De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 26-09-2008, 20:40
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
GP Singapore 2008 met lichtjes optocht

In bepaalde delen van de Benelux met het altijd zo gezellige carnaval kennen we al een lichtjes optocht in zowat ieder dorp. Dit weekend gaat de F1 dat wat sneller doen...........of krijgen we weer een GP waar de vonken vanaf vliegen. Valencia was op dat gebied een fikse tegenvaller.

Na VT2 Alonso op P1 (zegt niets), de koplampen van McLaren werken nog niet optimaal.

Top 10:
1. Alonso Renault (B) 1:45.654 30
2. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:45.752 + 0.098 28
3. Massa Ferrari (B) 1:45.793 + 0.139 31
4. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:45.797 + 0.143 31
5. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:46.164 + 0.510 34
6. Kubica BMW Sauber (B) 1:46.384 + 0.730 36
7. Raikkonen Ferrari (B) 1:46.580 + 0.926 25
8. Button Honda (B) 1:46.901 + 1.247 32
9. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:47.013 + 1.359 32
10. Glock Toyota (B) 1:47.046 + 1.392 22
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 26-09-2008, 20:43
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Ik verwacht er weinig van. Als ik me niet vergis is het circuit op sommige plaatsen erg smal en niet geschikt voor inhalen. De MotoGP in het "donker" was ook een grote tegenvaller.
Reply With Quote
  #3  
Old 26-09-2008, 23:16
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by Mark View Post

de koplampen van McLaren werken nog niet optimaal.
Mclaren 2 en 4, na een niets-zeggende Renault... lijkt me goed genoeg
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 27-09-2008, 12:25
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Ik verwacht er weinig van. Als ik me niet vergis is het circuit op sommige plaatsen erg smal en niet geschikt voor inhalen. De MotoGP in het "donker" was ook een grote tegenvaller.
Het circuit is juist erg breed zeiden ze op autosport. Of je kan inhalen vroegen ze aan Button: "No way" was het antwoord. maar ja wie zou je ook inhalen met een Honda?
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #5  
Old 28-09-2008, 09:04
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
massa nog eens pole voor hamilton en kimi.. te hopen krijgen we strax spektakel te zien op de straten van singapore..

ook vettel doet het weer niet slecht; met een 6de startplaats is hij toch ook weer vooran te vinden met zijn minardi te hopen kan hij nog eens voor een verassing zorgen, dit keer in droge omstandgheden
Reply With Quote
  #6  
Old 28-09-2008, 12:08
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Quote:
Originally Posted by Raceboy View Post
Het circuit is juist erg breed zeiden ze op autosport. Of je kan inhalen vroegen ze aan Button: "No way" was het antwoord. maar ja wie zou je ook inhalen met een Honda?
De piloten voorspellen een race met tal van incidenten en weinig tot geen inhaalmogelijkheden.

Sfeer van de avondkoers en stratencircuit doet me wat denken aan de terziele gegane indycar/champcar op stratencircuits.

Voor mij hoeft het echter niet. Indien de koers op het gewone uur was geweest, hadden we nu de uitslag al gekend en konden we genieten van een zonnige zondag

C U
Reply With Quote
  #7  
Old 28-09-2008, 14:43
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
jawatte die sc periode schud de race flink door elkaar..

weeral een blunder bij de ferrari pitstop.. neemt de slang mee, en rijdt bijna een andere rijder aan in de pitlane..
Reply With Quote
  #8  
Old 28-09-2008, 17:25
McLarenboy's Avatar
McLarenboy McLarenboy is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2004
Location: Deinze
Posts: 221
En wat voor sanctie hangt hier aan vast: drive through!?!?!

Aub zeg, met een brandstofslang de pits uitrijden en dan nog eens bijna een ongeval met een andere wagen...

iemand die weet of die force india dezelfde was als diegene die onder de brug daar gecrasht is, omwille van Massa?
__________________
www.ddv-graphics.com

Last edited by McLarenboy; 28-09-2008 at 17:27.
Reply With Quote
  #9  
Old 28-09-2008, 17:36
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
tis ook nooit genoeg he ! massa heeft toch een sanctie gekregen, en is bestraft wegens iets wat niet eens zijn fout was, wat verwacht je.. dat ze hem uit het kampioenschap gaan schrappen omdat hij te vroeg werd vrijgelaten door het lampjes systeem...
en over het inccident onder de brug, als massa was blijve staan had het even gevaarlijk geweest dan dat hij was weg gereden..

best wel eel rotdag voor ferrari, ze waren duidelijk de snelste.. maar dan ploft er iemand de muur in, en is alles om zeep.. maja that's racing
wel opvallend dat alonso net voor de crash was binnengekomen, en zo de race wist te winnen.. of te wel veel geluk, of tewel een slim spelletje

voor de rest toch redelijk wat inhaal acties gezien !
Reply With Quote
  #10  
Old 28-09-2008, 18:28
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by McLarenboy View Post
En wat voor sanctie hangt hier aan vast: drive through!?!?!

Aub zeg, met een brandstofslang de pits uitrijden en dan nog eens bijna een ongeval met een andere wagen...

iemand die weet of die force india dezelfde was als diegene die onder de brug daar gecrasht is, omwille van Massa?
dat was idd 2x Sutil, die weer eens uitvalt omdat een Ferrari een rot-wedstrijd heeft
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 28-09-2008, 19:24
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
Ik vond het wel een leuke race om te zien, veel wissels op de kop positie. Ferrari die wat voor extra spektakel zorgt. Alonso vond ik een verdiende winnaar, reed een degelijke race.
Reply With Quote
  #12  
Old 28-09-2008, 19:37
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by smiley View Post
wel opvallend dat alonso net voor de crash was binnengekomen, en zo de race wist te winnen.. of te wel veel geluk, of tewel een slim spelletje
Ah ja, master-tacticus Briatore die Alonso snel laat pitten om vervolgens Piquet Jr de opdracht meegeeft te crashen, maar dan wel zo dat er zeker een SC aan te pas komt... Slim planneke!

Trouwens, over die crash: het is inderdaad zo dat de SC-procedure 't een en 't ander dooreen geschud heeft, maar als Ferrari zichzelf promoveert tot het team met de meest belachelijke pitstop aller tijden heeft geen enkele concurrent hier de hand in dacht ik; dat hebben ze helemaal alleen "gepresteerd". Enfin, dat vind ik ervan eh, want de FIA kennende zou het zelfs nog kunnen dat ze Hamilton zijn punten afpakken om weet ik welke reden dan ook...

Voor de rest ben ik echt blij dat Alonso nog eens een koers kon winnen en dat Williams ook nog eens op het podium stond. En wat het WK betreft: als Hamilton vanaf nu zich elke koers concentreert op de 2e plaats mag Massa in feite alles nog winnen en wordt Hamilton toch wereldkampioen. Maar dat is dan in de veronderstelling dat geen van beide kemphanen uitvalt natuurlijk... Maw: het kampioenschap blijft nog spannend!
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 28-09-2008 at 19:37.
Reply With Quote
  #13  
Old 28-09-2008, 20:00
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
En wat mij opviel, was dat Ferrari na het "slangincident" van Massa de lampjes vervangen had door er terug iemand met een bord te plaatsen.
Verder vraag ik mij af wie de race had gewonnen als die 2 gestrafte pitstoppers een drive through hadden gekregen ipv een stop-and-go van 10 sec.

Maar zoals Sennake al aanhaalde; het blijft spannend.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #14  
Old 28-09-2008, 20:46
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
Top: niemand bijzonder eigenlijk, vooral veel geluksvogels bovenin.
Flop: Ferrari uiteraard, een dikke buis En wat is dat voor een complot van Ferrari tegen Sutil? Moest een McLaren twee zo'n stoten uithalen, hij is zijn punten kwijt.
Reply With Quote
  #15  
Old 28-09-2008, 20:59
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Ingelmunster
Posts: 567
@Nicki MKs: ik mis vast iets, maar leg mij nu eens heel eenvoudig uit hoe je iemand die 13e in een race eindigt, zijn punten kan afpakken?
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.