De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Straatwagens
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 3 votes, 5.00 average.
  #1  
Old 06-01-2006, 17:38
Rohrl-fan's Avatar
Rohrl-fan Rohrl-fan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Mol
Posts: 430
Angry Pininfarina op zijn retour... Ferrari 599 GTB

Was ik nog maar pas aan't klagen over een gebrek aan frisse, nieuwe ontwerpen, krijg ik hier bericht binnen dat de langverwachte Ferrari 600 Imola is voorgesteld.

Zo moet het dus ook weer niet. Ik ga mijn mening pas definitief vormen als ik de wagen "in the metal" gezien heb, maar om eerlijk te zijn vind ik het een gruwelijk lelijke wagen. Er klopt niets van de verhoudingen!

Mijn applaus voor de dames/heren van Ferrari/Pininfarina. Zij hebben iets gedaan wat ik voor onmogelijk achtte: een wagen ontwerpen die nog lelijker is dat de 612 Scaglietti!

Ik weet niet wat er tegenwoordig bij Ferrari aan de gang is. Buiten de F430 & de Enzo (waar ik ook nog enige tijd aan heb moeten wennen...) hebben ze daar de voorbije jaren echt niet indrukwekkend afgeleverd. De 612 Scaglietti en de 360 Modena waren al lelijk en de facelift die de 575 Maranello kreeg was ook heel wat lelijker dan de 550.

Nochtans, men kan het! Men had met de Rossa enkele jaren geleden een schitterend startpunt voor een moderne, nieuwe designtaal. Waarom is men daar niet verder op ingegaan?



Foto 1: www.autovisie.nl
Foto 2: www.supercars.net

Info over de 600 Imola op autoweek.nl
__________________
"The process of thought is actually to slow for this car. If you have to think about how you are going to react it's already to late." W. Rohrl over de Audi Quattro Sport E2

Last edited by Rohrl-fan; 06-01-2006 at 17:42.
Reply With Quote
  #2  
Old 06-01-2006, 19:05
RX-7 freakske's Avatar
RX-7 freakske RX-7 freakske is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Reppel (Bocholt)
Posts: 310
In de neus van de wagren herken je duidelijk de 250 Testa Rossa van vroeger.

Ik vind dit echt geen mooie wagen, aangezien dat meestal een Ferrari toch een streling voor het oog is, is dat in dit geval helemaal niet zo.
__________________
webmaster van: www.kellyjamers.com & www.vanherck-racingteam.be
Reply With Quote
  #3  
Old 06-01-2006, 21:36
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Ik vind de wagen niet lelijk, integendeel, maar ik vind het gewoon niet bij Ferrari passen. Als ik de lijnen en zo bekijk, dan vind ik het beter bij bijv. het Aston Martin gamma horen... (dan heb ik het wel op de eerste foto, tweede minder)
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #4  
Old 07-01-2006, 12:56
DDRT_Fred's Avatar
DDRT_Fred DDRT_Fred is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2005
Location: Leuven
Posts: 114
Mmm ik vond(!) het een mooie wagen tot ik ineens die ongelofelijk lelijke midden "balk", ja sorry een beter woord vind ik niet, op de motorkap in de gaten kreeg en die grote gaten. En aan de heel ongeordende openingen in de zijkant.

Maar als je zou kunnen vergeten dat die er zijn is hij best wel ok
__________________
http://fhfoto.wordpress.com: Kijk uit voor het vogeltje
Reply With Quote
  #5  
Old 07-01-2006, 13:29
A uit PDGRacing's Avatar
A uit PDGRacing A uit PDGRacing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2005
Location: Merelbeke
Posts: 320
Voor is hij is in z'n geheel niet slecht. Hij lijkt inderdaad het midden te houden tussen een 250 Testa Rossa en een AM DB9. Maar als ik iedereen mag geloven, heb ik nie veel smaak
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 07-01-2006, 13:40
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
het past wel in de huisstijl een echte FIAT
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #7  
Old 07-01-2006, 13:54
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
Twee handvatten eraan en het is een olijvenkistje ...
Reply With Quote
  #8  
Old 07-01-2006, 18:45
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Mooi voorbeeld van "hoe verpest ik een auto door er veel te veel onnodige luchtin/uitlaten op te gooien". Denk de openingen in de zijkant en motorkap weg en hij zou op zich best het bekijken waard zijn, maar dit vind ik ook gewoon lelijk.
Reply With Quote
  #9  
Old 09-01-2006, 10:19
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Ik vind dit ook niet de mooiste sportwagens, maar ik begrijp niet wat je tegen een 360 Modena hebt.
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 09-01-2006, 12:48
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Op http://www.automotorsport.se/ zijn er beelden te zien van een Ferrari 600 op de Nordschleife. Gezien de blaadjes op de bomen moet het filmpje ergens zijn opgenomen in september/oktober.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #11  
Old 09-01-2006, 15:31
Rohrl-fan's Avatar
Rohrl-fan Rohrl-fan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Mol
Posts: 430
Quote:
Originally Posted by Mario
Ik vind dit ook niet de mooiste sportwagens, maar ik begrijp niet wat je tegen een 360 Modena hebt.
Ik ben persoonlijk gewoon niet echt weg van dat model. De voorganger, de 355, vond ik persoonlijk de op één na mooiste Ferrari van de jaren '90. (De 456GT vind ik nog mooier! )

De Modena was voor mij daarna een teleurstelling. Er zit te weinig passie in't ontwerp. Moet ik wel aan toevoegen, men heeft bij de Challenge Stradale al heel wat goed gemaakt met de extra voorspoiler.

Maar goed, dat is natuurlijk mijn idee, hé...
__________________
"The process of thought is actually to slow for this car. If you have to think about how you are going to react it's already to late." W. Rohrl over de Audi Quattro Sport E2
Reply With Quote
  #12  
Old 09-01-2006, 17:19
Rohrl-fan's Avatar
Rohrl-fan Rohrl-fan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Mol
Posts: 430
Ferrari heeft pas de officiele naam vrijgegeven: 599 GTB! Zelfs de naam is lelijk. Ze hadden het veel beter bij 600 Imola gehouden!
__________________
"The process of thought is actually to slow for this car. If you have to think about how you are going to react it's already to late." W. Rohrl over de Audi Quattro Sport E2
Reply With Quote
  #13  
Old 09-01-2006, 17:39
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
Ach, niemand vind het blijkbaar mooi, tot hij ons aangeboden wordt als firmawagen ... (enige zelfkennis???? ;-) ).
Reply With Quote
  #14  
Old 09-01-2006, 18:17
Rohrl-fan's Avatar
Rohrl-fan Rohrl-fan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Mol
Posts: 430
Quote:
Originally Posted by Pinzie
Ach, niemand vind het blijkbaar mooi, tot hij ons aangeboden wordt als firmawagen ... (enige zelfkennis???? ;-) ).
Hmm... Goed, daar heb je gelijk in. Maar als ik er 1tje zou winnen werd die toch onmiddelijk ingeruild voor een Aston V8!
__________________
"The process of thought is actually to slow for this car. If you have to think about how you are going to react it's already to late." W. Rohrl over de Audi Quattro Sport E2
Reply With Quote
  #15  
Old 09-01-2006, 18:24
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Ingelmunster
Posts: 567
Mja, die AM klinkt indrukwekkend, maar is niet zo'n beste wagen volgens de mannen van TopGear toch En wie zijn wij om dat te ontkennen
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.