De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 23-10-2008, 20:19
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Een open 24 uur in 2009?

Quote:
24 HEURES OPEN HORS CHAMPIONNAT : les 24H de Zolder qui doivent trouver une nouvelle date pour ne pas tomber en concurrence avec le Grand Prix de Belgique de F1 ne feront a priori plus partie du championnat Belgian GT et seront ouvertes à d'autres catégories, notamment les Tourisme, afin de grossir la grille. Reste à savoir si les Silhouettes seront à nouveau admises. Le championnat devrait comporter sept meetings (dont peut-être un 100 % SRO rassemblant plusieurs championnats nationaux GT3) avec à chaque fois deux manches d'une heure.

http://www.dhnet.be/sports/moteurs/a...h-en-2009.html
Persoonlijk zag ik liever SRO volledig verdwijnen uit deze koers
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 23-10-2008, 20:40
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Een weekend met alleen maar SRO? Dan krijgen we 4 keer dezelfde Gt3 wagens, maar in een ander kleurtje te zien?
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #3  
Old 23-10-2008, 20:54
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
Zou ik maar stom vinden als het alleen maar GT3's zijn. Ik moet zeggen tijdens de FIA GT manche ben ik niet eens blijven kijken naar race 2 van het BGTC. Er is gewoon niks meer leuk aan. Vroeger zag je nog eens wat dikke GT1's in de belcar gevolgd door wat Touring Cars. Toen was er nog actie al is het alleen maar dat de GT1 wagens de andere klasse's moesten voorbij zien te steken. Nu, ja, valt niet echt meer iets te zien buiten een peleton dat op een rijtje voorbij rijd. Dat is mijn mening, ze samen delen met mij moet niet

Last edited by Gèrre; 23-10-2008 at 20:55.
Reply With Quote
  #4  
Old 23-10-2008, 21:20
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Quote:
Le championnat devrait comporter sept meetings (dont peut-être un 100 % SRO rassemblant plusieurs championnats nationaux GT3) avec à chaque fois deux manches d'une heure.
Dit vind ik een goede zaak, dat het nu enkel twee races van 1 uur zijn. Dit concept past beter bij de GT3's...

En hopelijk vallen de 24 uren in 2009 niet terug in september en zetten ze het een week vóór de Formule-1 op de kalender.
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net

Last edited by Belle; 23-10-2008 at 21:22.
Reply With Quote
  #5  
Old 24-10-2008, 09:41
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
En wie gaat de organisatie van de 24 Uren op zich nemen?
Volgens mij heeft SRO voor de volgende jaren nog steeds de rechten op de 24 Uren. Dus Ratel en zijn GT3-bazaar buitenflikkeren zal moeilijk worden.
Als het een open wedstrijd buiten het BGTC wordt, maar SRO blijft er zich mee bemoeien; dan blijf ik het somber inzien. Dan zullen er toch weer constructies worden opgezet om de GT3 te bevoordelen en als 'topklasse' te promoten.

Het enige valabele alternatief om de 24 Uren te redden blijft voor mij het integreren van de wedstrijd in de DSMEC. Dat kampioenschap sluit volledig aan bij de vroegere Belcar-filosofie. En als je de deelnemerslijst van de op til zijnde 10 Uren van Zolder bekijkt, dan weet je dat de DSMEC garant staat voor een vol en gevariëerd startveld. De toeschouwers zullen dan ook wel massaal terugkomen.

Last edited by Baron; 24-10-2008 at 09:49.
Reply With Quote
  #6  
Old 24-10-2008, 10:06
RKG RKG is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tongeren
Posts: 1,127
Patricia Indekeu heeft paar weken geleden laten weten hbvl dat SRO nog 1 of 2 jaar de 24uur moet organiseren, maar dat vanaf volgend jaar de 24uur geen deel meer uit zal maken van het bgtc kampioenschap.
__________________
www.krisgilissen.net
Reply With Quote
  #7  
Old 24-10-2008, 22:08
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Laat Creventic hem opnemen in hun 24H Series
Reply With Quote
  #8  
Old 25-10-2008, 09:49
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R*** View Post
Laat Creventic hem opnemen in hun 24H Series
Tja, dan is de kans groot dat ze het aflassen
Reply With Quote
  #9  
Old 26-10-2008, 23:13
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Quote:
Originally Posted by Dunlop BeLux View Post
Tja, dan is de kans groot dat ze het aflassen
Zie ik niet goed in waarom men dat zou doen?

Kijk even naar de lijst van deelnemers in de Dubaï edities, als je de Belgische, Nederlandse, Franse, Duitse en Engelse deelnemers, met andere woorde ons land en buurlanden, naar hier krijgt heb je al 3 x zoveel deelnemers als dit jaar in Zolder...
Reply With Quote
  #10  
Old 26-10-2008, 23:18
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Niet elke organisatie van Creventic is succelvol. Dubai is een prachtevent, maar ik heb dit jaar toch al enkele events zien annuleren door Creventic. Misschien toch even afwachten wat hun 24H in Dakar zal worden.
Reply With Quote
  #11  
Old 26-10-2008, 23:37
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Quote:
Originally Posted by Dunlop BeLux View Post
Niet elke organisatie van Creventic is succelvol. Dubai is een prachtevent, maar ik heb dit jaar toch al enkele events zien annuleren door Creventic. Misschien toch even afwachten wat hun 24H in Dakar zal worden.
Dat klopt, die Spaanse is geanuleerd door te weinig entry's en Hungaroring was idd. geen succes. Zeer weinig entry's.

Maar een uitgave in Zolder zou volgens mij véél meer kans hebben dan één van deze beide, reden? Omdat er hier al jaren-dag een 24H race werd gehouden en in Hugaroring en Valencia nog nooit...
Reply With Quote
  #12  
Old 26-10-2008, 23:41
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Klopt, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die 24H Zolder kunnen organiseren zonder dat Creventic moet gehaald worden. De wensen en noden van de teams die 24H willen rijden zijn gekend.

Tevens het persartikel door ODW dat verscheen in LDH is toch vreemd. Dit jaar kon onder geen enkel beding sprake zijn van een mix van GT & tourisme. Nu kan dat blijkbaar ineens wel, onder de vorm van een open wedstrijd ... raar. Dit jaar zou het onveilig geweest zijn vanwege de grote snelheidsverschillen, in 2009 niet meer?
Uitspraken doen op het einde van het seizoen, verwijzend naar 2009 is vrij gevaarlijk, zeker als niemand weet wat er gaan gebeuren.

Ik blijf de mening toegedaan dat de GT 3's het voorprogramma moeten rijden en de DSMEC de 24H. Niet op basis van ons kampioenschap, maar op basis van de reglementen, de sfeer, het aantal deelnemers, de mix van wagens.
Zet daar nog een koersken Clio's, Legend Cars, Moto's en Historics bij en je hebt een 24 om je vingers van af te likken.

Zij die met hun GT3 dan toch de 24H willen rijden kunnen dat dan nog altijd.
Back to 2004-2005 is de enige juiste oplossing.

Last edited by BSOT; 26-10-2008 at 23:51.
Reply With Quote
  #13  
Old 26-10-2008, 23:50
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Quote:
Originally Posted by Dunlop BeLux View Post
Klopt, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die 24H Zolder kunnen organiseren zonder dat Creventic moet gehaald worden. De wensen en noden van de teams die 24H willen rijden zijn gekend.
Als het klopt wat ik denk waar je naartoe wilt gaan heb ik toch een ander mening.

Ik zou liever Creventic het zien regelen en erdoor een serie GT2/GT3/TC's e.d. aan de start zien verscheinen ipv een toch wel véél lichter DSMEC veld...

Vooraal het feit dat Creventic die vele GT2's op z'n entry lijst heeft staan zou ik daar voor de kaart Creventic gaan ipv. DSMEC... niet dat ik iets tegen DSMEC zou hebben.
Reply With Quote
  #14  
Old 27-10-2008, 00:00
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Die GT2's die Creventic aan de start heeft staan in Dubai hebben weinig te maken met het fenomeen Creventic. Het succes van de 24H Dubai zit hem in de datum en het feit dat iedereen Dubai eens wil rijden.

De mannen van Lechner Motorsport, Konrad, Duller, Petfood, zij waren er het eerste jaar ook. Weet je ook waarom? Omdat de piloten die het feest betalen in tussentijd hun weekje vakantie nemen in Dubai, dat is de sterkte van de 24H Dubai.

Niets tegen Creventic of Dubai, hallo, helemaal niet, ze doen het super. Maar het is niet omdat Dubai functioneert dat het overal functioneert. Dat is nu net wat we gezien hebben in Valencia en Hongarije.
Tevens opletten dat we geen overaanbod hebben aan 24H races.

24H Ring, Barcelona, Zolder, Francorchamps, Silverstone, Dubai, Valencia, Le Mans, enz... Beter 4 goeie dan 8 halve.

Wat ik wou zeggen: Creventic krijgt de grote jongens naar Dubai (door de gekende rede), maar zal ze net als welke andere organisator niet naar Zolder krijgen. Of.... Bolderberg moet de komende maanden iets héél speciaal te bieden hebben.

Last edited by BSOT; 27-10-2008 at 00:01.
Reply With Quote
  #15  
Old 27-10-2008, 02:54
jeep jeep is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2005
Location: Limburg
Posts: 169
Quote:
Originally Posted by Dunlop BeLux View Post
Klopt, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die 24H Zolder kunnen organiseren zonder dat Creventic moet gehaald worden. De wensen en noden van de teams die 24H willen rijden zijn gekend.

Tevens het persartikel door ODW dat verscheen in LDH is toch vreemd. Dit jaar kon onder geen enkel beding sprake zijn van een mix van GT & tourisme. Nu kan dat blijkbaar ineens wel, onder de vorm van een open wedstrijd ... raar. Dit jaar zou het onveilig geweest zijn vanwege de grote snelheidsverschillen, in 2009 niet meer?
Uitspraken doen op het einde van het seizoen, verwijzend naar 2009 is vrij gevaarlijk, zeker als niemand weet wat er gaan gebeuren.

Ik blijf de mening toegedaan dat de GT 3's het voorprogramma moeten rijden en de DSMEC de 24H. Niet op basis van ons kampioenschap, maar op basis van de reglementen, de sfeer, het aantal deelnemers, de mix van wagens.
Zet daar nog een koersken Clio's, Legend Cars, Moto's en Historics bij en je hebt een 24 om je vingers van af te likken.

Zij die met hun GT3 dan toch de 24H willen rijden kunnen dat dan nog altijd.
Back to 2004-2005 is de enige juiste oplossing.
Sorry Dries maar volkomen niet mee eens.

jullie spreken over een super kampionschap.

We nemen de race in duitsland, hoeveel deelnamers?
Volgens mijn mening Duitsland te dure verplaatsing (aantal deelnemenrs) dus 24U zeker veel te duur.

andere races op zolder hoeveel ingeschreven teams en hoeveel aangekomen? (juist aantal te vrekrijgen via DSMEC) volghens mij % veel te weinig

Buiten de ex - Belcar wagens rijden er oude trage vraken rond.

Wie durft een voorspelling maken zonder de nieuwe BGTC wagens hoevel DSMEC wagen de eindstreep halen tijden de 10u?
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 07:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.