De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 09-04-2007, 11:06
Sennafan Sennafan is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2007
Location: Sint-Niklaas
Posts: 3
Bezoek aan het circuit van Imola

Hey iedereen,

Ik ben bezig met een reis te plannen naar de streek rond Bologna. Ik zou graag een bezoek brengen aan Maranello, Modena, Imola en San Marino. Eén van de dingen die ik zeker wil bezoeken is natuurlijk het circuit van Imola zelf en meer bepaald de plaats waar Senna om het leven kwam en het monument dat daar staat. Is er iemand van jullie daar al geweest? Ik vraag mij namelijk of deze plekken wel toegangkelijk zijn als er geen race verreden wordt? M.a.w. is dit publiek toegankelijk of moet je daarvoor echt het circuit op?

Als er mensen zijn die in de buurt al gereisd hebben en tips hebben voor hotels of bezienswaardigheden laten jullie het iets weten hier? Bedankt en proficiat met het forum!

Stefan
Reply With Quote
  #2  
Old 10-04-2007, 08:20
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Het monument/standbeeld staat op het grondgebied van het circuit. Maar op sommige circuits kan je op vrije dagen, als er niet gereden wordt, wel tot daar komen. Of dat op Imola ook zo is, weet ik niet.
Reply With Quote
  #3  
Old 10-04-2007, 17:28
peterjordan peterjordan is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2004
Location: Zottegem
Posts: 31
Dag Stefan,

Normaal kan je het standbeeld van Senna gewoon bezichtigen, het staat aan de binnenkant van de Tamburello bocht, dus binnenkant circuit. Als je vanuit het centrum van Imola de rivier overrijdt en dan tunneleke onder circuit en dan rechts gaan (te voet!) kom je er op uit. Misschien nu wat moeilijker omdat ze aan het circuit aan het werken zijn (nieuwe paddock, pitlane).
Verder te zien in de omgeving: je bent niet ver van Venetië, Rimini en San Marino

Veel plezier

PS: moest je het circuit kunnen oversteken: achter het reclamepaneel achter de vangrails kun je veel persoonlijke boodschappen aan Ayrton lezen, ik heb ze gezien en ... kippevelmoment
__________________
EJ14 rules the world
Reply With Quote
  #4  
Old 10-04-2007, 18:21
Marc Marc is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2007
Location: Peer
Posts: 50
Stefan,

De pitlane is momenteel één grote bouwwerf, het kan haast niet anders dan dat het Senna-monument in de weg staat en tijdelijk verwijderd is.
Naast de genoemde plaatsen is Ravenna zeker een bezoekje waard. Ligt op minder dan een uur van Imola.
Hotels in de buurt:
- Hotel Villa Fiorita di Meluzzi Lucia in Riolo Terme (vlakbij Imola);
- Hotel Columbia in Marina Romea (kust nabij Ravenna, 40 minuten van Imola): www.columbiahotel.it. In dezelfde straat ligt hotel Solaria. Vind je makkelijk terug op internet.

Succes & veel fun,

Marc
Reply With Quote
  #5  
Old 22-09-2007, 19:23
Sennafan Sennafan is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2007
Location: Sint-Niklaas
Posts: 3
de foto's uit Imola

Hey, als dank voor jullie reacties post ik hier mijn reisfoto's van Imola.
Ze zijn te bekijken op http://picasaweb.google.com/stefan.smet
Het was ECHT de moeite. Zo hebben we natuurlijk aan de muur in Tamburello gestaan waar nog steeds verse bloemen liggen en de vangrails en hekken vol staan zijn met teksten en gedichten. Het gevoel om daar op die plek te staan was een heel bijzondere ervaring. Ook het standbeeld in het Parco Aqua Minerale vond ik heel erg mooi. Van de werken hadden we geen last. Het circuit en de nieuwe pitsgebouwen zien er alvast zeer goed uit.
Een andere aanrader is Castel San Pietro Terme op een paar km van Imola. We hebben er gegeten in Trattoria La Romagnola waar Ayrton Senna een jaarlijkse gast was. De ober Paulo is niet alleen supervriendelijk, hij was ook degene die Senna en zijn gezelschap 4 jaar op rij bediende. Zo ook op vrijdag 29 april 1994. Eveneens in Castel San Pietro ligt het hotel Castello waar Senna dat laatste weekend logeerde (kamer 200!).
We zijn verder ook bij Torro Rosso in Faenza geweest. Omdat er helaas niemand naar buiten kwam konden we ook niet vragen of we binnen eens een kijkje mochten nemen
Enkele dagen later zijn we ook naar Maranello gereden waar je de Ferrari-fabrieken kunt bekijken maar waar ook het testcircuit Fiorano ligt alsook het enige echte Ferrari-museum (Galleria Ferrari). Dit viel nogal klein uit maar toch de moeite waard.
Alles bij mekaar een zeer geslaagde vakantie!
Reply With Quote
  #6  
Old 22-09-2007, 19:48
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Mooie foto's, bedankt voor het delen! Hoeveel wagens stonden er ongeveer in de Galleria Ferrari?
Reply With Quote
  #7  
Old 23-09-2007, 17:42
Sennafan Sennafan is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2007
Location: Sint-Niklaas
Posts: 3
galleria Ferrari

De galleria Ferrari bestaat uit 2 verdiepingen. Het gelijkvloers staat helemaal in het teken van Formule 1 met in totaal ongeveer 10 legendarische modellen, een nagebouwde pits en commandostand. Op de 1e verdieping stonden dan ongeveer 10 van de sportwagens waaronder bv. de Enzo.
Het viel dus nogal klein uit voor 12 EUR toegang. Naar het schijnt verandert de tentoonstelling wel regelmatig.
De website voor alle verder info www.galleria.ferrari.com

groetjes
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.