De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #166  
Old 12-11-2006, 12:43
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Of dat ze een C6 kopen
Reply With Quote
  #167  
Old 12-11-2006, 12:46
Stranger Stranger is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Rotterdam, Nederland
Posts: 505
Eeuh...dat zal Jorrit toch wel bedoelen? Lijkt me sterk dat ze hun jongste C5-R inruilen voor een iets jonger C5je
Reply With Quote
  #168  
Old 12-11-2006, 12:48
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Daarom zei ik dat, ja
Reply With Quote
  #169  
Old 12-11-2006, 13:25
JorritVD's Avatar
JorritVD JorritVD is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2006
Location: NijBeets, Friesland (NL)
Posts: 780
Er zit niet zoveel verschil tussen de C6-R en de C5-R van GLPK. De C5-R is zelfs sneller op Zolder dan de C6-R.
Er zijn nog meer kapers op de kust voor een C6-R zoals oa PSI. Maar die zal waarschijnlijk ook wel een nieuwere willen.
Reply With Quote
  #170  
Old 12-11-2006, 13:32
Stranger Stranger is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Rotterdam, Nederland
Posts: 505
Wat PSI nodig heeft is een betrouwbare, onbeschadigde auto en een professionele coureur in de wagen. Dit jaar waren zij eigenlijk het enige team dat 3 'amateurs' (om het oneerbiedig te zeggen) in de wagen had terwijl alle andere teams eigenlijk wel (voormalige) fabriekscoureurs had.
Reply With Quote
  #171  
Old 12-11-2006, 13:39
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by JorritVD View Post
Er zit niet zoveel verschil tussen de C6-R en de C5-R van GLPK. De C5-R is zelfs sneller op Zolder dan de C6-R.
Wanneer heb jij dan een vergelijkende test uitgevoerd met beide wagens?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #172  
Old 12-11-2006, 14:15
Stranger Stranger is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Rotterdam, Nederland
Posts: 505
Quote:
Originally Posted by Stranger View Post
Wat PSI nodig heeft is een betrouwbare, onbeschadigde auto en een professionele coureur in de wagen. Dit jaar waren zij eigenlijk het enige team dat 3 'amateurs' (om het oneerbiedig te zeggen) in de wagen had terwijl alle andere teams eigenlijk wel (voormalige) fabriekscoureurs had.
Om dit nog even nader toe te lichten...ik bedoel een coureur die heel veel ervaring heeft en een wagen binnen de kortste keren naar zijn hand kan zetten (om wat voorbeelden te noemen Peter Kox, Pedro Lamy). Niets ten nadele van de huidige coureurs overigens.
Reply With Quote
  #173  
Old 12-11-2006, 15:09
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Wanneer heb jij dan een vergelijkende test uitgevoerd met beide wagens?
Hij heeft gelijk hoor. Komt doordat de Aero op de C5.R anders is dan op de C6.R.
__________________
http://www.brechtdecancq.com
Reply With Quote
  #174  
Old 12-11-2006, 15:26
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Daar twijfel ik toch zwaar aan hoor. De ophanging vd C6R is beter, motor heeft iets meer vermogen, iets meer koppel, downforce is iets minder, maar er is veel minder drag.

De C6R zou toch sneller moeten zijn.
__________________
Reply With Quote
  #175  
Old 12-11-2006, 18:01
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2005
Location: Westerlo
Posts: 778
Wat ik nu wel raar vindt aan de situatie hier is dat ik gisteren in Zolder een mekanieker van GLPK tegenkom en die niet weet dat de C6R te koop staat.
Die zouden dat toch weten he. Maar blijkbaar niet.
__________________
Life to the maximum !!
www.speedwear.be
Reply With Quote
  #176  
Old 12-11-2006, 18:12
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
't Was mss een verrassing
Reply With Quote
  #177  
Old 12-11-2006, 20:15
JorritVD's Avatar
JorritVD JorritVD is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2006
Location: NijBeets, Friesland (NL)
Posts: 780
Quote:
Originally Posted by Fonne View Post
Wat ik nu wel raar vindt aan de situatie hier is dat ik gisteren in Zolder een mekanieker van GLPK tegenkom en die niet weet dat de C6R te koop staat.
Die zouden dat toch weten he. Maar blijkbaar niet.
De reden waarom hij nietweet waarom de C6-R te koop staat zal waarschijnlijk zijn omdat Hezemans de eigenaar is van de Corvette.
Reply With Quote
  #178  
Old 12-11-2006, 23:32
M_K M_K is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2006
Posts: 65
Quote:
Originally Posted by Stranger View Post
Wat PSI nodig heeft ... een professionele coureur in de wagen. Dit jaar waren zij eigenlijk het enige team dat 3 'amateurs' (om het oneerbiedig te zeggen) in de wagen had terwijl alle andere teams eigenlijk wel (voormalige) fabriekscoureurs had.
3 amateurs?

- Jos Menten?
Deze Nederlander moest weinig onderdoen voor de LMS toppers in de LMGT1 categorie. Hij kon zich goed handhaven tussen toppers als Ortelli en Lamy.

* LMS Istanbul: Reed tijdje aan de leiding
* LMS Spa: Podium (derde)
* FIA GT: Pole in Paul Ricard, tweede in de wedstrijd na fantastische laatste stint. Maakte 30 seconden goed in +/- 45 minuten op A. Kumpen.
* LMS Nurburgring: Vertrok als vijfde en bracht de wagen binnen in tweede stelling. Kuismanen nam over en stopte even later aan de ingang van de pitlane met een defecte koppeling.
* LMS Jarama: Reed een tijdje aan de leiding - Kwalif: drie tienden trager dan Ortelli in de snellere (?) Saleen

- Markus Palttala?
* Denken we maar terug aan de Scandinavische Porsche Carrera Cup. Palttala vs. Hakkinen: 1-1

Ik denk niet dat we Menten en Palttala kunnen klasseren als amateurs. Enkel Pertti Kuismanen was niet in staat om het tempo van de LMS-toppers te volgen... Ik denk dat Menten en Palttala twee podiumplaatsen in rook hebben zien opgaan door de mindere stints van Kuismanen...

Just my 2 cents

Quote:
Originally Posted by JorritVD View Post
De reden waarom hij nietweet waarom de C6-R te koop staat zal waarschijnlijk zijn omdat Hezemans de eigenaar is van de Corvette.
De C6.R wordt onderhouden door de jongens van GLPK... dus de vaste pitcrew weet wellicht wel hoe het zit met het reilen en zeilen van de C6.R.

Last edited by M_K; 12-11-2006 at 23:35.
Reply With Quote
  #179  
Old 12-11-2006, 23:37
Stranger Stranger is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Rotterdam, Nederland
Posts: 505
Vandaar ook mijn toelichting. De huidige 3 PSI coureurs in de LMS hebben andere verplichtingen naast de racerij waar jongens als Kox en Lamy dat niet hebben.

Die stappen in een voor hun onbekende auto, doen een paar ronden en weten dan precies wat er moet veranderen. Zo'n type lijkt nu te missen, vervang Kuismanen door een Kox, Lamy of misschien zelfs een Hezemans en je komt nog wel verder.
Reply With Quote
  #180  
Old 13-11-2006, 10:30
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Interview met Serge Saulnier: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2847
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 11:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.