zaak zoveel post, maar ik ben een grote fan van Top Gear (zoals velen hier waarschijnlijk).

(Bronnen: Sky News & The Independent)
__________________
"The process of thought is actually to slow for this car. If you have to think about how you are going to react it's already to late." W. Rohrl over de Audi Quattro Sport E2
Reply With Quote
  #9  
Old 21-09-2006, 16:20
HF_INTEGRALE's Avatar
HF_INTEGRALE HF_INTEGRALE is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: In Flanders Fields
Posts: 365
't Is weer van dattum ...

Ik heb het ook pas vernomen via ne mail van ne vriend, maar als die-hard TopGear-fan stel ik opnieuw vast dat TopGear weer eens de pers haalt als er iets verkeerd afloop.
(en ik zou bijna zeggen : met alle andere gelijkaardige programma's is dat ook zo, maar die zijn er helaas niet )

't Is met autosport bijna net hetzelfde : er moet eerst nog eens een ongeval gebeuren vooraleer de pers 'er op springt'. Dat er een Belg in het WRC zit (zat), weten er waarschijnlijk niet veel.
Ja ... Koen Wauters op Zolder, dat kennen ze allemaal (om nog maar van de (ex) Missen te spreken die voor de show op Circuit rondbollen ...) Maar dit volledig :

Hopelijk komt Richard er voor 100% bovenop, want zijn humor, expertise en vooral doorzettingsvermogen, daar hebben we reeds veel van geleerd ...

Regards,
555
Reply With Quote
  #10  
Old 22-09-2006, 00:43
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2002
Location: Dilbeek
Posts: 689
Meer nieuws :TV presenter suffers brain injury
Quote:
Doctors at Leeds General Infirmary said they were "reasonably optimistic" the 36-year-old would make a good recovery.

Bron:news.bbc.co.uk
__________________

Last edited by AlainH; 22-09-2006 at 00:46.
Reply With Quote
  #11  
Old 22-09-2006, 09:48
Rohrl-fan's Avatar
Rohrl-fan Rohrl-fan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Mol
Posts: 430
Net even een kleine ochtend-update gedaan. Het ziet er op dit moment niet geweldig uit. Zoals AlainH in de vorige post al schreef is men redelijk optimistisch op een "good recovery", dus geen "full recovery". Men geeft wel te kennen dat men pas over enkele weken met enige zekerheid kan zeggen wat de eventuele gevolgen op lange termijn gaan zijn voor Hammond.

De Top Gear producers en de BBC liggen ook onder vuur. In de Engelse pers worden er vragen gesteld over de ervaring die Hammond met een dergelijke voertuig had (blijkbaar slechts een run of 6) en of het al dan niet verantwoord was om deze stunt uit te halen.

Ook beginnen er geruchten op te duiken dat verschillende medewerkers van Top Gear hun vragen hadden bij de gehandhaafde veiligheidvoorzieningen, niet alleen van deze stunt. Er zou hierover zelfs een vergadering over plaats hebben gehad een paar dagen na de opnames met de Vampire. De BBC ontkent dit in alle toonaarden en zegt dat de vergadering over andere zaken zou gaan.

Clarkson zou gisteren bijna de hele dag in het ziekenhuis in Leeds geweest zijn en een klein uur met Hammond gesproken hebben. Volgens Clarkson zou Hammond zwakjes geglimlacht hebben toen hij hem "a crap driver" noemde.

Blijkbaar is dit in de UK echt serieus nieuws. De organisatie die Hammond per helicopter naar het ziekenhuis heeft gebracht zou op een dagje tijd al meer dan £ 20000,- aan giften hebben mogen ontvangen. Verschillende websites en fora waren gisteren volledig overbelast!

(Bronnen: BBC News, Sky News, The Daily Telegraph, The Times Online)
__________________
"The process of thought is actually to slow for this car. If you have to think about how you are going to react it's already to late." W. Rohrl over de Audi Quattro Sport E2

Last edited by Rohrl-fan; 22-09-2006 at 09:53.
Reply With Quote
  #12  
Old 22-09-2006, 23:27
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Top Gear's James May says he is convinced his fellow presenter Richard Hammond is "perfectly intact" after a conversation at his hospital bedside.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/5371556.stm
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #13  
Old 26-09-2006, 21:43
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Toch ook iets leuks aan voor Hammond ondanks alles...

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art....bron=homeArt7
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.