De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Autosport Quiz > Quiz 2007
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 16-09-2007, 13:39
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Oplossingen vraag 31 en 32



Hier zijn de oplossingen van vraag 31 en 32 :

Vraag 31 :
  1. Welke piloot bestuurde deze wagen? Moffat
  2. Op welk circuit rijdt hij hier? Mount Panorama (Motor Racing) Circuit / Bathurst
  3. In welk jaar speelt dit zich af? 1977
  4. Wat is de volledige naam van deze wagen (merk + type) (….-..-……)? Ford XC Falcon
  5. Wat was het behaalde resultaat van deze wagen? 1

Bij vraag 31b hebben we dus zowel “Bathurst” als “Mount Panorama Motor Racing Circuit” goedgerekend. Ook “Mount Panorama Circuit” is correct. Oran Park en Sandown liggen dan weer ergens anders in Australië…

Vraag 32 :
  1. Uit welke stripreeks komt fragment 1? Robbedoes Hoe heet het album waar dit fragment zich in afspeelt? Robbedoes en de erfgenamen
  2. Uit welke stripreeks komt fragment 2? Harry Dickson Hoe heet het album waar dit fragment zich in afspeelt? Vreemde groene stralen
  3. Uit welke stripreeks komt fragment 3? De avonturen van Jan Kordaat Hoe heet het album waar dit fragment zich in afspeelt? De grote rush
  4. Uit welke stripreeks komt fragment 4? Baard en Kale Hoe heet het album waar dit fragment zich in afspeelt? Spurten!
  5. Uit welke stripreeks komt fragment 5? Julie Wood Hoe heet het album waar dit fragment zich in afspeelt? Julie Wood

Een erg moeilijke vraag, zo blijkt, en daarom hebben we des te meer respect voor Pompierke, die ze allemaal zonder uitzondering correct wist te beantwoorden. En we vinden het trouwens ook erg sportief van Pompierke dat hij ondanks zijn “megacrash” vorige keer vol goede moed blijft meedoen. En dat de prijzen pas uitgedeeld worden op de meet zal hij als baancommissaris maar al te goed weten

Dit levert dus de volgende tussenstand op :
  1. Juha : 318 op 340
  2. Hhugo : 302 op 340
  3. Huudo : 301 op 340
  4. Bluelite : 292 op 340
  5. 'Le pilote sans visage' : 292 op 340
  6. Pompierke : 284 op 340
  7. Vanni : 283 op 340
  8. Raceboy : 262 op 340
  9. Zaibatsu Racing : 241 op 340
  10. Kulgan : 174 op 340
  11. Veloce : 171 op 340
  12. JV1 : 158 op 340
  13. Tom : 121 op 340
  14. Ottooke : 105 op 340
  15. A.J. : 103 op 340
  16. Pedro : 90 op 340
  17. Fonne : 76 op 340
  18. Manu : 72 op 340
  19. Megane : 58 op 340
  20. The Interceptor : 49 op 340
  21. Corvetteboy : 29 op 340
  22. Dupanton : 26 op 340

In elk geval proficiat aan alle deelnemers, en op naar vraag 33 en 34!

Je kan de tussenstand overigens HIER nog eens op je gemak bekijken.
En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #2  
Old 16-09-2007, 15:19
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Het was inderdaad geen gemakkelijke, die met de strips, ik vreesde er het ergste voor. Maar al bij al valt alles nog redelijk goed mee gezien ik nu iets steviger op die 3de stek sta met slechts 1 puntje achter nummer 2. Het kan verdekke inderdaad nog alle kanten uit.
Reply With Quote
  #3  
Old 16-09-2007, 20:28
vanni vanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Ieper
Posts: 705
De foto van 31 zal dan wel niet genomen zijn tijdens de Bathurst 1000.Want daar reed Moffat met Ickx.Daarmee dat ik d8 dat we Sandown bedoelden.
Damned, weeral zwak van mij. Ik maak mij geen illusies meer vh podium.
__________________
WRC-prono 2006 kampioen
IRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #4  
Old 16-09-2007, 21:09
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2004
Location: Brussel
Posts: 752
10 punten achter op de tweede, 9 punten op de derde... Zoals Guido zegt: het kan nog alle kanten uit. En ik sta gelijk met "de rijder zonder gezicht"... en die deed het in de eerdere edities van deze online quiz niet bepaald slecht. Het blijft wel erg spannend met nog slechts vier vragenrondes te gaan. En ik vrees dat ik met de volgende vragen (vooral vraag 34) heel wat punten zal verliezen. Ik denk dat net die vraag een belangrijk aspect zal zijn in wie deze quiz wint. Moge de beste winnen... Juha heeft - lijkt me - dan toch een enorm voordeel als rallykenner
Reply With Quote
  #5  
Old 16-09-2007, 21:53
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by vanni View Post
De foto van 31 zal dan wel niet genomen zijn tijdens de Bathurst 1000.Want daar reed Moffat met Ickx.
Ik denk het wel; sterker nog: de foto KOMT van de site van Ickx, net zoals deze foto:

__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 16-09-2007 at 21:56.
Reply With Quote
  #6  
Old 16-09-2007, 22:13
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...
 
Join Date: Dec 2003
Location: Landen
Posts: 1,187
Oef, ik ben nog eerste.

De eerste vraag was snel gevonden, ik had de week voordien nog een filmpje bekeken op youtube, "Bathurst winners from the 60s to the 90s", dat hielp wel een beetje.

Robbedoes had ik snel herkend, Julie wood ook omdat haar broer Indy Wood op de tekening staat en trouwe lezers van Michel Vaillant weten ongetwijfels dat die jongen in F5000 begonnen is voordat hij Steve Warson verving begin jaren 80. Ik heb helaas wel vergeten op een album te gokken, dat had misschien nog meer opgeleverd. Voor Jan Kordaat en Baard en Kale had ik wel even hulp van buitenaf nodig (als mijn hulplijn dit ooit zou lezen, merci man! ). En wat betreft Harry Dickson... nog nooit van gehoord.
__________________
www.rallyfoto.be
Reply With Quote
  #7  
Old 16-09-2007, 22:29
vanni vanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Ieper
Posts: 705
Sennake, op de quizzfoto staat de wagen met de naam vd piloten op de bil vooraan. Hier is dat Moffat - Bond. En laat Colin Bond in de Bathurst 1977 met de Ford Falcon n° 2 rijden(samen met Alan Hamilton). Ook was het de gewoonte dat boven het nr bord een "Hardie-Ferodo 1000" sponsor sticker plakte. Op de quizzfoto zie ik die echter niet.Dus ik blijf erbij dat dit geen foto is vd Bathurst
Enne...no offence zé, zeker niet!!!


__________________
WRC-prono 2006 kampioen
IRC-prono 2009 kampioen

Last edited by vanni; 16-09-2007 at 22:34.
Reply With Quote
  #8  
Old 16-09-2007, 23:41
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...
 
Join Date: Dec 2003
Location: Landen
Posts: 1,187
En op de quizzfoto staat die Camel Filters reclame niet op de voorbumper.

Dit is trouwens het filmpje waar ik het over had; 1970's Bathurst Winners.
__________________
www.rallyfoto.be
Reply With Quote
  #9  
Old 17-09-2007, 06:03
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by vanni View Post
Dus ik blijf erbij dat dit geen foto is vd Bathurst
En je hebt gelijk ook. Althans niet van de Bathurst 1000.
Dat levert echter een probleem op voor onze quiz. Want de site van Jacky Ickx heeft de jury op een dwaalspoor gebracht, en hierdoor weten we zelf niet zeker wat de juiste oplossing is. Wat vraag 31b en 31e betreft moeten we dus eens goed nadenken hoe we dit gaan oplossen...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #10  
Old 17-09-2007, 15:59
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Hasselt
Posts: 470
Mag ik hierop even antwoorden.

Ook ik ben niet helemaal akkoord met antwoorden 31b en e.
Ik heb diverse mails verstuurd naar Australië.
Ik wil jullie er één laten zien van het Oran Park zelf.
Zij bevestigen duidelijk zelfs de naam van de bocht erbij en welke race het was :"De Rothmans 500", blijkbaar was Brain G. zelf ter plaatse op dat ogenblik.
Als jullie willen kan ik er nog enkele mails opzetten maar te veel natuurlijk ook niet, want dan geef ik weer teveel van mijn bronnen vrij, hé.

----- Original Message -----
From: Brian Goulding
To: Neville Beyer
Sent: Tuesday, September 04, 2007 3:43 PM
Subject: RE: Question

Hi Nev,
Sorry it has taken so long to answer your question.
I concur that the car is the Moffat Ford Dealers Falcon shot at Oran Park exiting Suttons. The event is the Rothmans 500 for touring cars which took place on Sunday June 12, 1977. Bond and Moffat shared the car which dropped out of the race after 96 laps.
By the way the prize money for the event was $40,000 with $17,000 going to the winner.
If the shot was taken slightly later it may well have shown me on the spectator hill just out of the esses.
Regards,

Brian G
-------------------------------------------------------------------------

From: Neville Beyer [mailto:nrbeyer@bigpond.com]
Sent: Friday, August 24, 2007 9:45 AM
To: Brian Goulding
Subject: Fw: Question

Brian,
As per our conversation this morning, could you please give me your learned opinion on the attached photo. I think it is 1977, Alan Moffat driving, and because of the Moffat/Bond logos on the side, part of an enduro round. It looks like Oran Park Turn 9 (Suttons/Robin Orlando) because of the wall, fencing and light pole. There was an enduro that year, the Rothmans 500, but I do not have that particular program or result. Can you help!!!

Regards Nev. Beyer

----- Original Message -----

From: Jeff Boulous
To: 'Neville Beyer'
Sent: Wednesday, August 22, 2007 11:03 AM
Subject: FW: Question

Bob,
I have forwarded your question to someone who may know more about the questioon, But it does appear to Alan Moffat in an XC Falcon - I'm not sure if it is Oran Park but Mr. Beyer will know

Jeff Boulous
Manager
Oran Park Raceway& Driftland
www.oranpark.com
ph. (02) 46461004
Mobile: 0417 219 431



Ik wou er eigenlijk geen punt van maken, (ik sta toch ter ver achter ) maar ik denk dat er toch een foutje staat op de site van Ickx.
Hopelijk kunnen jullie je er in vinden dat Bathurst dus niet klopt.

Met vriendelijke groetjes

het blussertje
Reply With Quote
  #11  
Old 17-09-2007, 17:22
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Werner en ikzelf zitten hier duidelijk mee verveeld. We gaan dit oplossen, en wel op een zo eerlijk mogelijk manier. Maar om niet opnieuw de mist in te gaan vragen we jullie wel even geduld, want we gaan dit uitzoeken tot op het bot en willen er 100% zeker van zijn dat we correct handelen eens we een beslissing genomen hebben. Dit wordt dus zeker en vast rechtgezet, maar gelieve de nodige dosis geduld te oefenen. En we beloven dat het zeker niet zo lang zal duren als om de winnaar van de Ronde van Frankrijk 2006 te kennen

@Bob : kan je mij alle gegevens die je via mail bekomen hebt doormailen naar guy.golsteyn@telenet.be aub? Dan hoef je je bronnen niet op het quizforum vrij te geven...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 17-09-2007 at 17:25.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 11:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.