De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 9 votes, 5.00 average.
  #76  
Old 30-01-2011, 11:42
tarzancorner's Avatar
tarzancorner tarzancorner is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Posts: 221
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Van het posten van links naar de eigen website?


Voor de kenners hier, op welke waarde moeten we zo'n GT1 wagen inschatten? Laten we stellen dat deze wagens in 2009 op hun top waren en dus het snelst waren. Dat nivo zien we dan als 100%. In 2010 hebben ze die wagens al "iets" moeten knijpen, in het DSC 2011 gaan ze de wagens nog meer knijpen. Andere remmen, andere uitlaat en wie weet wat nog meer.

Zit zo'n wagen dan op bijvorbeeld 80% van zijn capaciteit t.o.v. 2009?

Als SRT de wagens gaat runnen, wat doet SRT dan met zijn eigen Corvette(s?)?
Hans Van de Ven: Wel rekening houden dat de GT1's in DSC-configuratie moeten rijden. Dat wil zeggen dat bv. carbonremmen niet zijn toegestaan en dat zij met een bepaalde pk-gewicht-verhouding moeten rijden. Bovendien moeten zij tijdens de eerste 6 uren zich ook houden aan het pitstop-verhaal van de DSC
Reply With Quote
  #77  
Old 30-01-2011, 11:59
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
@ Mark:

- SRT verkoopt mogelijk zijn wagen ook

- ik ben nog steeds van overtuigd dat zo'n GT1, gezien het aan de basis een echte racewagen is (buizenchassis...) makkelijker een goed ritme aankan tijdens een 24-uursrace zonder te breken, zelfs al heb je wat 'vertragende' maatregelen. Vergeet niet dat de wagen lichter zijn in DSC dan in huidig GT1. Met een goede équipe in een GT1 vertrek je tijdens de 24 Uur van Zolder verre van kansloos. Kijk even het ritme van de winnaars van de afgelopen jaren na en dan zie je dat zo'n ritme met een wat vertraagde GT1 best haalbaar is. Uiteraard hangt veel van rijders/team af.

@ fenix

- schrik van GT2? Wel welke wagen won er afgelopen jaar de 24-uursrace van de Ring of van Spa, tegen een horde GT3's? GT1 en GT2 zijn aan de basis racewagens, een GT3 kijkt nog altijd tegen een conceptuele achterstand aan.

Ik pleit niet voor of tegen GT1, het is gewoon een leuke bijkomende factor, waar echter wel rekening mee moet gehouden worden
Reply With Quote
  #78  
Old 30-01-2011, 17:09
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: tessenderlo
Posts: 396
Persoonlijk vindt ik het het bericht overbodig.
Je weet niet hoe snel de wagen is en of die betrouwbaar gaat zijn in die configuratie.
Buiten vorig jaar heeft die gt2 ook niet veel potten gebroken in dsc.
Is weer veel stof doen opwaaien voor niks.
Reply With Quote
  #79  
Old 01-02-2011, 18:19
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2010
Location: Sint Martens Lierde
Posts: 825
We hadden het al in primeur aangekondigd enkele weken geleden, Ruben Maes verdwijnt voorlopig van de circuits. Afgelopen seizoen reed Ruben Maes nog een mooi seizoen aan de zijde van rookie Enzo Ide in de Belcar en won de West-Vlaming de 12 Uur van Spa met KS Motorsport, maar in 2011 zien we Ruben vooral op historische rallywegen. Het is opvallend dat Enzo Ide, die wel op circuit blijft racen, voor andere partners kiest. WRT en NGT worden in de wandelgangen als mogelijke teams geciteerd en aan de zijde van de verrassende nieuwkomer zou we wel eens een hele snel man kunnen zien.

Ruben Maes zelf geeft ook tekst en uitleg: “Na elf seizoenen op rij in Procar (Opel Silhouette), VW Fun Cup, BTCS (BMW Silhouette), Dunlop Endurance Cup, Belgian GT en Belcar (Porsche) heb ik op de eenzitterij na zowat alles gereden en ik ben aan een nieuwe uitdaging toe. Ik gooi de deur met circuit niet dicht, maar ik wil wel eens iets anders. Ik heb er met verschillende partijen, waaronder Marc Duez, over gesproken en ze geven me overschot van gelijk. Na verschillende titels en overwinningen, waaronder de 24H of Zolder, de 12H of Spa BTCS, de 10 Hours of Zolder, enz. moet ik me niet meer bewijzen op circuit. Ik heb het trouwens ieder jaar moeilijk om me terug op te laden voor een nieuw seizoen op circuit. Nu ik beslist heb om het eens over een ander boeg te gooien en te gaan proeven van rally, voel ik dat de motivatie veel groter is. Uiteraard heb ik samen met Enzo Ide een mooi seizoen achter de rug. Maar deze is zeer ambitieus en wil Europa in. En daar heb ik door mijn drukke beroepsagenda geen tijd voor. Maar de kans is uiteraard niet onbestaande dat je me dit seizoen nog ziet op circuit in wedstrijden zoals de 12 Hours of Spa of de 24 Hours of Zolder. Ik sluit niets uit. Maar momenteel gaat alle energie richting rally. Ik heb bewust gekozen voor de Historic omdat ik enerzijds nog alles te leren heb in rally en ik anderzijds met een Porsche wil rijden. Ik weet dat je met een GT3 ook richting nationaal GT kan gaan, maar dat is misschien iets voor later. Laten we eerst leren gaan en dan pas lopen. De chrono’s van de toppers in Historic zijn trouwens heel snel”.

Komend seizoen slaat Ruben Maes een andere weg in. De 27-jarige West-Vlaamse Porsche-concessionaris zal met een Porsche 911 SC 3-liter het Belgian ConXioN Historic Rally Championship aansnijden. Het nieuwe speeltje wordt klaargestoomd bij RS Motors, Qvick Motors en Rudy Leblon, terwijl de ervaren Kurt Declercq co-rijder van dienst wordt .

De voorlopige kalender van Ruben Maes:

TAC Rally Tielt
Sezoensrally Bocholt
Ypres Historic Rally
Omloop van Vlaanderen
East Belgian Rally
Rally van de Condroz

Bron: turbomagazine.be

Last edited by NetForce84; 01-02-2011 at 18:19.
Reply With Quote
  #80  
Old 03-02-2011, 20:39
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2010
Location: Sint Martens Lierde
Posts: 825
Quote:
Originally Posted by Niels View Post
Barwell Aston is back met een topploeg;Verbergt -Van Hooydonk.
http://www.racingworld.be/nieuws/751...r-van-Spa.html
Dit is inderdaad een sterk duo dat we in de gaten gaan moeten houden
Reply With Quote
  #81  
Old 03-02-2011, 22:19
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Wat gebeurt er nu met de Barwell Aston Martin in BES? En dit betekent ook dat Van Hooydonk niet gaat rijden op de Belgische Mercedes.
Reply With Quote
  #82  
Old 04-02-2011, 01:03
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 213
Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
Wat gebeurt er nu met de Barwell Aston Martin in BES? En dit betekent ook dat Van Hooydonk niet gaat rijden op de Belgische Mercedes.
Welk team gaat de Mercedes inzetten in Belgie?Is er al iets concreet of enkel geruchten?
Reply With Quote
  #83  
Old 04-02-2011, 13:23
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2010
Location: Sint Martens Lierde
Posts: 825
Quote:
Originally Posted by crosserke View Post
Welk team gaat de Mercedes inzetten in Belgie?Is er al iets concreet of enkel geruchten?
Hier de bevestigingen in de Belcar: http://forum.depaddock.net/showthread.php?t=20230
Reply With Quote
  #84  
Old 04-02-2011, 14:09
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Quote:
Originally Posted by crosserke View Post
Welk team gaat de Mercedes inzetten in Belgie?Is er al iets concreet of enkel geruchten?
KRK gaat 2 exemplaren van de nieuwe Mercedes inzetten, maar ook Gravity (in Europa dan) zet 2 auto's in. Van Hooydonk werd genoemd bij beide Belgische teams maar zal dus uiteindelijk rijden op die Aston Martin.
Reply With Quote
  #85  
Old 04-02-2011, 19:49
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2010
Location: Sint Martens Lierde
Posts: 825
Deze info komt van autosport.be

Barwell keert ambitieus terug naar de Belcar en de 24 uur van Spa met de steun van Petronas Lubricants Belgium

Barwell Motorsport kondigt met plezier zijn door Petronas Lubricants Belgium en Aston Martin Brussels gesteunde terugkeer naar de Belcar en de 24 uur van Spa aan. De wagen zal bestuurd worden door twee professionele Belgische toppiloten en zal ingeschreven worden onder de vlag “Petronas-Barwell”
De voormalige winnaars van het “British GT Championship” zullen een Aston Martin DBRS9 met 2011 specificaties aan de start brengen. Het team verbergt zijn ambities niet door de wagen toe te vertrouwen aan Tim Verbergt en Jeffrey Van Hooydonk, respectievelijk Belcar-kampioen en Belcar-vice-kampioen in 2009. Kers op de taart wordt de deelname aan de 24 uur van Spa-Francorchamps, het meest prestigieuze GT-event in Europa. Aangezien dit jaar voor de eerste maal de GT3 wagens de topklasse van deze klassieker uitmaken, ambieert “Petronas-Barwell” een opmerkelijk resultaat.
Met een Aston Martin DBRS9 uitgerust met de 2011 “upgrade” en twee professionele toppiloten (de eerste maal in de geschiedenis van de DBRS9 dat enkel profs deel uitmaken van het team) werkt Barwell met alle vertrouwen naar de start van het seizoen.
Mark Lemmer, Barwell Motorsport team principal : “ Het geeft me een fantastisch gevoel om opnieuw een partnership aan te gaan met Aston Martin Brussels ter gelegenheid van dit schitterend project. Met Tim, Jeff en Petronas Lubricants Belgium aan boord bevinden we ons in een mooie uitgangspositie om voor de titel te gaan de volgende seizoenen. ”
Tim Verbergt: “ Ik ben heel blij deel uit te maken van dit mooi project met een lange termijn visie. Mijn doel is om Aston Martin Brussels op de kaart te zetten. Het is werkelijk een uitdaging om te werken met de top professionelen van Barwell en een razendsnelle ploegmaat ”
Jeffrey Van Hooydonk :“ Dit jaar zal ik met één van de mooiste GT3 wagens in het veld rijden: de Aston Martin DBRS9. Deze unieke ervaring heb ik te danken aan de steun van Petronas Lubricants Belgium, Aston Martin Brussels en mijn trouwe partner EL Systems. We hebben gekozen voor het Belcar kampioenschap en de 24 u van Spa. Ik weet precies wat ons te wachten staat omdat ik in 2009 ook al het geluk heb gehad om voor Barwell de 24u van Spa te kunnen rijden met de DBRS9. Een fantastische ervaring ! In mijn ogen zijn zij het meest professionele team in het kampioenschap, logisch als je bedenkt dat ze het satelietteam van Aston Martin Racing zijn. Ondanks de vele evoluties die de DBRS9 dit jaar onderging, wordt het niet gemakkelijk. Enkele concurrenten komen immers met nieuwe wagens aanzetten. Maar met Tim Verbergt als ploegmaat ben ik ervan overtuigd dat we mooie resultaten zullen rijden.
Dit nieuwe project onder de noemer “ Petronas-Barwel” loopt dankzij mijn nieuwe partner Petronas Lubricants Begium voor een periode van drie jaar. Voor mij is het een droomscenario om een partnership aan te gaan met een toonaangevende firma die een uitmuntende reputatie heeft in de autosport. Het is dan ook een hele eer dat ik mijn steentje mag bijdragen voor de Belgische markt. See you in Zolder op 10 april voor de eerste race van het kampioenschap !”
John Gaw, Aston Martin Racing MD: “Aston Martin Racing heeft een lange en zeer succesvolle samenwerking met Barwell sinds de start van het DBRS9 GT3 programma in 2005 en is dan ook zeer verheugd dat Barwell dit project opstart in zulk een belangrijk kampioenschap. AMR kijkt echt uit naar de samenwerking met Barwell ter ondersteuning van dit programma ”
Het seizoen 2011 in de Belcar is een eerste stap in een driejarig programma dat een samenwerking behelst tussen “Petronas-Barwell”, Tim Verbergt, Jeffrey Van Hooydonk en Aston Martin Brussels.

Last edited by NetForce84; 04-02-2011 at 19:49.
Reply With Quote
  #86  
Old 05-02-2011, 01:11
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2010
Location: Sint Martens Lierde
Posts: 825
Zes wedstrijden, waarvan één zijn rentree in het kampioenschap maakt, meer eenvoud in de reglementen, een testdag: de editie 2011 van het Belcar Endurance Championship kondigt zich schitterend aan, temeer dat ondertussen de tenoren van de diverse categorieën zich klaar aan het stomen zijn.

Lees meer op turbomagazine.be - Belcar: een tip van de sluier

Last edited by NetForce84; 05-02-2011 at 01:11.
Reply With Quote
  #87  
Old 05-02-2011, 11:56
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Mark,

AMR Brussels = invoerder van het merk met wagen Verbergt/Van Hooydonk. Niet hetzelfde team als Renard
Reply With Quote
  #88  
Old 06-02-2011, 15:34
Nonkel Vroem Nonkel Vroem is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 110
Quote:
...en dikke toerwagens.
...welke mogen dat dan zijn???
Reply With Quote
  #89  
Old 07-02-2011, 22:06
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by S. Claeys View Post
Wiet niet of het hier al staat, dacht het niet.

Belcar-kampioen Anthony Kumpen in team Koen Wauters

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110207_129
Wel als mogelijkheid maar niet als bevestigd.

Dank u, we zetten hem erbij.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #90  
Old 11-02-2011, 10:19
Jakke.be's Avatar
Jakke.be Jakke.be is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Aarschot
Posts: 326
Quote:
Originally Posted by Martijn View Post
Die ziet er lekker uit seg
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.