De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 9 votes, 5.00 average.
  #181  
Old 09-04-2011, 13:19
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2010
Location: Sint Martens Lierde
Posts: 825
Quote:
Originally Posted by RPMonline View Post
Flinke rits foto's van de oefenrondes vandaag te vinden op
http://www.rpmvision.nl/features/135...practice-recap
Knappe foto's
__________________
BMW M3 GT2 - BMW Motorsport
Reply With Quote
  #182  
Old 10-04-2011, 16:00
RPMonline RPMonline is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2010
Location: Born
Posts: 62
Thanks! We doen ons best en het kampioenschap is ons dusver zeker aan het bevallen ook!

Nog een feature over de kwalificatie van gisteren op;
http://www.rpmvision.nl/features/139...fication-recap
Reply With Quote
  #183  
Old 10-04-2011, 20:52
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2010
Location: Sint Martens Lierde
Posts: 825
Leuke 3-uurs race gezien vandaag. Enkel spijtig van het kleine deelnemersveld.
Ik dacht zo een 21 wagens aan de start in Zolder. Hier valt dat zo niet op, denk dat het op Francorchamps meer gaat opvallen, dat er meer "dooie momenten" zullen zijn.
__________________
BMW M3 GT2 - BMW Motorsport
Reply With Quote
  #184  
Old 10-04-2011, 21:12
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Ik dacht dat Ron Marchal meer TV wilde halen in de DSC met zijn Aston. Dat zal wel moeilijk gaan als hij op een aanhangwagen staat in Zolder terwijl de race in Duitland is...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #185  
Old 10-04-2011, 21:17
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by NetForce84 View Post
Leuke 3-uurs race gezien vandaag. Enkel spijtig van het kleine deelnemersveld.
Ik dacht zo een 21 wagens aan de start in Zolder. Hier valt dat zo niet op, denk dat het op Francorchamps meer gaat opvallen, dat er meer "dooie momenten" zullen zijn.
ja, vond ik er ook van. kwaliteit is er meer dan genoeg, maar de kwantiteit valt wat pijnlijk uit voor een 3-uurs wedstrijd.
__________________
Reply With Quote
  #186  
Old 11-04-2011, 20:48
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Wat mij betreft mag seizoen 2011 geannuleerd worden, zelden z'n saaie 3 uren op een circuit meegemaakt. Gelukkig hadden we een Wi-fi verbinding beschikbaar, toch nog de krant van dit weekend kunnen lezen

Kwantiteit: 21 wagens voor 3 uur? Pfff, ga dan niet van start. Hoeveel van die gaan het einde van het seizoen halen? En hoeveel gaan van start met de 24 uur?

Kwaliteit: Ook dat heb ik niet gezien. Ja, er zijn vier/vijf wagens aan de kop die bij elkaar blijven. Kwaliteit moet er ook zijn in de middenmoot en de buik van het klassement. Die is er niet, te grote verschillen tussen de deelnemers. Overall is de kwaliteit dus ook belabberd.

Zou het graag als een overgangsjaar willen zien maar dit is te dramatisch voor woorden. Het is spijtig voor al die teams en coureurs die hun best hebben gedaan om aan de start te komen voor dit seizoen maar deze vorm van autosport is voor niemand goed.

Dank u aan de verantwoordelijken die het in de afgelopen jaren goed verkloot hebben!
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #187  
Old 12-04-2011, 17:57
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2010
Location: Sint Martens Lierde
Posts: 825
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Wat mij betreft mag seizoen 2011 geannuleerd worden, zelden z'n saaie 3 uren op een circuit meegemaakt. Gelukkig hadden we een Wi-fi verbinding beschikbaar, toch nog de krant van dit weekend kunnen lezen

Kwantiteit: 21 wagens voor 3 uur? Pfff, ga dan niet van start. Hoeveel van die gaan het einde van het seizoen halen? En hoeveel gaan van start met de 24 uur?

Kwaliteit: Ook dat heb ik niet gezien. Ja, er zijn vier/vijf wagens aan de kop die bij elkaar blijven. Kwaliteit moet er ook zijn in de middenmoot en de buik van het klassement. Die is er niet, te grote verschillen tussen de deelnemers. Overall is de kwaliteit dus ook belabberd.

Zou het graag als een overgangsjaar willen zien maar dit is te dramatisch voor woorden. Het is spijtig voor al die teams en coureurs die hun best hebben gedaan om aan de start te komen voor dit seizoen maar deze vorm van autosport is voor niemand goed.

Dank u aan de verantwoordelijken die het in de afgelopen jaren goed verkloot hebben!
Ik zeg het niet graag maar ik moet u volledig gelijk geven.
Het deelnemersveld is veel te klein voor wedstrijden van 3uur (of langer)
__________________
BMW M3 GT2 - BMW Motorsport
Reply With Quote
  #188  
Old 12-04-2011, 20:02
vortex's Avatar
vortex vortex is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2004
Location: Zandvoort
Posts: 232
Tja..het is zo jammer. En het erge is dat er verder ook geen uitzichten zijn. BTCS is wel OK, maar ook de 'nieuwe' klassen spartelen...

Het klinkt gek, maar er zal een geheel nieuwe basis voor de autosport in B gelegd moeten worden. En niet bottom down, maar aan de basis beginnen. Enthousiasmeer veel mensen voor relatief lage kosten zonder veel poeha. Daar komt altijd weer iets moois uit voort. Zie DNRT in NL...heb je hem weer, zullen jullie wel zeggen...maar wij haddden afgelopen weekend op CPZ 18 races, en het kleinste veld was 31 auto's!! En vooral heel veel fun...

En flink wat van die lui groeien uiteindelijk weer door naar DPP en zelfs Europese klassen. DAT is de basis...maar dan moet de RACB wel eventjes meewerken en vooral meedenken...
Reply With Quote
  #189  
Old 12-04-2011, 22:29
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Heb je ergens deelnemerslijsten beschikbaar van het weekend op Zandvoort? Dan kan ik een redelijke makkelijke berekening maken van een "profit & loss" voor beide circuits.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #190  
Old 13-04-2011, 00:05
vortex's Avatar
vortex vortex is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2004
Location: Zandvoort
Posts: 232
Deelnemerslijsten zijn er niet bij DNRT. Het is aanmelden, vrije training-kwali (elk 20 min.) en 2 races op 1 dag. (behalve op Spa in oktober, dan rijdt iedereen 2 dagen vanwege de afstand).

Hier wel alle uitslagen: http://www.mylaps.com/results/showevents.jsp?org=64746

Voor de liefhebbers hier wat foto's: http://www.flickr.com/photos/3524423...7626485001888/

Last edited by vortex; 13-04-2011 at 00:15.
Reply With Quote
  #191  
Old 13-04-2011, 09:00
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: tessenderlo
Posts: 396
Daar komt niemand in belgie naar kijken.
BTCS oke daar twijfel ik toch aan. Voor de gewone autosport fan is dit wel in orde, maar je moet verder kijken. De meesten mensen hopen auto,s te zien waar je van kan dromen zoals in de belcar.
Het beste voor belgie is zoiets als de dsc. Maar dat krijg je nooit gedaan in belgie. Jammer genoeg lijkt het weer iets dat tussen vlaanderen en de walen zit.Maar wie de schuldige is laat ik aan ieder voor zichzelf kiezen.
Reply With Quote
  #192  
Old 13-04-2011, 09:47
vortex's Avatar
vortex vortex is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2004
Location: Zandvoort
Posts: 232
Hoe wil je in godsnaam die mooie autosport met dikke auto's creeeren zonder breedtesport....
Wil je inderdaad een serie als DSC of het oude Belcar terug, dan zul je toch echt onderaan moeten beginnen. Er staan dus niet ineens 120 man met (heel veel) budget op die zeggen: ik ga nu ene Biturbo racen!!

Er is in Belgie helemaal niets voor de startende piloot. Het begint meteen al met (alle respect) te dure series. Wat is er mis met het racen in een Volvo 340 of een stokoude BMW 325? Wat is er mis met racen op een doordeweekse dag?
Voorbeeld: onze krantenbezorger/scholier van 16 jaar heeft van zn eigen gespaarde geld een raceklare Volvo 340 gekocht (1500 euro) en ja: hij racet wel!!
Dat men er niet naar wil kijken, prima. Daar is bv DNRT ook helemaal niet voor bedoeld...het is puur gericht op de deelnemers en toeschouwers zijn (gelukkig)welkom.

Maar het is uiteindelijk wel DE grote kweekvijver voor je A evenementen. Bovendien ontstaat er ook nog eens een gezond economisch klimaat voor ondernemers in de autosport. De grote teams in NL runnen heel wat (niet tot de verbeelding sprekende) auto's binnen DNRT. Er zijn zelfs lui die hun bestaan hebben te danken met het prepareren en runnen van bv. BMW E30's en Seat Ibiza's....

Weet je: in Belgie had de DSMEC nooit mogen verdwijnen....Dat was de sfeer en stijl die de B autosport zo broodnodig had. Ik ben er van overtuigd dat die formule binnen 5 jaar het oude Belcar naadloos was opgevolgd....

Maar dan nog...hoe ga je de racedag vullen met slechts 1,2 of hooguit 3 series?? Zie FIA GT afgelopen weekend: wat een treurnis voor de fan! 3 races op een dag, zonder enige sprintwedstrijd....dat komt niet goed, hoor.

Maar ik heb begrepen dat iets dergelijks als DNRT feitelijk wordt verboden cq. onmogelijk gemaakt door de RACB??? Hoe zit dat eigenlijk??
Reply With Quote
  #193  
Old 13-04-2011, 10:27
RKG RKG is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tongeren
Posts: 1,127
De DSMEC viel vroeger onder de VAS, maar RACB heeft alle regionale federaties verboden circuit events te organiseren.

Naar wat ik begrepen heb, hebben ze ook skylimit tegengewerkt door het winterkampioenschap te verbieden, maar daar zullen er hier op het forum wel meer over kunnen vertellen dan ik.

Ik denk dat DSMEC had kunnen blijven bestaan het inderdaad na verloop van tijd de opvolger kon worden van de belcar.

In 2006 had je nog de belcar sprint cup, dat was ideaal als opstap, en daar reden ook niet alleen nieuwe auto's rond.

Maar het probleem is inderdaad dat er geen basis meer is, en dat veel mensen elkaar tegen werken. Ze moeten ook rekening houden met kleine teams die voor de startvelden kunnen zorgen, en niet alleen voor de grote teams die de nieuwste GT3's kunnen betalen.

Dan heb ik liever een hoop kleinere teams erbij die ook voor mooie races en duels kunnen zorgen dan alleen de dikke dure gt3's.

Op facebook heb ik trouwens al gemerkt dat er bij sommige "kleinere" teams al gedreigd werd dat er niets over hun geschreven zou worden als ze dsc gingen rijden ipv belcar, zoiets vind ik niet kunnen! Iedereen mag rijden waar ze willen, en er moet rekening gehouden worden dat dsc mee gaat rijden tijdens de 24u, dus dat is in mijn ogen al niet zo'n goede tactiek door slecht over de dsc te doen...
__________________
www.krisgilissen.net

Last edited by RKG; 13-04-2011 at 10:36.
Reply With Quote
  #194  
Old 13-04-2011, 10:47
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: tessenderlo
Posts: 396
Ik zeg niet dat overbodig of slecht is. Maar dat vergelijken met belcar is wel een heel zware stap terug. Maar je moet het ook zo zien, als we dan toch terug gaan naar het oude belcar of het huidige dsc formaat. Heb je nog altijd sponsors nodig Dat betekent volk naar het circuit lokken, en dat ontbrak toch regelmatig bij desmc. Zo kan ik mij de 10uur herinneren, was zo goed als gratis en er was maar een handvol mensen daar. Een combinatie van de huidige belcar en desmc zou gewoom ideaal zijn, maar lijkt gewoon onmogelijk(niet betaalbaar/mogelijk in belgie).
En blijkbaar is speedworld meer bezig met de btcs dan de belcar.
Jammer genoeg lijkt het belcar gebeuren gedoemd.Ook al heb ik er meer van genoten dan de btcs dit weekend.
Dank jewel SRO ,RACB en speedworld.
Reply With Quote
  #195  
Old 13-04-2011, 11:05
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Ik mis gewoon de goeie ouwe sprintwedstrijdjes tussendoor. Yaris cup, Clio Cup, de Mini's...

Mijn zus was eens mee naar circuit op zondag en heeft genoten van de Belcar en Fia GT race, maar ik kon haar niet meer overtuigen om nog de BTCS race uit te zitten. "Nog zo'n lange race", was haar reactie. Zegt genoeg zeker...

Ik snap niet waarom zo'n organisaties als Skylimit en DSMEC tegengewerkt worden. Als startende piloot zou ik mij namelijk niet tussen het Belcargeweld willen smijten en toch eerst wat ervaring willen doen in opstapkampioenschappen.

En eigenlijk kunnen we 'klagen' zoveel we willen, er wordt toch niks aan gedaan...want de RACB kan blijkbaar toch doen en laten wat ie wil...na al die jaren lijkt me dat wel duidelijk.
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 12:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.