De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #31  
Old 27-08-2006, 20:24
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by Neo-242
Ben net terug van Zolder...

Klein verslagje:
  • Ge kunt de wedstrijd beter op den TV of via internet volgen dan nog live naar de piste te gaan. Het aantal plaatsen waar ge nog echt iets ziet van actie op de baan is al niet meer groot op CZ, maar tijdens de 24u is het gewoon bedroevend. Het heeft meer weg van een pensenkermis dan van een 24u RACE wedstrijd. Reclame op de sacramentsheuvel aan de kant van bezoekers... Kan dat nu echt niet alleen aan den overkant?? Overal VIP-tenten die het zicht volledig wegnemen. Geen schuin geparkeerde wagenparade meer voor de wedstrijd, enkel VIP's mogen nog op de startgrid, enz... Vooruitgang voor de echte racefans is er in mijn ogen niet geboekt tov vorig jaar
hmm, ik ben bijna niet in het bos geweest, maar heb overal goed kunnen zien. die "ballon" van kanaal 2 was er wel wat over, maar mooi in het zicht van de camera, wat wel de hoofdbedoeling zal geweest zijn.

ik heb gekeken in de Rea, eerste linkse, chicane, de nieuwe tribune (mooi geplaatst bovenop de pits... als je klaagt dat je nergens goed zicht hebt, ben je te lui om een goed plekje te zoeken, zeg ik.

de grid is altijd alleen voor vips geweest. waarschijnlijk deed de security dit jaar gewoon beter zijn werk. het afschaffen van de "schuine" showgrid kwam er omdat het voorprogramma beter gevuld was. volgend jaar weer naar hoe het vroeger was? laatste race in het voorprogramma gedaan om 15.00, en dan 2 uur vingers draaien? neen bedankt.

btw: de meeste van die vips zijn sponsors. zonder sponsors rijdt 99% van de teams niet mee wegens geen budget. mag daar dan iets tegenover staan?

Quote:
  • 25€ + 5€ parking. Was dat vorig jaar ook zoveel? Volgens mij niet? Ik verschoot er in ieder geval van...
in 2004 kostten de tickets in vvk 20€, en de parking was 10€. komt hetzelfde uit. alleen kostten de tickets nu 17.50€ in vvk (of 19.50 via de site).



ik ben ook geweest, heb 5 uurkes in mijn auto geslapen, en voor de rest constant op het circuit rondgelopen, en heb mij danig geamuseerd. mooi overwinning voor SRT
__________________

Last edited by marcel; 27-08-2006 at 20:28.
Reply With Quote
  #32  
Old 27-08-2006, 20:28
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Quote:
Originally Posted by Neo-242
Ik stond tussen 9 en 10 te kijken aan de eerste linkse en daar was SRT felrood vooraan, GLPK bijna niet te zien...
Misschien ligt het aan de piloot die op dat moment aan het stuur zit?
Dit heeft te maken hoe de rijder de rembalans zet.

GLPK heeft echter ook last gehad van roodgloeiende remschijven. Het was zelfs zo erg dat ze bij het uitsturen van de chicane gewoon rood bleven.

Mvg...
Reply With Quote
  #33  
Old 27-08-2006, 20:33
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Quote:
Originally Posted by marcel
ik heb gekeken in de Rea, eerste linkse, chicane, de nieuwe tribune (mooi geplaatst bovenop de pits... als je klaagt dat je nergens goed zicht hebt, ben je te lui om een goed plekje te zoeken, zeg ik.
Als ik het zo hoor heb jij aardig wat minder rondgewandeld dan ik dan... Er zijn plekken waar je inderdaad goed zicht hebt op de auto's, maar ruim is het gezichtsveld nergens meer ... De plaats waar je de wagens het langs kunt zien hebben ze dan nog afgesloten voor publiek (kanaalbocht)
Ze zouden trouwens ook wel eens die gaten + ingestorte randen in het zand aan het einde van de rechte lijn mogen opvullen voor het publiek. Ronduit gevaarlijk in het donker.

Quote:
btw: de meeste van die vips zijn sponsors. zonder sponsors rijdt 99% van de teams niet mee wegens geen budget. mag daar dan iets tegenover staan?
En wij die inkom betalen zijn geen sponsor zeker?
Als ik die commentaren over geldzaken in racing hoor, moet ik nog gaan geloven dat de circuits liefdadigheidsinstellingen zijn geworden voor ons
Reply With Quote
  #34  
Old 27-08-2006, 20:34
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks
Mijn vorige post is vrij letterlijk. Hij heeft de eerste lettergreep van het betreffende woord daarna nog een paar keer gebruikt...
misschien moet meneer Kumpen wat minder hard pushen als hij een 24 uurs wedstrijd wil winnen. snelste tijd GLPK: 1.29.3
snelste tijd de rest: 1.31.0 (door door Goossens, SRT had een snelste tijd van 1.31.8)
__________________
Reply With Quote
  #35  
Old 27-08-2006, 20:37
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks
Mijn vorige post is vrij letterlijk. Hij heeft de eerste lettergreep van het betreffende woord daarna nog een paar keer gebruikt...

Kan iemand mij trouwens eens vertellen of ik verkeerd ben of David Hart zijn pitcrew twee keer uitgemaakt heeft op tv, door te zeggen dat de pitstops "belachelijk slecht" en "klote" waren. Wat er ook van zij, de leek die occasioneel eens naar Kanaal 2 keek moet weer een mooi beeld gekregen hebben van de doorsnee racepiloot...
David Hart had het niet over de SRT-crew, maar over het wisselen van de rijders. En als David zoiets zegt, spaart hij zichzelf niet. Bovendien heb je op dat ogenblik met een uiterst vermoeide sportman te maken, die er een race over 24 uur heeft opzitten. "De gemiddelde racepiloot", ik zou hier scherp op kunnen repliceren, maar laat me toe dat dit allemaal nog heel goed meevalt. Los van het feit dat hier weer vanalles uitvergroot wordt, wil ik u even herinneren aan:
-Hitlergroet brengende voetballers
-scheldkoren in voetbalstadia
-wielrenners die er ook wat van kunnen (Mario Aerts op Alpe d'Huez in ?)
-Politici in het parlement
-muzikanten op podia (Bloodhound Gang ea waar sommigen mee dwepen)

Is dan een frustratietje na een topprestatie zo rampzalig?

mvg

Joost
Reply With Quote
  #36  
Old 27-08-2006, 20:38
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by Neo-242
Als ik het zo hoor heb jij aardig wat minder rondgewandeld dan ik dan... Er zijn plekken waar je inderdaad goed zicht hebt op de auto's, maar ruim is het gezichtsveld nergens meer ... De plaats waar je de wagens het langs kunt zien hebben ze dan nog afgesloten voor publiek (kanaalbocht)
Ze zouden trouwens ook wel eens die gaten + ingestorte randen in het zand aan het einde van de rechte lijn mogen opvullen voor het publiek. Ronduit gevaarlijk in het donker.
ik heb ook in de eerste linkse gestaan, en ook helemaal aan de andere kant van het circuit. ik ben niet veel in het bos geweest, maar toch een paar keer doorgelopen. van boven de pits kon ik heel het gedeelte van eerste linkse tot Bianchi zien. vond ik toch al redelijk ruim...

Quote:
En wij die inkom betalen zijn geen sponsor zeker?
Als ik die commentaren over geldzaken in racing hoor, moet ik nog gaan geloven dat de circuits liefdadigheidsinstellingen zijn geworden voor ons
euh... ja. zeker voor wat belcar betreft. ticketjes zijn spotgoedkoop. en Zolder geeft dan nog redelijk wat kaarten weg.

van de ticket-verkoop voor belcar-races lijkt het mij sterk dat belcar & 24u zouden kunnen overleven
__________________
Reply With Quote
  #37  
Old 27-08-2006, 20:38
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Quote:
Originally Posted by marcel
misschien moet meneer Kumpen wat minder hard pushen als hij een 24 uurs wedstrijd wil winnen. snelste tijd GLPK: 1.29.3
snelste tijd de rest: 1.31.0 (door door Goossens, SRT had een snelste tijd van 1.31.8)
Naar mijn mening heeft GLPK idd te snel gereden. Zelfs in het laatste uur, wanneer de P1-2 al buiten schot waren, reden ze nog rond de 1.30 ! Dat is vragen om problemen...
__________________
Reply With Quote
  #38  
Old 27-08-2006, 20:52
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
Quote:
Originally Posted by joost
David Hart had het niet over de SRT-crew, maar over het wisselen van de rijders. En als David zoiets zegt, spaart hij zichzelf niet. Bovendien heb je op dat ogenblik met een uiterst vermoeide sportman te maken, die er een race over 24 uur heeft opzitten.
Ik vermoedde al zoiets, vandaar dat ik het vroeg...

Quote:
Originally Posted by joost
"De gemiddelde racepiloot", ik zou hier scherp op kunnen repliceren, maar laat me toe dat dit allemaal nog heel goed meevalt. Los van het feit dat hier weer vanalles uitvergroot wordt, wil ik u even herinneren aan:
-Hitlergroet brengende voetballers
-scheldkoren in voetbalstadia
-wielrenners die er ook wat van kunnen (Mario Aerts op Alpe d'Huez in ?)
-Politici in het parlement
-muzikanten op podia (Bloodhound Gang ea waar sommigen mee dwepen)
Uiteraard, wij weten dat, daarom ook dat ik zeg dat de leek die dit gezien heeft ons wel eens meteen in dat lijstje zou kunnen zetten. Ik bedoelde heus niet dat ikzelf denk dat de gemiddelde racepiloot constant schuttingtaal gebruikt, en denk ook wel dat dat uit mijn formulering blijkt...
Reply With Quote
  #39  
Old 27-08-2006, 21:53
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
De koers zelf was nog het meest positieve van dit weekend. Leuke winnaar, geen zware klappers en minimum aan safetycars. Op dat gebied was het een goede 24 uur. Geluk met het weer, de voorspellingen zaten er compleet naast

Echter zoals altijd waren er ook wat puntjes die beter kunnen.
- Het aantal strekkende meters die voor het publiek beschikbaar blijven nemen in rap tempo af. Eerste linkse is gewoon levensgevaarlijk, Prive-tribune + luchtkussen in de Villeneuve. Tribune in de Ickx is wel een vooruitgang.
-Inrichting Paddock: Heel leuk die bikini-carwash maar waarom op het smalste punt van de paddock? Men vraagt echt om problemen op die manier. Het is niet de eerste keer dat we dit zien...............men leert blijkaar heel langzaam Op zaterdag stond het daar muurvast tijdens de 2de FRenault 1.6 race, inclusief ambulance!
- Geluid Vip-tenten? Die maken meer geluid dan de wagens! Hoe moet ik de radio's (bouwjaar 1975) nog verstaan tussen de racewagens en de dreunende beats uit de Mini-lounge? Ik zal wel weer zeuren..........
- Als vrijwilliger, voorzien van alle benodigde passen en doorlaten, kwam ik dit weekend weer het circuit niet op. Dat is niet de eerste keer dit jaar. Mailtje is reeds onderweg!
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 28-08-2006 at 20:22.
Reply With Quote
  #40  
Old 27-08-2006, 22:16
JorritVD's Avatar
JorritVD JorritVD is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2006
Location: NijBeets, Friesland (NL)
Posts: 780
Ik vond het een super wedstrijd. Proficiat aan het team van SRT.
Dit is een mooi opstekertje voor het SRT team en blijft het kampioenschap spannend.
Hopelijk gaat Eurotecht ook met de Marcos de andere wedstrijden rijden. Want als er straks weer de balast erbij komen kan Eurotecht misschien wel eens meedoen om de tweede plaats en misschien wel de eerste.

---------------------------------------------------------------

Quote:
Originally Posted by doctor jozz
Naar mijn mening heeft GLPK idd te snel gereden. Zelfs in het laatste uur, wanneer de P1-2 al buiten schot waren, reden ze nog rond de 1.30 ! Dat is vragen om problemen...
Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R***
..en als X-trac een bout is vergeten goed te monteren aan de vernellingsbak...
Eeuh, als die bout misschien wel goed was had de GLPK misschien wel als eerste gefinished. Dit was hun tacktiek om sneller terug te komen, want misschien had de Marcos en de SRT C5R ook nog wel problemen gehad en hadden ze hoger geëindigd.
Het blijft een mechanische sport en dan kan dat gebeuren. Maar dit is wel een heel erg domme fout van de leverancier of iemand anders die verantwoordelijk van dit is.
Reply With Quote
  #41  
Old 27-08-2006, 22:19
tommy84 tommy84 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2006
Location: Huenfelden; Germany
Posts: 32
Yes those VIP's were far too much.
Much worse than last year.

Sure you need them to do racing, but they shouldn't rule the event.

At night, around 0300 I was at the braking for the first chicane to take some pictures. You could hardly hear the cars there. I want to have at least a small chance to react if something goes wrong there.
Also not so fine were the beer bottles rolling towards you

The companies shoud take better care of their VIP's. Around 30 were at the AD Sport Box, but had nothing of AD Sport on their tickets - so they were invited by another team and blocked AD as well as us media guys.
Thanks god the marshalls were soooo rude to the better people

But all in all a very nice race - not necessarily at the front, but Class 2 and 3 were fine.
And also good to experience how relaxed those guys and girls are in Belcar.
They answer nearly every question at every time - Thumbs up
__________________
www.endurance-fans.de
Home of those crazy germans
Reply With Quote
  #42  
Old 27-08-2006, 22:21
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Quote:
Originally Posted by Mark
Echter zoals altijd waren er ook wat puntjes die beter kunnen.
- Het aantal strekkende meters die voor het publiek beschikbaar blijven nemen in rap tempo. Eerste linkse is gewoon levensgevaarlijk, Prive-tribune + luchtkussen in de Villeneuve. Tribune in de Ickx is wel een vooruitgang.
Oef, ik ben dan toch niet de enige die dat dacht...

Quote:
-Inrichting Paddock: Heel leuk die bikini-carwash maar waarom op het smalste punt van de paddock? Men vraagt echt om problemen op die manier. Het is niet de eerste keer dat we dit zien...............men leert blijkaar heel langzaam Op zaterdag stond het daar muurvast tijdens de 2de FRenault 1.6 race, inclusief ambulance!
Absoluut, ik heb meermaals den ambulance daar zien vaststeken. Totaal onbegrijpelijk Bepaalde faciliteiten zijn gewoon te groot voor het circuit zolder.

Quote:
- Geluid Vip-tenten? Die maken meer geluid dan de wagens! Hoe moet ik de radio's (bouwjaar 1975) nog verstaan tussen de racewagens en de dreunende beats uit de Mini-lounge? Ik zal wel weer zeuren..........
Mijn gedacht... Ik vroeg me dat ook af toen ik die lounge passeerde... Ik dacht, hoe kunnen die marshalls nu nog onderling coördineren? Stond jij daar ergens in de gebeuren op post Mark?

Versta me niet verkeerd, de 24u is een leuk evenement, maar ik heb me dit jaar meermaals de vraag gesteld of het hier om de race te doen was of om de randanimatie. En volgens de circuit directeur wordt er volgend jaar nóg meer animo voorzien. Ik hou mijn hart al vast...
Reply With Quote
  #43  
Old 27-08-2006, 22:39
autofoto.be's Avatar
autofoto.be autofoto.be is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Location: In Limburg
Posts: 101
Bedroevend

Quote:
Originally Posted by Mark
De koers zelf was nog het meest positieve van dit weekend. Leuke winnaar, geen zware klappers en minimum aan safetycars. Op dat gebied was het een goede 24 uur. Geluk met het weer, de voorspellingen zaten er compleet naast

Echter zoals altijd waren er ook wat puntjes die beter kunnen.
- Het aantal strekkende meters die voor het publiek beschikbaar blijven nemen in rap tempo. Eerste linkse is gewoon levensgevaarlijk, Prive-tribune + luchtkussen in de Villeneuve. Tribune in de Ickx is wel een vooruitgang.
-Inrichting Paddock: Heel leuk die bikini-carwash maar waarom op het smalste punt van de paddock? Men vraagt echt om problemen op die manier. Het is niet de eerste keer dat we dit zien...............men leert blijkaar heel langzaam Op zaterdag stond het daar muurvast tijdens de 2de FRenault 1.6 race, inclusief ambulance!
- Geluid Vip-tenten? Die maken meer geluid dan de wagens! Hoe moet ik de radio's (bouwjaar 1975) nog verstaan tussen de racewagens en de dreunende beats uit de Mini-lounge? Ik zal wel weer zeuren..........
- Als vrijwilliger, voorzien van alle benodigde passen en doorlaten, kwam ik dit weekend weer het circuit niet op. Dat is niet de eerste keer dit jaar. Mailtje is reeds onderweg!
Mark, het was ronduit bedroevend, weinig mogelijkheden om mijn fotografie passie uit te oefenen, wel veel tijd om met bekenden een praatje te maken.

Ach, dit jaar meer foto's van de CARWASH dan van het eigenlijke evenement getrokken, vergeef me --> http://autofoto.4muller.com/carwash.html

Leuk je weer gezien te hebben en bedankt voor de NEUS!
Tot ooit op Zolder!
__________________
Eric
Reply With Quote
  #44  
Old 27-08-2006, 23:12
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara
Ook het fijt dat hij snel weg wilde vd micro lag er vinger dik boven op en laat dus overduidelijk zien dat hij een slechte verliezer is...
Dat vond ik ook het ergste in Kumpens reactie. Dat iemand in een vlaag van emotie een paar krachttermen of schuttingswoorden gebruikt; tot daar aan toe. Professioneel is wel anders, maar het valt nog enigszins te begrijpen. Maar de arrogante manier waarop Kumpen de Kanaal 2-reporter afwimpelde, kan voor mij niet.
Kanaal 2 heeft trouwens weer een mooie inspanning geleverd om deze 24 Uren in beeld te brengen. De sponsor van de Kumpen-Corvette, Sporza, blonk zoals gewoonlijk weer uit door zijn afwezigheid.

Last edited by Baron; 27-08-2006 at 23:21.
Reply With Quote
  #45  
Old 27-08-2006, 23:15
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by Baron
Kanaal 2 heeft trouwens weer een mooie inspanning geleverd om deze 24 Uren in beeld te brengen. De sponsor van de Kumpen-Corvette, Sporza, blonk zoals gewoonlijk weer uit door zijn afwezigheid.
Ik heb anders toch verslagen gezien in het nieuws en in sportweekend.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.