De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Slotcars
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 20-12-2006, 17:39
Lester's Avatar
Lester Lester is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: Oostende
Posts: 353
Sierra RS 500 Piumini Trampio Gr.A

Nog een nief projectje waar ik vlug ben aan begonnen tegen dat er een Gr. A wedstrijd word aangekondigt.

Hier is hij al geprimed, gewit en afgeplakt en eerste en tweede laag licht blauw.

Zoals je ziet is het dus niet evident...





J.
Reply With Quote
  #2  
Old 20-12-2006, 17:49
Lester's Avatar
Lester Lester is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: Oostende
Posts: 353
En derde kleur erbij, alsof twee niet genoeg zijn...


Hier is de auto al gewreven en nog eens gewreven...


De spoiler komt in het donkerste blauw met zwarte rand. Ook op het kofferdeksel komt er nog een kleinere spoiler ook in het zwart. Die is ondertussen al gedaan tesamen met brandblus en andere kleine pruts voor in de cockpit. Foto's volgen.
De piloot heeft rode handschoenen en een rode helm.

Iets nieuws dat ik ga proberen is de combinatie van een lexan interieurtje met een deel van het origineel interieur van in de kit.


Ook andere delen van het origineel zijn uitgefreesd om op het lexan te lijmen om zo dicht mogelijk het origineel interieur na te bootsen. Het volgende zullen de raamrubbers zijn.




J.
Reply With Quote
  #3  
Old 20-12-2006, 18:51
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Dat ziet er niet verkeerd uit. Afplakwerk is iets wat zeeer zorgvuldig dient te gebeuren. Je kon eigenlijk al zien op de 2de foto, waar de tape er nog opzat, dat het wat problemen zou geven. Je hebt ze wel al redelijk goed opgevangen.

Keep it up!
Reply With Quote
  #4  
Old 20-12-2006, 20:49
Walter's Avatar
Walter Walter is offline
Kraftbayer
 
Join Date: Mar 2004
Location: Turnhout
Posts: 233
Thumbs up

Weer goed bezig Johan.Een FORD is weer eens iets anders in het startveld van de groep A auto's.Ik volg het project op de voet.
Groeten.

BMW ...Kraftbayers!
Reply With Quote
  #5  
Old 02-01-2007, 20:21
HaCo's Avatar
HaCo HaCo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2006
Location: Holsbeek
Posts: 413
Kan je wat meer uitleggen over het wegwrijven aub? Fordjes zie ik ook steeds graag op de baan!
Reply With Quote
  #6  
Old 02-01-2007, 20:49
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
Dat weg wrijven is dat met die compound ? en hoe ga je daar te werk ?
Reply With Quote
  #7  
Old 06-01-2007, 11:43
Lester's Avatar
Lester Lester is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: Oostende
Posts: 353
Het wegwrijven van de naden doe ik met schuurpapier, heb nog niet geprobeerd met compound.
De raamrubbers zijn gespoten, ze zijn zeer goed gelukt alleen is er blauwe verf meegekomen met mijn plaklint






Wat nu aangevangen???

J.
Reply With Quote
  #8  
Old 07-01-2007, 02:06
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
Hey Johan,

de rammrubbers zijn inderdaar erg strak, alleen heb je pech met het verwijderen van de tape. Ik verwijder ALTIJD de tape door hem vlak tegen de carrosserie opnieuw af te trekken, dus ik wrijf eigenlijk met de 2 niet klevende zijdes van de tape over elkaar. Dus tape vlak aftrekken en niet onder een hoek ... hopelijk is dit een beetje duidelijk.
Maar goed ... het kwaad is nu geschied. Ik heb enkele dagen geleden een tutorial geschreven over 'spot repair' ... misschien kan dit je helpen?

Ik zou eerst wat je al gedaan hebt isoleren met een laagje vernis en dan de beschadigingen herstellen of, als het gewicht van verf en vernis een rol speelt (wat bij jullie slotters best kan zijn) alles in de remolie en opnieuw beginnen.

Hier staat de tutorial over spot repais ....
http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=14699

Laat ons weten wat het geworden is ...

Veel geluk,

Tom
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра!
Reply With Quote
  #9  
Old 07-01-2007, 23:16
Lester's Avatar
Lester Lester is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: Oostende
Posts: 353
Door dat er teveel werkuren er al inzitten zal ik proberen ter plaatse te herstellen met de airbrush.
Maar toch bedankt voor de uitleg.

Groeten, Johan
Reply With Quote
  #10  
Old 11-01-2007, 18:40
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by lester View Post
Door dat er teveel werkuren er al inzitten zal ik proberen ter plaatse te herstellen met de airbrush.
Ik zie helaas ook niet direct een andere oplossing. Succes in elk geval!

Wat ik wel niet snap, is waarom je bij het spuiten van het lichtblauw zoveel afgeplakt hebt. Alleen wat wit moet blijven moet afgeplakt worden, de rest mag lichtblauw worden, want daarna moet je toch weer afplakken voor het donkerblauw en bovendien heb je dan minder afplaknaden. Nu zie je onder het donkerblauw waar je overgang van wit naar lichtblauw gezeten heeft. Een raad om in de toekomst te onthouden misschien?

En als je raamrubbers afplakt, mag je dit nooit doen alvorens de laklagen goed geseald zitten onder de vernis, maar dat weet je ondertussen zelf ook wel zeker. Of anders schilder je de raamrubbers uit de losse pols natuurlijk.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #11  
Old 16-01-2007, 18:53
Lester's Avatar
Lester Lester is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: Oostende
Posts: 353
Allemaal bedankt voor de informatie en oplossingen. Heb al de Sierra afgeplakt op de plekken waar er moet geretoucheerd worden, en een eerste laag gespoten. Foto's volgen...

J.
Reply With Quote
  #12  
Old 03-02-2007, 18:23
Lester's Avatar
Lester Lester is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: Oostende
Posts: 353
Intussen zijn we een heel stuk verder en alles is in zijn plooi gevallen. Ik post nu één foto voor het resultaat te tonen maar detail foto's komen later nog. Het was te druk om hem klaar te stomen voor de grote race op Lester Raceway. Ook de voorbereidingen aan de baan, de raceorganisatie en de catering namen tijd in beslag.
We zijn nu ongeveer een 2 tal uur van de start en de zenuwen komen op.

Hopelijk ziet hij er nog zo uit na de wedstrijd.

Groeten Johan.
Reply With Quote
  #13  
Old 04-02-2007, 19:34
Walter's Avatar
Walter Walter is offline
Kraftbayer
 
Join Date: Mar 2004
Location: Turnhout
Posts: 233
Thumbs up

Hallo Paddockers,de SIERRA ziet er super uit.Ik heb hem met mijn eigen ogen gezien.Menige bouwers komen niet tot dit resultaat om hem dan nog enkel in een glazen kastje te bewaren en met deze word dan aan slotracing gedaan.Ook het resultaat in de race was super voor Johan.
Eerste plaats in de race en concours d'elegance winnaar en de auto bijna niet beschadigd.Het weekend was geslaagd voor hem.Bedankt Johan voor de fijne raceavond op LESTER RACEWAY en tot ziens.
Groeten WALTER.

BMW ...Kraftbayers!!!
Reply With Quote
  #14  
Old 04-02-2007, 19:40
Futse's Avatar
Futse Futse is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 105
Ik kan alleen maar Walters woorden bevestigen. Dit is gewoonweg de mooiste slotracer die ik al gezien heb. Die zou bij mij een ereplaats in de vitrine voor statische modellen krijgen, maar onze Johan racet er dan nog eens mee. En hoe! Respect! En bedankt voor de mooie race-avond, organisatie was weer eens toppie!

Bram
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 04-02-2007, 20:22
commanderke's Avatar
commanderke commanderke is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2006
Location: Tielt-Winge
Posts: 66
Ziet er inderdaad zeer goed uit. En dit ondanks de tape ellende.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.