De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Autosport Quiz > Quiz 2010
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 16-06-2010, 20:50
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Oplossingen vraag 17 en 18



Hier zijn de oplossingen van vraag 17 en 18 :

Vraag 17 :
  1. Hoe heet de piloot in de witte overall? Piquet
  2. Hoe heet de piloot in de blauwe overall? Salazar
  3. Op welk circuit zitten we hier? Hockenheim
  4. Wat deed de piloot met de witte overall eens de vechtersbazen uiteen getrokken waren door de marshalls? Er werd een busje gestuurd om de twee piloten op te halen. Salazar zat als eerste in die bus toen Piquet hem eruit trok en opnieuw begon te slaan. Daarop stapte de chauffeur uit om beide kemphanen van elkaar te scheiden. In de verwarring kroop Piquet zelf achter het stuur van het busje en reed er alleen mee weg terwijl Salazar en de chauffeur achterbleven.
  5. Wiens F1-carriere werd tijdens deze GP voorgoed beëindigd? Pironi

Tip :



Oplossing : we zien hier een foto van Luciana Salazar, een Argentijnse zangeres en glamour model, zodat denaam van de piloot in de blauwe overall gevonden kon worden…

Het verhaal van het busje heb ik altijd onthouden omdat ik het live zien gebeuren heb. Of er beelden van bestaan om het internet weet ik niet (ik heb er geen gevonden), maar het verhaal zelf staat wel enkele malen beschreven op het net. De antwoorden van “boos worden” en “handschoenen weggooien” zijn uiteraard ook wel juist, maar kunnen toch echt niet op tegen het straffe verhaal van het busje. En aangezien het op het net te vinden was, én er 2 quizzers zijn die het juiste antwoord vonden, moeten we de rest als ‘close, but no cigar’ bestempelen…

Vraag 18 :
  1. Wie zit er aan het stuur van deze wagen? Röhrl
  2. In welk land ging deze rally door? Kenia (Safari)
  3. Waarmee kwam deze wagen in aanraking? Met een bus
  4. In welk jaar gebeurde dit? 1979
  5. Met welk merk eindige de eerste Belg die finishte? Peugeot (504 V6 Coupé) – dit was co-piloot Delferrier die 12e eindigde

Tip :



Oplossing : we zien hier een foto van Kenya Moore, Miss USA in 1993, waardoor de link naar Kenia duidelijk werd…

Hier dacht Hhugo dat het om loslopend vee ging (niets te maken met de foto hierboven) waarmee de Peugeot onzacht in aanraking gekomen was, terwijl Luigi het antwoord schuldig moest blijven.

Dit levert dus de volgende tussenstand op :
  1. HHugo : 116 op 100 , een score van 116,0 %
  2. Juha : 112 op 100 , een score van 112,0 %
  3. 'Le pilote sans visage' : 110 op 100 , een score van 110,0 %
  4. Luigi : 108 op 100 , een score van 108,0 %
  5. TvD : 108 op 100 , een score van 108,0 %
  6. Tussegaaas : 38 op 100 , een score van 38,0 %
  7. Didier Pironi : 20 op 100 , een score van 20,0 %
  8. Kulgan : 20 op 100 , een score van 20,0 %
  9. Klopklop1 : 10 op 100 , een score van 10,0 %

Zoals altijd staan de ex-aequo’s in alfabetische volgorde, meer moet je daar niet achter zoeken.

In elk geval proficiat aan alle deelnemers, en op naar vraag 19 en 20!

Je kan de tussenstand overigens HIER nog eens op je gemak bekijken.

En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 17-06-2010 at 19:59.
Reply With Quote
  #2  
Old 17-06-2010, 00:40
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...
 
Join Date: Dec 2003
Location: Landen
Posts: 1,187
Oef, toch nog wat goedgemaakt in deze bus-ronde.
__________________
www.rallyfoto.be
Reply With Quote
  #3  
Old 17-06-2010, 09:44
Avalon's Avatar
Avalon Avalon is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Location: Finland
Posts: 79
Ik speel nooit actief mee, maar ik probeer voor mezelf toch steeds de antwoorden te vinden.
Doch, ben ik de enige hier die de tips moeilijker vind dan de eigenlijke quiz? Sorry, Sennake, want ik weet dat je ons wilt helpen met die foto's, maar wanneer ik weer eens een nieuwe quizvraag voor me krijg, heb ik totaal geen idee wie die vrouwen zijn en wat je ons probeert te vertellen, behalve dat ik nu ongeveer wel weet wat je type is
Reply With Quote
  #4  
Old 17-06-2010, 10:13
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Het verhaal van het busje heb ik altijd onthouden omdat ik het live zien gebeuren heb. Of er beelden van bestaan om het internet weet ik niet (ik heb er geen gevonden), maar het verhaal zelf staat wel enkele malen beschreven op het net. De antwoorden van “boos worden” en “handschoenen weggooien” zijn uiteraard ook wel juist, maar kunnen toch echt niet op tegen het straffe verhaal van het busje. En aangezien het op het net te vinden was, én er 2 quizzers zijn die het juiste antwoord vonden, moeten we de rest als ‘close, but no cigar’ bestempelen…
Tegen deze redenering wil ik toch protesteren. Je geeft al aan dat andere oplossingen ook juist zijn, maar dat het blijkbaar ging om het meest straffe verhaal. Dat was echter niet gevraagd. De vraag was "Wat deed de piloot met de witte overall eens de vechtersbazen uiteen getrokken waren door de marshalls?"... Ik heb de betreffende GP eens bekijken en zie dat "eens de vechtersbazen uiteen getrokken waren" ze beide weglopen (naar een veiligere locatie). Het woord "eens" in jouw vraagstelling impliceert dat het gaat om een actie meteen nadat ze uit elkaar getrokken waren en niet nadat er al andere dingen zijn gebeurt (zoals bijv. het gooien van de handschoenen).

Ik heb ook niet meer verder gezocht zelfs, juist omdat dit de eerste actie is van Piquet die het vermelden waard was (en volgens jou ook juist!).

Als je nu gevraagd had "Wat is de meest straffe actie die de piloot met de witte overall deed eens de vechtersbazen uiteen getrokken waren door de marshalls?", dan had ik je antwoord logischer gevonden (echter ook niet sluitend, want het meest straffe is ook subjectief ).

Dus bij deze het verzoek om subvraag 4 niet mee te nemen in de uitslag, of de andere (volgens jou ook juiste) antwoorden wel met de volle punten te waarderen.
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #5  
Old 17-06-2010, 13:47
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Dat ziet de jury anders: aangezien beide piloten vlak na het incident ook 'blijven ademen' zijn, is dit dan ook een correct antwoord? Neen toch?

Ons inziens is hetgeen gebeurde met het busje merkwaardig genoeg om als enige juiste antwoord te fungeren. Als het gevraagde antwoord onvindbaar zou zijn op het net, of als niemand het juiste antwoord zou gevonden hebben, waren we uiteraard akkoord, maar dat is niet het geval. Het type-antwoord valt dus niet in de categorie 'onoplosbaar', en dus blijft het geldig.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #6  
Old 17-06-2010, 19:47
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator
 
Join Date: Jan 2002
Location: Dadizele
Posts: 1,588
Ik wou reageren via een quote op de beginpost, maar ik heb ge-edit ipv gequote!

Mijn oprechte excuses voor het ongemak mensen, mijn schuld.
Sennake, kan je de antwoorden nog een posten aub?
Reply With Quote
  #7  
Old 17-06-2010, 19:59
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by HHugo View Post
Ik wou reageren via een quote op de beginpost, maar ik heb ge-edit ipv gequote!

Mijn oprechte excuses voor het ongemak mensen, mijn schuld.
Sennake, kan je de antwoorden nog een posten aub?
No harm done
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #8  
Old 17-06-2010, 20:06
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator
 
Join Date: Jan 2002
Location: Dadizele
Posts: 1,588
Gelukkig hou jij op voorhand rekening met klunzen zoals ik. Nogmaals excuses, ik ben blij dat het hersteld is.

Wat ik eigenlijk wou zeggen was

Quote:
Hier dacht Hhugo dat het om loslopend vee ging (niets te maken met de foto hierboven) waarmee de Peugeot onzacht in aanraking gekomen was
Dit was een pure gok omdat ik niets terugvond over dit ongeval.
Was er dan wel een Peugeot in aanraking gekomen met loslopend vee? (want dat had ik in elk geval ook niet teruggevonden)
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.