De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Slotcars
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 25-12-2005, 11:31
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
In aanbouw Bastos Castrol BMW E30 M3

Na twee BMW 635's, een Ford Sierra, een Audi Quattro en de 190 ben ik nog eens bezig aan een slot Group A... Eén van mijn favoriete zelfs...


Omdat de bouwdoos uiteraard niet bestaat, ben ik op zoek gegaan naar (relatief moeilijk vindbare) Fujimi E30 M3's, de bij mijn weten enige plastic BMW E30 M3. Na een tijdje zoeken had ik er een paar in mijn bezit... niet goedkoop wel... omdat blijkt dat ze erg gegeerd zijn... Het jammere aan deze kit is dat de verhoudingen niet 100% kloppen met de realiteit... als je de body ziet, lijkt hij te plat en te breed... Hier en daar zitten er ook nog fouten in... zo is de A-stijl (de plaats tussen de raamrubbers althans toch) links smaller dan rechts.

Ik ben vertrokken van deze kit:


... en heb de decals van deze Renaissance rallyversie bij gekocht omdat die het dichtst aanleunt bij hetgeen ik wil bouwen, de kleuren staan wel iets anders op de body, maar das't minste...:


Net in de twee hoofdkleuren gespoten:


De hoofdsponsor staat er al klaar en duidelijk op. Wat ik hier niet gemakkelijk vond, was de decals aanpassen aan de wielkas. Bij de Renaissance versie zijn de wielkassen een blijkbaar een pak kleiner, waardoor ik nu een pak decal over had in de wielkas die ik moest wegsnijden. Renaissance decals zijn blijkbaar wel héél kwalitatief...


De neus... zoals gezegd is het model niet echt mooi nagemaakt... bekijk de supervierkante "nieren" en de te platte motorkap.


De kont:


Overview:


Nu staan er al een paar Castrol decals bij... maar de rest is besteld...

Hij zal in de verste verte niet afgewerkt zijn tegen donderdag... de eerste officiele group A race hier... maar de Bastos rijdt zeker eens een endurance mee... voor donderdag heb ik al keuze hé...

G.
__________________

Last edited by MFahrer; 25-12-2005 at 11:51.
Reply With Quote
  #2  
Old 25-12-2005, 11:38
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Prachtig,gij zijt goe bezig
Ik moet vaststellen dat je op korte tijd een enorme vooruitgang hebt geboekt. Ik zou zeggen ; Doe zo voort, gij zijt echt goe bezig.

Grtzzzzzzz Nismo
Reply With Quote
  #3  
Old 25-12-2005, 19:30
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Kortweg: KNAP !

(Ik wil ook nog deze versie maken, maar dan... rallywagen natuurlijk...)
Reply With Quote
  #4  
Old 09-03-2006, 10:27
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
De M3 ziet er ondertussen zo uit:








Ik heb wel een probleem met de witte Bastos lijn over de achterbumper. De decals zijn van Renaissance en die reageren blijkbaar niet zo goed op de Sol. Die wil zich maar niet in het randje in de bumper leggen. Ik heb gisteren avond geprobeerd met Sol en een beetje in het randje duwen... maar de witte lijn is gescheurd. Gelukkig komen de decals van de rallyversie en heb ik dus nog zo'n witte lijn over (de rallyversie heeft de strepen op een iets andere plaats). Iemand tips en tricks voor dit? Vanavond neem ik de witte lijn ervan.

G.
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 09-03-2006, 10:44
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by MFahrer
Iemand tips en tricks voor dit?
Als je toch naar Jabbeke gaat raad ik je aan uit te kijken naar de Decal Softener van DACO Products (Danny Coremans staat meestal zelf zijn potjes te verkopen). Er zijn 3 soorten : de groene potjes, de oranje en de rode. Die stemmen overeen met soft, medium en strong softener. En ik schat dat de Set en Sol producten overeen komen met groen of maximum oranje. Koop dus eens zo'n potje rode softener en het zal wel lukken. De potjes zijn gemakkelijk herkenbaar : het zijn gerecupereerde confituurpotjes (van die kleine hotelpotjes)...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #6  
Old 09-03-2006, 12:01
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Ok bedankt... ik kijk er zeker voor rond...

G.
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 09-03-2006, 21:19
Walter's Avatar
Walter Walter is offline
Kraftbayer
 
Join Date: Mar 2004
Location: Turnhout
Posts: 233
Ik durf de decals soms wat verwarmen met een haardroger.Ze plooien dan makkelijker in de naden.Wel oppassen met plastiek modellen dat ze niet te fel verwarmd worden anders trekken ze krom.
Reply With Quote
  #8  
Old 02-05-2006, 08:12
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Update na een tijdje van inactiviteit.

Aangezien de Group A endurance toch dichterbij komt, ben ik aan het verder bouwen aan mijn de wagen voor mijn deelname:

Lichtblokken gestoken, toch jammer van de doorbuigende achterspoiler...


Met LED-verlichting in uiteraard (de wagen is langs de binnenkant niet gespoten omdat er nog te veel met lijm moet geknoeid worden en da's altijd gevaarlijk met verf!)


De neus, extra mistlampen om de nacht veilig door te komen. De mistlampen zijn afkomstig van een Audi Quattro Rally van Revell. De "smoorfaren" zitten vast met de LED die los door de voorbumper zit en zo de schelp van de lamp vasthoudt.

De afgewerkte neus: "lenzen" gemonteerd op de lampen, en een kruis over de "smoorfaren" uit echte tape echt om te voorkomen dat ze loskomen door een crash. Ik had eerst gedacht aan decal-lijntjes, maar dat ging niet sterk genoeg geweest zijn. Elk voorlicht dat je ziet is voorzien van een LED (twee gewone voorlichten zijn gele low-current LED's zonder al te veel lichtopbrengst, de "faren" -6- zijn allemaal HighBrights) een detailfoto van de binnenkant komt later.


Gisterenavond de wagen vernist... alsook de zonneband op de voorruit. Er komen plakkertjes op de voorruit en je plakt die niet altijd zelf, dus als er een pipo zo'n plakkertje op je zonneband hangt, ben je gezien natuurlijk. Die ruit werd eerst goed afgeplakt op 1 mm rond de zonneband zodanig dat er geen smog op de ruit zat en de decal toch ging blijven zitten. Bij het afhalen van de tape brak de voorruit... gevloek alom natuurlijk... geen gemakkelijk te vinden kit... en geen makkelijk te verkrijgen decals... Pffft... Gelukkig heb ik nog twee andere M3's waarvan ik er één had voorzien voor wisselstukken, maar ik denk dat ik toch maar een threadje ga placeren in de "te koop/gezocht" sectie.


G.
__________________

Last edited by MFahrer; 02-05-2006 at 08:18.
Reply With Quote
  #9  
Old 02-05-2006, 10:41
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Lede
Posts: 650
Leuk, die led's!

Ik heb dat ook ooit eens geprobeerd en dat lukte, maar ik heb alles toen weer verwijderd omdat de zekeringen die ertussen hingen zo warm werden dat ik het niet echt meer vertrouwde. Dat was bij een 1/18 die-cast...

Nu, kan je ergens een handleiding vinden hoe je zoiets correct installeert?
En wat je juist allemaal nodig hebt, moet je iets afplakken of niet (voor de warmte die vrijkomt)? Ik heb toen gewerkt met zo'n transformator-stekker als je begrijpt wat ik bedoel?
Reply With Quote
  #10  
Old 02-05-2006, 12:27
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Je zal de opbouw van de lichten wel kunnen volgen hier... ik zal ze zo goed mogelijk proberen detailleren...

G.
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 02-05-2006, 12:29
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Lede
Posts: 650
Quote:
Originally Posted by MFahrer
Je zal de opbouw van de lichten wel kunnen volgen hier... ik zal ze zo goed mogelijk proberen detailleren...

G.
THX!
Reply With Quote
  #12  
Old 02-05-2006, 13:28
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
is echt een origineel model voor slot cars, en hij ziet nog zeer mooi uit ook
wel jammer van de vooruit
Reply With Quote
  #13  
Old 02-05-2006, 13:57
IlPrincipal's Avatar
IlPrincipal IlPrincipal is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Location: Herent
Posts: 81
Hallo,
Waar rijden jullie met die 1.24. Ik ben ondertussen ook bezig met het bouwen van slotwagens op schaal 1.24. Alleen zijn er weinig clubs te vinden in België.
Wij zijn in Leuven al 2 of 3 jaar bezig met het bouwen van een houten 6 baans. Deze baan zou onze huidige Ninco 4baans moeten vervangen.
Vorige week in Duitsland gaan rijden op een replica van Spa Francorchamps...http://www.euregio-raceway.de Heb ondertussen al 6 wagens gekocht of ben aan het bouwen.
Mijn niveau van modelbouw ligt wel niet zo hoog.
Groetjes
__________________
Il Principal, Rubbin' is Racin'
Reply With Quote
  #14  
Old 04-05-2006, 07:52
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Wij rijden met die auto's bij mij thuis op een vierbaans, we zijn een groepje vrienden die toevallig heel erg in auto's en miniatuur geinteresseerd zijn... scaleracen is voor ons dus de ideale combinatie!

Ondertussen heeft de M3 verschillende malen vernist en staat ie mooi te blinken. Het chassis is min of meer aangepast aan de wagen en de interieurschaal is op maat gesneden. Hoe doet wel goed om de wagen op wielen te zien staan... ziet er lekker uit vind ik.

G.
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 04-05-2006, 09:33
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Vraagje voor de experts...

Zou die zonneband nog te recupereren zijn? en zo ja... hoe kan ik dat het beste doen dan?

G.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.