De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Autosport Quiz > Quiz 2003
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 29-06-2003, 22:27
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Oplossing vraag 17 en 18

Na een lang Touring Cup weekend, zijn we er hier dan toch mee.

Vraag 17 :

De piloot was René Metge. Niet Ickx of Al-Hajri of Kussmaul (?).

Zijn co-piloot was Jean-Marc Andrié. Niet Brasseur of Spiller of Unger of Lemoyne.

En het ging hier om de Rally Milles Pistes, waarin uitzonderlijk een groep B wagen toegelaten werd ter voorbereiding van Dakar en andere rally-raids... Ik geef toe, niet echt gemakkelijk....

Het jaar was 1986.

Deze combinatie eindigde als 1e algemeen.

De tip was er enkel maar om mensen die zouden denken dat het om Dakar ging, te vertellen dat het zó simpel niet was. En toch waren er een boel Dakar-antwoorden...

Vraag 18:

De cryptisch omschreven tip was : Mina, je camera is dooreen geschud.

Als je het woord "camera" neemt, en er 1 "a" van wegneemt (Mina = min a), en daarvan een anagram maakt kom je op mcrae uit. Vanaf dan moet het te doen zijn.

Piloot : via de tip moest je dus eigenlijk uitkomen bij Colin McRae.

Co-piloot 2 was dus Nicky Grist.

Het ging hier dan om de rally van Australië.

En het jaar waarin dit gebeurde was 1998, het jaar waarin deze combinatie 4e werd...

De tussenstand dus, die je zoals altijd hier kan vinden, en die weer in grafiekvorm staat zodat je een leuker overzicht hebt :
[list=1][*]Huudo : 1100/1100 (We hebben nog slechts 1 koploper! Proficiat!)[*]Guy : sterk bezig![*]Raceboy : wat een remonte![*]HHugo : serieus wat gezakt...[*]Jan : houdt stand.[*]Andy en Fleabite : moeten zich nu gaan herpakken.[*]Porsche : nog steeds mooi mee met de kop.[*]Megane en Marshal : goede middenmotors.[*]Johan : zal zich moeten inspannen.[*]Mario : zware terugval na een blanco deelnameblad...[*]Obi-Jan : status-quo.[*]Schumivill : zal zich ook moeten herpakken.[*]Sledge : komaan zeg![*]Lambo : alle jong![*]R@ce@holic : na de examens, nu terug meedoen eh![*]Joost : heeft afgehaakt.[*]Oneliner : idem.[*]Bart : idem.[/list=1]





Nog even vermelden dat onze studenten nog steeds wat zakken in het klassement omdat ze waarschijnlijk belangrijkere dingen te doen hebben dan te quizzen, waarvoor uiteraard alle begrip!

En nu : op naar vraag 19 en 20!
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #2  
Old 29-06-2003, 22:36
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Ge moogt content zijn dak nog steeds meedoe, als je weet dat buiten de F1 in de jaren 90 bijna niks van autosport afweet. Dus elke vraag begin ik met niks van kennis. Steeds ga ik naar google en begin ik mn zoektocht. Ik doe het nog goed naar eigen gedacht
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 29-06-2003, 22:38
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by sledge
Ge moogt content zijn dak nog steeds meedoe, als je weet dat buiten de F1 in de jaren 90 bijna niks van autosport afweet. Dus elke vraag begin ik met niks van kennis. Steeds ga ik naar google en begin ik mn zoektocht. Ik doe het nog goed naar eigen gedacht
En zo leer je nog iets bij, toch? Dat is uiteindelijk de bedoeling van deze quiz...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #4  
Old 29-06-2003, 22:42
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Quote:
Originally posted by Sennake
En zo leer je nog iets bij, toch? Dat is uiteindelijk de bedoeling van deze quiz...
Tuurlijk, daarom neem ik ook deel.
Alleen, uw komaan zeg! deed me denken aan die van Frans op school, die zette dat ook altijd op mn rapport, en aangezien ik welgeteld 3 dagen van school ben, kreeg ik daarbij een tamelijk akelig gevoel
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 29-06-2003, 22:42
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
't is de 2de keer dat ik gebruik gemaakt heb van een "hulplijn" en gzd heeft het gewerkt. Oef. Maar voor hoelang nog? Ook nu weer heb ik op het eerste zicht voor 18 en 19 geen enkel idee.

Maar goed, Google, AltaVista, Yahoo, Lycos en nog vele anderen draaien op dit ogenblik weer volle bak, vermits geen enkele foto in mijn toch wel beperkte (overwegend Mercedes ) documentatie.
Reply With Quote
  #6  
Old 29-06-2003, 22:42
Megane Megane is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2002
Location: ergens in de Kempen
Posts: 660
Zwaar in de fout.

Proficiat huudo. ( straf werk van U)
Reply With Quote
  #7  
Old 29-06-2003, 22:44
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Het enige teken van de Porsche met startnummer 203 dat ik gevonden heb was dit, en dat was dan nog voor de 961

__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 29-06-2003, 22:45
schumivill's Avatar
schumivill schumivill is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: Roeselare
Posts: 607
Quote:
Schumivill : zal zich ook moeten herpakken
Ge zijt bedankt,ge zijt nen grote steun
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 29-06-2003, 22:58
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
met mijn gokwerk bij vraag 17 toch eentje goed joepieeeeeeeeee
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #10  
Old 29-06-2003, 23:26
Guy's Avatar
Guy Guy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: MASSENHOVEN
Posts: 249
Tips deze keer perfekt. De tweede tip had inderdaad een lettertje te veel , maar had de hint niet begrepen hoe je die kon wegwerken...............Antwoord was wel juist dus!
Reply With Quote
  #11  
Old 30-06-2003, 00:38
Obi-Jan's Avatar
Obi-Jan Obi-Jan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: Antwerpen
Posts: 285
Quote:
Originally posted by Huudo
't is de 2de keer dat ik gebruik gemaakt heb van een "hulplijn" en gzd heeft het gewerkt. Oef. Maar voor hoelang nog? Ook nu weer heb ik op het eerste zicht voor 18 en 19 geen enkel idee.
Vraag 18 lijkt mij op dit moment wel heel erg makkelijk.

Jan.
=---
__________________
"It's for the fun." -Gilles Panizzi
Reply With Quote
  #12  
Old 30-06-2003, 00:51
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by Obi-Jan
Vraag 18 lijkt mij op dit moment wel heel erg makkelijk.

Jan.
=---
Als ge weet welke auto het is natuurlijk. Zelfs dat weet ik niet...
Reply With Quote
  #13  
Old 30-06-2003, 01:49
Obi-Jan's Avatar
Obi-Jan Obi-Jan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: Antwerpen
Posts: 285
Ik bedoelde dat Guy net de oplossing van vraag 18 gepost heeft. We zijn aan 19 en 20 bezig....

19 is niet zo moeilijk als ge de link legt met de tip.

Jan.
=---
__________________
"It's for the fun." -Gilles Panizzi
Reply With Quote
  #14  
Old 30-06-2003, 02:07
Obi-Jan's Avatar
Obi-Jan Obi-Jan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: Antwerpen
Posts: 285
Re: Oplossing vraag 17 en 18

Quote:
Originally posted by Sennake
Vraag 18:

De cryptisch omschreven tip was : Mina, je camera is dooreen geschud.

Als je het woord "camera" neemt, en er 1 "a" van wegneemt (Mina = min a), en daarvan een anagram maakt kom je op mcrae uit. Vanaf dan moet het te doen zijn.

Ok, toegegeven: die was goed gevonden... 'k had 'm alleen niet door.

Jan.
=---
__________________
"It's for the fun." -Gilles Panizzi
Reply With Quote
  #15  
Old 30-06-2003, 09:46
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Heb mij te pletter gezocht op die 959 met het startnummer 203.
De foto had ik binnen de kortste keren, maar zoals reeds door kollega's gemeld liep er overduidelijk iets mank tussen de foto en de bijhorende tekst. Ik ben zelfs speciaal tot in Le Mans geweest om daar in de jaargangen 85 en 86 van Autohebdo te kunnen snuisteren, alleen, de jaargangen waren niet volledig
Ik heb er alleen maar vuile vingers aan overgehouden, maar geen verlossend antwoord.

Die Subaru leek aanvankelijk een moeilijke klus als je weet dat ik rally niet zo van nabij volg de laatste 15 jaar. Toch bleek de oplossing verassend dichtbij, namelijk gewoon op de site van Subaru World Rally Team (swrt dus), daar krijg je per jaar een mooi overzicht van de livery's. Je moet uiteraard nog wel een beetje puzzelen. Zo rijdt McRae in die bewuste 98 rally met een koetswerk bestemd voor 1999 (één luchthapper op het dak) en verder is de kombinatie rally/voertuig te herkennen aan de rode bol op de zonneband. In de San Remo van dat jaar stond McRae's rode bol net boven de zonneband op het dak.

Vragen 19 en 20 moeten wat verademing brengen

jan

Last edited by Jan; 30-06-2003 at 11:18.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.