De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 24-07-2010, 20:30
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
GP F1 Duitsland

Zal ik maar een draadje starten over deze GP

Een kwalificatie zoals vandaag mag wel meer gebeuren. Iedereen naar buiten vanaf de eerste seconde. De dreiging van regen zorgde ervoor dat ook de toppers direct tijden begonnen te zetten.
Jammer van de crash van Liuzzi. Maar dat maakt wel dat we morgen 100% zeker mogen zijn van een aantal inhaalacties.

Ferrari is precies weer terug van weg geweest. Ze starten morgen vooraan, samen met de Red Bulls. McLaren stelt dan weer teleur, net zoals Schumacher die voor eigen publiek niet verder geraakte dan Q2 terwijl zijn teamgenoot Q3 haalde. Hij spreekt nu nog steeds van wereldkampioen worden, maar hij zal dan toch sneller moeten worden dan zijn teamgenoot.

En Rubens Barrichello heeft van Williams een t-shirt gekregen met als opschrift: "I beat the Stig"
__________________
Reply With Quote
  #2  
Old 24-07-2010, 21:28
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Bandenkeus is blijkbaar hard en extra soft. Kan wel eens interessant worden
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #3  
Old 25-07-2010, 16:02
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Saaie race en weer een fraai staaltje van Ferrarri. Vette teamorder om Alonso te laten winnen, die mogen ze wat mij betreft schorsen voor de rest van het seizoen.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #4  
Old 25-07-2010, 19:04
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Volgens teletekst op Eén is Ferrari beboet met 100.000 dollar door de wedstrijdjury.
http://teletekst.een.be/tt_een.php?p...=1&s=0&r=0&x=1

Ook een "sterk staaltje" starten van Vettel, alweer.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.

Last edited by Nismo; 25-07-2010 at 19:06.
Reply With Quote
  #5  
Old 25-07-2010, 19:18
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
Volgens teletekst op Eén is Ferrari beboet met 100.000 dollar door de wedstrijdjury.
http://teletekst.een.be/tt_een.php?p...=1&s=0&r=0&x=1
En dat is niet alles, ze moeten ook voor de WMSC (World MotoSport Council) verschijnen...
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #6  
Old 25-07-2010, 19:24
RKG RKG is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tongeren
Posts: 1,127
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Saaie race en weer een fraai staaltje van Ferrarri. Vette teamorder om Alonso te laten winnen, die mogen ze wat mij betreft schorsen voor de rest van het seizoen.
Dan moeten ze Red Bull en Mclaren ook schorsen, ze doen namelijk net hetzelfde, maar ze bevriezen posities onder het mom van brandstof sparen.
__________________
www.krisgilissen.net
Reply With Quote
  #7  
Old 25-07-2010, 20:49
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 219
Deze 100.000€ wordt bij de 100 miljoen gevoegd, welke Mc Laren heeft moeten betalen voor "spionnage" voor enkele jaren.
En dat gaat alles in een pot, welke, als ik mij de cijfers goed herinner, voor 80% zou gaan naar "jonge piloten".
Is iets bekend wie van de joungsters van dit hemelse manna heeft mogen proeven?
Reply With Quote
  #8  
Old 26-07-2010, 00:01
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally Posted by RKG View Post
Dan moeten ze Red Bull en Mclaren ook schorsen, ze doen namelijk net hetzelfde, maar ze bevriezen posities onder het mom van brandstof sparen.

Klopt. Red Bull en MacLaren doen het ook. Al dat gezanik over de boordradio in verband met het brandstofverbruik zijn teamorders in codetaal. Anderzijds was de communicatie bij Ferrari vandaag best knullig te noemen.

En Alonso bestraffen? Hoeveel keren had men indertijd dan Schumacher wel uit de uitslag mogen schrappen?

Conclusie: dat verbod op teamorders is compleet achterhaald. De grote teams zullen ze toch altijd wel op één of andere manier toepassen, zij het dan niet zo openlijk en amateuristisch als Ferrari vandaag deed. Teamorders horen bij de Formule 1, of we dat nu leuk vinden of niet. De FIA kan dat verbod maar best opheffen. Dan zijn we meteen ook verlost van de krampachtige en voor iedereen ongemakkelijke persconferenties na de race.
Reply With Quote
  #9  
Old 26-07-2010, 11:47
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
Al maar een geluk dat Schumacher niet meer bij ferrari rijdt, anders had het forum nu al weer 1000 post's meer.

Ik had gisteren liever Massa dan Alonso zien winnen, maar om eerlijk te zijn begrijp ik de keuze van ferrari voor de volle 100%
Massa heeft immers een veel grotere achterstand dan Alonso, en door de "zege" van Alonso heeft hij terug de aansluiting met de top gevonden.

De manier waar het op gebeurde vond ik alles behalve mooi. Ze moeten niet voor heel de wereld toneeltje spelen.. Massa wat 3 versnellingen in een keer opschakeld..
Allemaal zo doorzichtig.
Geef mij dan maar 2002, voor de meet op de rem gaan staan !

De race op zich was wel behoorlijk saai.

Top :
Ferrari, bevestigd eindelijk dat ze een goede wagen hebben.
Vettel, ik mag zijn agressieve rijstijl wel, ook al kost hem dat soms punten.
Williams, kon zich in de kwalificatie weer in de strijd met renault en mercdes gooien.

Flop
Mercedes, ze kunnen beter de focus gaan leggen op de wagen van volgend jaar.
Het weer, een goede regenbui had de race zoveel beter kunnen maken
Reply With Quote
  #10  
Old 26-07-2010, 22:15
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Baron View Post
Teamorders horen bij de Formule 1, of we dat nu leuk vinden of niet.
Dat klopt helemaal en heel eerlijk, ik daar geen problemen mee. Teambelang gaat altijd voor op individueel belang. Waar ik me dus mateloos aan irriteer is dat die gasten van Ferrari het zo openlijk en klungelig doen.

Hou zo'n Massa 3 seconden langer binnen in de pits, doe een extra pitstop, laat de wagen even spontaan stil vallen op de baan. Doe creatief en niemand van de fans/liefhebbers die vragen stelt.

Zoals Ferrari het doet lijkt het wel op dat Amerikaans worstelen
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #11  
Old 27-07-2010, 11:06
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Saaie race en weer een fraai staaltje van Ferrarri. Vette teamorder om Alonso te laten winnen, die mogen ze wat mij betreft schorsen voor de rest van het seizoen.
Gek hé, saaie race en toch reageert iedereen à volonté omdat er weer eens teamorders zijn geweest

Twee weken geleden was er de GP van Engeland, niet bijster veel inhaalmaneuvers, maar spannend van de eerste tot de laatste minuut.

Hier leek niemand hem gezien te hebben.
Reply With Quote
  #12  
Old 27-07-2010, 17:19
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
De GP van GB heb ik niet live gezien, maar was wel interessanter dan deze GP , die ik overigens wel live heb gezien.
Eigenlijk was de Britse GP een race zoals die altijd zou moeten zijn. We zijn de laatste jaren gewoon geworden aan saaie races en als er dan eens iets speciaal gebeurd wordt dit ineens uitvergroot omdat dat simpelweg het enige is waarover gediscussieerd kan worden. Ik zou ook veel liever een discussie zien over een inhaalactie die op het randje was dan over teamorders
Als Alonso naar het einde van het seizoen geen aanspraak meer zou maken op de titel en Ferrari is op weg naar een 1-2, dan zou Alonso Massa voor moeten laten gaan ter compensatie. Zou dat gebeuren? Schumacher heeft dat ooit gedaan ter compensatie van Oostenrijk 2002.
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 02-08-2010, 09:15
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
ach ... nog eens een echte discussie over teamorders. Het lijkt me zo een beetje dat de Formule1 hier een onverwerkt verleden met zich meesleurt ...

Toen enkele weken geleden Webber zijn voorvleugel moest afstaan aan Vettel horen we niets over teamorders. Dit lijkt me nochtans ook een duidelijk verhaal waarin er een piloot de 2e viool moet gaan spelen.
Als dit dan bij Ferrari op een vrij doorzichtige wijze gebeurt dan komt het onverwerkt verleden van de FIA weer bovendrijven.

Zowat in alle teamsporten ter wereld is teamwork een onderdeel van het spel ...
"Sacrifice play" in Rugby en Baseball
Knechten en waterdragers in het wielrennen
en ook in basketball en voetbal wordt menig speler uitgefloten als hij zijn persoonlijk succes boven het teambelang plaatst.
Formule 1 daarentegen
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 02-08-2010, 10:29
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Ottooke View Post
Ik zou ook veel liever een discussie zien over een inhaalactie die op het randje was dan over teamorders
Ha, ga dan maar gauw eens zien in de thread over de GP van Hongarije

Wat teamorders betreft nu, vind ik dat ze inderdaad gewoon toegelaten zouden moeten worden. Het verbieden ervan heeft helemaal geen zin, want je kan zoiets nooit 100% controleren of vermijden. Het ene team is al wat handiger in het maskeren van een teamorder dan een ander, maar ze doen het allemaal. En waarom niet? Tenslotte is er naast het kampioenschap van rijders ook het kampioenschap van merken, wat per definitie per team geteld wordt. Dan is de F1 toch ook gewoon een teamsport! Als ze teamorders werkelijk zouden willen bannen, kan dit alleen als elk team maar 1 wagen zou mogen inzetten. Anders zal dit nooit of nooit uitgesloten kunnen worden.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #15  
Old 08-09-2010, 20:58
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Ried - Austria
Posts: 589
Quote:
PARIS (Reuters) - Ferrari ne recevra aucune sanction supplémentaire dans l'affaire des consignes données à ses pilotes au dernier Grand Prix d'Allemagne.
Le Conseil mondial de la Fédération internationale de l'automobile (FIA), réuni mercredi à Paris, a décidé de s'en tenir aux 100.000 dollars d'amende infligés à chaud par les commissaires de course, a déclaré à la presse Angelo Sticchi Damiani, président de la Fédération italienne du sport automobile (CAI).

Ferrari était accusée d'avoir influencé le résultat de la course en ordonnant à Felipe Massa de céder la première place à son coéquipier Fernando Alonso en juillet à Hockenheim.

L'instance dirigeante du sport automobile a donc choisi de ne pas influencer le cours du championnat en infligeant à Ferrari une déduction de points. Elle a également écarté la solution d'une sanction avec sursis.
Zo, daar komt dus ook weer niks van... Ferrari betaalt 100.000$ en daarmee is de kous afgehandeld . Nu kunnen alle teams dus op zoek gaan naar "verborgen" termen en rustig teamorders uitdelen tegen het gekende tarief zonder dat de FIA de reglementen dient aan te passen...

Dat ze dat verbod op teamorders toch afschaffen. Zoals Sennake al aanhaalde kan men het toch nooit volledig gaan controleren.

Last edited by Dries DS; 08-09-2010 at 21:00.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 11:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.