De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

View Poll Results: Gaat BGTC het einde van het seizoen halen?
Ja, SRO BE maakt het seizoen gewoon af. 9 42.86%
Ja, SRO en PRC werken samen het seizoen af volgens de gekende kalender 2 9.52%
Ja, SRO en PRC werken samen, men gaat de kalender van de BTCS volgen. 0 0%
Ja, SRO en PRC werken samen, BGTC gaat een klasse vormen in de BTCS 0 0%
Ja, SRO BE komt tevoorschijn met een nieuwe (nog onbekende)partner. 1 4.76%
Nee, SRO BE gaat simpelweg op de fles, einde BGTC nog voor de laatse wedstrijd. 5 23.81%
Nee, SRO BE staakt de activiteiten ergens in de loop van het seizoen om zich te herpakken voor 2010! 0 0%
Anders,...... 4 19.05%
Voters: 21. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 17-05-2009, 21:45
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Gaat BGTC het einde van het seizoen halen?

Ja, schiet mij maar af als negatief of wat dan ook maar ik durf de vraag wel aan Het lijkt me niet meer dan een realistische vraag gezien het verloop van de eerste twee weekends en de wetenschap waar vorig jaar het break even point lag. Koppel daar nog wat weetjes, roddels en geruchten uit de paddocks van de afgelopen twee weken aan en ik kom tot de volgende vraag:

Gaat BGTC het einde van het seizoen halen?

Feiten:
  • Weekend 1: 16 deelnemers waarvan 11 0f 12 betalend (zie pressrelease SRO BE)
  • Weekend 2: 12 deelnemers
  • Deelnemers 24 uur van Zolder 2008: 27, volgens pressrelease SRO break-even
  • Stilte rondom fusie/franchise PRC
  • Geen nieuws over 24 uur m.b.t. BTCS/DSMEC
  • Vraagtekens rondom TV-deals
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 17-05-2009, 21:58
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
  • Geen nieuws over 24 uur m.b.t. BTCS/DSMEC
Er zijn verscheidene teams al op zoek naar piloten voor de 24h van Zolder dus ik vermoed dat DSMEC en BTCS gewoon kunnen meedoen (mits ze snel genoeg zijn) . Verder denk ik wel dat BGTC het seizoen zal afmaken, desnoods als een aparte klasse in de DSMEC.
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 17-05-2009, 22:31
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: donk(herk-de-stad)
Posts: 805
Quote:
Originally Posted by GT2-R View Post
Er zijn verscheidene teams al op zoek naar piloten voor de 24h van Zolder dus ik vermoed dat DSMEC en BTCS gewoon kunnen meedoen (mits ze snel genoeg zijn) . Verder denk ik wel dat BGTC het seizoen zal afmaken, desnoods als een aparte klasse in de DSMEC.
Die (mits ze snel genoeg zijn) gaat fameus wringen, neem dat van me aan.
__________________
giallocorse= www.grabx-art.be/giallocorse
FBR vzw=www.grabx-art.be/fbr
Reply With Quote
  #4  
Old 01-06-2009, 16:04
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
In het quasi eindeloze verhaal rond de overname van de Belgian GT en SRO Belgium lijkt het er nu op dat er deze week een doorbraak zou geforceerd worden.

http://www.autosport.be/news/2009/06...NaarBeneluxGt4
Zeer benieuwd wat het gaat worden.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #5  
Old 01-06-2009, 20:09
tarzancorner's Avatar
tarzancorner tarzancorner is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Posts: 221
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Zeer benieuwd wat het gaat worden.
Zie zelf niet dat het een benelux kampioenschap wordt zins vele jaren heeft
zandvoort eindelijk weer een echt kampioenschap tussen verschillende merken
met een knap startveld en er komt nog nog meer aan,
minimaal nog een bmw m3.Dat houd men liever in nederland.
Daarbij denk ik dat men in belgie gewoon naar de oude belcar verlangt
gt1 word dan moeilijk maar meer gt2 gt3 gt4 en tourisme wagens
zou dan zelf kiezen voor sprint cours en een endurance wedstrijd van1,5 uur
Reply With Quote
  #6  
Old 01-06-2009, 20:33
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Lede
Posts: 650
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Ja, schiet mij maar af als negatief of wat dan ook maar ik durf de vraag wel aan Het lijkt me niet meer dan een realistische vraag gezien het verloop van de eerste twee weekends en de wetenschap waar vorig jaar het break even point lag. Koppel daar nog wat weetjes, roddels en geruchten uit de paddocks van de afgelopen twee weken aan en ik kom tot de volgende vraag:

Gaat BGTC het einde van het seizoen halen?

Feiten:
  • Weekend 1: 16 deelnemers waarvan 11 0f 12 betalend (zie pressrelease SRO BE)
  • Weekend 2: 12 deelnemers
  • Deelnemers 24 uur van Zolder 2008: 27, volgens pressrelease SRO break-even
  • Stilte rondom fusie/franchise PRC
  • Geen nieuws over 24 uur m.b.t. BTCS/DSMEC
  • Vraagtekens rondom TV-deals
Euhh, was dat niet de Belcar van vroeger? Heb ik het altijd niet gezegd...
Reply With Quote
  #7  
Old 01-06-2009, 23:02
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Achteraf met de vinger wijzen is natuurlijk makkelijk, maar feit is dat het Belgian GT alle jaren achteruit is gegaan, met dit jaar als absoluut dieptepunt. Is het niet zo dat de liefhebbers van de oude Belcar (daarmee bedoel ik de teams/rijders) hun heil hebben gezocht in de DSMEC?
Het zag er allemaal veelbelovend uit bij de start een aantal jaren terug, veel nieuwe wagens, teams, enz... en eigenlijk ook minstens dit jaar 2 nieuwkomers (de Ford GT & De Audi R8). Feit blijft dat het aantal wagens dit jaar bedroevend laag ligt. Ligt dit aan de budgetten? Aan onvrede omtrent de organisatie? Geen idee...

Feit is dat het GT3 mij als fan meer zou kunnen bekoren als de wagens iets meer snelheid & geluidsniveau zouden toegelaten zijn. Als ik de Ford GT3 zijn geluid vergelijk met het geluid dat deze bolide maakte tijdens zijn eerste tests toen Matech deze auto net ontwikkeld had, dan weet ik het wel.
Een probleem dat trouwens in de DSMEC niet minder is. Komt dat trouwens door die mensen die jaren geleden goedkopere grond gekocht hebben nabij een circuit en dan nu beginnen actie voeren omdat er lawaai is? Klinkt Zaventem-bekend

Ik kan alleen maar vaststellen dat we in de nationale racerij een boel grote namen en teams kwijt zijn, en dat is best jammer.

We kijken uit naar de aard van de aankondigingen die recent zullen gebeuren!
Reply With Quote
  #8  
Old 01-06-2009, 23:23
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 213
Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
Achteraf met de vinger wijzen is natuurlijk makkelijk, maar feit is dat het Belgian GT alle jaren achteruit is gegaan, met dit jaar als absoluut dieptepunt. Is het niet zo dat de liefhebbers van de oude Belcar (daarmee bedoel ik de teams/rijders) hun heil hebben gezocht in de DSMEC?
Het zag er allemaal veelbelovend uit bij de start een aantal jaren terug, veel nieuwe wagens, teams, enz... en eigenlijk ook minstens dit jaar 2 nieuwkomers (de Ford GT & De Audi R8). Feit blijft dat het aantal wagens dit jaar bedroevend laag ligt. Ligt dit aan de budgetten? Aan onvrede omtrent de organisatie? Geen idee...

Feit is dat het GT3 mij als fan meer zou kunnen bekoren als de wagens iets meer snelheid & geluidsniveau zouden toegelaten zijn. Als ik de Ford GT3 zijn geluid vergelijk met het geluid dat deze bolide maakte tijdens zijn eerste tests toen Matech deze auto net ontwikkeld had, dan weet ik het wel.
Een probleem dat trouwens in de DSMEC niet minder is. Komt dat trouwens door die mensen die jaren geleden goedkopere grond gekocht hebben nabij een circuit en dan nu beginnen actie voeren omdat er lawaai is? Klinkt Zaventem-bekend

Ik kan alleen maar vaststellen dat we in de nationale racerij een boel grote namen en teams kwijt zijn, en dat is best jammer.

We kijken uit naar de aard van de aankondigingen die recent zullen gebeuren!
Spijtig genoeg is hier de crisis ook toegeslagen.Als je hoort welke piloten er allemaal geen budget meer hebben,het zijn er wel wat.
Ook teams die hogerop gingen(fia gt3) en nu helemaal niet meer aan de bak komen door te weinig euro's.Ik lees dat in de voorbereiding er een Porsche van Pino werd vernield tijdens tests.3 maanden verder is deze nog steeds niet terug operationeel.Vroeger kwam er gewoon een reservewagen op de proppen,nu helemaal niets.Ook in dsmec is het moeilijk piloten vinden voor kleinere wagens dan nog.Btcs heeft toch ook al veel minder deelnemers.
De snelheid van de gt3 wagens zit wel goed volgens mij.De snelsten zitten niet ver van de tijden van de gt1's van vroeger.Het geluid kan natuurlijk beter,maar daar hebben ze overal wel wat last van.
Er staan nog genoeg gt3's klaar om ingezet te worden,alleen nog de piloten vinden.
Reply With Quote
  #9  
Old 02-06-2009, 09:55
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Volgens mij is één van de problemen de kosten van het BGTC. Enkele jaren terug is de Belcar in een GT3-formule omgezet met als voornaamste reden kostenbesparingen. Nu, 3 jaar later, schiet daar niet meer veel van over. Om vooraan mee te rijden in BGTC kan je zowat elk jaar opnieuw investeren in een nieuw strijdwapen of op z'n minst updates van minstens een 100.000-tal euro's. Nu er met de DSMEC een veel goedkoper alternatief is, lijkt het me logisch dat een aantal mensen en teams het BGTC links laten liggen. Ik stel mijn hoop op een GT3-klasse in DSMEC, alhoewel daar waarschijnlijk dan de kosten om te vechten voor de overwinning zullen ontploffen.
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 02-06-2009, 10:37
RKG RKG is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tongeren
Posts: 1,127
Ik zou een aparte GT3 klasse niet zien zitten in de DSMEC, want gaat toch een hoop vrijheid verloren. Nu kunnen de DSMEC wagens aangepast worden binnen een bepaalde norm, terwijl bij GT3 het veel stricter is. Volgens mij wordt het probleem van de hoge kosten dan gewoon verplaatst.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar het gezamelijke voorstel tussen PRC en Hans Vdv. Dat die al samen een voorstel kunnen hebben is misschien positief nieuws naar de toekomst, om weer van die grote weekends te hebben...
__________________
www.krisgilissen.net
Reply With Quote
  #11  
Old 03-06-2009, 00:16
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Quote:
Originally Posted by RKG View Post
Ik ben trouwens wel benieuwd naar het gezamelijke voorstel tussen PRC en Hans Vdv. Dat die al samen een voorstel kunnen hebben is misschien positief nieuws naar de toekomst, om weer van die grote weekends te hebben...
ik dacht hier een paar weken terug zelfs ergens al een voorbeeld van zo een weekend, inclusief timing voorbij te hebben zien komen
Reply With Quote
  #12  
Old 06-07-2009, 18:48
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
SRO BE haalt het einde van het jaar niet maar de BGTC wel.

Quote:
SRO heeft een overeenkomst gesloten betreffende de overname van het Belgian GT kampioenschap door zowel Christian Lahaye van de BTCS en Hans van de Ven van het DSMEC kampioenschap. Het wordt overgenomen met een franchise overeenkomst welke overeenkomt met die van het Dutch GT4.

http://www.autosport.nl/news/18354/b...n_gt_over.html
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #13  
Old 06-07-2009, 19:21
McLarenboy's Avatar
McLarenboy McLarenboy is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2004
Location: Deinze
Posts: 221
Christian ziet Hans (en vroeger dus ook Stephan) als rasechte concurrenten...

Ja man, weer de zoveelste bevestiging dat het ECHT goed verkeerd zit.
__________________
www.ddv-graphics.com
Reply With Quote
  #14  
Old 06-07-2009, 20:17
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Quote:
Originally Posted by McLarenboy View Post
Christian ziet Hans (en vroeger dus ook Stephan) als rasechte concurrenten...

Ja man, weer de zoveelste bevestiging dat het ECHT goed verkeerd zit.
Christian ZAG Hans!! Wat Christian zegt klopt als een bus, samen zijn we sterker. EINDELIJK slagen een Waalse en een Vlaamse promotor er in om samen iets te ondernemen in het belang van de sport.
Reply With Quote
  #15  
Old 07-07-2009, 11:27
Eygmar's Avatar
Eygmar Eygmar is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2004
Location: Wilrijk
Posts: 306
EINDELIJK slagen een Waalse en een Vlaamse promotor er in om samen iets te ondernemen in het belang van de sport

als da maar goe komt
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 02:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.