De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 30-03-2008, 16:21
Apex Apex is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2008
Location: putte
Posts: 4
PRESS - Jordi Weckx pakt meteen punten in opener F.R. 2.0 BARC, UK.

PRESS - Jordi Weckx pakt meteen punten in opener F.R. 2.0 BARC, UK.


Regen, sneeuw, geel en rood. Dat zijn zowat de sleutelwoorden van het openingsweekend van het Britse BARC Formule Renault 2-literkampioenschap.

Zondag stonden de twee kwalificatiesessies op het programma, gevolgd door de twee races op Paasmaandag. Het barre weerscenario was tweemaal identiek: hardnekkige sneeuwval en bijgevolg een doornatte en spekgladde piste in de voormiddag, en een geleidelijk aan droog gereden rijlijn in de namiddag. Niet bepaald de makkelijkste omstandigheden voor een “rookie” dus, zeker als die tijdens de testen voor het seizoen nog geen meter op regenbanden heeft kunnen afleggen.

De verbazing was dan ook groot toen Jordi aan het eind van de eerste kwalificatiesessie op een knappe 10e plaats stond op 26 deelnemers, de club klasse voor oudere chassis niet eens meegerekend. Ondanks talrijke incidenten op de piste, met een resem gele en rode vlaggen tot gevolg, wist onze landgenoot het hoofd koel te houden en enkele snelle ronden af te werken.
’s Namiddags had Jordi het tijdens de tweede kwalificatieproef moeilijker om in het gedrum van een 30-tal wagens op het korte Brands Hatch Indy circuit, met opnieuw talrijke gele vlaggen en inhaalverboden tot gevolg, een vrije ronde te vinden. Toch wist hij nog een verdienstelijke 16e startplaats op 26 te veroveren.

Mooie vooruitzichten voor de racedag dus, maar ook op maandag zorgde het winterse weer voor hectische taferelen. Eén ding is zeker: met in totaal drie starts in de eerste race, telkens na een rode vlagsituatie door schuivers op de spekgladde baan, en 2 starts in de drogere tweede race, werd het ritme grondig verstoord. In de eerste manche wist Jordi nog op te klimmen tot een mooie 8e plek, goed voor 3 punten, terwijl in de tweede manche de resterende tijd na de herstart te kort was en daardoor zijn opmars vanaf de 16e startplek gestopt werd in 13e positie.

Jordi Weckx: “Wat een weekend, en dat voor m’n allereerste race. Eigenlijk hou ik er gemengde gevoelens aan over. Enerzijds ben ik tevreden met m’n prestatie en die van het team. Wie had dit enkele maanden geleden durven voorspellen? Anderzijds wil je steeds vooruit, en ik geloof dat er misschien meer had ingezeten als we effectief het volledig aantal ronden hadden kunnen afleggen.
Maar al bij al denk ik dat het resultaat schitterend is: als rookie, niet alleen in het kampioenschap maar ook in het racen tout court, temidden van jongens die jaren ervaring hebben in éénzitters en/of karting op internationaal niveau, mag ik niet meer verwachten dan dit. Ik sta 11e in het kampioenschap, met punten achter mijn naam. Nu is het kwestie van hard te blijven werken, aan budgetten maar ook aan mijn snelheid. Het zal nog heel zwaar worden en de concurrentie is sterk. Hopelijk kan ik mijn positie in het kampioenschap verdedigen of verbeteren, maar ik ben al blij met wat we nu bereikt hebben.”

De volgende twee races worden gereden in Rockingham op het National Circuit, dat een kwart van het Oval Circuit combineert met een stuk infield. Afspraak op 18, 19 en 20 april.


(Apex Engineering)
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 05:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.