De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #46  
Old 12-05-2002, 18:50
Ferrari Forever's Avatar
Ferrari Forever Ferrari Forever is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: wolk nummer 9
Posts: 375
Volgens mij wist Barichello al ronden lang dat hij aan de kant zou moeten gaan. Want je gaat mij niet wijsmaken dat ze bij Ferrari zo stom zijn om hun coureur te doen stoppen in de allerlaatste ronde, op 100 meter van de finish. Qua negatieve publiciteit kan dat toch wel tellen denk ik. Uiteindelijk wordt hier niemand beter van :
1. Het aantal Schumi-haters zal alleen maar groter worden
2. Barrichello komt over als een halve sok, die alleen nog maar bij Ferrari blijft rijden voor het geld
3. Ferrari komt over als een kille, berekende firma die de sport ondergeschikt vindt aan winnen.
__________________
Take the blue pill and stay in Wonderland.
Take the red pill, and I'll show you how deep the rabbit hole goes
Reply With Quote
  #47  
Old 12-05-2002, 18:52
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Jean Todt neemt de 100% verantwoordelijkheid voor deze beslissing ...

Quote:
We witnessed Ferrari dominate from start to finish. Rubens drove an incredible race, rounding off a fantastic weekend. He was the moral victor today, which is why we sent his race engineer, Gabriele Delli Colli onto the podium,” added Jean Todt. “Sometimes one has to take difficult decisions and today was one of those times. In the past we have lost the Drivers' Championship at the last race three times in a row and we know we are up against strong opposition. We therefore have to make the most of every situation. The extra points Michael picked up today could come in useful later in the season.
ok zijn commentaar is natuurlijk voor kritiek vatbaar ... maar hij zegt toch al op zijn minst dat hij de beslissing genomen heeft ...

Schumacher mag volgens velen (ook volgens mij) dan wel de fout gemaakt hebben dit geschenk aan te nemen ... Eerlijk is hij wel ...
Quote:
“I take no joy from this victory. I enjoyed the race but not the last hundred metres. It was a team decision. Only at the end I was called on the radio and told Rubens would move over. I know the decision is not popular, but imagine if we had lost the championship by this number of points at the end of the season,” Michael said. “The team would look stupid in that situation. Rubens did a superb job and he outpaced me all weekend. This is a challenging situation having him pushing me. I am sure he will win races this year. If the team had taken this decision in the last race with the title still open nobody would be saying anything about today's events.”
airco
__________________
Reply With Quote
  #48  
Old 12-05-2002, 18:55
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Quote:
Originally posted by Ferrari Forever
Volgens mij wist Barichello al ronden lang dat hij aan de kant zou moeten gaan. Want je gaat mij niet wijsmaken dat ze bij Ferrari zo stom zijn om hun coureur te doen stoppen in de allerlaatste ronde, op 100 meter van de finish. Qua negatieve publiciteit kan dat toch wel tellen denk ik. Uiteindelijk wordt hier niemand beter van :
1. Het aantal Schumi-haters zal alleen maar groter worden
2. Barrichello komt over als een halve sok, die alleen nog maar bij Ferrari blijft rijden voor het geld
3. Ferrari komt over als een kille, berekende firma die de sport ondergeschikt vindt aan winnen.
bwa teamorders verstoppen hebben ze vroeger genoeg geprobeerd ...
Nu doen ze ze open en bloot ...

Als er dan toch teamorders moeten zijn ... geef me de laatste versie dan maar zene ... dan zijn ze tenminste voor iedereen duidelijk ...

zirco
__________________
Reply With Quote
  #49  
Old 12-05-2002, 19:00
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Ingelmunster
Posts: 567
Zoiets kan je toch nie bestraffen? Interne orders, daar kan de FIA zich toch nie mee bemoeien. Ik ga nu nie goedpraten wat er gebeurd is. Ik vind het ook laag, maar als dat intern besloten is, daar kan niemand iets aan veranderen. En geef nu ook toe, ergens wist je toch dat het ging gebeuren... Kwist het al 3 ronden voor het einde, toen Schumacher de snelste ronde neerzette, toen ging er een lichtje branden.
Reply With Quote
  #50  
Old 12-05-2002, 19:18
Ferrari Forever's Avatar
Ferrari Forever Ferrari Forever is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: wolk nummer 9
Posts: 375
En toch blijft dit volgens mij één van de grootste tactische blunders die Ferrari ooit heeft gemaakt. Schumacher had die podiumwinst helemaal niet nodig. Die 4 punten die hij nu meer heeft kunnen nooit opwegen tegen die enorme deuk die ferrari nu in zijn imago heeft gekregen. Iedereen, zowel pro als contra ferrari is het erover eens dat dit niet de juiste beslissing was.
__________________
Take the blue pill and stay in Wonderland.
Take the red pill, and I'll show you how deep the rabbit hole goes
Reply With Quote
  #51  
Old 12-05-2002, 20:00
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
Hoe kan je zo ver gaan om alle steun ten aanzien van Schumacher en/of Ferrari op te zeggen?!
Het gaat hier om een team dat per ronde 1.5 seconden uitloopt op de tegenstand, en dat met een wagen die kogelwerend is (niet kogelvrij!).
Dat team realiseert wat niemand voor mogelijk hield!
Wat duidelijk is is dat het team geleid wordt door mensen. En deze mensen maken fouten. Geloof me vrij, zoiets doen ze heus geen tweede keer.

Mocht ik Todt zijn, dan zou ik de volgende keer gewoon de motor van Barrichello laten ploffen. Met de tweewegcommunicatie van deze tijd is dat geen enkel probleem meer.
Dat is inderdaad laf, maar zo ver komt het dus hé.

Daarnaast ben ik ontzettend trots op Villeneuve! Prachtige race! Gilles keek en zag dat het goed was.

Met Sato lijkt alles OK te zijn. Ook dat doet plezier!
__________________
Reply With Quote
  #52  
Old 12-05-2002, 20:03
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
BTW, wij creëren nu het klimaat waarin de ene of andere gek op Schumacher of Todt gaat schieten omdat dat het signaal was van de massa.

Vergelijking ver te zoeken? ..... Ik hoop het van harte!
__________________
Reply With Quote
  #53  
Old 12-05-2002, 20:18
Ferrari Forever's Avatar
Ferrari Forever Ferrari Forever is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: wolk nummer 9
Posts: 375
Quote:
Wat duidelijk is is dat het team geleid wordt door mensen. En deze mensen maken fouten. Geloof me vrij, zoiets doen ze heus geen tweede keer
Wedden van wel ? Maar zoals je zegt, volgende keer pakken ze het misschien iets omzichtiger aan. Of misschien was het juist de bedoeling van Barrichello om op het allerlaatste moment opzij te gaan om de wereld te laten zien dat er wel degelijk teamorders zijn. In dat geval zou ik niet in zijn plaats willen zijn tijdens de briefing met Todt en Brawn achteraf.
__________________
Take the blue pill and stay in Wonderland.
Take the red pill, and I'll show you how deep the rabbit hole goes
Reply With Quote
  #54  
Old 12-05-2002, 20:20
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Wat mij betreft bevestigt het gebeuren alleen maar mijn gedacht over Schumacher. Meer wil ik daarover niet kwijt.

Verder herinner ik me Parijs-Dakar toen Peugeot (onder leiding van... juist, Todt) met een 10-frank stuk besliste wie de rally mocht winnen, Vatanen of Ickx... Het werd Vatanen...

En ook Juha Kankkunen moest bij Lancia (ook van dezelfde Fiat-groep) eens een teammaat laten voorgaan, ten zeerste tegen de zin van Juha, die volle petrol gegeven heeft tot op 10 m van de finish van de laatste KP, en toen vol op de remmen ging staan en lang genoeg wachtte om zijn teammaat de overwinning te schenken. De boodschap was overduidelijk...

Als ik RB geweest was (en ik durfde de beslissing van Todt niet naast me neerleggen, wat ik kan begrijpen) zou ik ook in de laatste rechte lijn aan de kant gegaan zijn en vol op de rem gaan staan.

Als ik MS geweest was zou ik pertinent geweigerd hebben om die overwinning te "pakken" en al zeker niet met mijn vuist in de lucht rondgereden hebben van "kijk eens, IK heb de GP gewonnen!"

En ik weet niet hoe de zaken er tegenwoordig voor staan, maar enkele jaren geleden is er inderdaad geopperd dat "teamorders" illegaal waren en bestraft zouden worden. Ik heb het in de praktijk echter nog nooit weten doen...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #55  
Old 12-05-2002, 20:55
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
Quote:
Originally posted by Sennake
Als ik MS geweest was zou ik pertinent geweigerd hebben om die overwinning te "pakken" en al zeker niet met mijn vuist in de lucht rondgereden hebben.
Volledig mee eens!
__________________
Reply With Quote
  #56  
Old 12-05-2002, 21:02
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Quote:
Originally posted by Sennake
[B]
En ook Juha Kankkunen moest bij Lancia (ook van dezelfde Fiat-groep) eens een teammaat laten voorgaan, ten zeerste tegen de zin van Juha, die volle petrol gegeven heeft tot op 10 m van de finish van de laatste KP, en toen vol op de remmen ging staan en lang genoeg wachtte om zijn teammaat de overwinning te schenken. De boodschap was overduidelijk...
De rally van Monte Carlo 1987 Sennake. Hij deed zelfs meer : ging langs de kant staan en deed een plas om z'n ongenoegen te uiten.

Cesare Fiorio was toen de teammanager en het was ten voordele van Biasion. Uiteindelijk werd Kankkunen toch nog wereldkampioen dat jaar, ten koste van diezelfde Biasion en helaas ook Alèn, die nooit wk is geworden (eenmaal eindigde hij eerste in de puntenstand, maar toen bestond er nog geen wk voor piloten, enkel merken).
__________________
Reply With Quote
  #57  
Old 12-05-2002, 21:22
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Quote:
Question: Michael do you want to win the world championship because you are the best racer or because you have got the best contract?
Michael Schumacher: No comment

Question: All three of you are talking about this as a team sport. Why do we have an individual world championship for drivers?
All drivers: No comment
dit alles en ander ongezouten lekkers van de journalisten die er maar al te graag op springen, valt te vinden onder de press conference op f1-live.com
Dat wordt weer een week vol geanimeerde discussies rond teamorders
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #58  
Old 12-05-2002, 21:38
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Als Ferrari fan voel ik mij voor het eerst beschaamd over wat ze uitgespookt hebben.
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #59  
Old 12-05-2002, 21:48
Bam-Bam Bam-Bam is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2001
Posts: 139
quote vd dag : "Ik hoop maar dat de titelstrijd snel beslist is, zodat we echt kunnen gaan racen.”

m.a.w. het is redelijk erg gesteld met de F1
Reply With Quote
  #60  
Old 12-05-2002, 21:52
Alain's Avatar
Alain Alain is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Hasselt
Posts: 912
Charlie Chaplin was zelfs nooit op zo'n scenario gekomen voor een nieuwe klucht...
Hahahaha, what a joke : heb zelden zo hartelijk gelachen van ellende.
Nu ja, Barrichello heet dan ook niet Reutemann hé. Heb eens wat ballen aan uw lijf zeg !
Ben benieuwd wat Irvine hier op zegt
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 08:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.