De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 11-11-2005, 21:41
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Het WK - Alle piloten van 77 to nu

Zoals elders al aangehaald in een tread, is een tweede project van mij alle wereldkampioenen nabouwen (allez, hun auto he). Ik kreeg al prachtige hulp via de site van sennake (thanks again) waar de hele reeks in 1/43 te bewonderen valt. Ik zou het op 1/24 houden...

Heb daarnet een par uurtjes zoekwerk verricht. Op papier staan nu alle piloten, hun auto, het jaar, enzoverder... Ook de prijzen van de auto's en zo heb ik nagekeken dankzij de site van domino.

Toch viel het me tegen. Heel wat kampioenenauto's bestaan niet eens, of niet in die versie... Van 96 tot 2002 is het geen probleem. Tamiya en Hasegawa hebben daar de kampioenen gebouwd. Maar vanaf 2003 moet ik richting... Heller...

De eerste modellen (1977 - 1986) werden door meerdere ontwerpers gemaakt, maar vaak met een verkeerde piloot erin. En dan moet je richting Renaissance of Studio 27 om een decal of transkit... Op zich niet zo erg, maar het is enorm zoeken... Zeker de periode 1987 - 1991...

Vaak brengen ze dan de regerende kampioen uit, dus de wagen met nummer 1, maar das een andere wagen dan degene waarmee ze kampioen werden... Enkel in de periode van Makkinen is dat niet erg, want hij was het toch 4 keer in een rij... Dus ze brachten ongewild telkens al de nieuwe kamioen uit...

Binnenkort maak ik eens een overzichtje om hier te plaatsen. Eerst ga ik nog zelf eens aan de slag op de respectievelijke sites van de constructeurs want het is niet omdat domino ze niet heeft, dat ze niet bestaan he. Maar ik wil wel een beetje een schappelijke prijs. € 90 voor een kit is mij te veel hoor...


Alvast dit:

Van de 28 wereldkampioenen heb ik er al... 2 staan in mijn vitrinekastje... 8 andere zitten in de doos of zijn onderweg hierheen... Maar bij die horen vaan transkits of decals die ik nog niet heb...

Oja, even een vraag aan Sennake: in 1989 werd Biasion wereldkampioen in een Lancia Delta Integrale 16V. Bij jou is dat een witte, maar de kit die ik al een paar keer zag, is een rode...
Reply With Quote
  #2  
Old 11-11-2005, 21:46
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...
 
Join Date: Dec 2003
Location: Landen
Posts: 1,187
Biasion had zowel een rode als een witte, maar de rode is maar één keer buitengekomen in San Remo.
__________________
www.rallyfoto.be
Reply With Quote
  #3  
Old 11-11-2005, 21:48
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Juha
Biasion had zowel een rode als een witte, maar de rode is maar één keer buitengekomen in San Remo.
Ja ik dacht al zoiets.

Even opgezocht en het is deze dus: http://i3.ebayimg.com/02/i/05/61/8a/a2_1_b.JPG

Thanks Juha
Reply With Quote
  #4  
Old 11-11-2005, 22:24
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...
 
Join Date: Dec 2003
Location: Landen
Posts: 1,187
Quote:
Originally Posted by Loeten
Ja ik dacht al zoiets.

Even opgezocht en het is deze dus: http://i3.ebayimg.com/02/i/05/61/8a/a2_1_b.JPG

Thanks Juha
Die is het, Huudo heeft die kit als italieri, ik heb hem als witte protar.
__________________
www.rallyfoto.be
Reply With Quote
  #5  
Old 11-11-2005, 23:17
vanni vanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Ieper
Posts: 705
ik heb beide gebouwd. en alle 2 Protar
Reply With Quote
  #6  
Old 12-11-2005, 22:23
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Zoals als eerder gezegd, heb ik dus van mijn neef twee kits gekregen die reeds gebouwd zijn. Jammer genoeg zijn die niet geschilderd, maar gewoon in elkaar gestoken. Of net niet jammer, want zoooo handig is mijn neef nu ook niet

Anyway, ik ga daar de komende weken mijn tijd in stoppen (pics volgen). Alleen zit ik met enkele vragen:

1/ Hoe maak je de kits weer los? Ze zijn met gewone plasticlijm ineen gezet... Niet dat alle stukken eruit moeten want ik heb geen plannetjes meer, maar ik wil er mijn werk van maken...

2/ Wat met de decals? De body is niet geverfd, dus prachtige vlammen van het gieten erin... Kan ik de decals redden door ze eraf te halen met veel water of zo en ze voorlopig op een andere wagen of stuk plastic te plaatsen? Bovendien zit ik hier met het probleem dat lief neefje het niet al te nauw nam met de bestuurder en zijn nummer...

Last edited by Loeten; 13-11-2005 at 22:57.
Reply With Quote
  #7  
Old 13-11-2005, 22:57
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
De wagens:

=> WK 2001 - Subaru Impreza - Richard Burns
(maar neefje maakte er 18. Solberg van)







Reply With Quote
  #8  
Old 13-11-2005, 22:58
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
=> WK 2002 - Peugeot 206 WRC - Marcus Gronholm
(Maar neefje gaf het foute nummer mee: 1 van Burns ipv 2)





Het is evenwel een prachtig geschenk van toch zo'n € 60. En dat gewoon omdat hij van papaaatje zijn rommel moet opkuisen. Owja, we zijn trouwens even oud hoor...

Ik ben hem toch ontzettend dankbaar, want het zijn 2 modellen uit het WK-project...

Foto's toegevoegd op 13-11-2005
Reply With Quote
  #9  
Old 13-11-2005, 23:06
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Okey, voordat ik aan die beide auto's begin (restauratie dus), heb ik al eens een overzicht van de planning gemaakt voor alle WK-winnaars... Dit staat nu in WORD-bestandje. Maar ik ga dat hier binnenkort eens neertypen.

Ik denk morgen...?? Dan kun je al eens zien wat ik heb, wat ik zoek en zo... En natuurlijk hoop ik op vel hulp om de droom op te bouwen (letterlijk en figuurlijk)
Reply With Quote
  #10  
Old 19-11-2005, 12:50
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Ben nog niet tot dat overzicht gekomen. Veel te drukke week gehad. misschien dit weekend.

Maar even een oproep:

Wie heeft ooit een transkit gemaakt van volgende wagens (en heeft dus de originele decals nog liggen)

* Subaru Impreza WRC 2001 - R.Burns & R.Reid
* Peugeot 206 WRC 2002 - M.Gronholm & T.Rautiainen

Ik heb beide modellen staan, maar hun decals zijn een ramp geworden. Ik zou deze wagens dus restaureren en nieuwe decals bevestigen. Heeft dus iemand deze originele stukken (of delen ervan) liggen? Voor een zacht prijsje of zo, wil ik ze zeker aankopen.

THANKS !!
Reply With Quote
  #11  
Old 21-11-2005, 01:06
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Heb nog twee andere gebouwde modellen binnen gekregen (was bij een Spanjaard en Spaans is niet mijn ding... dus eigen schuld...)

Daar blijkt de gebruikte lijm oplosbaar in water... Allez, dat viel me op toen ik de decals aan het losweken was. Plots kwam ook de spoiler los en kort nadien ook de ramen... Leuk want zo kun je gemakkelijk herspuiten...

Maar dit is OFF topic, want beide geen WK-winnaars...
Reply With Quote
  #12  
Old 21-11-2005, 12:08
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Loeten
Heb nog twee andere gebouwde modellen binnen gekregen (was bij een Spanjaard en Spaans is niet mijn ding... dus eigen schuld...)

Daar blijkt de gebruikte lijm oplosbaar in water... Allez, dat viel me op toen ik de decals aan het losweken was. Plots kwam ook de spoiler los en kort nadien ook de ramen... Leuk want zo kun je gemakkelijk herspuiten...

Maar dit is OFF topic, want beide geen WK-winnaars...
Precies of de onderdelen dan gelijmd geweest zijn met houtlijm. Die smelt de platiek immers niet en lost idd in warm water.
Reply With Quote
  #13  
Old 21-11-2005, 19:47
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Huudo
Precies of de onderdelen dan gelijmd geweest zijn met houtlijm. Die smelt de platiek immers niet en lost idd in warm water.

Het zou best kunnen, de lijmresten slaan bruin uit....
Reply With Quote
  #14  
Old 02-12-2005, 21:47
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Na de restauratie van de Corolla, volgt nu wat werk aan de beide WK-modellen die aangepast moeten worden. Momenteel twijfel ik wat.

- Ofwel koop ik alsnog beide modellen aan op ebay, gebruik ik die decals en houd ik de andere voor een ander project.
- Ofwel koop ik beide modellen op ebay, maar maak ik van deze twee een nieuw model (andere decals).
- Ofwel blijf ik hopen en wachten op de decals...

Geduld... Normaal is het één van mijn sterkste kanten, maar toch... Wat denken jullie??

Ik ben alvast begonnen met het strippen van de body's. Beide wagens zijn zo veel mogelijk extra's kwijt (zoals ramen, lichten, ...) en zitten nu in warm water te weken. Straks haal ik er de decals af en morgen komen de eerste lagen grondverf (primer)...
Reply With Quote
  #15  
Old 03-12-2005, 10:06
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Volgens het Nederlandse brouwersforum kun je originele decals nabestellen. Nu vraag ik mij af waar?? Op de site van tamiya of?? Iemand een idee??
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 07:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.