De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Straatwagens
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 04-03-2007, 21:18
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
wetswijzigingen februari en maart

In februari en maart zijn er een paar belangrijke regels in het verkeer veranderd. toch wel belangrijk om te weten:

Een fluovestje voor de bestuurder

Absolute voorrang aan rechts

Die voorrang van rechts is soms wel verwarrend: het is duidelijker uitgelegd met deze fotos
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #2  
Old 04-03-2007, 21:38
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
die voorang van rechts dat gaat nog iets geven volgens mij !!
ik denk dat dat wel redelijke gevarlijke toestanden gat opleveren, mensen wat hun voorang van rechts pakken, maar niet echt kijken.. ik hou me al vst !
Reply With Quote
  #3  
Old 04-03-2007, 23:08
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Location: Moerkapelle (NL)
Posts: 397
Quote:
Originally Posted by smiley View Post
die voorang van rechts dat gaat nog iets geven volgens mij !!
ik denk dat dat wel redelijke gevarlijke toestanden gat opleveren, mensen wat hun voorang van rechts pakken, maar niet echt kijken.. ik hou me al vst !
In Nederland heb je dit ook een paar jaar geleden gehad. En het rare is...ik hou me nog steeds aan bepaalde situaties van vóór die verandering. En niet alleen ik, ook mijn moeder en broer hebben dit...

In het dorp waar ik woon, had (tot die regel) een voorrangsweg. Dus behoorde je te stoppen als je deze weg op wilde rijden. Nu is het IN het dorp zo dat "rechts voorrang heeft". Dus heb ik voorrang als ik die weg wil oprijden.

Na zoveel jaar, sta ik nog steeds stil bij die kruising en voorrang te geven, terwijl ik voorrang heb.

Ik weet niet hoe met de mensen in België is, maar voor mij is het verkeer ook 'aanvoelen' wat de ander doet. Vaak voel je al aan dat iemand voorrang neemt terwijl die het niet heeft...
Reply With Quote
  #4  
Old 07-03-2007, 12:20
Rohrl-fan's Avatar
Rohrl-fan Rohrl-fan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Mol
Posts: 430
Quote:
Originally Posted by Yvonne View Post
Ik weet niet hoe met de mensen in België is, maar voor mij is het verkeer ook 'aanvoelen' wat de ander doet. Vaak voel je al aan dat iemand voorrang neemt terwijl die het niet heeft...
Dat noemt men defensief rijden, hé. Mijn rij-instructeur noemde dat tijdens mijn lessen "rekening houden met de blunders van andere chauffeurs". Helaas staan nog te weinig mensen stil bij de krachten die een auto met zich meebrengt...

Alleen begrijp ik de wetswijziging niet goed. Men is de laatste jaren zo bezig over verkeersveiligheid (wat zich vooral uit in strengere snelheidscontroles, vaak 's nachts op lege wegen ), maar men maakt de voorrang aan rechts (volgens mij) wel een stuk onveiliger. Nu is een botsing natuurlijk nooit aan te raden, maar een zijdelingse aanrijding is, zeker met relatief hoge snelheid (bijvoorbeeld 90 km/u - die snelheid mag je op verschillende secundaire wegen rijden), één van de ergste soort ongevallen die je kan voorhebben.

Zo zag ik onlangs nog beelden van een crashtest waarbij een oudere SUV met een gangetje van 60mph (96 km/u) een Honda Civic vol in de zij raakte. Ik was er even niet goed van! Volgens de reportage is een dergelijke aanrijding zelfs bij de nieuwste wagens met 5 Euro Ncap sterren in veel gevallen nog fataal, toch zeker voor diegene die aan de kant van de aanrijding zit.

Iets anders waar ik mij ook in kan opjagen zijn de vele automobilisten die te weinig afstand houden! Het maakt niet uit hoe goed of slecht je kan rijden, door afstand te houden maak je het voor jezelf en voor je voorligger een stuk veiliger op de baan! Dat men daar maar eens meer op gaat controleren. In Nederland heeft de politie dat naar 't schijnt al beter begrepen. Maar goed, dit laatste was weer een beetje . Excuses daarvoor!
__________________
"The process of thought is actually to slow for this car. If you have to think about how you are going to react it's already to late." W. Rohrl over de Audi Quattro Sport E2
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.