De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Afgewerkte modellen
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 27-01-2011, 00:58
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker
 
Join Date: Dec 2009
Location: Hamme
Posts: 1,304
Mijn eerst motoke

Hallo iedereen,

Bij deze is mijn eerst projevt van het jaar ook een feit. Na enkele Formule 1 wagens wou ik het toch eens wagen om een motor te maken. Het gaat hierom een 1/12 Tamiya Honda MVX250F. Deze doet me denken aan een motorfiets(Honda MBX) die ik, toen ik jong was wou hebben. De onderdelen zijn gespoten met TS40 Metallic Black en het kader in TS17 Gloss alu. Verder werden sommige onderdelen voorzien van BMF en kabels die uit de doos kwamen. Ik heb er geen gecals opgeplakt, omdat deze vergeeld en stuk waren. Ik vind hem vrij goed geslaagd voor mijn eerste motor. Hopelijk vinden jullie het ook tof. Natuurlijk mag er altijd tips gegeven worden, want ik zit op dit gebied nog in mijn leerfase. Hier zijn enkele foto's.











Lesley
Reply With Quote
  #2  
Old 27-01-2011, 07:05
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2008
Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Posts: 1,428
Ziet er zeker niet slecht uit voor je eerste motor. een motor bouwen als tussendoortje is altijd wel leuk, doe ik ook af en toe.
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 27-01-2011, 14:16
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ik ben altijd blij als er nog iemand moto's bouwt, dan voel ik me niet zo alleen

Nu, ik wil erg graag tips geven, maar op basis van een afgewerkt model is dat erg moeilijk natuurlijk. Een volgende keer moet je eens proberen van enkele fotokes te nemen tijdens de bouw, dan is het geven van tips veel eenvoudiger voor mij en ook doeltreffender voor jou. Enkele algemene tips kan ik altijd wel geven, maar het is toch praktischer als ze effectief handelen over datgene waar je op dat moment mee bezig bent. Anders is dat zo van "ah ja, dat moet ik onthouden tegen dat ik deze situatie nog eens tegenkom", maar als dat dan een jaar later is ben je die tip al lang vergeten natuurlijk...

Trouwens, over het algemeen gezien vind ik deze motor wel erg geslaagd hoor
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #4  
Old 27-01-2011, 16:01
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker
 
Join Date: Dec 2009
Location: Hamme
Posts: 1,304
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Ik ben altijd blij als er nog iemand moto's bouwt, dan voel ik me niet zo alleen

Nu, ik wil erg graag tips geven, maar op basis van een afgewerkt model is dat erg moeilijk natuurlijk. Een volgende keer moet je eens proberen van enkele fotokes te nemen tijdens de bouw, dan is het geven van tips veel eenvoudiger voor mij en ook doeltreffender voor jou. Enkele algemene tips kan ik altijd wel geven, maar het is toch praktischer als ze effectief handelen over datgene waar je op dat moment mee bezig bent. Anders is dat zo van "ah ja, dat moet ik onthouden tegen dat ik deze situatie nog eens tegenkom", maar als dat dan een jaar later is ben je die tip al lang vergeten natuurlijk...

Trouwens, over het algemeen gezien vind ik deze motor wel erg geslaagd hoor

Ik vind de tip met het gebruiken van BMF voor het afplakken van onderdelen een hele goeie. Heb nog nooit zo'n mooi resultaat gehaald met het aftapen. Bedankt voor de tip. Wat betreft de wip foto's heb dit nog nooit gedaan en als ik aan een model begin, ga ik redelijk snel vooruit. Over deze motor heb ik maar 2 weken gedaan.

Lesley
Reply With Quote
  #5  
Old 27-01-2011, 20:16
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2008
Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Posts: 1,428
Dat heb ik met motoren ook. Meestal beschouw ik ze als leuke tussendoortjes die vrij snel klaar zijn. Daarom meestal geen bouwverslag. Zal er de volgende keer eens eentje aanmaken. Het doet me er wel aan denken dat ik ook nog foto`s moet plaatsen van een afgewerkte motor.
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 28-01-2011, 13:20
Big attack's Avatar
Big attack Big attack is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: gingelom
Posts: 526
simpel, maar mooi gebouwd, zonder te veel "tralala"

Last edited by Big attack; 28-01-2011 at 13:22.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.