De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 12-10-2008, 09:14
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
GP Japan 2008

Blijkbaar is er niet veel volk opgestaan om de f1 te bekijken.
Ik vond het persoonlijk wel een boeiende race, en zeker een boeiende start
Hamilton ging nog maar eens te ver, met zijn agresief rijgedrag En dat gewoon om raikkonen in te halen, ik dacht dat hij geen onnodige risico's meer ging nemen
De drive trough voor zowel hamilton als voor massa was terecht !

Voor de rest een super job van renault (en dan vooral alonso) ! op eigen krachten naar de zege, en 4de plaats rijden
Ook kubica deed het niet slecht, als massa en hamilton nog te veel slippertjes maken zouden we wel eens een heel onverwachte wereld kapioen krijgen en ik zou er persoonlijk niets op tegen hebben, massa en hamilton hebben dit seizoen allebij toch al grote blunders gemaakt.

Op naar de volgende wedstrijd !
Reply With Quote
  #2  
Old 12-10-2008, 10:24
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
De straffen waren meer dan terecht. De start op zich was boeiend en zorgde voor het 'bizarre' resultaat.

Toch raar dat de Mclaren na zovele races zonder pech nu plots uitvalt met met motorpech.
Reply With Quote
  #3  
Old 12-10-2008, 10:34
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Bourdais krijgt ook een tijdstraf van 25 seconden... deze is niet correct, vind ik, Bourdais zat rechts al bijna in het gras, en nog raakt Massa hem. Volgens mij heeft Massa hem gewoon niet gezien, want hij reed zijn gewone rijlijn.
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 12-10-2008, 12:15
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
Weer een (totaal onterecht) puntje bij voor Massa van achter de groene tafel. Dat brengt het totaal op zeven. Ze kunnen dat vanaf volgend jaar misschien ook standaard maken?
Reply With Quote
  #5  
Old 12-10-2008, 12:47
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Ben ik volledig mee akkoord.
Na de drive-throughs van zowel Massa als Hamilton dacht ik dat de FIA het eindelijk eens correct zou spelen en iedereen gelijk zou behandelen.
Lekker niet dus. Bij het incident tussen Bourdais en Massa, had Bourdais volgens mij ook geen schuld. Maar ja, Ferrari moest weer een handje worden geholpen.

Die van de FIA leren het blijkbaar nooit.
Reply With Quote
  #6  
Old 12-10-2008, 14:59
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Zo zie ik het ook. Bourdais heeft volgens mij geen enkele fout gemaakt bij het buitenrijden van de pitlane, hij was trouwens al helemaal voorbij de witte pitlijn toen Massa naar de binnenkant dook....en daar de Torro Rosso "flankeerde". Een tijdsstraf voor Massa zou correcter geweest zijn.

Geef ons nog zo'n twee koersen en Kubica wordt kampioen
Reply With Quote
  #7  
Old 12-10-2008, 22:53
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Beide straffen vond ook ik terecht, maar waarom men Bourdais een straf oplegt, dat heb ik in de verste verte het raden naar.

En waarom krijgt Massa geen straf bij het inhalen van Webber? Webber reed zo goed als helemaal rechts van de baan, tegen de witte lijn langs de pitmuur. Links van hem een ruimte van bijna de gehele breedte van de baan en Massa haalt Webber in langs rechts, over de witte lijn. Het moest maar eens Hamilton geweest zijn.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #8  
Old 13-10-2008, 07:07
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Na de vorige GP zei ik "als Hamilton gewoon telkens tweede wordt na Massa wordt hij wereldkapioen", wetende dat de 7 punten buffer genoeg is om op de 3 laatste GP's telkens een verschil van 2 punten te kunnen opvangen. Ik had natuurlijk niet gedacht dat de reële situatie zou zijn dat Hamilton 0 punten zou pakken en Massa 2, hoewel het eindresultaat hetzelfde blijft. Met dat verschil dat Kibica korterbij komt én dat Massa weer maar eens een FIA-steuntje nodig gehad heeft om puntjes te sprokkelen. Ik vond de drive-through straffen van beide kemphanen terecht, en ook ik begrijp niet waarom Bourdais gestraft is, maar goed, wie ben ik...

@Baron: de FIA gaat je nog zover krijgen jong, dat je uw avatar uit pure frustratie gaat veranderen
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #9  
Old 13-10-2008, 07:45
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
En waarom krijgt Massa geen straf bij het inhalen van Webber? Webber reed zo goed als helemaal rechts van de baan, tegen de witte lijn langs de pitmuur. Links van hem een ruimte van bijna de gehele breedte van de baan en Massa haalt Webber in langs rechts, over de witte lijn. Het moest maar eens Hamilton geweest zijn.
Ik heb enkel de tweede helft van de race gezien, maar wat dat incident betreft, vind ik persoonlijk dat Webber een straf zou moeten krijgen.
Knap stukje sturen vond ik het wel van Massa. Zelf zou ik ongetwijfeld in de muur gehangen hebben.

Die tolerantie t.o.v. dergelijke verdedigende acties blijft me verbazen.
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 13-10-2008, 07:57
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
Quote:
Originally Posted by Mario View Post
Ik heb enkel de tweede helft van de race gezien, maar wat dat incident betreft, vind ik persoonlijk dat Webber een straf zou moeten krijgen.
Knap stukje sturen vond ik het wel van Massa. Zelf zou ik ongetwijfeld in de muur gehangen hebben.

Die tolerantie t.o.v. dergelijke verdedigende acties blijft me verbazen.
Inderdaad, Massa zat al naast Webber toen hij Massa volledig naar de muur duwde en dus over de witte lijn. Wat de straf van Bourdais betreft, dit vinf ik toch maar flauwtjes gegeven hoor , al komt het wel goed uit voor Massa...
__________________
MIJN WERKBANK




Reply With Quote
  #11  
Old 13-10-2008, 12:59
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
De straf voor Bourdais is een regelrechte schande! Als ze dan toch het reglement willen toepassen kunnen ze hem geen straf geven. Hij is nooit van zijn lijn afgeweken en zat aan de binnenkant van de baan. Hij kon dus ofwel op zijn lijn blijven, wat hij dus ook gedaan heeft. De andere mogelijkheid was in het gras te moeten rijden. Hierbij zou hij over de witte lijn gegaan zijn en beging hij een fout. Wat mij betreft heeft Bourdais de juiste beslissing genomen. Ik geloof niet in complottheoriën maar je zou er toch echt in beginnen te geloven na deze GP.
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 13-10-2008, 18:39
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
http://www.autosport.com/news/report.php/id/71379

Alsof Massa nog meer hulp nodig heeft... Wat gaat hij trouwens doen, zich nog eens voor Hamilton's box parkeren? Iemand gaat zich thuisvoelen bij Ferrari.
Reply With Quote
  #13  
Old 14-10-2008, 13:49
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
blijkbaar zijn er enkele McLaren jonkies een beetje zenuwachtig aan het worden. ...
een simpel zinnetje van Alonso is al voldoende om ze de gordijnen in te jagen ...

Wat betreft de GP ... Ik heb de GP niet volledig gezien ... ik ga me dan ook niet uitspreken over de al dan niet terechte straffen ...
Wel deze opmerkingen:
  • Dat Massa soms bijzonder grote risico's neemt wisten we al .... zijn huidige stand in het klassement laat hem ook weinig andere keuze ... De strategie van Hamilton begrijp ik echter niet volledig. Gewoon race uitrijden en 6 of 8 punten pakken ... dat is het doel. Als ik dan zie welke risico's hij nog neemt betwijfel ik of hij al wel dit jaar wereldkampioen wil worden. Enfin ... Ze hebben allemaal hun straf gekregen ... op naar de volgende race
  • Dit jaar wordt echt wel een zwak jaar voor de wereldkampioen bij de piloten ... Zelden stond er een piloot na 16 races met zo weinig punten. Waar is de tijd dat Alonso of Schumacher met 130 punten kampioen werden. Dit kan duiden op een spannend kampioenschap ... In mij ogen ligt het dit jaar eerder aan de zwakte van de piloten bij de topteams ... onbegrijpelijk hoeveel punten die al te grabbel hebben gegooid
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 16-10-2008, 10:13
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Heidfeld begrijp niet waarom Hamilton en Bourdais bestraft zijn: http://www.autosport.com/news/report.php/id/71423
Reply With Quote
  #15  
Old 16-10-2008, 15:54
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by airco View Post
In mij ogen ligt het dit jaar eerder aan de zwakte van de piloten bij de topteams ... onbegrijpelijk hoeveel punten die al te grabbel hebben gegooid.
Daar kan ik me wel volledig bij aansluiten. En het geldt voor alle "top"-piloten die de titel ambiëren...

Toen Prost en Senna elkaar het leven zuur maakten werden de punten ook gelijkmatig verdeeld onder beide heren, maar als er een van beide de andere overtroefd had kon je moeilijk zeggen dat het aan de zwakte van de andere lag... Dat was koers het ganse seizoen op het scherp van de snee. Dat mis ik nu wel dikwijls. Bovendien moet ik er aan toevoegen dat de tijden niet alleen op dat vlak veranderd zijn: een manoeuver dat er "een beetje over" is wordt tegenwoordig direct "under investigation" gezet en (meestal) bestraft. Jongens toch, als ze dat in de jaren '80 en '90 zouden gedaan hebben bij elk gewaagd manoeuver dan zou de pitlane te klein geweest zijn om al die gestraften in onder te brengen!
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.