De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rittensport
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 21-03-2005, 10:45
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally posted by Pat
@jan

even het tweede verhaaltje lezen, dan weet je direct waarom ik dit liever niet doe ...

http://www.atm-organisatie.be/products.htm

Begrijpelijk, maar laat je daardoor niet ontmoedigen. Een wagen die je dagelijks gebruikt (zelfs oud en kilometerrijk) heeft normaal gesproken niet de technische mankementen die je wel eens kan tegenkomen wanneer je occasioneel een oud specialleke uit de schuur haalt.

jan
Reply With Quote
  #17  
Old 22-03-2005, 21:04
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Quote:
Originally posted by fordje
Toffe gast gij !!...Spijtig vinden dat ge uw paddock-collega tegenkomt....

Was percies weer goed wakker als ik dat schreef.
Moest dus zijn: Spijtig dat we je dan niet gaan zien Pat.
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #18  
Old 22-03-2005, 22:23
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Dendermonde
Posts: 934
Werner toch, ge zou dat al moeten weten, EERST posten DAN PAS naar de Normandië !
Reply With Quote
  #19  
Old 25-03-2005, 11:56
fritske fritske is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2005
Location: Leuven
Posts: 3
OCMB Grensrit

Ik heb alle commentaren gelezen en gezegd het pakt me.
Ik probeer maar om elk jaar iedereen een aangename rit aan te bieden.
Ik hoop jullie te mogen begroeten op deze rit, alhoewel de inschrijvingen zijn afgesloten. 70 teams staan op de deelnemerslijst.
Voor wie wil deelnemen aan de volgende OCMB ritten: op zaterdag 3 september 2005: de 3 provincieen Classic met start in Diest, deze rit is eveneens een dagrit en dan natuurlijk de OCMB Begijnenrit (avondrit) op zaterdag 12 november 2005
Voor verdere inlichtingen www.ocmb.be of wilfried.leys@chello.be

Groetjes
wedstrijdleider OCMB Grensrit - Fritske
Reply With Quote
  #20  
Old 25-03-2005, 15:19
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Kapellen
Posts: 1,240
Ha Wilfried!! Mijn promotiecampagne heeft blijkbaar succes gehad blij je hier te zien!

Tot maandag, we zullen ons best doen en er een gezellige dag van maken.
Reply With Quote
  #21  
Old 26-03-2005, 01:36
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Dendermonde
Posts: 934
@Fritske

Eerst en vooral welkom op het forum !

Als wedstrijdleider van de OCMB Grensrit wil ik je toch een vraag stellen ...

Ik heb de kalenders allemaal eens naast elkaar gelegd (circuit en rittensport) en kom tot de vaststelling dat er zoveel georganiseerd wordt in dezelfde weekends.

zie ook Rittensport 2005 - Kalender .

Ik vraag mij dan af of dit bewust gedaan wordt of gewoon een stom toeval is.

De Titanicrit op 09.03.2005, in volle Techno Classica vind ik persoonlijk zelfs "heiligschennis".

Ik wil zeker geen stenen gooien, ik vind dat jullie als organisatoren en uitzetters prachtig werk verrichten om ons een dagje autoplezier aan te bieden !
Reply With Quote
  #22  
Old 26-03-2005, 02:11
fritske fritske is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2005
Location: Leuven
Posts: 3
Er is in feite een heeeeeeeeeeel groot verschil tussen rittensport en circuit. Volgens mij komen de circuitrijders niet naar de rittensport en omgekeerd. We zijn van september/oktober bezig om een kalender op te stellen voor het komende seizoen en durf u verzekeren dat we met veel factoren moeten rekening houden: we beginnen met WK - EK - BK (als die heren van den RACB goesting hebben om te werken) - VAS/ASAF regionaal en dan komt de rittensport. Zoals je ziet veel vrije datums schieten er niet over. Resultaat: een deel wedstrijden vallen samen.
Groetjes Fritske
Reply With Quote
  #23  
Old 27-03-2005, 01:58
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Quote:
Originally posted by fritske
Volgens mij komen de circuitrijders niet naar de rittensport en omgekeerd.
Dan zijn wij hier met een hele ommekeer begonnen precies... De meeste onder ons zijn circuit-liefhebbers en doen toch mee aan rittensport.
Maar ik kan inderdaad beamen dat het niet makkelijk is om een organisatie op een "goed" moment te organiseren. Als Depaddock iets organiseert, is het ook altijd zoeken naar een "vrije" datum op de autosportkalender en ik kan je verzekeren dat dit zeer moeilijk is.

Ga toch proberen dit jaar enkele rittensporten mee te pakken, te beginnen met die van OCMB op Paasmaandag...

C U
Reply With Quote
  #24  
Old 27-03-2005, 12:38
thrust ssc thrust ssc is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2003
Location: waasland
Posts: 90
Ik rij met nummer 41 als copiloot
met welk nummer rijden jullie ?
tot morgen
Reply With Quote
  #25  
Old 27-03-2005, 18:36
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Quote:
Originally posted by thrust ssc
Ik rij met nummer 41 als copiloot
met welk nummer rijden jullie ?
tot morgen
Weet het niet... Blijkbaar heeft iedereen een mail gehad maar wij niet

C U
Reply With Quote
  #26  
Old 27-03-2005, 21:19
thrust ssc thrust ssc is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2003
Location: waasland
Posts: 90
pascal,
je hebt nummer 54
je moet er wel voor 9.30u zijn
je start om 10.54 of 55
Reply With Quote
  #27  
Old 27-03-2005, 21:30
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Kapellen
Posts: 1,240
Pascal
Check eens PM, zal die mail sturen
Reply With Quote
  #28  
Old 29-03-2005, 05:56
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Voila, de grensrit zit erop. En we hebben ons weer eens goed geamuseerd.

Om 10.54 uur gingen wij van start voor het eerste deel. Aan een gezapig tempo gestart bij de eerste RT. Na enkel kilometer zagen we er al enkele sukkelen ondanks het feit dat wij vonden dat het tot daar nog zeer gemakkelijk was. Weinig controleborden maar dikwijls een straatnaam noteren. Een manier van Frits om het op de talrijke kruispunten veilig te maken. Het zoeken naar straatnaamborden zorgt ervoor dat het tempo gebroken wordt. Dit wil echter zeggen dat op het eind van de RT de meeste teams in problemen kwamen met de ideale rijtijd. Bij onze aankomst aan het einde van deze RT wist de controleur ons te zeggen dat we slecht het derde team waren dat op tijd binnen was.

De ingetekende lijn met blokkade was een kwestie van eens goed nadenken en het reglement consequent toe te passen en ook dat leek vrij goed te lukken.

Halverwege een regroup in de welbekende "Ponderosa" te Sint Truiden. Even van gedachten wisselen met de andere deelnemers en met de organisator. Als we nu eens geen bordjes hadden gemist, zag het eerste deel er goed uit.

Op weg voor het tweede deel met bolleke-pijl, punten en pijlen rit en gestyleerde bol-pijl. Via de "voorsteden" van Sint Truiden (sommigen zullen het graag horen) richting Halen, Zelem, Bekkevoort Tielt Winge, terug richting Lubbeek. De punten en pijlen-rit was lekker puzzelen maar leverde niet al te veel problemen op. Ook de gestyleerde pijl was niet zo heel moeilijk.

Aangekomen in Sint Bernard was de uitslag van het eerste deel reeds geafficheerd. Groot wa sonze verbazing als bleek dat we op de zesde plaats stonden met 1.608 strafpunten (tijd) en geen gemiste controle.

Ondanks het feit dat de organisator deel 2 had opgesplits in deel 2A en 2B duurde het een hele tijd vooraleer de uitslag bekend werd. We konden niet wachten op de prijsuitreiking. Maar bij het uithangen van de controlekaart bleek dat we 2 letters haden gemist. Gevolg minstens 60 strafpunten en vermoedelijk een grote tuimeling in het klassement. We verwachten een klassering algemeen in de buurt van plaats 25 maar daarvoor zullen we moeten wachten tot de uitslag op de website staat.

Al bij al een leuke dag gehad met niet al te veel regen. De kleine betonbaantjes tussen de velden lagen er vettig bij, wat zeker geen nadeel is, als je ervoor verwittigd bent.

Ondanks het feit dat de organisator ervoor zorgde dat de controleurs op veilige plaatsen stonden en dat nij start en finish van RT's voldoende plaats was voor de deelnemers, hebben we hier toch een opmerking over. Op sommige plaatsen stonden de controleurs zo kort op de rijbaan dat de deelnemers op het fietspad dienden halt te houden en dit tot ergernis van niet deelnemende weggebruikers. En dit terwijl er plaats genoeg was.
Aan de andere kant waren er meerdere omwonenden die naar de rittensport stonden te kijken en van ver stonden te wuiven of assistentie kwamen leveren voor een Porsche die in panne stond. Ook leuk om met deze mensen eens een bababltje te slaan.

Frits, bedankt. Het was weer mooi en het was helaas weer veel te vlug voorbij....

C U
Reply With Quote
  #29  
Old 29-03-2005, 15:17
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Kapellen
Posts: 1,240
Het was inderdaad de moeite.
Je hebt nog geen meter gereden en je ligt al plat van het lachten ....Wat wil je nog meer op een paasmaandag.

De rit zelf was onze eerste dagrit en dan nog met een heleboel nieuwe zaken erin. De resultaten waren er dan ook naar. Een top 10, zoals voor Werner en Pascal, zal er na deel 1 voor ons niet in.

Deel 2 ging wat beter, dachten we, alleen verstoppen ze die bordjes zo goed....

Uiteindelijk toch een plezante dag gehad, en dat was de bedoeling.
Ik heb alleen nog een halve dag schrobwerk om van een bruine auto weer een grijze te maken....man wat een modderzooi !

Leuk zicht trouwens als je achter een driftende MG hangt die zich door een laag modder van 30 cm gooit...

De einduitslag is net binnengekomen via mail.


Na een knappe 6° plaats in deel 1 van Werner en Pascal (dat ze foutloos hebben afgelegd) zijn ze in deel 2 wat teruggevallen door enkele bordjes te missen. Een uiteindelijke 20° plaats is het resultaat
deel 1: 1,608 strafpunten
deel 2: 78,720 strafpunten

Totaal 80,328


Voor ons was het een stuk minder..

Deel 1 86,456 strafpunten
Deel 2 105,672 strafpunten

Totaal 192,128 (plaats45)


Nog even vermelden:

de winnaar had slechts 3,216 strafpunten !!

We moeten dus nog een pak leren


Maar toch....de laatste deelnemer had 1320 strafpunten ( dat waren die mannen met de blauwe Opel Kadett ) maar die hebben er dan ook een rallycross van gemaakt. Ik ben vrij zeker dat die mannen geen enkel bordje hebben tegengekomen.
Telkens je die kerels tegenkwam reden ze net de tegenovergestelde kant op van de rest van het veld.... Je zal maar lol hebben hé.







Last edited by fordje; 29-03-2005 at 15:29.
Reply With Quote
  #30  
Old 29-03-2005, 16:25
fritske fritske is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2005
Location: Leuven
Posts: 3
Als inrichter van de OCMB Grensrit ben ik een gelukkig man met 65 teams aan de start. Toch heb ik een kleine opmerkingen.
1. we stoppen geen controlebordjes weg, maar de deelnemers moeten wel het juiste traject volgen (uitleg de meest rechtdoorlopende weg zie briefing)
2. van een bruine auto een grijze maken !!!! ik zal trachten om volgend jaar een car wash als sponsering te krijgen.
3. bekendmaking algemene uitslag te lang: de uitslag was klaar om 19u30 = half uur na de ideale tijd laatste deelnemer + 1/2 uur want deze mag een 1/2 te laat komen voeg daarbij de klachten termijn: 15 min + 15 min om de uitslag officieel te maken = 21u en welk uur is de prijsuitreiking begonnen? juist ja 21u

Maar allez ik zie dat jullie zich hebben geamusseerd en dat is volgens mij toch wel het belangrijkste.

Fritske
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.