De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 2 votes, 5.00 average.
  #61  
Old 20-10-2007, 17:15
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Het volgende op het programma is het inschaduwen van de paneellijnen van deuren en koffers, net als die van de raamstijlen.
En dat is precies wat ik ondertussen gedaan heb. De schaduwlijnen tussen de chroomlijsten heb ik opgevuld met zwarte olieverf, en de schaduwlijnen van de koffers en deuren heb ik opgevuld met okergele olieverf. Olieverf heeft het grote voordeel dat ze supertraag droogt en dus kan je erg ruim tewerk gaan met je penseel, zonder bang te moeten zijn dat de overtollige verf niet meer van de lak kan verwijderd worden. Eens de paneellijn aangebracht is wordt de overtollige verf gewoon afgeveegd met een propere doek. Hierbij let ik er op dat ik niet alleen de verf wegveeg die op de body zit, maar ik duw de doek met mijn nagel ook doorheen de naad, zodat de verf werkelijk alleen diep in de (uitgekraste) paneellijn zit.

Na een dag of 2 drogen heb ik vervolgens de ganse binnenkant van de Ferrari matzwart geschilderd. Hierbij zijn er stukken die niet strikt noodzakelijk zijn omdat ze toch niet zichtbaar zullen zijn later, maar ik verkies om de ganse body te schilderen omdat ik ooit wel eens geweten heb dat ongeschilderde stukken het licht iets beter doorlaten dan geschilderde stukken, en dat is geen zicht...

Hier zijn de foto's alweer zie :









Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1961_ferrari_250gt_swb_26.jpg
Views:	984
Size:	258.0 KB
ID:	7797   Click image for larger version

Name:	1961_ferrari_250gt_swb_27.jpg
Views:	900
Size:	256.6 KB
ID:	7798   Click image for larger version

Name:	1961_ferrari_250gt_swb_28.jpg
Views:	930
Size:	260.5 KB
ID:	7799   Click image for larger version

Name:	1961_ferrari_250gt_swb_29.jpg
Views:	937
Size:	258.3 KB
ID:	7800   Click image for larger version

Name:	1961_ferrari_250gt_swb_30.jpg
Views:	923
Size:	264.9 KB
ID:	7801  

__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #62  
Old 20-10-2007, 23:02
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Tja, dat begint er hoe langer hoe beter uit te zien.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #63  
Old 21-10-2007, 20:22
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Ziet er goed uit he. Toch vreemd om te zien dat het geel altijd een iets andere tint krijgt met de body aan de binnenkant zwart gemaakt.
Reply With Quote
  #64  
Old 30-10-2007, 21:34
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ik heb ondertussen heel wat verder gedaan aan de Ferrari en ik zal er ook wel foto's van posten, maar... it was all in vain

De broodnodige banden die in de Gunze kits zitten die ik via Ebay meer dan twee weken geleden gekocht heb, zullen niet op tijd aankomen om op het model gezet te worden vóór we vertrekken naar de IPMS nationals in Telford... Den ezel bij wie ik ze gekocht heb heeft mijn kits naar Nederland gestuurd (maar met mijn adres erop) via DHL, en aangezien mijn adres in Nederland niet bestaat moeten ze daar nu 4 weken op stock blijven staan waarna ze terug naar afzender gestuurd worden en waarna de verkoper een tweede poging gaat doen om ze naar mij thuis te sturen...

Tevergeefs heb ik vandaag gebeld en gesmeekt naar DHL België, DHL Nederland en DHL Duitsland. Niets aan te doen: zelfs mijn voorstel om het pakket zelf te gaan halen in Nederland (al was het in Groningen) kan niet baten: het pakket is niet van mij op dit moment en dus heb ik er geen recht op.

Naast de banden ontbreekt ook nog de motor, maar dat was ondertussen opgelost door een vriendelijke en snelle tussenkomst van onze vriend MFahrer... Zelfs het "lenen" van de banden van mijn Gunze Ferrari 250GTO lukt niet zonder die laatste te beschadigen... Dus zelfs het hebben van een plan B en plan C levert niets op...

Ik gooi de handdoek nu dus officiëel in de ring, zwaar ontgoocheld en nog meer ontmoedigd. Ik heb mijn Ferrari kit terug ingepakt en de doos ver weggezet. Morgen ga ik aan een andere kit beginnen, want ik moet ook nog mijn Ducati bouwen die ik vorig jaar op de Paddock tombola gewonnen heb...

Mijn tegenslag is van een andere aard als die van Guido, maar het blijft een feit dat we allebei al van bij de start met lege handen naar Telford vertrekken en dus per definitie zonder prijs (in die categorie althans) zullen terugkomen. Je kan niet geloven hoe erg ik daarvan BAAL!!! En nog erger vind ik het hoe machteloos een enkeling staat tegenover een administratie zoals die van DHL, waarbij ik met geen enkel middel, argument of smeekbede zelfs maar te weten kon komen in welk DHL-depot in Nederland mijn pakket staat te verrotten
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #65  
Old 30-10-2007, 21:45
MBC230 MBC230 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2007
Location: Utrecht
Posts: 2
Kan de ezel niet gewoon een nieuw setje sturen?
Reply With Quote
  #66  
Old 30-10-2007, 21:57
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by MBC230 View Post
Kan de ezel niet gewoon een nieuw setje sturen?
Deze 3 kits zijn al jaren uit produktie. Ik heb er verdorie 170 euro voor betaald om er zeker van te zijn dat ik ze op tijd zou hebben. De verkoper heeft die kits dan ook slechts uit eigen collectie.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #67  
Old 30-10-2007, 22:07
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Deze 3 kits zijn al jaren uit produktie. Ik heb er verdorie 170 euro voor betaald om er zeker van te zijn dat ik ze op tijd zou hebben. De verkoper heeft die kits dan ook slechts uit eigen collectie.
OK, Ik beken! Ik heb de ezel gevraagd om de kit naar onze Noorderburen te sturen. Ah ja, mijn snode plannen voor op de boot en/of trein waren al ontmaskerd nog vooraleer ze goed en wel vorm hadden gekregen, dus moest ik mijn toevlucht nemen tot andere middelen, gezien ik de concurrent van deze Ferrari, mijn Prelude, niet tijdig zou klaar krijgen...

In ieder geval zal de Prelude nu wel in competitie kunnen met de Ferrari. Dus, steek de doos maar niet te ver weg.

Maar, niet te veel leedvermaak hier, want dat is ongepast. Ik ken immers perfect de frustratie waarmee je nu zit. Neem die andere kit maar snel op de tafel. Bouwen is de beste remedie. Geloof me, ik ben er zelf geweest, enkele weken geleden. Succes met het nieuwe project. Ik ben benieuwd naar wat het worden zal.

Last edited by Guido; 30-10-2007 at 22:10.
Reply With Quote
  #68  
Old 30-10-2007, 22:53
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Dat moet inderdaad nogal nen ezel zijn, iemand zijn pakket met een belgisch adres naar Nederland sturen.

In ieder geval zal het voor jouw wel geen probleem zijn om een ander model uit de kast te pakken.
Veel succes ermee
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #69  
Old 30-10-2007, 23:01
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Kop op, maat. Die Ferrari kan volgend jaar nog naar wedstrijden. Dat zal de boel in Telford niet vergallen.
Gewoon opnieuw aan tafel gaan zitten, en verder bouwen. En geef diene steenezel maar een gepaste feedback.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #70  
Old 31-10-2007, 08:02
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
Ik hoop dat ge die kerel geen positieve quote gaat geven op ebay ... misschien dat ge een deel van de (dure) verzendkosten kunt recupereren door met een negatieve quote te dreigen.

Maar goed ... ondertussen heb je het wel weer! Kop op maat ... kop op!
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра!
Reply With Quote
  #71  
Old 31-10-2007, 21:07
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
Question

Wat een kl**t is mich dat? Nu ja, zoals al eerder aangegeven, gewoon een nieuwe kit uit de kast nemen(zal inderdaad geen probleem zijn voor u) en doorbouwen (zegt diegene die al 3 weken geen plastic meer aangeraakt heeft )

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #72  
Old 31-10-2007, 22:10
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Volgens mij is er gewoon sprake van een boycot tov De Paddockers. Het brein zit in Nederland en heeft vast banden met diene ontsnapte gangster... Allez, die ze alweer te pakken hebben...

Jammer natuurlijk dat mensen zo'n fout maken maar zo zie je maar weer hoe bekend België is en dan willen ze het nog gaan opsplitsen ook. Wat moeten we dan zeggen? We wonen in het land van Clijsters, neej die is gestopt... Van Henin en Dutroux klopt dan ook niet meer...

Ok genoeg Off-topic gegaan Loeten...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #73  
Old 02-11-2007, 19:04
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Ik heb ondertussen heel wat verder gedaan aan de Ferrari en ik zal er ook wel foto's van posten,...
Ok, belofte maakt schuld. Hier de stand van zaken tot op het moment dat ik besefte dat ik de banden niet op tijd zou binnenkrijgen.

Het chassis is op de uitlaten en de wielen na, helemaal af. Ook de interieurdelen die aan het chassis bevestigd moeten worden zitten er op. Ik heb de zetels wat aangekleed met basic jaren '60 gordels en op de vloer heb ik een zelfklevend matje gekleefd.





Het dashbord is ook helemaal afgewerkt. Het onderdeel bestond geheel uit chroom, en de bedoeling was van alles behalve de sierringen rond de meters en de knopjes matzwart te schilderen. 't Is eens iets anders. Daarna heb ik de meters aangebracht en geseald met een druppeltje epoxylijm. Het stuur werd gemonteerd en op kleur gebracht.



De uiteinden aan de uitlaten werden ook aangebracht. Ze zijn niet bekleed met BMF noch gespoten met Alclad, maar gewoon geschuurd en gepolijst totdat ze uit zichzelf blonken als spiegels. Dat is het voordeel van whitemetal natuurlijk. Je kan het polishen als echt metaal.



Deze foto illustreert perfect hoe abrupt er ineens een einde kwam aan mijn motivatie en mijn project: de onheilsmail kwam binnen op het moment dat ik alle ruiten langs binnen- en buitenzijde geschuurd en gepolisht had omdat er gietnaden op zaten, en ik was net klaar met het matzwart schilderen van de deurpanelen, die in één stuk meegegoten zijn met de zijruiten. Al wat ik nog moest toen was het schilderen van de details zoals deurklinken, en wat drybrushen om de details beter te laten uitkomen. Maar dat is er niet meer van gekomen: alle onderdelen zijn de doos in gevlogen en de doos staat ver weg. End of story.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1961_ferrari_250gt_swb_31.jpg
Views:	782
Size:	282.7 KB
ID:	7909   Click image for larger version

Name:	1961_ferrari_250gt_swb_32.jpg
Views:	790
Size:	283.2 KB
ID:	7910   Click image for larger version

Name:	1961_ferrari_250gt_swb_33.jpg
Views:	787
Size:	283.3 KB
ID:	7911   Click image for larger version

Name:	1961_ferrari_250gt_swb_34.jpg
Views:	732
Size:	210.5 KB
ID:	7912   Click image for larger version

Name:	1961_ferrari_250gt_swb_35.jpg
Views:	766
Size:	228.5 KB
ID:	7913  

__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 02-11-2007 at 20:09.
Reply With Quote
  #74  
Old 02-11-2007, 19:15
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Ge gaat dat project toch niet laten vallen omdat die wielen niet op tijd zullen zijn om hem in te schrijven in Telford? Er is toch niks mis met de rest van het model? Werk dat af en monteer de wielen eens je ze hebt.
Zoals hij er nu bij ligt heb je er ook niks aan, en je riskeert om hem nooit meer af te bouwen. ik ken mezelf: als je iets opzijschuift komt het er gewoon niet meer van. Opnieuw beginnen wordt dan heel moeilijk.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #75  
Old 02-11-2007, 20:13
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
Werk dat af en monteer de wielen eens je ze hebt.
Afwerken op dit moment zie ik echt niet zitten. Eens de andere kits er zijn en ik de banden kan recupereren zal ik de Ferrari wel afwerken. Maar of dat dit jaar nog zal zijn is maar de vraag. Op dit moment ben ik volop bezig aan de Ducati 900 en die wil ik niet op zijn beurt opzij zetten eens de Gunze kits er zijn.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.