De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #46  
Old 27-08-2006, 23:17
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally Posted by raceboy
Ik heb anders toch verslagen gezien in het nieuws en in sportweekend.
Klopt, een samenvattinkje van zowat 30 seconden van Kanaal 2-beelden.
Reply With Quote
  #47  
Old 27-08-2006, 23:19
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Quote:
Originally Posted by raceboy
Ik heb anders toch verslagen gezien in het nieuws en in sportweekend.
Ik ben toch tevreden met verslagen op VTM en Een hun nieuwsuitzendingen. Dat zijn elke avond in totaal minstens 1.000.000 kijkers. Niet slecht als je het mij vraagt. Ik ben bovendien zeer blij met het nieuws rond Euroracing -> gaat de diversiteit volgend jaar zeker ten goede komen!
__________________
Reply With Quote
  #48  
Old 27-08-2006, 23:25
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by Baron
Klopt, een samenvattinkje van zowat 30 seconden van Kanaal 2-beelden.

en als ze wél een deftige uitzending gehad, was het waarschijnlijk te partijdig geweest...



zijt blij met wat ge hebt, vorig jaar was het niks, zelfs geen vermelding
__________________
Reply With Quote
  #49  
Old 27-08-2006, 23:38
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
waar ik wel over wil klagen is de plaatsing van de tent van Derdaele... de enige manier om nu in de chicane te geraken, was een steile klim, of door het bos. als het echt geregend zou hebben, zouden daar wel eens ongelukken gebeurd kunnen zijn...



die carwash? is dat wel een fout van de organisatie? zij hebben die plek aan Bongou toegewezen, en Bongou heeft daar dan die carwash op georganiseerd. maar was de organisatie op de hoogte van die plannen?
__________________
Reply With Quote
  #50  
Old 28-08-2006, 10:53
Dirtdevil's Avatar
Dirtdevil Dirtdevil is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2004
Location: Zolder
Posts: 186
Wat mij dit jaar enorm opviel was de afwezigheid van toeschouwers.
Je kon vrij rond lopen en werd nooit nergens echt opgehouden.

Heeft dit dan echt te maken met het feit dat er zo weinig vrijkaarten zijn uitgedeeld?

Voor de rest een mooie wedstrijd gezien, met enkele verassingen aan de eindmeet!

Reply With Quote
  #51  
Old 28-08-2006, 13:03
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
ivm Kumpens reactie:
Ik vind het absoluut wél kunnen dat hij eens goed vloekt op TV als zijn mening gevraagd wordt. Vloeken is voor zo ver ik weet niet strafbaar, je gebruikt geen geweld en brengt niemands leven in gevaar... toch? Waarom moet altijd alles politiek correct zijn en in een voorspelbaar steriele verpakking zitten? Als Tom Boonen loopt te vloeken uit frustratie na een alweer mislukte sprint in de'n "toer van frankrijk" dan vind iedereen hem een sympathiek manneke, hier wordt zoiets door sommigen zelfs resoluut van de hand gewezen... dat begrijp ik niet?

Ivm de VIPs:
Er hebben mij niet al te veel VIPs voor de voeten gelopen en als ze dat deden, was het meestal nog vermakelijk om naar te kijken. Ze horen erbij en ik stoor me er al lang niet meer aan.

Randactiviteiten 1:
Dat er wat aan "randanimatie" gedaan wordt om het volk gedurende 24 uren bezig te houden, vind ik niet meer dan normaal. Dat die f***ng DJ's hun muziek door de boxen moeten rammen aan een veel te hoog gehalte decibels, dat vind ik niet normaal. Toen ik voorbij liep op de weg aan de grote tent/podium waar die mannen kaboenk aan het geven waren, hoorde ik niet alleen de auto's niet meer en deed mijn trommelvlies wat pijn, heel mijn lichaam boenkte gewoon mee met die beats. Gezond kan je zoiets niet noemen en een meerwaarde heeft het zeker niet. 10db minder zou ook wel goed geweest zijn, veronderstel ik. Swat, ik zal zoiets nooit begrijpen.

Randactiviteiten 2:
Ook veel zatlappen gezien, die dan zonodig voor opstootjes aan ingangen van tenten enzo moeten zorgen. Als ge u zat gedronken hebt, ga dan toch gewoon naar huis uw roes uit slapen en val geen andere mensen lastig die er niets mee te maken hebben.

Toeschouwersplaatsen:
Het enige wat me wat stoorde was het K2 kussen a/d Villeneuve, maar goed, zonder laddertje kan je daar sowieso niet zo'n goeie foto's maken. Waar we wel gestaan hebben en waar je dus wel goed kan zien en foto's maken: de eerste chicane, de daaropvolgende heuvel, de nieuwe tribune, de hoofdtribune, naar het einde v/d rechte lijn en boven de pits natuurlijk. Met de aanpassingen die er geweest zijn - het was mijn eerste keer dit jaar op Zolder - moet ik zeggen dat er toch enkele "viewer opportunities" bijgekomen zijn. Dus de mannen die daar lopen over te zeiken, voor hun zal het waarschijnlijk nooit goed zijn.

Race:
Omdat ik niet zo'n kenner ben, kon ik het potentieel van sommige wagens enz. ook moeilijk inschatten. Toch waren en leuke dingen te zien. De al eerder aangehaalde BMW's en ook de rondenlange strijd tussen de SRT Corvette en de Marcos.

Mijn favorieten:
Omdat ik dus geen favorieten op voorhand had, vermits geen echte fan/volger/kenner, moet ik me beperken tot het opsommen van die wagens die me gaandeweg zijn gaan bekoren.
1: Marcos - owv de vorm, het geluid, het project op zich en de mooiste nachtverlichting!
2: NGT - Porsche n°49 - owv de originaliteit in de livery. Héél, héél mooi gedaan.
3: the Pink Pig - zelfde reden als hierboven.

En dan was er ook nog de fotograaf van de P-Magazine stand, waar je met de meid van dienst op de foto kon, die gaandeweg ook betere foto's begon te nemen.

Het is leuk geweest.
Reply With Quote
  #52  
Old 28-08-2006, 15:07
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Neo-242
Mijn gedacht... Ik vroeg me dat ook af toen ik die lounge passeerde... Ik dacht, hoe kunnen die marshalls nu nog onderling coördineren? Stond jij daar ergens in de gebeuren op post Mark?
Dit weekend stonden we aan de eerste chicane (post 8) .........en omdat de opkomst van de eigenwijze oranje mannetjes bijzonder laag was kregen we als toetje post 7 erbij Volstrekt onacceptabel voor mij persoonlijk.

Onderling coördineren? Wat dacht je van niet! Bijna 24 uur na het einde van de koers heb ik dan ook de beslissing genomen om volgend jaar niet meer deel te aan deze kermis-attractie. Mijn eigen veiligheid komt in het gedrang en daar pas ik voor. Volgend jaar een non-participation van mij
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #53  
Old 28-08-2006, 16:30
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2004
Location: Brussel
Posts: 752
Quote:
Originally Posted by tommy84
Yes those VIP's were far too much.
Much worse than last year.

Sure you need them to do racing, but they shouldn't rule the event.

At night, around 0300 I was at the braking for the first chicane to take some pictures. You could hardly hear the cars there. I want to have at least a small chance to react if something goes wrong there.
Also not so fine were the beer bottles rolling towards you

The companies shoud take better care of their VIP's. Around 30 were at the AD Sport Box, but had nothing of AD Sport on their tickets - so they were invited by another team and blocked AD as well as us media guys.
Thanks god the marshalls were soooo rude to the better people

But all in all a very nice race - not necessarily at the front, but Class 2 and 3 were fine.
And also good to experience how relaxed those guys and girls are in Belcar.
They answer nearly every question at every time - Thumbs up
Same thing here. Walking trough the pitlane... A huge crowd in those pitboxes. Suddenly a car coming in and I wanted to go to the side of the pitbox, but no space left there because of all those people. The car then just passing a few millimeters in front of my nose. Get those people out of there...
Reply With Quote
  #54  
Old 28-08-2006, 19:01
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Quote:
Originally Posted by Huudo
.

Randactiviteiten 2:
Ook veel zatlappen gezien, die dan zonodig voor opstootjes aan ingangen van tenten enzo moeten zorgen. Als ge u zat gedronken hebt, ga dan toch gewoon naar huis uw roes uit slapen en val geen andere mensen lastig die er niets mee te maken hebben.
Je bedoelt Ga in uw auto uw roes uitslapen

Verder ben ik het in het algemeen eens met uw post. Er zijn maar een drietal plaatsen waar je ongehinderd kunt fotograferen zonder een draad in de weg
__________________
Reply With Quote
  #55  
Old 28-08-2006, 20:31
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by sledge
Je bedoelt Ga in uw auto uw roes uitslapen
Ge kunt ook een taxi nemen, of u laten voeren he...
Reply With Quote
  #56  
Old 28-08-2006, 20:36
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by tommy84
At night, around 0300 I was at the braking for the first chicane to take some pictures. You could hardly hear the cars there. I want to have at least a small chance to react if something goes wrong there.
Kijk dat bedoel ik nou. Het eerste wat je kunt waarnemen van een crash is meestal geluid. Verandering in toerental, banden die ongewoon geluid produceren. Dat is simpelweg niet meer mogelijk met dat geluid uit die viptenten.

Vips zijn keihard nodig voor de sport maar er zijn grenzen aan het Vip-incentive gedoe!

Wat betreft het geluid. Zoals het er nu naar uitziet gaan we ook geluidsgrenzen krijgen voor de wagens uit de Belcar. De dagen van de vrije uitlaat zijn geteld. Is het niet 2007, dan wel 2008. Zouden die eisen dan ook tellen voor het Paddock-entertainment? Zoals gezegd, dat is hard nodig om de schoorsteen te laten roken................maar het zou wel erg cru zijn als in een van die jaren een deelnemer uit de wedstrijd wordt gehaald wegens teveel dB's en een of andere mislukte DJ 's nachts om 04.00 uur 130 dB's uit zijn boxen laat schallen.

Nog een ander punt wat ik wel uit verschillende kanten heb gehoord maar nog nergens gelezen heb. Heel wat coureurs waren volgens bepaalde heerschappen niet in orde met hun licenties. Zelfs enkele gasten met een A-licentie...........

De oorzaak hiervan? Die dienen we te zoeken in postcode-gebied 1040 Het begint nu toch echt op te vallen
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #57  
Old 28-08-2006, 20:39
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2002
Location: Dilbeek
Posts: 689
Quote:
Originally Posted by Mark
De dagen van de vrije uitlaat zijn geteld. Is het niet 2007, dan wel 2008
Die dagen zijn nu al geteld; sinds dit jaar is een katalysator verplicht, niet voor de uitlaatgassen te zuiveren, maar om het geluid te beperken werd meegedeeld...
__________________
Reply With Quote
  #58  
Old 28-08-2006, 20:43
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
DAt van die licenties zou me verbazen, want dan denk ik dat de organisatie van concurrenten-deelnemers best wel wat klachten had gekregen, wegens niet reglementaire-deelname, of hoe je het ook wilt noemen.
Als het wel zo is, dan denk ik dat er een gevaarlijk precedent is ontstaan, voor de toekomst ...
Reply With Quote
  #59  
Old 28-08-2006, 20:57
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Veiligheidspunten die ik ga mailen naar Circuit-Zolder ter verbetering. Als niemand het meldt zien ze het mss zelf niet

#1. Publiekszone aan de eerste linkse (--> ingekalfde zandhopen) dit kan echt niet...

#2. Doorgang aan Temptation Carwash. Zelfs als ze niet wisten wat daar ging gebeuren, lijkt me dat erg onwaarschijnlijk. Nen organisator weet toch graag wat op z'n grondgebied gebeurt lijkt me?
3 keer op zaterdag een ambulance daar zien vastzitten...

#3. Volledige aflsluiten van de doorgang voor het publiek tijdens het droppen van de gecrashte 2de Penders Porsche. Hallucinant dat niemand daar door kon gedurende een kwartier. Stel je maar eens voor dat er op dat moment een ongeluk plaatst vindt op de rechte lijn richting chicane. Hoewel de kans dat zoiets gebeurt niet groot is, blijft het iets waar men rekening mee moet houden. In zo'n geval is niemand daar zelfs in staat te vluchten.

#4. Eerlijk gezegd, is een groot golfkarreke niet genoeg als VIP-shuttle? Ik heb daar VANs zien rondrijden waar de doorgang bijna overal te klein was. Ben benieuwd of er daar mensen over hun tenen gereden zijn, bij mij scheelde het alleszins een paar keer niet veel

#5. Waarom staan die grote VIP-tenten niet langs het rechte stuk voor de Jacky Ickx chicane? Plaats zat daar, die Renault F1.6 tenten konden makkelijk aan de overkant staan...

Ik denk dat dit terechte punten zijn.
Reply With Quote
  #60  
Old 28-08-2006, 21:01
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Er reed zelfs 1 piloot (GPR-Rijder JP Van de Wauwer denk ik) rond zonder HANS-systeem terwyl dit, zo ver ik weet, verplicht is sinds dit jaar.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.