De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Autosport Quiz > Quiz 2005
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 02-01-2005, 00:37
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Vraag 1 en 2



Ok, hier gaan we weer voor een seizoen autosportquiz!!

Zoals je ziet hebben we rekening gehouden met de suggestie om de vragen wat meer te spreiden over het jaar. 2 keer per maand 2 vragen, gedurende 10 maanden levert dus 40 vragen op. November en december zijn rustmaanden.

HIER vind je de Quiz-kalender waarop je zowel de data ziet staan waarop de vragen online komen als wanneer jij je antwoorden moet binnensturen. Aangezien er 20 dubbele vragen gesteld worden dit jaar en er 19 GP's zijn blijft er maar 1 vragenstel over waaraan geen GP gehangen wordt. Ik was eerst van plan om dit te doen met vraag 1 en 2, maar dan zou de laatste deadline (16 oktober, GP van China) 1 dag na het online zetten van de vragen (15 oktober) vallen, en dat leek me absoluut te vermijden. Dus heb ik de ganse rij GP-data naar voren geschoven zodat de deadline nu altijd ruim na de online-plaatsing van de vragen komt.

Eén en ander betekent dat je nu dus een zeer ruime marge hebt want de antwoorden moeten pas binnen zijn bij het begin van het F1-seizoen op 6 maart 2005! Maar het MAG ook vroeger natuurlijk. Op deze wijze denk ik dat we ook tegemoet komen aan onze "winterslaap-quizzers" die misschien pas nà 15 januari (onze oorspronkelijke deadline voor vraag 1 en 2) wakker worden en zo de start van de race missen

Ook zullen er minder categorieën zijn en dus meer vragen per categorie. In de praktijk betekent dit dat er 4 moeilijkheidsgraden zullen zijn met 10 vragen per moeilijkheidsgraad. In deze eerste "graad" zijn alle vragen gemakkelijk en evenveel waard, nl. 1 punt per goed antwoord op een sub-vraag. Elke vraag telt 5 subvragen dus er zijn 5 punten per vraag of 10 punten per 2 weken te verdienen in moelijkheidsgraad 1. Omdat de vragen zo simpel zijn geven we pas tips vanaf graad 2.

Alles duidelijk? Dan gaan we weer van start

We beginnen weer met een "makkie", zodat iedereen de smaak van het quizzen goed te pakken krijgt

Moeilijkheidsgraad : 1
Punten per goed antwoord : 1


Vraag 1 :
[list=1][*]Wie zit er achter het stuur in deze wagen?[*]Om welke rally gaat het hier?[*]In welk jaar speelt dit zich af?[*]Wat is de naam van de wagen (merk + type)?[*]Wat was het behaalde resultaat in deze rally?[/list=1]



Vraag 2 :
[list=1][*]Wie zit er achter het stuur in deze wagen?[*]Om welke GP gaat het hier?[*]In welk jaar speelt dit zich af?[*]Wat is de naam van de wagen (merk + type)?[*]Wat was het behaalde resultaat in deze race?[/list=1]



Antwoorden moeten binnen zijn bij guy.golsteyn@pandora.be vóór de START van de GP van Australië op 6 maart 2005.

En vooral : veel succes aan iedereen!!!!
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 03-01-2005 at 17:19.
Reply With Quote
  #2  
Old 02-01-2005, 01:16
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...
 
Join Date: Dec 2003
Location: Landen
Posts: 1,187
De eerste van 2005 is onderweg!
Reply With Quote
  #3  
Old 02-01-2005, 11:29
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Mij zo bruut uit mijn diepe winterslaap wekken, dat gaat nooit goed aflopen

jan
Reply With Quote
  #4  
Old 02-01-2005, 12:35
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ja sorry hoor Jan, maar als het aan ons gelegen had, waren we pas terug gestart bij het begin van het F1-seizoen. De Paddockers hebben er echter anders over beslist en wilden meer een grotere spreiding over het jaar van de vragen, en een minder uitgesproken stijging van moeilijkheidsgraad. En dat was niet in dovemansoren gezegd...

We trachten altijd zoveel mogelijk onze forummers te plezieren en rekening te houden met hun wensen. Dus : de kop is eraf

Nu, veel opzoekwerk zal hier nog wel niet aan te pas komen dus je kan rap terug in je winterslaapkamer terugkeren eh
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #5  
Old 02-01-2005, 13:09
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
ga dit jaar ook eens meedoen ... Alle alvast de eerste 2 vragen

zouden allemaal juist in de mailbox van guy moeten liggen
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 02-01-2005, 18:56
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Amai, is me dat effen schrikken!
De Nieuwsjaarskater zit nog in mijn kop en daar zijn de eerste vragen voor de nieuwe Paddockquiz al.
Die nieuwe spelregels lijken me wel OK te zijn.
Vooruit, we beginnen eraan.
Aan alle deelnemers heel veel succes gewenst!
Reply With Quote
  #7  
Old 03-01-2005, 00:44
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2002
Location: Dilbeek
Posts: 689
Ik doe ook weer mee, veel succes aan iedereen ( maar ni teveel natuurlijk )
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 03-01-2005, 01:14
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Ik ga ook weer meedoen, en proberen om nu eens tot het einde door te gaan. Deze vragen waren om 2 min opgelost (kdenk toch dat ze juist zijn )

veel succes iedereen !!
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #9  
Old 03-01-2005, 11:43
Zapper's Avatar
Zapper Zapper is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 45
Ik doe voor de eerste keer mee onder het motto: meedoen is belangrijker dan de antwoorden juist hebben...
__________________
www.F1-geschiedenis.be
F1 van verleden tot heden!
Nieuwe versie online!
Reply With Quote
  #10  
Old 03-01-2005, 11:54
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Ik zal ook weer meedoen, en het deze keer hopelijk iets langer uithouden dan vorig toen, toen ik m'n motivatie wat verloren was na die vragen over de Belgische autosport.
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 03-01-2005, 14:35
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Ik ga de draad ook weer eens oppikken denk ik. Ik heb de kalender ook eens bekeken en blijkt dat we nu veel meer tijd hebben om de antwoorden te vinden, dus dan moet het zeker wel lukken. Enkel uitkijken in oktober waar we maar 2 weken hebben. Dat zal het voor de laatste 2 rondes extra moeilijk en dus ook extra spannend maken!

I'm in!
Reply With Quote
  #12  
Old 03-01-2005, 16:29
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Misschien een stomme vraag, maar bij de 2de foto zoeken jullie daar het resultaat van de vrije trainingen? Zo ja, van beide?
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 03-01-2005, 16:46
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by ICEMAN
Misschien een stomme vraag, maar bij de 2de foto zoeken jullie daar het resultaat van de vrije trainingen? Zo ja, van beide?
Neen, we zoeken het resultaat van de RACE. Niet zo'n stomme vraag trouwens, ik heb de vraag dan ook aangepast.

Maareuh : niet teveel in detail treden hier eh Iceman, voor je het weet heb je het antwoord al verklapt
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 03-01-2005 at 16:49.
Reply With Quote
  #14  
Old 03-01-2005, 17:04
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Ik denk dat ik mij toch nog maar eens omdraai in mijn winterbed, tegen de tijd van de nieuwe deadline is de vraag nog zeker 7 keer aangepast

jan
Reply With Quote
  #15  
Old 03-01-2005, 17:20
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by jan
Ik denk dat ik mij toch nog maar eens omdraai in mijn winterbed, tegen de tijd van de nieuwe deadline is de vraag nog zeker 7 keer aangepast

jan
Zie dan toch maar dat je uw wekker op tijd zet
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 07:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.