De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Slotcars
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 27-02-2006, 09:19
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
1/ 24 Mini Challenge:

Omdat het 1/24 circuit langer kan blijven staan, en we nie altijd met dezelfde wagens moeten rijden, hebben we gezocht naar een soort low-budget, low work-input klasse! Wat ons enorm leuk leek, was een soort cupklasse.

Zoals de titel je ongetwijfeld al deed vermoeden, zou er geopteerd worden voor een Mini Challenge. Het is een cup die op schaal 1:1 ook bestaat en waar er ook alle soorten liveries en kleuren in rond rijden. Op schaal 1/24 geeft het ons het voordeel dat een Revell Mini in elke speelgoedwinkel (InterToys, Droomland,…) te krijgen is en maximum 17.99 euro kost. Samengeteld met het lexaninterieurtje heb je voor minder dan 20 euro een nieuwe auto bij! Alhoewel het niet perfect de 1/24 versie is van de Cup Mini (want dat is een Cooper S) zou iedereen dus vertrekken van deze zeer makkelijk te vinden doos:



Omdat het low-budget is, gebruikt iedereen de decals en de verfjes die hij nog staan heeft. Dit weekend heb ik al drie Mini's gespoten en hun ruitjes geverfd. Ik maak er twee voor vrienden die momenteel in een verhuis zitten of met een hoogzwangere vrouw die wat meer tijd opeist dan anders:


Er kan nog gemakkelijk gewijzigd worden van combinaties. Het gele dakje wordt misschien nog met zwart en rood bewerkt om er een Belgische vlag van te maken en op de witte Mini te monteren.


De gele is ondertussen gedecalled. Decals zijn afkomstig van een gele Fujimi E30 M3 kit. Die kit zit nu in Bastos kleuren. Deze decals zouden nooit meer gebruikt worden, dus hier op deze gele Mini komen ze goed van pas. Oudere Fujimi decals blijken toch niet alles te zijn, ze laten zich niet makkelijk meer manipuleren en vertonen soms kleine kraakjes.




Even snel de body over de ruiten gezet en het dakje erop gelegd. Het gele dakje past er beter op dan ik dacht.


Vanavond wordt de gele vernist en begin ik aan mijn eigen zwarte Mini. Deze komt gedeeltelijk in de Taisan Starcard kleuren. Die heb ik nog liggen van de tweede versie van de Porsche GT2:



Wordt vervolgd...

G.
__________________

Last edited by MFahrer; 27-02-2006 at 10:05.
Reply With Quote
  #2  
Old 28-02-2006, 15:13
Clubman Clubman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 417
lollig !


heeft er trouwens al ooit iemand een voorwielaangedreven slot car gemaakt ?

Moet kunnen !
Reply With Quote
  #3  
Old 28-02-2006, 15:25
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Er zijn inderdaad zelfgemaakte voorwielaangedreven slotcars hoor, maar ik denk dat geen enkele producent zich daar aan gewaagd heeft.

Verder ontwikkelingen aan de challenge: Ben is gisteren avond langs gekomen om zijn Mini al wat te decallen. Hier zie je twee snel genomen foto's van tijdens dat proces. De decals zijn nog nat hier en hebben uiteraard de vormen van de wagen nog niet mooi aangenomen. Ik vind het wel een leuke livery voor dit karrtetje:





G.
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 28-02-2006, 15:32
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Ik heb dus met de gele mini geprobeerd om sneller te werken, maar dat is me niet in dank afgenomen. De Sol die ik rijkelijk over de decals had aangebracht hebben duidelijk de lak ook aangetast. De laag was precies wel top-droog, maar niet indroog... De sol heeft lelijk huisgehouden op sommige plaatsen. Hebben er nog mensen dit probleem al gehad?



Gewoon langer wachten is de boodschap... Mijn zwarte versie heeft sinds zaterdag tot nu staat drogen. Nu moet er wel al mee kunnen gewerkt worden denk ik... We zullen zien vanavond!

G.
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 28-02-2006, 16:47
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
vindt dat wel knap,jammer van die geele
Reply With Quote
  #6  
Old 01-03-2006, 10:05
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Weer kleine update:

Eventjes iets tonen voor de FIA GT rijders hier: wat bedoeld wordt in het FIA GT reglement met "minimalistisch lexan interieur", gebruiken we hier om het echt low-budget en low-work-input te maken. Er worden veel officiele wedstrijden gereden met dit soort interieurtjes. Hier geeft het ook het voordeel dat het topgewicht een stuk lager ligt dan met een ander interieurtje, hetgeen misschien niet slecht is in deze klasse.


De gele eventjes ge-dryfit op z'n toekomstige chassis met z'n ge-dryfit interieurtje derin. Ik vind dat het niet misstaat ondanks de foutjes, die zijn trouwens een pak minder zichtbaar geworden door de vernislaag. Met deze foto's te zien merk ik dat de voorste ruitenwissers nog moeten gemonteerd worden.




Tijdens die dryfit met het afgestelde chassis kom ik hetvolgende probleem tegen:


De guide zit zo dicht mogelijk naar de vooras, maar komt toch nog een eind voor de auto uit. Uiteraard gaat iedereen hetzelfde probleem hebben met deze wagentjes. We gaan moeten overeenkomen of de neus net boven de giude wordt geplaatst, of we plaats gaan maken in de rooster om de guide te laten passeren. Ik hoop dat het de eerste mogelijkheid wordt.

De zwarte: Van Taisan Starcard (zoals de Porsche) schiet er niet veel Taisan meer over. Alles zit namelijk op de Porsche... de vlaggen en de Starcards had ik wel nog over... dus heb ik daarmee iets geprobeerd. Het wagentje ziet er beter uit in't echt, want ik vind het moeilijk foto's nemen van dit zwart ding. Het binnenste van de wielkassen moet nog eventjes met zwart bijgewerkt worden.







G.
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 01-03-2006, 21:06
Supra's Avatar
Supra Supra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Maasmechelen
Posts: 544
Ik sta er keer op keer van te kijken hoe "simpel" je de wagentjes kan maken. Je kan echt low-budget racen en nog steeds een mooie wagen hebben.
mooi gedaan!!!
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 02-03-2006, 19:33
Clubman Clubman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 417
Quote:
Originally Posted by MFahrer
Er zijn inderdaad zelfgemaakte voorwielaangedreven slotcars hoor, maar ik denk dat geen enkele producent zich daar aan gewaagd heeft.

.
Ik zie wel iets in een zelfbouw ECHTE (classic dus, Tamiya, LS .... ) Mini met voorwielaandrijving !

mmmmmm IDEE IDEE
Reply With Quote
  #9  
Old 03-03-2006, 14:24
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Echt wel tof om dit te volgen !!
Reply With Quote
  #10  
Old 03-03-2006, 16:52
Gentoo Gentoo is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2006
Location: Temse
Posts: 3
Ook al hebben ze niet de mooie bumpers van de Cooper S, toch zien ze schitterend uit! Kan niet wachten om de volgende reeks foto's te zien.
Reply With Quote
  #11  
Old 06-03-2006, 12:35
lotuzzz's Avatar
lotuzzz lotuzzz is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2002
Location: Konijnenberg
Posts: 184
Is er trouwens een fabrikant die de Mini Cooper S maakt? Nu ik dit zie, krijg ik zin om de Cooper S van een kennis na te bouwen, zal hij erg leuk vinden...

Anders zal het met deze kit moeten, waarbij ik dan enkele aanpassingen zal moeten doorvoeren... Moeilijk gaat ook he
Reply With Quote
  #12  
Old 06-03-2006, 20:12
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Dendermonde
Posts: 934
Quote:
Originally Posted by lotuzzz
Is er trouwens een fabrikant die de Mini Cooper S maakt? Nu ik dit zie, krijg ik zin om de Cooper S van een kennis na te bouwen, zal hij erg leuk vinden...

Anders zal het met deze kit moeten, waarbij ik dan enkele aanpassingen zal moeten doorvoeren... Moeilijk gaat ook he
Fujimi brengt de Cooper S uit ...
Reply With Quote
  #13  
Old 09-03-2006, 10:34
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
De Mini's zijn ondertussen in deze staat...

De gele versie bolt uiteraard al rond... en eigenlijk wel razendsnel! (ook door het lichte lexan interieurtje natuurlijk)


De Chroom latjes moeten duidelijk beter vastgekleefd worden... van de trillingen is de achterste lat er al uitgevallen tijdens het rijden.


Vooruitgang van de rest:


Nog een rode bijgespoten... Mini nummer vier dus... zo'n serie maken heeft wel het voordeel dat je veel wagentjes na elkaar kunt spuiten... m'n spuitkunsten zijn er met deze Mini's echt op vooruit gegaan. Deze rode is m'n mooist gespoten auto tot nu toe:


Mijn eigenste Mini... het zal niet de mooiste uit het startveld zijn, maar allez... Lowbudget it is hé! Deze decals had ik nog over... Het dak is in't echt wel mooi rood... komt echt roze over op deze foto's:


"Keep the dream alive" om er voorbij te komen!


De witte:


Kontjes:


Volgende week bekampen ze elkaar op circuit!

G.
__________________

Last edited by MFahrer; 09-03-2006 at 10:37.
Reply With Quote
  #14  
Old 09-03-2006, 10:40
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Een teaser die ik gisteren binnengekregen heb van Bram, een andere deelnemer... dit ziet er wel supermooi uit... als de rest zo mooi is... ruik ik een "Best of show" card aankomen...

Hier zijn de decals nog maar net geSOLd, dus echt mooi strak liggen ze nog niet...


G.
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 15-03-2006, 09:09
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
M'n zwartje... wel nog zonder inserts:


In't zwart ziet de Mini er echt nog gedrongener uit...


Dit wordt in het echt ook close. Deze snelste tijden van deze twee liggen 0.009 sec van elkaar:


De andere raken ook in een verder stadium... gelukkig want vanavond rijden ze hun eerste manche (of misschien een testwedstrijd als niet alle wagens afzijn):


Dit wordt echt een bonte grid:


Ben z'n Mini... helemaal "German Style" vind ik... oudere BBSsen en plat tegen de grond:


Ik ben benieuwd wat de race in petto heeft... het wordt in ieder geval spannend!

G.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 02:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.