De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 18-12-2005, 11:26
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Nieuw project: Mercedes Benz 450 SLC-5.0 - B.Waldegard-version

Tijd voor een nieuw projectje. De Mercedes 450 SLC 5.0 van ESCI. Geen supergedetailleerde kit (ook weinig stukjes en weinig verfinfo) maar wel een auto die je als historic-liefhebber moet staan hebben...

Dit is de doos en de inhoud:




Waarom deze? Wel, gisteren toen ik richting minivoetbal ging, kwam ik deze kanjer tegen. Ik dacht direct aan de mijne (gevolg: zwaar verlies ). Toen ik tussen twee wedstrijden thuis was, heb ik hem direct ter harte genomen...

Bovendien ben ik ook druk bezig aan de Peugeot 206 WRC (restauratie). En ik heb zo ongeveer het vermoeden dat beide auto's ongeveer dezelfde grijstint hebben, ook al ben ik dat niet helemaal zeker. Volgens het boekje zou ik X-11 van Tamiya nodig hebben. Is dat hetzelfde als de spuitbus TS-17 ??

Ik denk dat ik kies voor dat grijs, ook al ben ik er nog niet helemaal uit.

Vannacht (jah) heb ik de peugeot een laagje TS-17 gegeven (was al geprimed) en de Mercedes kreeg zijn eerste primerlaag. Natuurlijk had ik em eerst wat opgeschuurd (veel gietranden).

Ook probeer ik eens wat nieuws. Er zit een deftige motor in en de mogelijkheid zit erbij om de motorkap te openen. Wat ik dan ook gedaan heb.

Hierbij al enkele foto's van het model, vlak na het opschuren.







Merk hier het spleetje op bij de motorkap waardoor de beslissing om te snijden vlug gemaakt was...
Reply With Quote
  #2  
Old 18-12-2005, 19:01
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Loeten
Volgens het boekje zou ik X-11 van Tamiya nodig hebben. Is dat hetzelfde als de spuitbus TS-17 ??
Absoluut niet. TS-30 is de spuitbus-versie van X-11.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #3  
Old 18-12-2005, 20:25
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Tof project die ik wel zal volgen, maar zelf zou ik nog niet direct zo'n "oud" model maken... Maar iedereen z'n keuze hé. Waarschijnlijk omdat ik die oudere wagens nooit heb weten rijden in hun gloriejaren. Geef mij maar het nieuwste van het nieuwste

Succes!
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #4  
Old 18-12-2005, 22:16
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Sennake
Absoluut niet. TS-30 is de spuitbus-versie van X-11.

Ah Dank U Sennake. Dat zal dus ogmaals een bezoekje aan de shop worden. En terwijl ik er ben, neem ik meteen fijn schuurpapier mee. Wat ik hier liggen heb maakt gewoon teveel krassen en dit is heel goed zichtbaar na een laag primer en een laag TS-17. Heb er nu opnieuw primer opgedaan.

Trouwens, prachtig idee om die bussen te verwarmen. Spuit stukken beter, je verbruikt minder en de lagen liggen netter. Geen druiperkes ook. Of zou ik het gewoon beter en beter beginnen te doen?? Ik leg de bussen trouwens niet in een warm badje of zo, maar gewoon op de radiator (natuurlijk niet als die volle bak staat).

Zo, ga nu meteen aan de motor beginnen. Referentiepics waren niet easy to find, maar heb toch een paar kleintjes. Weet niet of ik bekabeling ga aanbrengen... Is drukke week nu met personeelsfeest, ouderavond en rapporten... En in de vakantie wil ik de Toyota van Loix gaan maken... Ik ga daarvoor zeker eens gluren in een tread die iemand hier al eens maakte, denk sennake??

Groetjes !!
Reply With Quote
  #5  
Old 19-12-2005, 00:12
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
Quote:
Originally Posted by 206WRC-ke
Tof project die ik wel zal volgen, maar zelf zou ik nog niet direct zo'n "oud" model maken... Maar iedereen z'n keuze hé. Waarschijnlijk omdat ik die oudere wagens nooit heb weten rijden in hun gloriejaren. Geef mij maar het nieuwste van het nieuwste

Succes!
Van mij is dat ook zo, als er een nieuwe uitkomd wil ik die meteen hebben ,heb ook de gloriejaren van de group b gemist
Reply With Quote
  #6  
Old 19-12-2005, 00:17
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Loeten
En in de vakantie wil ik de Toyota van Loix gaan maken... Ik ga daarvoor zeker eens gluren in een tread die iemand hier al eens maakte, denk sennake??
Euh, als je tenminste de Celica bedoelt wel. De Corolla moet ik zelf nog bouwen...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #7  
Old 19-12-2005, 08:52
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...
 
Join Date: Dec 2003
Location: Landen
Posts: 1,187
Waarschijnlijk de Corolla van Huudo dan?
__________________
www.rallyfoto.be
Reply With Quote
  #8  
Old 19-12-2005, 09:46
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Mooi project! Ik heb al gedacht om zo'n Group A circuitversie te maken... ik ga deze thread goed volgen!

G.
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 19-12-2005, 18:12
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Sennake
Euh, als je tenminste de Celica bedoelt wel. De Corolla moet ik zelf nog bouwen...
Ja ik bedoel de Celica, heb ik een foutje neergetypt? Kan best zijn... De corolla heb ik nog niet eens de decals van, maar dat komt wel...

Ik heb de echte gloriemomenten niet gekend van die group B wagens, maar mijn moeder en grootvader (die op het parkoers van de 24h van Ieper woonden) vertellen er heel vaak over. Bovendien voel ik me net iets meer aangetrokken tot de "oude" klassiekers dan tot die moderne "almost perfect cars" Liever een zwiepende bruller hoor...

Reply With Quote
  #10  
Old 19-12-2005, 20:13
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Loeten
Ja ik bedoel de Celica, heb ik een foutje neergetypt?
Een foutje niet echt, maar "de Toyota van Loix" zegt niet welke je bedoelt eh... Ik kan een stukske modelbouwen, maar helderziend ben ik (voorlopig) nog niet...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #11  
Old 19-12-2005, 22:48
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Quote:
Originally Posted by Loeten
..........

Trouwens, prachtig idee om die bussen te verwarmen. Spuit stukken beter, je verbruikt minder en de lagen liggen netter. Geen druiperkes ook. Of zou ik het gewoon beter en beter beginnen te doen?? Ik leg de bussen trouwens niet in een warm badje of zo, maar gewoon op de radiator (natuurlijk niet als die volle bak staat)

................

Groetjes !!
Ik leg mijn spuitbussen nooit op de verwarming,dat duurt te lang en ze worden niet warm genoeg.Ik breng een pannetje water aan de kook en zet mijn spuitbus daar eventjes in,schud ze eens goed en eventjes terug in het warme "badje" en daarna ga ik spuiten.De busjes mogen niet te heet zijn,want het is niet de bedoeling om onze vingers te verbranden.
Hoe warmer het busje,hoe meer druk,meer druk is fijner spuiten.

Veel succes met je niet-alledaags rallymashien

Grtzzzzzzz Nismo
Reply With Quote
  #12  
Old 19-12-2005, 23:14
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Spuitbussen verwarmen?? Is daar dan geen gevaar met ontploffen bij of ben ik te "voorzichtig"
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #13  
Old 19-12-2005, 23:45
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Quote:
Originally Posted by 206WRC-ke
Spuitbussen verwarmen?? Is daar dan geen gevaar met ontploffen bij of ben ik te "voorzichtig"
Je moet je spuitbusje maar eventjes in warm water zetten,je moet het ook nog kunnen vasthouden.

Grtzzzzzzz Nismo
Reply With Quote
  #14  
Old 20-12-2005, 00:42
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Ik moest idd getypt hebben de celica... Ik dacht het wel, maar soms leven mijn vingers een eigen leven

Dat verwarmen mag idd niet te erg worden want dan zou het kunen dat je heel je living of keuken mag herverven... Voor mij doet de verwarming echt wel zijn werk hoor. Maar ik wacht meestal tot hij net aangeslaan is om bij te warmen. Anyway, het doel is hetzelfde: opwarmen zodat de druk beter is en de verf mooi dun. Enne het doel heiligt de middelen...

Vandaag trouwesn geen tijd gehad om de Mercedes verder te bouwen wegens personeelsfeest dat wat extra lang uitliep. Tja, ben ook nooit de eerste om naar huis te gaan he...
Reply With Quote
  #15  
Old 27-12-2005, 10:50
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Ondertussen is het vakantie. Twee weekjes genieten en heel veel bouwen. Mijn Mercedes moet zeker af, net als de restauratie van de peugeot. Maar daar ben ik nog niet aan begonnen... Hopelijk heb ik er tijd voor, want er moet nog een babykamertje ingericht worden ook...

Hier alvast een overzicht van het bouwen.

De motor is klaar. Heb geen speciale kabels en zo gelegd. Had al moeite genoeg om referentiefoto's te vinden. Heb dan maar gespiekt bij een paar andere gelijkaardige Mercedessen, maar okey...



De pasvorm is niet altijd even super. Met dryfitten kun je probleempjes voorkomen natuurlijk. Jammerlijk heb ik alle vier de wielen moeten vastlijmen, anders geleek het te veel op een gammele kameel die trilde op zijn poten. Daar klopte dus weinig van de geleverde stukjes...



Het interieur was ook al een halve ramp. Daar past alles wel netjes maar er zijn geen pics voorzien. Ook de kleurenindicaties leveren weinig goeds op. Ik heb zo ongeveer 4 verschillende kleuren nodig voor heel de wagen... Dus ook hier even op zoek geweest maar niks gevonden. Dus dan maar dit ervan gemaakt.



Ik weet best dat deze kleurencombinatie veel te modern is voor een auto uit die tijd, maar okey, dan maar eens zoiets doen...

Op de zetels stonden dan nog van die valse gordels getekend... Gelukkig zijn ze grotendeels verdwenen door de verf (precies onzichtbaar geworden). Ik ga dit maal proberen zelf gordels te ontwerpen. Er zijn 6 gordelstukjes meegeleverd, dus daar kan ik wel wat mee doen, denk ik... Update hiervan komt nog vandaag ergens...

Straks nog de verf halen en de body verder bewerken... Want het interieur en de rest is zo goed als af. Alles moet nog vastgelijmd worden, das alles. Er waren weinig stukjes dus dit kan allemaal vlug gaan...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.