De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Straatwagens
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 30-11-2005, 21:51
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Schandaal rondom Mercedes Benz / Autobild op Stern TV!

Iemand die een Mercedse S-klasse kan/mag kopen overweegt misschien de aanschaf van een nieuw ontwikkeld veiligheidssysteem. Een systeem dat objecten kan opmerken in de mist of in het donker.

Quote:
Die neue S-Klasse wird mit Slogans wie "Unsere Vision: das unfallfreie Fahren" beworben. Das Bremssystem BAS plus / Distronic plus, das knapp 2700 Euro extra kostet, soll helfen, Auffahrunfälle zu vermeiden. Mit Hilfe von Radargeräten kann es Hindernisse rechtzeitig orten, wenn sie für den Fahrer in Dunkelheit oder Nebel noch nicht sichtbar sind.

http://www.stern.de/tv/sterntv/549644.html?nv=cp_L2
Prachtig idee, Mercedes Benz is zo trots als een Duitse pauw op dit nieuwe speeltje. Vandaar dat men het programma Stern TV uitnodigde om het e.e.a. eens zelf uit te zien tijdens een test bij MB zelf.

...............en toen ging het goed mis. Het systeem werkt van geen kant, een MB plat gereden, testcoureur van Autobild die feiten verdraaid, mannen in dure pakken die de waarheid verdraaien. Dat alles is goed te zien en te horen want de microfoons bleven openstaan, oops.

Video van het programma is via deze link terug te vinden: http://www.stern.de/tv/sterntv/549835.html?nv=cp_L2_

Gaat toch niet echt lekker met de Ster op dit moment
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 30-11-2005, 22:14
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
Was zondag al een stukje van te zien in Top Gear. Ze hadden het langer moeten testen voor er een reporter in te zetten. Dit is niet echt goede reclame.
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 30-11-2005, 22:32
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
En de electronica van Mercedes heeft al zo'n slechte naam...

Maar waarom testen in een hal als je weet dat het daar niet goed werkt?
Reply With Quote
  #4  
Old 01-12-2005, 09:27
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Inderdaad redelijk raar om de test te doen in een hal. En dan nadien te zeggen dat het systeem niet goed functioneert door de reflecties in die hal
Reply With Quote
  #5  
Old 01-12-2005, 16:43
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
haha dat was bij top gear te zien (zoals ottooke al zij)
wel zielig voor het merk wanneer zo iets verkeerd gaat.. (maar wel grappig )
Reply With Quote
  #6  
Old 01-12-2005, 17:43
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Allez jongens toch, wat een leedvermaak weeral.

Wellicht vergeten dat ten tijde van de Eland-test, Mercedes de ganse wereld over zich heen krijg, met hun revolutionaire dubbele bodem concept, dat echter zo onstabiel was als wat. Auto plat, journalisten er met de schirk vanaf gekomen en iedereen maar lachen. Het ging slecht met Mercedes.

Wat bleek? De Ster zette de situatie recht, kwam met een nog revolutionairder systeem ESP geheten, prutste nog wat aan de settings en de auto bleek stabiel. Niet alleen werd de A-klasse een verkoopshit, tegenwoordig is iedere iet of wat fatsoenlijke auto met een ESP uitgerust.

Iets in mij zegt dat Mercedes opnieuw de standaard aan het zetten is mbt autorijveiligheid op de openbare weg en dat velen onder ons, binnen een jaar of 10 wellicht in een kar zullen rondrijden die uitgerust is met een gelijkaardig systeem, waarin de auto's met elkaar communiceren enz.

Pionierswerk is per definitie lastig en nooit zonder problemen, uiteraard niet. Met vallen en opstaan, alleen staat iedereen er in onze gedigitaliseerde maatschappij onmiddellijk bovenop en wordt er hard gelachen als een nieuw systeem het laat afweten of niet naar behoren functioneert. Het zal voor Mercedes enkel een motivator zijn om nog beter doen.

't is bovendien de beste reclame die je je kan indenken.
Reply With Quote
  #7  
Old 01-12-2005, 17:48
kartboyke's Avatar
kartboyke kartboyke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: O.L.Vr.Waver
Posts: 422
Quote:
Originally Posted by Huudo
Allez jongens toch, wat een leedvermaak weeral.

Wellicht vergeten dat ten tijde van de Eland-test, Mercedes de ganse wereld over zich heen krijg, met hun revolutionaire dubbele bodem concept, dat echter zo onstabiel was als wat. Auto plat, journalisten er met de schirk vanaf gekomen en iedereen maar lachen. Het ging slecht met Mercedes.

Wat bleek? De Ster zette de situatie recht, kwam met een nog revolutionairder systeem ESP geheten, prutste nog wat aan de settings en de auto bleek stabiel. Niet alleen werd de A-klasse een verkoopshit, tegenwoordig is iedere iet of wat fatsoenlijke auto met een ESP uitgerust.

Iets in mij zegt dat Mercedes opnieuw de standaard aan het zetten is mbt autorijveiligheid op de openbare weg en dat velen onder ons, binnen een jaar of 10 wellicht in een kar zullen rondrijden die uitgerust is met een gelijkaardig systeem, waarin de auto's met elkaar communiceren enz.

Pionierswerk is per definitie lastig en nooit zonder problemen, uiteraard niet. Met vallen en opstaan, alleen staat iedereen er in onze gedigitaliseerde maatschappij onmiddellijk bovenop en wordt er hard gelachen als een nieuw systeem het laat afweten of niet naar behoren functioneert. Het zal voor Mercedes enkel een motivator zijn om nog beter doen.

't is bovendien de beste reclame die je je kan indenken.


Ik denk wel dat mercedes niet het enigste merk is die zo'n uitvindingen doet hoor.
Waarschijnlijk zijn er bij andere merken even grote uitvindingen mbt veiligheid en dergelijke, maar lopen ze er niet direct zo met te koop.
Een klein voorbeeldje, de citroën, die is nu toch uitgerust met een systeem dat u waarschuwt als u van uw baanvak afwijkt.
Daar is belange zoveel tralala niet rond gemaakt me dunkt.
Ik wil hier nu niet uw stelling afbreken, maar misschien hadden ze nog wel een tijdje moeten wachten en alles uitvoerig moeten testen, tenslotte is mercedes niet echt een klein merk hé.
__________________
I'm not a winner, not a loser, i'm a racer!
Reply With Quote
  #8  
Old 01-12-2005, 17:52
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally Posted by kartboyke
Ik denk wel dat mercedes niet het enigste merk is die zo'n uitvindingen doet hoor.
Waarschijnlijk zijn er bij andere merken even grote uitvindingen mbt veiligheid en dergelijke, maar lopen ze er niet direct zo met te koop.
Een klein voorbeeldje, de citroën, die is nu toch uitgerust met een systeem dat u waarschuwt als u van uw baanvak afwijkt.
Daar is belange zoveel tralala niet rond gemaakt me dunkt.
Ik wil hier nu niet uw stelling afbreken, maar misschien hadden ze nog wel een tijdje moeten wachten en alles uitvoerig moeten testen, tenslotte is mercedes niet echt een klein merk hé.

Zo revolutionair is dat nu ook weer niet... Je hebt trouwens het slechts denkbare voorbeeld genomen... In vergelijking met de reclame voor hun hydropneumatische ophanging is die spamming van esp een mug.
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #9  
Old 01-12-2005, 18:49
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
Quote:
Originally Posted by Huudo
A-klasse een verkoopshit,
sorry kon het niet late
Reply With Quote
  #10  
Old 01-12-2005, 19:02
kartboyke's Avatar
kartboyke kartboyke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: O.L.Vr.Waver
Posts: 422
Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey
Zo revolutionair is dat nu ook weer niet... Je hebt trouwens het slechts denkbare voorbeeld genomen... In vergelijking met de reclame voor hun hydropneumatische ophanging is die spamming van esp een mug.
Of het nu slecht is of niet, het is een voorbeeld hé.
Daar gaat het om!
__________________
I'm not a winner, not a loser, i'm a racer!
Reply With Quote
  #11  
Old 02-12-2005, 09:29
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Citroën schijnt tevens de eerste autoconstructeur te zijn die serieuze inspanningen doet qua voetgangersveiligheid bij aanrijdingen (hun C6 als ik me niet vergis). Trouwens, is ESP niet eerder iets van Bosch in samenwerking met Mercedes ?
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 02-12-2005, 13:26
Jimbo's Avatar
Jimbo Jimbo is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2004
Location: Meerhout
Posts: 66
Ik heb wat fotos van die testen gezien, en er viel iets raars op. Er was een foto van een E (niet in de fameuze kettingbotsing, overigens), met twee doorlopende remsporen achter de achterwielen.

Nu moeten ze mij toch eens uitleggen hoe dat kan met ABS (die uiteraard wel foutvrij werkt op Mercedes, en dat al jaaaren). Op onze C kan je de ABS niet uitzetten, dus het lijkt me straf dat dit op een E wel zou kunnen.

Om maar te zeggen, er gebeurden rare zaken in die hal.
__________________
"In China, there are so many Wings and Wongs, that we are afraid somebody might wing the wong number" - uit een klachtenboek
Reply With Quote
  #13  
Old 02-12-2005, 17:50
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Ingelmunster
Posts: 567
Er is inderdaad iets heel vreemds aan de hand...

de laatste roddels zijn nu dat Mercedes op voorhand wist dat het in de hall niet zou lukken. Vandaar dat ze een 'balk' hebben aangebracht, waardoor de rijder moest aanvoelen wanneer hij moest remmen. Nu blijkt die man dat te laat hebben gedaan (waardoor de S-klasse in de vorige wagen klapte). Nu zou die chauffeur (een journalist) ondertussen ontslagen te zijn...

heel erge vreemde dingen ... :s
Reply With Quote
  #14  
Old 02-12-2005, 18:18
A uit PDGRacing's Avatar
A uit PDGRacing A uit PDGRacing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2005
Location: Merelbeke
Posts: 320
Quote:
Originally Posted by Mario
Citroën schijnt tevens de eerste autoconstructeur te zijn die serieuze inspanningen doet qua voetgangersveiligheid bij aanrijdingen (hun C6 als ik me niet vergis).
Heb vorige week in Auto Hebdo gelezen dat Jaguar zoiets heeft voor de nieuwe XK. Het principe is vrij simpel. Aan de motorkap bevestiging aan de voorruit zitten kleine pistonnekes die uitschieten als de computer een crash met een zwakke weggebruiker waarneemt. Daardoor komt de motorkap enkele centimeters naar boven, zodat deze een 'airbag-zak' wordt om de aangeredene op te vangen.
Reply With Quote
  #15  
Old 02-12-2005, 18:22
A uit PDGRacing's Avatar
A uit PDGRacing A uit PDGRacing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2005
Location: Merelbeke
Posts: 320
Quote:
Originally Posted by Jimbo
Om maar te zeggen, er gebeurden rare zaken in die hal.
Daarom is het ook een testhal. Je kan daar 'spelen' en testen, zonder dat het op de openbare weg kwaad kan. Niet altijd geloven wat je in een labo ziet. Ik werk zelf in een testlabo, en wees maar zeker van dat er mensen hun ogen opentrekken als je zou zien wat daar gebeurt.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.