De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 03-08-2003, 18:39
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
de straf voor Ralf is niet meer dan terecht, Ralf moest zijn lijn maar houden. Het wal voor Ralf toch niet veel meer uitmaken. zijn titelkansen zijn voorbij volgens mij.
Reply With Quote
  #17  
Old 03-08-2003, 19:02
Hakki's Avatar
Hakki Hakki is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Waregem (West Vlaanderen)
Posts: 597
Quote:
Originally posted by Obi-Jan
PS.: uitspraak van de race (toen de Renault mechaniekers zich voorbereidden op een pitstop)... "hier komen ze klaar" -Oei, oei, oei... Stefaan toch!!
yup, is mij ook opgevallen
dat met da fleske niet...maar da kan ook een glazen flesje frisdrank zijn hé?!
Reply With Quote
  #18  
Old 03-08-2003, 19:46
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: MM
Posts: 788
zei hij niet ook iets als: "Hoe gaat David nu de race aftrekken"
Reply With Quote
  #19  
Old 03-08-2003, 19:48
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
hou het proper, hé mannen !

Filmpjes van de race weer te vinden op http://www.ukf1.net/
op http://www.angelfire.com/movies/f1seasons/ vind je dan weer een mooi overzichtje van de race, met op de achtergrond Chicane - Saltwater
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.

Last edited by Finish; 03-08-2003 at 20:02.
Reply With Quote
  #20  
Old 03-08-2003, 19:52
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
En bij het bekijken van 1 van die startcrashfilmpjes zie je echt wel dat het Ralf z'n schuld is. Goede beslissing om hem 10 plaatsen terug te zetten. Kijk trouwens ook eens naar 'kip zonder kop' Ralph Firman; hij knalt eerst op Frentzen, gaat de baan af, komt dan terug de baan op en knalt -zonder reden- op Wilson

Achteraf toch een chapeau voor Montoya. Die kerel toont zich meer en meer bekwaam om wereldkampioen te worden. Hij moet wel oppassen dat hij zijn f*cking head niet stoot, maar ik zie hem meer kans hebben dan Raikkonen.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.

Last edited by Finish; 03-08-2003 at 20:04.
Reply With Quote
  #21  
Old 03-08-2003, 20:49
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: MM
Posts: 788
Quote:
Originally posted by Finish
hou het proper, hé mannen !

Filmpjes van de race weer te vinden op http://www.ukf1.net/
op http://www.angelfire.com/movies/f1seasons/ vind je dan weer een mooi overzichtje van de race, met op de achtergrond Chicane - Saltwater
hou het proper ... met het commentaar van de VRT mannen ...
Reply With Quote
  #22  
Old 03-08-2003, 21:49
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Schilde, Belgium
Posts: 2,758
Montoya kan misschien wel een pakske rijden, maar ik moet hem niet... En dat na z'n camera-incidenten...
__________________
greetz
Reply With Quote
  #23  
Old 04-08-2003, 12:01
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Een leuke stand net vóór Hongarije : als Williams daar net zo sterk in de kwalifs voor de dag komt als de laatste weken, en Ferrari net zo slecht, ook wetende dat je in Hongarije niet voorbij kan steken, zie ik de kansen van Montoya echt wel reëel stijgen. Dit is al iets meer dan "wishful thinking" : dit begint er gewoon op te gelijken

Voor de niet-Schumacher fans is er trouwens nog een "TOP" eh Finish : Schumachers platte band Maar ik begrijp wel dat jij dat zo niet ziet en die er niet bij zet natuurlijk. Kwestie van gezichtspunt

Nu ja, hij stond op plaats 6, komt met geluk door die crash en wint wat plaatsen (iedereen die erdoor kwam had evenveel geluk uiteraard, maar ik heb het nu even over Schumi), rijdt een stevige koers (eerlijk is eerlijk) en eindigt met evenveel ongeluk terug op plaats 7. Het lot zal zichzelf in evenwicht willen houden hebben zeker?

In elk geval zijn er nu duidelijk afgebakend 3 titelkandidaten in evenveel teams (Ralf valt wat terug en moet ook nog eens 10 plaatsen achteruit in Hongarije, dus dat wordt hopeloos). Kan het nog spannender? Ik denk dat we stilaan mogen stellen dat wie nu nog uitvalt van de 3, naar zijn titelkansen zal mogen fluiten...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #24  
Old 04-08-2003, 12:09
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Quote:
Originally posted by Sennake
Een leuke stand net vóór Hongarije : als Williams daar net zo sterk in de kwalifs voor de dag komt als de laatste weken, en Ferrari net zo slecht, ook wetende dat je in Hongarije niet voorbij kan steken, zie ik de kansen van Montoya echt wel reëel stijgen. Dit is al iets meer dan "wishful thinking" : dit begint er gewoon op te gelijken
Da is en blijft wishful thinking. Hungaroring is een circuit waar de Ferrari's gewoon super zijn en dan zeker Schumi. Dus denken dat het verhaal van Duitsland zich zal herhalen is wishful thinking.
Reply With Quote
  #25  
Old 04-08-2003, 13:02
DJ Scorpio's Avatar
DJ Scorpio DJ Scorpio is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2002
Location: Bilzen
Posts: 130
Quote:
Originally posted by Sennake
Nu ja, hij stond op plaats 6, komt met geluk door die crash en wint wat plaatsen (iedereen die erdoor kwam had evenveel geluk uiteraard, maar ik heb het nu even over Schumi), rijdt een stevige koers (eerlijk is eerlijk) en eindigt met evenveel ongeluk terug op plaats 7. Het lot zal zichzelf in evenwicht willen houden hebben zeker?
Zeer flauwe opmerking naar mijn mening. Coulthard is tweede geworden en das ook zeker niet dankzij zijn sterke kwalificatie want als er iemand problemen heeft met het kwalificatiesysteem is het wel Coulthard. Als er anderen crashen dan schuiven degenen die er achter zitten nu eenmaal op, als je kampioen wilt worden moet je op de baan blijven en de finish bereiken.

OK ik ben dan wel een ferrari-fan maar Michaël had goed gevochten en verdiende zijn tweede plaats.

Voor er iemand reageert op mijn opmerking ivm Coulthard, die heeft voor mij zijn tweede plaats ook verdiend, die heeft ook ferm gevochten vooral op het einde van de race.
Reply With Quote
  #26  
Old 04-08-2003, 13:07
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
...en dat het warm was, bewijst deze foto:



zelden zo'n uitgeputte foto van Schumacher gezien. Remember Maleisië '99, toen iedereen bekaf op het podium stond, en Schumacher als enige nog lol stond te trappen.
Conditieproblemen ?
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #27  
Old 04-08-2003, 13:27
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by Finish
Eh voila, dat was dan weer de GP van Duitsland.

.... Dikke, dikke pech voor Schumacher. Enige troost is dat Raikkonen niet finishte.

....
Het kan natuurlijk ook zijn dat ze initieel op een 3-stopper stonden, tijdens de race zagen dat ze met een 2-stopper wellicht 2de gingen worden, de strategie dus veranderd hebben, en wisten dat de 3-stop-rubbers het geen lange stint gingen uithouden, toch maar gegokt hebben en Schumi hebben binnengehaald en op 2-stops gezet, en dat het fout is afgelopen. De karkas van de band was gewoon van de zijflanken los gekomen. Typish voor als de band "op" gereden is. De banden die ze gebruikten waren goed voor max. 17-20 ronden, dan moet je dus niet gaan gokken en er meer van verlangen. Pech gehad? Niks van, verkeerd gegokt en de rekening betaald. Het hele voorval bewijst dat Schumi niet alleen onder druk staat, maar gans Ferrari.

Stomme Ralf. Het "had" nog closer kunnen zijn aan de top. Maar goed, zo is het ook wel OK. Sennake heeft gelijk. Diegene van de 3 die nu punten laat liggen, kan het wel schudden.
Reply With Quote
  #28  
Old 04-08-2003, 13:35
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Quote:
Originally posted by Huudo
Het kan natuurlijk ook zijn dat ze initieel op een 3-stopper stonden, tijdens de race zagen dat ze met een 2-stopper wellicht 2de gingen worden, de strategie dus veranderd hebben, en wisten dat de 3-stop-rubbers het geen lange stint gingen uithouden, toch maar gegokt hebben en Schumi hebben binnengehaald en op 2-stops gezet, en dat het fout is afgelopen. De karkas van de band was gewoon van de zijflanken los gekomen. Typish voor als de band "op" gereden is. De banden die ze gebruikten waren goed voor max. 17-20 ronden, dan moet je dus niet gaan gokken en er meer van verlangen. Pech gehad? Niks van, verkeerd gegokt en de rekening betaald. Het hele voorval bewijst dat Schumi niet alleen onder druk staat, maar gans Ferrari.
Ge weet nie op welke strategie ze stonden hé, dus weet ge ook nie of ze fouten gemaakt hebben.
Reply With Quote
  #29  
Old 04-08-2003, 13:37
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by DJ Scorpio
Zeer flauwe opmerking naar mijn mening. Coulthard is tweede geworden en das ook zeker niet dankzij zijn sterke kwalificatie want als er iemand problemen heeft met het kwalificatiesysteem is het wel Coulthard. Als er anderen crashen dan schuiven degenen die er achter zitten nu eenmaal op, als je kampioen wilt worden moet je op de baan blijven en de finish bereiken.
Heb ik iets gezegd over Coulthard of dat hij het wel verdiende dan? Ik stel gewoon vast dat het lot in deze race voor Schumacher zowel gunstig als ongunstig gezind was, en dat hij een quasi nuloperatie doet (6e op de grid, 7e aan de finish) wat het kampioenschap spannend houdt. Als Schumacher in Duitsland 2e wordt is de vogel meer dan waarschijnlijk gaan vliegen, en nu blijft hij in zijn kooi. Meer of minder hoef je daar niet achter te zoeken, ook niet als Ferrari-fan.

En als jij van oordeel bent dat elke overwinning of podiumplaats alleen behaald wordt puur op eigen verdienste, is dat je goed recht. Maar ik zeg dat er vaak een flinke dosis geluk nodig is om een koers te winnen. Wereldkampioen worden doe je wel niet op basis van geluk alleen, maar een race kan beslecht worden door de factor geluk. Ik denk dat ik die conclusie na bijna 40 jaar F1 te volgen vrij goed zou kunnen funderen...

En al wie die in die crash betrokken was (op de veroorzaker na misschien) had pech, en al wie erdoor geraakte had geluk. Dat is nu eenmaal een wetmatigheid in de F1, of zelfs in de autosport in het algemeen. Ik vond het wel eigenaardig dat een crash die 6 van de 20 wagens uit het startveld wegneemt niet gevolgd wordt door een rode vlag... Zeker als er nog 3 titelkandidaten bij betrokken zijn (gelukkig van 3 verschillende merken, zodat je van "favoritisme" niet kan spreken)...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #30  
Old 04-08-2003, 13:38
Obi-Jan's Avatar
Obi-Jan Obi-Jan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: Antwerpen
Posts: 285
Quote:
Originally posted by Finish
zelden zo'n uitgeputte foto van Schumacher gezien. Remember Maleisië '99, toen iedereen bekaf op het podium stond, en Schumacher als enige nog lol stond te trappen.
Conditieproblemen ?
De rest was nu ook niet bepaald okselfris meer.

Temperatuur was 47 graden aan het asfalt en F1 rijders zitten daar niet ver boven. Geen ideale omstandigheden om U bijna twee uur stevig te gaan inspannen.

Ook een groot verschil tussen dat ge onbedreigt aan de leiding gaat zoals Montoya en dat ge moet knokken voor elke centimeter, zoals Michael en David.

Jan.
=---
__________________
"It's for the fun." -Gilles Panizzi

Last edited by Obi-Jan; 04-08-2003 at 13:42.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 09:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.