De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Slotcars
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 09-10-2005, 12:01
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
In aanbouw: 1/24 circuit

De meesten onder jullie zal deze thread wel niets zeggen, maar sommigen hadden toch wat foto's gevraagd van m'n laatste project.

Het circuit gezien van de achterkant van de garage:


Van de andere kant gezien, misschien zie je hier op de voorgrond wel de gefreesde lijnen die niet gewoon saai evenwijdig lopen. De 1/24's zien er betrekkelijk klein uit op het circuit. Wat gaat dat geven met de 1/32 waar we normaal mee rijden:


De vier auto's "rijden" op de vier verschillende lanes, hier zie je duidelijk dat nie iedereen zomaar overal kan passeren. Ik ben zeer benieuwd naar hoe het effectief gaat rijden:


Zelfde situatie... andere view, het lijkt wel of de 635 en de 935 net voorbij de Compact geraakt zijn in het eerste deel van de S'es... en dat de GT2 er noodgedwongen achter moet blijven tot hij zijn kans ziet:


Laatste bocht voor start-finish, je ziet dat de "ideale lijnen" de wagens echt over de cerbs gaan jagen:




Voila... dat is het voor nu... verder heb ik gewoon veel werk gehad om al het stof uit mijn garage te krijgen!

Als jullie het goed vinden laat ik jullie in deze thread gewoon het verloop van de werken zien!

Groeten

G.
__________________
Reply With Quote
  #2  
Old 09-10-2005, 13:24
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2002
Location: Dilbeek
Posts: 689
Fantastisch

Slotracen boeide mij altijd in mindere mate omdat het zo gemakkelijk leek om voorbij te gaan ( gewoon gas geven en niet uit de bochten vliegen leek het me ), maar als ik nu die verschillende lijnen zie in de bochten... heel mooi !!
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 09-10-2005, 13:31
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Ziet er veelbelovend uit.
Reply With Quote
  #4  
Old 09-10-2005, 14:24
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Laat die updates maar komen wat mij betreft!
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #5  
Old 09-10-2005, 15:24
vanni vanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Ieper
Posts: 705
Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
Geregeld dit topic updaten hé
Reply With Quote
  #6  
Old 09-10-2005, 20:38
kristofgtv6 kristofgtv6 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Posts: 122
Moet je idd doen! Heb al de foto's gezien van de "to do stockpiles", bij mij ist even erg. Maar een gevulde garageruimte is nieuw voor me! Hoe flik je dat dan? Metalen railtjes leggen in 't uitgefreesd gedeelte? En parkeer je die beemer van je erop? Rubber biedt extra grip hé
Reply With Quote
  #7  
Old 09-10-2005, 21:44
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Ja zeg wat een werk wordt er hier geleverd,chapeau!!!!! Nu je ons het begin hebt laten zien van hoe een circuit op schaal wordt gemaakt,zal je ons ook het vervolg moeten laten zien van de werken.

Grtzzzzzzz Nismo
Reply With Quote
  #8  
Old 09-10-2005, 22:33
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ik zou zelfs meer zeggen : wanneer mogen we (met een beperkte delegatie) de werken eens live komen bewonderen?
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #9  
Old 10-10-2005, 08:23
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Da's precies ne VFR .
Succes met je project !
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 10-10-2005, 08:53
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Eerst en vooral bedankt voor de leuke reacties... Ik had niet gedacht dat er zoveel interesse ging voor zijn omdat het toch niet specifiek met modelbouwen heeft te zien!

Hoe ik dat allemaal flik... ewel hé... zie je de pootjes zweven onderaan de metalen constructie? Das mijn eerste circuit... Petit Spa... waar je waarschijnlijk al foto's van hebt gezien. Die baan wordt volledig omhoog getrokken met een electrische winch... zo kan ik toch nog mijn auto's (en inderdaad m'n VFR) binnenzetten... De nieuwe baan wordt in tegenstelling tot Petit Spa volledig zonder scenery gebouwd. Ze wordt demonteerbaar in en gaat in delen tegen de muur kunnen gezet worden. Ik wist op voorhand dat ik de ruimte ging nodig hebben... daarom hebben m'n vrouwtje en ik zelf de plannen van ons huis getekend... en het met deze garage laten bouwen... het enige wat ontbreekt is een put... om aan auto's te werken... maar ze hadden ons dat finaal afgeraden...(is misschien irrelevante info voor de baan, maar zo kan ik toch es een beeld schetsen van het geheel).

Enfin... meer over de baan zelf... naast de uitgefreesde 'gootjes' wordt er kopertape gekleefd... die voor de stroomtoevoer zorgt. Metalen rails hebben we hier niet nodig omdat de wagens toch zonder magneten rijden. De kopertape laat zich makkelijk manipuleren en is stukken goedkoper!

Over het komen bewonderen van de werken... de grootste (en vuilste) werken zijn momenteel achter de rug... nu kan ik plaat per plaat de nagelgaatjes vullen met polifilla, ze dan nog es opschuren en op de houten balken monteren. Derna gaat de asfaltlaag (grijze verf) erop... en daarna de kopertape. Dus de werken zijn niet zo interessant om te zien denk ik... misschien is het interessanter... dat er eens kan gereden worden!

Tis toch iets hé... als je meer benzine (zelfs met zeer hoog octaangehalte) door je aderen lopen hebt dan bloed... maar dat fenomeen kennen jullie ook wel zeker?

Ik hou jullie op de hoogte!

G.
__________________

Last edited by MFahrer; 10-10-2005 at 08:57.
Reply With Quote
  #11  
Old 10-10-2005, 11:09
Dragonfly's Avatar
Dragonfly Dragonfly is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Wilrijk
Posts: 707
Knap werk hoor.
Doe zo voort en laat nog maar wat foto's komen
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 11-10-2005, 06:25
Wild Goose's Avatar
Wild Goose Wild Goose is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Location: Moerbeke (Geraardsbergen)
Posts: 541
ola, interssant om dit te volgen.

Tof om zo een creatieveling te volgen.

Succes met de opbouw.
Reply With Quote
  #13  
Old 11-10-2005, 08:48
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally Posted by MFahrer
Over het komen bewonderen van de werken... de grootste (en vuilste) werken zijn momenteel achter de rug... nu kan ik plaat per plaat de nagelgaatjes vullen met polifilla, ze dan nog es opschuren en op de houten balken monteren. Derna gaat de asfaltlaag (grijze verf) erop... en daarna de kopertape. Dus de werken zijn niet zo interessant om te zien denk ik... misschien is het interessanter... dat er eens kan gereden worden!

Vanzelfsprekend is rijden op zo'n baan het uiteindelijke doel, toch lijkt het mij bijzonder interessant om de ganse infrastruktuur eens grondig te kunnen bekijken. Zelf loop ik al een poosje met het plan om de slotracebaan van de slaapkamer naar de garage te verhuizen en flink uit te breiden, inklusief scenery. Jouw oplossing met winch en opbergmogelijkheid tegen het plafond lijkt dan ook ideaal. Met alleen maar foto's mis je natuurlijk de juiste constructiedetails.

In ieder geval, het is te merken dat je er vakwerk van probeert te maken.
Reply With Quote
  #14  
Old 11-10-2005, 10:42
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
De metalen constructie bekijken van het eerste circuit kan natuurlijk ook als de tweede baan is opgesteld... Ik bedoelde gewoon maar dat de verdere werken aan deze houten baan volgens mij niet echt interessant zijn om te zien... En de meesten zijn ook niet uit de buurt van Gent... dus das al een eindje rijden om naar een geschilderde mdfplaat te komen kijken hé! Niet?

Ik hoop deze namiddag al m'n eerste (twee) plaat (platen) te kunnen opschuren, opvullen en verven... Ik zal mijn digi-cam bij de hand houden! Gisteren geen tijd meer gehad om aan de baan te wekren... het was race-avond... de bekende Ford Capri's, Lancia Beta's, Toyota Celica's en Bmw's voor group 5 zijn weer eens bovengehaald voor een ferm avondje racen!

Tis ook leuk te horen dat er nog iemand hier slotracet!

Groeten
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 11-10-2005, 11:17
kristofgtv6 kristofgtv6 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Posts: 122
Wat zeg je, Mfahrer? Dat je baan "niet echt iets met modelbouw te maken heeft"??? En ik die altijd dacht dat m'n 1/24 diorama's al te groot waren... Best dat ik geen garage heb!!
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.