De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 06-01-2005, 22:21
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Peugeot 206WRC Rally GB Wales 2003 Freddy Loix

Net afgewerkt. De 206WRC waarmee Freddy in zeven haasten moest invallen voor de onfortuinlijke Richard Burns.
In deze wagen heeft Freddy ook het vuur aan de schenen van ene Rovanpera gelegd, waarna deze op non-actief werd gezet. De rest van het verhaal is een andere zaak, maar goed.

De kit is de 206 WRC versie 2003 van Tamiya, met decals van Renaissance. Verder hier en daar nog een beetje photo-edge stukskes van Renaissance.

Ik had wel een bizar probleem met de rechter lens van de koplamp. Toen ik die had gemonteerd was alles OK, maar de volgende morgen was die helemaal vertroebeld aan de binnenkant. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen veroorzaakt? Lijmdampen misschien?

Foto1
Foto2
Foto3
Foto4
Foto5
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #2  
Old 06-01-2005, 22:30
Steven's Avatar
Steven Steven is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 192
heel mooi resultaat
jammergenoeg is er daarnaa niet veel schoons meer uit de bus gekomen van freddy.
Nu is het wachten op de kit van de 307 WRC
Reply With Quote
  #3  
Old 06-01-2005, 22:55
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Schoon model dominique! (wel wat grote foto's voor een 800x600 schermpke, makom )

Is die witte onderste boord geschilderd of plastiek gelaten? Gij geen problemen gehad met verf die tussen uw afplakking liep?...
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #4  
Old 06-01-2005, 23:16
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Zeer geslaagd model!

Maar... mag ik even kritisch zijn? Gebruik nooit de plastic antennes die bij een bouwdoos geleverd worden. Waarom niet? Omdat op schaal 1/24 geen enkele fabrikant er in slaagt om antennes in plastic dun genoeg te maken om realistisch te lijken. Als je de dikte van jouw antennes (pakweg een halve mm) vemenigvuldigt met 24 kom je aan ... 12 mm! Da's een antenne van meer dan een cm dik! Als je modelbouw-antenne 1 mm is kom je zelfs uit op een echte antenne van meer dan 2 cm dikte!

Daarom deze tip : gebruik ofwel verwarmde en gestretchte "sprue", zeer dunne ijzerdraad ("piano-wire")of aftermarket antennes. Het totaalbeeld zal er 50% mee verbeteren, geloof me
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #5  
Old 06-01-2005, 23:54
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Goed punt, Sennake. Ik denk dat ik ze morgen eens zal vervangen.
Bedankt.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #6  
Old 07-01-2005, 00:27
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Miljaar, ik word hier flink onder mijn "freddy loix collectie duiven" geschoten. En dan nog wel met modellen die ik nog niet in huis heb.

Ziet er wel strak uit de 206! Mooi gedaan. Zelfde comment als Sennake over de antennes. Maar nog iets. Heb je alleen de decals van Renaissance toegevoegd of de complete conversie-set met dashboard enz? Ik dacht nl. dat om de - ahum - correcte 2003 versie te maken met de Tamiya 2002 kit er een andere motorkap en dashboard nodig zijn? Aiai, nu heb ik iets gezegd? Enfin, ik kan het niet opmaken uit je eerdere post.

In ieder geval, hij ziet er wel cool uit.
Reply With Quote
  #7  
Old 07-01-2005, 00:58
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Huudo: (ahum) ik heb niet de 2002 van Tamiya gebruikt, maar de 2003.
Maar het is zo dat de versie 2003 van Tamiya eigenlijk een mengeling is van de 2001 en de 2002.
De motorkap bv heeft in de kit eigenlijk 3 uitsparingen zoals de 2002, en je moet de middenste met een meegeleverd stuk afdichten. En aangezien de plaats (midden op de motorkap een beetje lager dan de 2 andere luchthappers) is dat geen cadeau om vlak te schuren...

Verder is er inderdaad een beetje werk aan de binnenkant. Om het dashboard helemaal in orde te krijgen heb ik me gebaseerd op een artikel in het Tamiya magazine nummer 69 (JAAA van Tamiya ) Daar scheen dan weer alles vrij goed te zitten.

Zodoende heb ik ze maar geloofd, temeer daar ik op mijn referentiefoto's ook niet echt grote verschillen heb kunnen ontdekken. Enige punt waar ik niet zeker van ben is de kleur van het dashboard. Ik denk dat de kleur van de middenconsole van de officiële wagens meer naar voren moet doorlopen, maar ik vind niet echt bewijzen hiervoor.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #8  
Old 07-01-2005, 12:53
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Quote:
Originally posted by Dominique

Tamiya magazine nummer 69 (JAAA van Tamiya )
Zeker?

Mss kan dit hier je een beetje helpen? Het is een foto van de 2003 uit een reeks van het bouwproces vd 206 WRC.
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #9  
Old 07-01-2005, 15:47
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Voila, zoals ik al zei: just!
Bedankt !
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #10  
Old 08-01-2005, 20:36
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Ook weer iets bijgeleerd zie!
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.