De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouwers Galerij > Eyckles' galerij
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

 
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 07-11-2011, 21:12
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker
 
Join Date: Dec 2009
Location: Hamme
Posts: 1,304
Peugeot 207 S2000 Ypres 2009 Meeke/Nagle

Hallo Iedereen,

Eindelijk is er weer een model afgeraakt. Deze keer gaat het om de nieuwe belkits Peugeot 207 S2000 Meeke/Nagle Ieper Rally 2009. Dus volgt er dan ook een klein verslagje van de werkzaamheden. De body, spoiler en wielen werden in het wit gespoten van Motip via de airbrush wat op zich heel goed gelukt is. Nadien begon de miserie. Het aanbrengen van de decals was op zich al geen gemakkelijke opdracht, omdat het om zeer grote decals gingen die soms om verschillende hoeken of bochten te plooien. Dit is allemaal redelijk goed gelukt, ware het niet dat de decals veel te klein zijn voor het model. Aan de achterzijden sluiten ze niet aan de achterruit, omdat ze te klein waren en moest ik dan maar tot een compromis komen en een klein stukje aan de achterruit onbedekt laten. Verder waren de decals zeer stug en hadden veel sol nodig om op hun plaats te komen. Dus toen dat debacle gedaan was kon ik er een eerste laag blanke lak opzetten(tamiya X22) om de decals te beschermen. Nadien heb ik er nog 2 fijne lagen 2k vernis van zero paints overgezet. Gans de body werd geschuurd en gepolijst met de pasta's van Tamiya. De wielen zijn ook voorzien van boutjes van Tunnel model factory, zodat dit een beetje meer realisme gaf aan de buiten kant. De binnen kant is kompleet uit de doos gebouwd en heb enkel het dashboard en kuipstoelen gespoten met Tenco, wat zeer goed meegevallen is voor mijn eerste keer. Er waren wel een paar onderdelen die ontbraken in de kit. Zoals spiegelglazen, maar die heb ik zelf gemaakt met een stukje styreen en bedenkt met BMF. Er zaten ook geen antennes in de kit, hier voor heb ik een antenne van Tenco gebruikt. Persoonlijk vind ik het model redelijk geslaagd, al zitten er wel een paar fouten in, maar dat is niet persé mijn fout. Hier zijn enkele foto's en zoals altijd zijn alle tips en commentaren welkom. Veel kijkplezier.















Mvg,
Lesley
  #2  
Old 07-11-2011, 23:36
306xtreme's Avatar
306xtreme 306xtreme is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2010
Location: dorne
Posts: 460
ziet er toch weer mooi afgewerkt uit zo
__________________
addicted to peugeot
  #3  
Old 08-11-2011, 07:32
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Proper modelleke! Ik veronderstel dat dit gaat om een 1:24 Belkits model? Indien ja, zal ik dat aan je titel toevoegen, dat maakt het later gemakkelijker om deze thread terug op te zoeken via de search-functie.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
  #4  
Old 08-11-2011, 08:15
Loixrallyfan's Avatar
Loixrallyfan Loixrallyfan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2009
Location: Valmeer
Posts: 1,524
Dit is een mooie geworden.
Eén puntje misschien, de wielen mochten misschien wat breder staan, zoals ik en al meerdere dat gedaan hebben.
Voor de rest, chapeau
__________________
  #5  
Old 08-11-2011, 11:31
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker
 
Join Date: Dec 2009
Location: Hamme
Posts: 1,304
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Proper modelleke! Ik veronderstel dat dit gaat om een 1:24 Belkits model? Indien ja, zal ik dat aan je titel toevoegen, dat maakt het later gemakkelijker om deze thread terug op te zoeken via de search-functie.
Oeps. Ja het gaat wel degelijk om een Belkits Peugeot. Stond wel vermeld in de tekst die ik er bij geschreven heb, maar niet in de titel, omdat die al lang genoeg was.

Lesley

Last edited by eyckles; 08-11-2011 at 11:34.
  #6  
Old 09-11-2011, 21:31
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker
 
Join Date: Dec 2009
Location: Hamme
Posts: 1,304
Hallo Iedereen,

Omdat ik op een ander forum de commentaar kreeg dat ik de foto's van op een hoogte had genomen, heb ik besloten om er nog enkele te plaatsen die van de zijkant zijn genomen. Ik moet mijn fotohokje nog gewoon worden, daarmee dat ze van op een hoogte genomen zijn en dan komt het dak het meeste in zicht. Dus hier hebben we dan wat aan verandert.













Mvg,
Lesley
  #7  
Old 09-11-2011, 21:38
306xtreme's Avatar
306xtreme 306xtreme is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2010
Location: dorne
Posts: 460
boven of onder getrokken deze is nice
__________________
addicted to peugeot
 


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 08:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.