De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 09-09-2007, 03:21
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Circuit Zolder zit te wachten op uw feedback!

Quote:
De komst van de Champ Car heeft meerdere verbeteringen aan het Circuit met zich meegebracht. Het circuit is nu veiliger en het werd door de toppiloten van de Masters of Formula 3 en de Champ Car ten zeerste geapprecieerd. De Amerikaanse organisatoren hebben inmiddels al bevestigd dat ze volgend jaar in de lente willen terugkomen, meer bepaald op 8 juni. Ook onze eigen Belcar piloten zijn vol lof over de aangebrachte verbeteringen. Al deze acties (en nog veel meer) werden door Circuit Zolder genomen om aan de top van de Europese circuits mee te draaien. Het seizoen heeft dan ook een aanbod van meerdere internationale topseries. Ik hoop dat al het bovenstaande de personen die zich geroepen voelen tot discussies, speculaties en andere vingerwijzingen ertoe kan bewegen om constructief hun schouders mee te zetten onder het project en op die manier team te vormen met de organisatie van Circuit Zolder, de promotoren en al de andere partners. Het is makkelijk om spijkers op laag water te zoeken, maar het is zoveel meer nuttig om trachten samen te werken en om Circuit Zolder te helpen."

http://www.24u.be/2007/nl/nieuwsberi...it-Zolder.html
Ok, het woordje bezoeker of autosportfan zie ik niet terug in deze tekst van Roger Dejaeghere. Zal wel een detail zijn Toch denk ik dat de autosportfan een rol speelt in het succes van CZ. Ik zie de woorden van Roger Dejaeghere als een open uitnodiging, zal mijn briefje (voorzien van constructieve bijdrage) op de post doen. Gok ff niet op emails, dat schijnt niet zo goed te werken op CZ
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 09-09-2007, 14:55
Clubman Clubman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 417
zelf heb ik geen negative beoordeligen over de wijzigingen.

Wellicht een gevolg van alle voorgaande veranderingen.......
Je wordt immers een beetje apatisch, je heb er toch geen controle of inspraak over.

comme diraient les français, il faut faire avec ...............

Waar ik wel een ENORM probleem mee heb, is het afschaffen van de Sprinters Cup.


Zelfs met de huidige groei in budgetten, was dat nog altijd een "instapklasse".
en dat heb je nodig, hoe ga je anders in de komende jaren nieuwelingen aantrekken ?

Wij als min of meer gevestigd team ( of beter gezegd "team met ervaring") zien een overstap naar endurance al niet 100 % zitten ( hoewel ons karretje daar eigenlijk veel meer voor geschikt is ), laat staan dus nieuwelingen die wel eens een licentie willen halen en eens proeven van de competitie ......

Ik vrees een beetje dat we hier de aanzet van het failliet van de autosport Circuit in België mee maken.

En zoals met het verdwijnen van allerhande evenementen ( bvb airshows ) gaat hier geen kat van wakker liggen, aangezien autosport zo langzamerhand in het hoekje "politiek incorrect" aan het tercht komen is, met alle gevolgen vandien

Ik hoop echter van niet ..................................
Reply With Quote
  #3  
Old 09-09-2007, 16:15
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Ik heb vorig jaar de nodige feedback gegeven aan Circuit Zolder en heb moeten vaststellen dat er zo goed als niks veranderd was dit jaar. Vooral de staat van het wegpad aan de binnenkant van de eerste linkse was net als vorig jaar schandalig. Goed om je benen te breken in het donker.

En het feit dat de ophoging aan de buitenkant van de eerste linkse plaats heeft moeten maken voor de champcar tribune-bezoekers is ook geweldig. Gedaan met foto's maken over den draad daar...

Ik ga me dit jaar niet moe maken met feedback, 'k weet toch hoe het uitdraait volgend jaar
Reply With Quote
  #4  
Old 09-09-2007, 17:31
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
En het feit dat de ophoging aan de buitenkant van de eerste linkse plaats heeft moeten maken voor de champcar tribune-bezoekers is ook geweldig. Gedaan met foto's maken over den draad daar...
Het is nog steeds mogelijk om foto's te maken over de draad in de 1e linkse. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die dat kunnen bevestigen !
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 09-09-2007, 20:42
Nonkel Vroem Nonkel Vroem is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 110
Dat ze eens beginnen met vriendelijk en menselijk personeel aan de slagbomen te zetten ipv een omhoog gevallen onbeschofterik !! (later meer hierover)

Nietwaar meneer met de pet op vrijdagavond om 22.00u...

schandalig, lang leven de circuits in het buitenland !
Reply With Quote
  #6  
Old 09-09-2007, 20:55
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
Quote:
Originally Posted by Nonkel Vroem View Post
Dat ze eens beginnen met vriendelijk en menselijk personeel aan de slagbomen te zetten ipv een omhoog gevallen onbeschofterik !! (later meer hierover)

Nietwaar meneer met de pet op vrijdagavond om 22.00u...

schandalig, lang leven de circuits in het buitenland !
Hmm, ook problemen gehad met toegangscontrole? Ik ook, op zaterdagmorgen. Mij niet willen doorlaten omdat zij (de mensen van toegangscontrole) op vrijdagavond hun werk niet goed hadden gedaan.

Dit is niet de eerste keer dat ik ontevreden ben, volgende keer ga ik zelfs geen moeite meer doen om binnen te geraken. Ik draai gewoon om en ga terug naar huis. Circuit Zolder kan dan fluiten naar deze vrijwilliger!

Verder denk ik dat onze klachten snel in een dossierkast zullen verdwijnen wegens uiterst negatieve kritiek en niet constructief. Het is aan Circuit Zolder om de kleine problemen zelf op te lossen en de complexere problemen te communiceren naar andere partijen (zoals bijvoorbeeld De Paddock) om via een dialoog een oplossing te verkrijgen waar iedereen min of meer tevreden is.

Ik weet dat De Paddock vzw hier zeker aan wil meewerken (en dat trouwens al gedaan heeft in het verleden).
__________________

Last edited by Ottooke; 09-09-2007 at 21:03.
Reply With Quote
  #7  
Old 09-09-2007, 21:31
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Quote:
Originally Posted by GT2-R View Post
Het is nog steeds mogelijk om foto's te maken over de draad in de 1e linkse. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die dat kunnen bevestigen !
Met ladder dan of vanop de tribune die er niet lang meer zal staan?
Reply With Quote
  #8  
Old 09-09-2007, 21:43
RKG RKG is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tongeren
Posts: 1,127
op sommige plaatsen in de eerste linkse geraak je wel nog over de draad, maar niet meer over het hele stuk doordat de berg is afgevlakt. Vroeger kon je de wagens aan de pitexit fotograferen, maar dat stuk is nu niet hoog genoeg meer.

Ik hoop dat CZ inziet dat ze een permanente tribune moeten plaatsen aan de pitentrance, want op deze zat gedurende het hele weekend het meeste volk, en dat is echt wel de beste plaats om te zitten.
__________________
www.krisgilissen.net
Reply With Quote
  #9  
Old 09-09-2007, 21:43
Sir Kwietje's Avatar
Sir Kwietje Sir Kwietje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: zolder
Posts: 305
Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
Met ladder dan of vanop de tribune die er niet lang meer zal staan?
Is echt wel effen niet nodig he ik kan er zelfs foto's maken mijn mijn bescheiden powershotje dat maar 3* analoge zoom heeft, ik moet er zelfs de 1.75 extra zoomlens niet opzetten.
__________________
Design is a passion,
The passion to design is mine.
----------------------------------

Reply With Quote
  #10  
Old 09-09-2007, 22:45
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Ottooke View Post
Hmm, ook problemen gehad met toegangscontrole? Ik ook, op zaterdagmorgen. Mij niet willen doorlaten omdat zij (de mensen van toegangscontrole) op vrijdagavond hun werk niet goed hadden gedaan.
Heb jij maar 1 keer een probleem gehad? Ben dit jaar alleen op de zaterdag geweest en zowel bij aankomst of vetrek heb ik maar liefst 3 aanvaringen gehad gehad met dat gajes. Let wel, ik ben een vrijwilliger met de beste bedoelingen

Geval 1: Vanwege hobbymatige bezigheden moest ik om 07.15 uur present zijn op de parking van de baanposten, gelegen naast de REA. Op dat tijdstip heb ik geen rooie jas (tegenwoordig nieuw grijs jasje) gezien. Na het inschrijven en de briefing wilde ik de parkeerplaats verlaten ter hoogte van Gate 2 omstreeks 08.00 uur. Toen stond er wel zo'n sjarel, de kerel had al zijn pistool in de aanslag, scannen! Maar eens gevraagd waarom ik me moet laten in/uitscannen als ik eerst zonder die prul wel het circuit kan betreden. Was een moeilijke vraag op dit tijdstip van de dag..........hmmmm, heb maar een dot gas gegeven en vrolijk verder gereden

Wat hebben we hiervan geleerd? Wil je gratis naar Circuit Zolder en ook nog gratis parkeren naast de baan? Vroeg opstaan

Geval 2, 5 minuutjes later: De wagen geparkeerd ter hoogte van huize Vanthoor / Regenbooglaan, dit weekend dienst op post 3. Markje sukkelt de berg op om de juiste poort te gebruiken, dit op advies van onze leidinggevenden. Poortje open, poortje dicht en in het slot uiteraard. Ik ben nog niet binnen of zo'n opa in een nieuwe grijs jas komt al scheldend op me afgelopen. Let wel, ik had nog niks gezegd dus hij kon niet weten dat ik een "ollander" ben, zal mijn gezicht wel niet mee hebben Begint die lulhannes te schelden dat ik de poort open enzo.

Uiteraard eerst vriendelijk een goeiedag gezegd en toen op vol vermogen terug geblaft naar die onbeschofte eikel. Werkt best ontspannend een potje schelden

Geval 3: Markje is moe en wil naar huis. Dat was vannacht dus. Simpel als ik ben rij ik dezelfde weg naar huis als dat ik gekomen ben. Dus vanaf de Regenbooglaan terug richting Herderspad. Ter hoogte van de controle aan de Sterrenwacht werd ik vriendelijk doorgelaten, 200 meter verder bij hotel de Pits lukte dat niet. Niet de juiste kaart, blabla. Wat wil je dan mafkees? Moet ik omrijden via het Galgeneinde / Sint Jobstraat? Uiteindelijk snapte die kerel dat zijn instructies niet klopten. Toch nog enig logisch denkvermogen te bespeuren bij die grijze nieuwe jassen.

Waarom zet ik dit hier en openbaar voor iedereen? Vorig nog van die probleempjes meegemaakt. Patrick Castermans (CZ) wilde destijds niet reageren op mijn emails. Geen probleem, bij deze !
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #11  
Old 10-09-2007, 07:09
wilmai wilmai is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Hasselt, Limburg
Posts: 255
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Heb jij maar 1 keer een probleem gehad? Ben dit jaar alleen op de zaterdag geweest en zowel bij aankomst of vetrek heb ik maar liefst 3 aanvaringen gehad gehad met dat gajes. Let wel, ik ben een vrijwilliger met de beste bedoelingen

Geval 1: Vanwege hobbymatige bezigheden moest ik om 07.15 uur present zijn op de parking van de baanposten, gelegen naast de REA. Op dat tijdstip heb ik geen rooie jas (tegenwoordig nieuw grijs jasje) gezien. Na het inschrijven en de briefing wilde ik de parkeerplaats verlaten ter hoogte van Gate 2 omstreeks 08.00 uur. Toen stond er wel zo'n sjarel, de kerel had al zijn pistool in de aanslag, scannen! Maar eens gevraagd waarom ik me moet laten in/uitscannen als ik eerst zonder die prul wel het circuit kan betreden. Was een moeilijke vraag op dit tijdstip van de dag..........hmmmm, heb maar een dot gas gegeven en vrolijk verder gereden

Wat hebben we hiervan geleerd? Wil je gratis naar Circuit Zolder en ook nog gratis parkeren naast de baan? Vroeg opstaan

Geval 2, 5 minuutjes later: De wagen geparkeerd ter hoogte van huize Vanthoor / Regenbooglaan, dit weekend dienst op post 3. Markje sukkelt de berg op om de juiste poort te gebruiken, dit op advies van onze leidinggevenden. Poortje open, poortje dicht en in het slot uiteraard. Ik ben nog niet binnen of zo'n opa in een nieuwe grijs jas komt al scheldend op me afgelopen. Let wel, ik had nog niks gezegd dus hij kon niet weten dat ik een "ollander" ben, zal mijn gezicht wel niet mee hebben Begint die lulhannes te schelden dat ik de poort open enzo.

Uiteraard eerst vriendelijk een goeiedag gezegd en toen op vol vermogen terug geblaft naar die onbeschofte eikel. Werkt best ontspannend een potje schelden

Geval 3: Markje is moe en wil naar huis. Dat was vannacht dus. Simpel als ik ben rij ik dezelfde weg naar huis als dat ik gekomen ben. Dus vanaf de Regenbooglaan terug richting Herderspad. Ter hoogte van de controle aan de Sterrenwacht werd ik vriendelijk doorgelaten, 200 meter verder bij hotel de Pits lukte dat niet. Niet de juiste kaart, blabla. Wat wil je dan mafkees? Moet ik omrijden via het Galgeneinde / Sint Jobstraat? Uiteindelijk snapte die kerel dat zijn instructies niet klopten. Toch nog enig logisch denkvermogen te bespeuren bij die grijze nieuwe jassen.

Waarom zet ik dit hier en openbaar voor iedereen? Vorig nog van die probleempjes meegemaakt. Patrick Castermans (CZ) wilde destijds niet reageren op mijn emails. Geen probleem, bij deze !

Blijkbaar zijn er mensen die gefrusteerd geraken over de vrijwilligers van het CZ. Een vrijwilliger die op een vrijwilliger moet schieten het wordt hier knap.
Ten eersten en ten laatste wil ik dit meegeven aan iedereen :
Als iedereen werkt zoals het hoort, maar als ook iedereen zorgt dat hij met zijn papieren in orde is dan kan over het eerst geval geen discussie zijn. Want zowel de persoon die scant of controleert als de persoon die wordt gescand of gecontroleerd moeten wederzijds respect hebben voor mekaar.
En beiden moeten zijn zorgen voor een vlotte en correcte afhandeling van het verhaal.

Blijkbaar zijn BK's meer, nadruk op meer, dan andere mensen net als zo vele dienen zij ook in orde te zijn met hun papieren. En we zullen dan maar niet gaan afwijken op al de onregelmatigeheden die worden vast gesteld bij deze personen (met uitzondering misschien van markske Dit is ook al herhaaldelijk gemeld aan TE en JA (de verantwoordelijke van de BK's).

Maar als je hierover eens wil discusseren nodig ik je graag eens uit en dan kunnen we eens kijken wie over de meest verbale en actieve kennis beschikt ivm onregelmatigheden van welke diensten.

Want door jou vlotte communicatie zal je wel meer bereiken dan andere. Vandaar dat je ook een hollander bent zeker.
__________________
Greeting Wilmai
Reply With Quote
  #12  
Old 10-09-2007, 08:08
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
Heb ook een gelijkaardige situatie meegemaakt tijdens de Champ Car Grand Prix. Vrijdagavond, ten laatste 45' na de laatste sessie, buitengegaan boven naast de hoofdtribune (gate zus en zo heet dat tegenwoordig), geen kat meer te zien om mij uit te scannen. Zaterdagochtend aan de ingang, "oh, u bent nog ingescand, dat kan niet hoor dat er niemand meer was om u uit te scannen". Chance dat ik daar stond om 8h, wat later hadden ze me waarschijnlijk niet meer binnnen gelaten. Heb het trouwens twee keer meegemaakt dat mijn wel correct in/uitgescand ticket opeens van status veranderd was terwijl het in mijn broekzak zat...
Reply With Quote
  #13  
Old 10-09-2007, 09:47
Nonkel Vroem Nonkel Vroem is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 110
Quote:
Als iedereen werkt zoals het hoort, maar als ook iedereen zorgt dat hij met zijn papieren in orde is dan kan over het eerst geval geen discussie zijn. Want zowel de persoon die scant of controleert als de persoon die wordt gescand of gecontroleerd moeten wederzijds respect hebben voor mekaar.
Eerst en vooral, wij zijn geen baanposten,geen vrijwilligers,...wij betalen hopen inschrijvingsgeld bij de start van het seizoen. Wat respect betreft is er dringend een cursus nodig voor deze mensen.Gelukkig zijn wij vrijdag steeds beleefd gebleven tegenover deze brullebak en zijn we geen agessieve tupes want anders was het zeker kroket, zo onbeschoft had ik nog nooit meegemaakt.

Het probleem; zelf ben ik een werkende mens tot 17.00 op vrijdag, dus haasten en spoed om in zolder te geraken (team was reeds daar). ook moest ik een lege aanhangwagen meenemen om een wagen vanuit zolder naar maasmechelen te voeren.Dus om 22.00 kom ik toe aan de welcome, bel het team voor met het doorgangsbewijs en camionette de aanhangwagen over te zetten.22.09 staan we aan slagboom 1; geen probleem (vriendelijke mensen zelfs !!) slagboom 2; probleem; niet meer binnen, met aanhangwagen.Goed wij leggen probleem uit dat er een wagen WEG gaat uit zolder....man man man vandanaf was het roeppartij van de andere kant...Ben toch even uitgestapt... Dat oen had opdracht gekregen van COR niet meer binnen na 22u met aanhangwagen. Om lang kort te maken, die wakko was geprogrameerd.
Dus uiteindelijk hebben we onze planning volledig moeten omgooien, onze teamleden te maasmechelen kregen de wagen dan pas zaterdag vroeg.

Dit was met een klein beetje menselijkheid opgelost, binnen laten, en binnen de 30 min waren we terug buiten want de wagen moest weg.

ikzelf ben zeer regelmatig met teams in het buitenland, wel ik kan jullie verzekeren dat daar alles veel vriendelijker en menselijker is dan hier in het F*** circuit zolder. Maar een mens geraakt het zo beu....vroeg of laat zal er wel eens de krant gehaald worden met een verkeerde persoon op een verkeerd moment..
Reply With Quote
  #14  
Old 10-09-2007, 12:28
wilmai wilmai is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Hasselt, Limburg
Posts: 255
Quote:
Originally Posted by Nonkel Vroem View Post
Eerst en vooral, wij zijn geen baanposten,geen vrijwilligers,...wij betalen hopen inschrijvingsgeld bij de start van het seizoen. Wat respect betreft is er dringend een cursus nodig voor deze mensen.Gelukkig zijn wij vrijdag steeds beleefd gebleven tegenover deze brullebak en zijn we geen agessieve tupes want anders was het zeker kroket, zo onbeschoft had ik nog nooit meegemaakt.

Het probleem; zelf ben ik een werkende mens tot 17.00 op vrijdag, dus haasten en spoed om in zolder te geraken (team was reeds daar). ook moest ik een lege aanhangwagen meenemen om een wagen vanuit zolder naar maasmechelen te voeren.Dus om 22.00 kom ik toe aan de welcome, bel het team voor met het doorgangsbewijs en camionette de aanhangwagen over te zetten.22.09 staan we aan slagboom 1; geen probleem (vriendelijke mensen zelfs !!) slagboom 2; probleem; niet meer binnen, met aanhangwagen.Goed wij leggen probleem uit dat er een wagen WEG gaat uit zolder....man man man vandanaf was het roeppartij van de andere kant...Ben toch even uitgestapt... Dat oen had opdracht gekregen van COR niet meer binnen na 22u met aanhangwagen. Om lang kort te maken, die wakko was geprogrameerd.
Dus uiteindelijk hebben we onze planning volledig moeten omgooien, onze teamleden te maasmechelen kregen de wagen dan pas zaterdag vroeg.

Dit was met een klein beetje menselijkheid opgelost, binnen laten, en binnen de 30 min waren we terug buiten want de wagen moest weg.

ikzelf ben zeer regelmatig met teams in het buitenland, wel ik kan jullie verzekeren dat daar alles veel vriendelijker en menselijker is dan hier in het F*** circuit zolder. Maar een mens geraakt het zo beu....vroeg of laat zal er wel eens de krant gehaald worden met een verkeerde persoon op een verkeerd moment..
Blijkbaar was deze persoon op de hoogte van de juiste informatie, geen lawaai en bewegingen meer na 22u00 in de paddock. Als ik me niet vergis is dit een zaak die reeds jaren zo is in zolder dat er na 22u00 niets meer mag gebeuren in de paddock. Ik begrijp ook jou standpunt de wagen ophalen en wegwezen. Maar als ik me niet vergis is het duidelijk aan alle teams meegegeven dat na 22u00. Dit is zo al jaren in de voordagen en opbouw dagen van een evenement. Maar natuurlijk beleefdheid bleeft één van de voornaamste wijze van communicatie.
__________________
Greeting Wilmai
Reply With Quote
  #15  
Old 10-09-2007, 17:36
Nonkel Vroem Nonkel Vroem is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 110
moet je eens proberen om op 10min na op tijd te geraken op een vrijdag...
en neen vroeger vertrekken lukt gewoon niet, tenzij ik werkloos wil worden.
Volgens mij moet er soms eens het gezond verstand zegevieren en niet de geschreven regels, die zijn hier in dit land al meer dan voldoende aanwezig.

En dat wil ik zeggen met het buitenland, daar denken ze pro-racing aan de ingang. hier zou je je kar keren en nooit meer terugkeren.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.