De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 27-05-2005, 00:54
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
2005 GP Europa

Er mag dan wel nog niet gereden zijn op de Nurburgring, maar ik vond het toch al de moeite deze tread te starten:

Na vorige GP dacht ik van, "oei, volgende GP in het Eifel-gebergte, daar kan het wel eens koud zijn (dat heb ik er al genoeg meegemaakt) en kan dus wel eens een race worden in het voordeel van Ferrari".
Eerder deze week werd er al gemeld dat het zelfs zou kunnen regenen dit weekend, het weer waar bij Ferrari al langer op zitten wachten.
Maar dat slechte weer blijft nog even uit lijkt nu, waarschijnlijk hele weekend droog, met temperaturen van 26-28 graden, wat echt wel warm is voor ginder . Dan spreken we vooral over vrijdag en zaterdag. Zondag kan de temperatuur er toch al weer richting 22 zakken.
Dus ik verwacht Ferrari nog niet al te hoog op de stargrid, maar tijdens de race kunnen ze misschien wel eens sterker voor de dag komen!

En dan hebben we nu ook terug maar één kwalificatie, wat ik eigenlijk toch wel jammer vind, maarja niks aan te doen.

En dan voor mij het belangrijkste: B-A-R mag (eindelijk) weer meedoen. Maar dan las ik vandaag toch alweer een teleurstellen berichtje op pitstoptv.be Beide wagens moeten namelijk nog met de motoren van de race in Imola rijden aangezien dat voor de motoren de eerste race was. Eerder deze week meldde de FIA nog dat er geen onderzoek meer tegen B-A-R was, en dat ze met een 'schone lei' terug konden starten, maar dus wel met oude motoren blijkbaar
Ik vind dat ze hier toch met nieuwe motoren mochten starten. Die blokken liggen al 5 weken opzij, en ze hebben buiten een beetje getest maar weinig kunnen rijden, dus veel extra ontwikkelingen zijn er ook al niet.
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #2  
Old 27-05-2005, 11:32
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Kimi doet het te goed, die mag niet meer meedoen



foto: motorsport.com
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #3  
Old 28-05-2005, 20:19
Yannick R's Avatar
Yannick R Yannick R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Aalst
Posts: 303
Heidfeld op Pole !!!
__________________
Kimi Raikkonen!
www.yannickroggeman.be
Reply With Quote
  #4  
Old 29-05-2005, 08:16
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
ik ga weer afwachten wat schumi det te hopen weer ongeveer iets zoals in imola !!
de renaults zijn precies ook niet al te snel geweest in de quali..
Reply With Quote
  #5  
Old 29-05-2005, 08:52
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
ik was verrast met Heidfeld's pole, is weeral goed voor de 'spanning' in het kamioenschap, maar ik had wel meer verwacht van Michael Schumacher
Reply With Quote
  #6  
Old 29-05-2005, 12:15
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Quote:
Originally Posted by Gèrre
ik was verrast met Heidfeld's pole, is weeral goed voor de 'spanning' in het kamioenschap, maar ik had wel meer verwacht van Michael Schumacher
Met het nieuwe kwalificatiesysteem spelen de pitstops net als in 2004 weer een grotere rol. Uit de kwalificatieresultaten zou je bijvoorbeeld kunnen afleiden dat de Williams van Heidfeld sneller zal pitten dan Raikkonen; en de Renaults toch ook wel een bepaalde strategie zullen uitgedokterd hebben waardoor hun befaamde 'rear tyre wear' wat minder wordt. Ik zie Ferrari nog op 1 stop staan, mocht Schumacher op meerdere stops staan, heeft de wagen ongetwijfeld snelheid op de baan, net als in Monaco.
Nadelige factors: De Bridgestoneband heeft tot nu toe enkel bij hoge temperaturen mogen rijden; op de Nurburgring is dat dit weekend blijkbaar ook niet anders, en daar had Brawn niet mee gerekend.
In ieder geval: hopen op een spannende race, en geen slaapverwekkende pitstopvertoning. De GP2 race van gisteren bood enkele leuk dingen (een 5tal wagens die in een multiple-pile-up raakten aan de castrol S-curve), en Villeneuve doet weer mee; dus we kunnen hier en daar wel iets vreemds verwachten denk ik
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #7  
Old 29-05-2005, 12:40
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Ik dacht gelezen te hebben dan Schumacher op een bepaald moment met 2 wielen op het gras zat. Ook Barrichello moest corrigeren in de eerste bocht al. Volgens mij zijn beide Ferrari's sneller dan hun gridposities doet uitschijnen. Eigenlijk heb ik nog niet veel races gezien waar alles vlekkeloos verliep dit jaar voor de rooien.
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 29-05-2005, 12:52
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Quote:
Originally Posted by sledge
Ik dacht gelezen te hebben dan Schumacher op een bepaald moment met 2 wielen op het gras zat. Ook Barrichello moest corrigeren in de eerste bocht al. Volgens mij zijn beide Ferrari's sneller dan hun gridposities doet uitschijnen. Eigenlijk heb ik nog niet veel races gezien waar alles vlekkeloos verliep dit jaar voor de rooien.
Ik heb de eerste kwalificatie niet gezien; enkel een samenvatting van de RAI waar ze Barrichello's correctie lieten zien. Over een zekere stuurfout van Schumacher werd niet gesproken.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #9  
Old 29-05-2005, 15:55
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Vreemde race, met een spanningsopbouw die wat aan Imola deed denken, totdat Raikkonen in de laatste (!) ronde spectaculair van de baan knalde. 0 punten voor Kimi, volle pot voor Alonso en een kampioenschap dat duidelijk Spaans gekleurd wordt. Heidfeld werd nog prachtig derde, en Barrichello zet een Ferrari onverhoopt op het podium.

TOP:

-Alonso: heeft toch wel flink veel geluk gehad, zeker nu Raikkonen niks scoort. Maar Alonso gaat nog flink mogen oppassen met nog 12 races te gaan. Als de McLarens betrouwbaar blijven (en de ophanging geen gekke kuren doet), heeft Raikkonen qua snelheid toch de bovenhand.
-Heidfeld: Gewoon prachtige race ! De morele winnaar van de race, de kerel die P1 in feite het meest verdiende. Toch een propere strategie bij Williams.
-Coulthard: Mocht hij die drive-through niet gehad hebben, had hij kans gemaakt op een podiumplaats. Wie had dit ooit verwacht van de RedBulls ?
-Ferrari: Na de startcrash van Webber zat er niet zoveel meer in voor
Barrichello en Schumacher, maar uiteindelijk werd het toch nog P3 en P5. Schumacher hinkte dit weekend duidelijk achter, en dat voor eigen volk.
-Massa: reed een hele tijd mee vooraan. Maar banden spelen dit seizoen duidelijk de belangrijkste rol.
-Stefaan Lammens: Boris Becker mag de beker...wat zeg ik, de minister van economie en landbouw mag de beker overhandigen.

FLOP:
-Webber: Ik ben enorm benieuwd naar wat Frank Williams en Patrick Head gaan doen na dit seizoen: Button komt, maar wie moet weg ? Heidfeld heeft de bovenhand op Webber, en het eerste bocht incident leek me toch ietwat Webbers fout. Maar ik moet het nog eens bekijken in de herhaling. Feit is, dat Nick zijn zoveelste podium te pakken heeft, en zijn P2 van vorige week mooitjes overdoet. Klasse.
-Ralf Schumacher: Mislukte race. Slachtoffer van de eerste bocht, en dan een slome spin van de baan in het grind. Moet duidelijk onderdoen voor Trulli dit seizoen.
-Liuzzi: Waarom mocht Liuzzi nu weer racen, Christian Horner ?
-Montoya: vloekt wsl even hard als Raikkonen, maar om totaal verschillende redenen. Duidelijk de 2de coureur binnen het team. Zou vooraan moeten meestrijden.
-Villeneuve: werd de hele race om de oren gereden door Massa. Ik denk dat we de volgende keer naar Canada gaan; daar wordt het alles of niks voor Villeneuve. Als hij voor eigen volk ondermaats presteert, zou ik het als teambaas wel weten: exit !
-Albers: Laat zich sinds Monaco door Friesacher afdrogen. Gaat richting een Verstappenseizoen.
-Fisichella: Er rust duidelijk een vloek op de 2de Renault. Verdomde jammer, want dit had Fisico's seizoen kunnen worden.
-BAR: wat kan je verwachten, na 5 weken afwezigheid ? Button mag van geluk spreken dat Kimi hem niet doorboorde.

Na deze race kunnen we toch wel stellen dat de strijd tussen Alonso en Raikkonen zal uitgevochten worden. Beide coureurs en wagens hebben de gebreken: rear tyre wear vs algehele betrouwbaarheid McLaren, wat het seizoen zeker nog spannend kan maken. Williams ligt af en toe op de loer, Toyota snoept hier en daar een podium mee en Ferrari komt stilaan maar zeker wat terug. Volgens mij krijgen we nog een vlammende strijd !

Finish
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #10  
Old 29-05-2005, 15:58
fish88's Avatar
fish88 fish88 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2005
Location: Den Haag, Nederland
Posts: 518
geweldig einde van een saaie race
Reply With Quote
  #11  
Old 29-05-2005, 16:01
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Manneke lief... Ik kan wel huilen! In de laatste ronde gaat Kimi eraf!!

Ik vond het spannende wedstrijd en gun ook wel zeker die overwinning aan Alonso, maar die moest toch uitgaan naar Kimi hoor... Maar das racen, zeker?

Toch wel leuk om de BAR Hondas weer op de piste te zien, maar bedreigend waren ze zeker niet. Ook een straf weekend voor meneer Heidfeld, die heeft z'n podiumplekje zeker verdiend. En Ferrari mag alweer vieren, dat werd tijd.
Ben geen Schumi fan, maar toch vind ik het jammer voor de Duitser dat ie zo achterop blijft hinken. Moet nu zeker wringen dat Barri op podium stond.

De banden hebben nogal afgezien op de Ring vandaag, ik vind de nieuwe regel toch wel zorgt voor de nodige spanning. En Renault heeft een wijze keuze gemaakt om met harde Michelins te gaan rijden...

En nu ga ik ff mijn "verdriet" gaan verdrinken!!
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #12  
Old 29-05-2005, 16:13
AlesiRed27 AlesiRed27 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 136
Had je die band van Kimi gezien? 5 rondes voor hij er af ging zag je 'm al *geweldig* trillen/schudden op de rechte stukken, dat kwam niet meer goed, het verbaast mij dat ze 'm laten doorrijden met een duidelijke tijdbom op de wagen.

De band ging er zelfs niet af, hij bewoog zo sterk lateraal dat de ophanging the opgaf... of was de ophanging de oorzaak... we zullen het nooit weten.

Zelfs de banden van de renaults gedroegen zich nog beter in Monaco. Kimi's band was gewoon defect, punt uit - levensgevaarlijk.

Alonso's full-attack voor z'n pitstop was ook enorm om zien, met als gevolg dat hij in de fout gaat...

Geweldig voor Barri dat hij het eerste podium voor Ferrari pakt dit seizoen.

De ergste flaters van de wedstrijd waren het toyota team (mechaniekers niet op tijd van de startgrid af) en DC te snel in de pits, tot dan was hij fantastisch bezig - ook Ralf als torpedo voor de eerste bocht was echt niet tof
__________________
Favoriete F1 races: Japan 94 & 95 - Canada 95 - Monza 96 - Spa 2000

Last edited by AlesiRed27; 29-05-2005 at 16:16.
Reply With Quote
  #13  
Old 29-05-2005, 16:13
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Ingelmunster
Posts: 567
jammer van Raikkonen, maar het was toch de kroniek van een aangekondigde uitval? Al van ruim tien ronden voor het einde zag je de stukken rubber van de band vliegen en zag je zelfs de vibraties in de camera (bij onboard-beelden). Dan weet je dat een stijf materiaal, zoals carbon dat is, zo'n klappen niet kan blijven incasseren en vroeg of laat breekt.

Maar veel keuze had hij natuurlijk niet, hij moest blijven pushen. Jammer hoor, want zonder de mechanische pech in Imola en nu, waren het er al 4 op een rij voor Raikkonen. Het lijkt me dan ook dat Raikkonen-McLaren dit seizoen de allersterkste combinatie is, sterker dan Alonso-Renault. Alleen is die laatste combinatie zo betrouwbaar en zo ongelooflijk stabiel dat het erg moeilijk wordt om Alonso van de titel te houden.

Verder erg knappe race van Coulthard, Barrichello en Heidfeld. Jammer voor Schumacher (M), maar zonder de problemen bij de start en het tijdsverlies dat daar het gevolg van was, had er misschien nog meer in gezeten dan een vijfde plaats.

Verder valt toch het bandenprobleem op. Deze regel van de FIA heeft dus duidelijk invloed op de resultaten: raikkonen en massa nu (ook Schumacher en Alonso gingen de boer op, weliswaar zonder plaatsverlies), Alonso en Fisichella in Monaco om er maar enkele te noemen. Dit is geen kritiek op de FIA, alleen een vaststelling. En geef toe, het geeft ons spannende races tot op het eind natuurlijk
Reply With Quote
  #14  
Old 29-05-2005, 16:19
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Ik had eigenlijk ook wel meer van deze race verwacht. Een 10-tal ronden voor het einde zag ik bij de onboard-beelden bij Kimi al dat er met die band iets scheelde. Toen dacht ik aan een flat spot ofzo, al zag het er echt wel uit of die band meteen uit mekaar kon springen. Enkele ronden voor het einde werd wel duidelijk dat het de ophanging was, maar wat eens spectaculaire crash toch.
Ik vraag me toch af of Kimi dan niet beter safe had gespeeld en met het oog op het kampioenschap wat gas terug nemen, vooral geen curbs meer nemen, en zo toch zeker 8 punten mee naar huis pakken.
Nu Alonso al 32 punten voor. Met hem kan natuurlijk ook altijd iets gebeuren, maar hij is wel al elke race in de top 4 gefinished!
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #15  
Old 29-05-2005, 16:29
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Quote:
Originally Posted by The Interceptor
Ik vraag me toch af of Kimi dan niet beter safe had gespeeld en met het oog op het kampioenschap wat gas terug nemen, vooral geen curbs meer nemen, en zo toch zeker 8 punten mee naar huis pakken.
Nu Alonso al 32 punten voor. Met hem kan natuurlijk ook altijd iets gebeuren, maar hij is wel al elke race in de top 4 gefinished!
Ik denk dat hij dat héél traag had moeten rijden en dan hadden Heidfeld en Barrichello hem voorbijgevlogen...

Het zal hier ook gewoon de eeuwige speculatie blijven of de banden toen al dan niet moesten vervangen worden. Maar euh, dame Fortuna heeft het precies niet zo voor de Fin...
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 04:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.