De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Autosport Quiz > Quiz 2004
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 15-06-2004, 07:48
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ik ga de polemiek niet verderzetten. Dit is te gek voor woorden. Ik laat helemaal niets uitschijnen en iedereen lost de vragen op zoals hij zelf wil. De oplossing van een vraag zit niet altijd in de vraag verwerkt, we stellen een vraag en verder trek je je plan. Als je van oordeel bent dat je je tijd verspeelt met onze quiz, hou je er gewoon mee op. Indien je daarentegen de quiz nog wel de moeite vindt, ook goed. Maar hou aub op met onze MOGELIJKE oplossingen te bekritiseren, niemand heeft de waarheid in pacht, en er bestaan wel 50 manieren en denkpistes om een vraag op te lossen. Daar geef ik er één van. Ik begrijp eigenlijk je probleem niet hoor. Wil je dat we ophouden met het opgeven van mogelijke oplossingen? Dat kan ook hoor. We geven gewoon de oplossing zonder meer en ik moet mijn tijd niet verdoen met nutteloze replieken te geven.

Ik ga de vraag stellen aan al onze quizzers zie : vind je dat het opgeven van een mogelijke oplossingswijze (niet noodzakelijk de beste, en zeker niet de enige) tijd- en plaatsverkwisting is? Zeg het ons dan aub en we houden er onmiddellijk mee op!

Graag input jongens!!
Alvast bedankt voor de medewerking.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #17  
Old 15-06-2004, 07:51
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Re: Re: Re: Re: Oplossingen vraag 15 en 16

Quote:
Originally posted by Obi-Jan
Dat ge daar achteraf nen draai aan geeft die niks met uw origineel statement te maken heeft is gewoon een uiting van geldingsdrang, naar mijn niet zo bescheiden mening.
Pardon?????????
Sorry, maar dit vind ik er dus wel over eh. Laat je frustraties in het vervolg achterwege of we zullen er de FAQ eens bijhalen.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #18  
Old 15-06-2004, 08:44
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally posted by Sennake
Ik ga de vraag stellen aan al onze quizzers zie : vind je dat het opgeven van een mogelijke oplossingswijze (niet noodzakelijk de beste, en zeker niet de enige) tijd- en plaatsverkwisting is? Zeg het ons dan aub en we houden er onmiddellijk mee op!

Graag input jongens!!
Alvast bedankt voor de medewerking.
Ik vind dat jullie uitstekend bezig zijn. Houden zo.
Ik snap die kritiek van Obi-Jan niet. Wat is het probleem?
Alsjeblieft mensen, laat het ons leuk houden. Dit is een spelletje .
Ondanks het feit dat ik in deze tijd van het jaar in chronisch tijdgebrek zit, geniet ik nog steeds met volle teugen van deze quiz. En ik heb de indruk dat dit voor de meeste deelnemers zo is.
Reply With Quote
  #19  
Old 15-06-2004, 08:47
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Re: Re: Re: Re: Oplossingen vraag 15 en 16

Quote:
Originally posted by Obi-Jan
Zoals hierboven vermeld, ik ben van mening dat de meer dan gemiddelde autosport fan niet weet hoe een San Remo nummerbord er in de vroege jaren '80 uit zag en dat men van hem/haar niet kan verwachten van dat uit te zoeken .
Neen? Dan onderschat je onze gemiddelde quizzer schromelijk hoor! Je bent tot niets verplicht, maar ga er niet van uit dat jouw gemakzucht doorgetrokken kan worden naar alle andere deelnemers. Dit is gewoonweg een belediging aan het adres van de 36 andere quizzers.

Nogmaals, jij lost de quiz op zoals je verkiest, maar kom mij niet vertellen wat kan en wat niet kan. Ofwel doe je mee, ofwel geef je er de brui aan. Punt uit.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #20  
Old 15-06-2004, 09:13
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Hasselt
Posts: 470
Quote:
Originally posted by Sennake
Ik ga de vraag stellen aan al onze quizzers zie : vind je dat het opgeven van een mogelijke oplossingswijze (niet noodzakelijk de beste, en zeker niet de enige) tijd- en plaatsverkwisting is? Zeg het ons dan aub en we houden er onmiddellijk mee op!

Graag input jongens!!
Alvast bedankt voor de medewerking. [/B]

Jongens toch AUB, ik geloof dat er slechte verliezers tussen zitten.
Obi Jan, als je zo een kritiek hebt op deze quiz, doe je eigen een plezier en stop ermee!!!

Toch even een antwoordje op vraag 16, als je die foto van Röhrl eens goed bekijkt onder de startnummer van de wagen, dan zie je links en rechts van die tekst "Tour De Corse - met eronder - Rally du France"(dit was dus wel niet leesbaar, maar dat is ook normaal, anders was het te gemakkelijk), 2 logo's staan, als je nu wat foto's vind van rond die jaren, zoals ik, dan had je kunnen zien dat dit de enige rally was waar 2 logo's stonden onder de startnummer en daarvoor moest je niet specifiek zoeken naar Röhrls wagen maar ook naar andere rallywagens die in deze rally mee hebben gereden.

@Sennake: doe zo voort en laat je niet opjagen door een paar kleuters.(sorry maar dat is wat ik van sommige hier denk). De tips zo houden, een quiz moet nu éénmaal moeilijk zijn en blijven.

En mensen, ik vind nog altijd dat het een spel is en in een spel is toch nog altijd deelnemen belangrijker dan winnen, maar winnen is natuurlijk leuk , ik sta op dit ogenblik er goed voor maar moest ik in de volgende maanden diep wegzakken, zal ik mij er bij neerleggen dat ik niet goed genoeg gezocht heb achter de antwoorden. Ik heb mijn antwoorden tot nu toe redelijk vlug gevonden maar controleer ze misschien nog 10 keer opnieuw via nog andere sites om zeker te zijn van mijn antwoord voor dat ik ze doorstuur.

Beste mensen laat ons met plezier deze quiz verderzetten en niet te veel kritiek uiten want het moet voor onze vriend Sennake plezant blijven, hij steekt er tenslotte toch tijd genoeg.
Reply With Quote
  #21  
Old 15-06-2004, 11:16
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
Een quiz is een spel. En door deel te nemen aan de quiz verbind je je tot het volgen van de spelregels. Die spelregels zijn toch duidelijk genoeg. Dat sommige mensen die spelregels willen veranderen tijdens het spel stemt al tot nadenken...
Misschien voor volgend jaar een contract sturen naar alle deelnemers dat ondertekend moet worden alvorens men mag deelnemen?
De quiz is tot nu toe goed gemaakt en de hersenkronkels zijn geen handleiding tot het oplossen van de vraag. Soms heb ik de tip niet eens door en heb ik toch de juiste antwoorden.
Quizmasters, die zo verder!
__________________
Reply With Quote
  #22  
Old 15-06-2004, 12:32
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Quote:
Originally posted by Ottooke
De quiz is tot nu toe goed gemaakt en de hersenkronkels zijn geen handleiding tot het oplossen van de vraag. Soms heb ik de tip niet eens door en heb ik toch de juiste antwoorden.
Quizmasters, die zo verder!
Dat is bij ook al dikwijls zo geweest, enkel nu bij vraag 15 heeft hij me wel in de goede richting geduwd, anders was het eerder een gokje geweest.

Sennake en Werner333 doe zo voort!
Ik vind de quiz echt amusant, te gemakkelijk mag het zeker niet zijn, dan is er uiteindelijk ook niet veel aan he. Bij zo'n moeilijkere vragen, moet ge uiteraard veel zoeken, maar is dat net niet het toffe eraan?
Als ge nu een tijdje zoeken en na wat wikken ene wegen toch het juiste antwoord gevonde hebt, dat geeft zeker een voldoening! En tijdens het zoeken leert ge weer heel veel bij, en dat is (allezinds voor mij) toch de bedoeling van deze quiz, om er mijn autosportkennis wat mee uit te breiden!
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #23  
Old 15-06-2004, 13:39
JJoris's Avatar
JJoris JJoris is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2003
Location: Duffel
Posts: 129
@ Sennake,

Ik ben volledig akkord met Pompierke

Ik heb al eerder aanvaringen gehad in verband met sommige vragen, vooral bij de eerste vragen. Ik ben er mij van bewust dat een quiz in elkaar steken zeer moeilijk is. Na mijn laatste aanvaring heb ik nagedacht over het hele concept, en ik kwam tot de conclusie dat het enkel details waren die me lieten twijfelen. Ik heb dan besloten om verder mee te doen, en vragen en opmerkingen af te wachten van de andere medespelers, en dan zo laat mogelijk mijn antwoorden in te sturen. Dat blijkt nu een goede werkwijze te zijn. Ik begin nu ook beter de moeilijkheid graden te verstaan en in te schatten, het is het eerste jaar dat ik meedoe, en ik moest het spel gewoon worden.

De vragen van de quiz zelf zijn super, goed gevarieerd, de oplopend moeilijkheid vind ik best aangenaam.
Voor amateurs vind ik dat jij en Werner een mega professionele quiz hebben samen gesteld, doe zo voort.

Ik heb veel lol aan deze quiz, en verheug me op de volgende vragen, hoewel ik de vraag 20 totaal niet zie zitten , deze gaat potten breken.
En toch vind ik deze fantastisch gevonden.

Gewoon verder doen is de boodschap.

@ Obi-Jan

Ik vrees dat je niet meer doet voor de fun, het is zo waarschijnlijk begonnen, maar in het spel ben je dat toch ergens verloren. Persoonlijk ben ik ook begonnen voor de fun, en snel wilde ik deze quiz winnen, maar door even na te denken, kwam ik toch tot de conclusie dat winnen niet echt het belangrijkste was. Door het zoeken, lezen, en sommige oplossingen te vinden, leer je veel, fijne herinneringen komen terug, en dat is toch ook wel tof, winnen is niet alles.
Als je echt bij je standpunt blijft, dan vind ik ook dat je dan maar beter kan stoppen, dan zuur verder te blijven mee doen.
Reply With Quote
  #24  
Old 15-06-2004, 15:57
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2002
Location: Kortrijk
Posts: 539
Het is nu het tweede jaar dat ik aan de quiz meedoe (het jaar ervoor hield ik het bij het helpen van mijn broer - met succes trouwens, want hij heeft die editie gewonnen ), en ik zou echt geen verbeteringen kunnen bedenken. De vragen zijn super. De tips zijn soms hulpjes, soms zeggen ze me niks. Maar keer op keer vind ik ze zó goed gevonden wanneer Guy ze uitlegt.

Dan nog iets over de "meedoen is belangrijker dan winnen"-stelling. Ik vind dat je in gelijk welke competitie waarin je meedoet, je met winst als doel meedoet. Maar in elke competitie is fairplay en een goede spirit belangrijk, dus laten we het asjeblieft een beetje gezellig houden.

Absoluut niks aan het formaat veranderen dus, a.u.b. En voor wie er problemen mee heeft, is er maar 1 oplossing: niet meedoen.
Reply With Quote
  #25  
Old 15-06-2004, 16:50
Megane Megane is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2002
Location: ergens in de Kempen
Posts: 660
Een vraagje:

Sinds wanneer is de lithografie verandert in een goede koe??
Ik heb hier nergens iets van vernomen, anders had ik bij de laatste vraag die n wel weggelaten in mijn antwoord van de co-piloot.

Sennake keep up the nice works. ( ik heb er al enkele uren aan versleten maar het werk verslavent.
Reply With Quote
  #26  
Old 15-06-2004, 18:36
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
@ obi-jan

__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #27  
Old 15-06-2004, 18:46
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator
 
Join Date: Jan 2002
Location: Dadizele
Posts: 1,588
Ik denk dat hier iemand het punt van de hele quiz mist.

Ik ben er zeer trots op dat ik 2 jaar geleden de quiz heb kunnen winnen - als gemiddelde autosportfan - tegen medequizzers die ongetwijfeld een beter parate autosportkennis hebben als ik.

Neen, ik heb die toen zeker niet gewonnen door even iets te zoeken dat plausibel lijkt en dat maar als antwoord op te sturen. En kijk, 2 jaar later heb ik al heel wat bijgeleerd op gebied van autosport-geschiedenis. (en hoe je optimaal Google gebruikt)

En dat is net het leuke aan deze quiz, je moet een stap verdergaan, zoeken op de details en daardoor kom je heel wat te weten waar je anders nooit aandacht zou aan besteed hebben.

Merci Sennake en Werner voor het werk dat jullie alweer gepresteerd hebben voor deze quiz, en laat jullie niet neerhalen door de ongepaste frustraties van enkelingen. Doe zo verder!
Reply With Quote
  #28  
Old 15-06-2004, 20:13
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2002
Location: Dilbeek
Posts: 689
Quote:
Originally posted by Sennake

Ik ga de vraag stellen aan al onze quizzers zie : vind je dat het opgeven van een mogelijke oplossingswijze (niet noodzakelijk de beste, en zeker niet de enige) tijd- en plaatsverkwisting is? Zeg het ons dan aub en we houden er onmiddellijk mee op!

Graag input jongens!!
Alvast bedankt voor de medewerking.

Bedoeling is dacht ik dat op het einde van de quiz, er 1 iemand is die net iets beter was dan de 36 anderen, en die verdient dan ook de hoofdprijs.
Ik kan enkel zeggen, dat ik de quiz heel goed vind, dat ik heel graag het opzoekingswerk verricht ( hierdoor veel bijleer ) en dat als mijn antwoord verkeerd was, ik zeker het juiste wil weten, EN ook wel graag weet hoe ik er wel had moeten opkomen, waar ik verkeerd ben gegaan...
Conclusie : opgeven van een mogelijke oplossingswijze is GEEN tijd- en plaatsverkwisting naar mijn persoonlijke mening.
__________________
Reply With Quote
  #29  
Old 15-06-2004, 21:11
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Sennake en Werner, never change a winning team.
De formule, de beperkte bedenktijd, de geflipte tips,....ik voel er mij volledig in thuis.

En dan nog iets, ik mag dan momenteel op een gedeelde eerste plaats staan, mijn ambitie is niet zozeer de quiz te winnen, maar mijn kennis van autosport zoveel mogelijk aan te vullen en de verloren stukjes uit het verleden weer op hun plaats in mijn geheugen te stockeren. Dat is uiteindelijk nog waardevoller dan de prijzen die er te winnen vallen (zonder daar afbreuk aan te willen doen). Daarom betreur ik de beslissing van oa. Huudo om niet verder deel te nemen omdat hij door omstandigheden, waar we uiteindelijk allemaal wel eens mee te kampen hebben, zijn winstkansen ziet verminderen.

Efficiënt googlen, vijfmaal dubbelchecken, op alle details letten en je vooral niet laten afleiden door foute spandoeken, maffieuze Russen of Italianen die denken verstand te hebben van Lancia's 037. Mexicanen daarentegen kan je maar beter te vriend houden

jan, die al het oorsmeer heeft verwijderd om zich volledig te kunnen concentreren op vraag 20
Reply With Quote
  #30  
Old 15-06-2004, 21:23
Guy's Avatar
Guy Guy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: MASSENHOVEN
Posts: 249
Sennake en Werner.

Er bestaat zoiets als: "met kritiek moet je leren leven......"

Proficiat met de quiz en al jullie werk en zelf doe ik mee omdat het mij de mogelijkheid geeft om momenten van vroeger terug te beleven en om al die stapels tijdschriften die hier nog liggen, ook nog eens nuttig te gebruiken.
Het gevoel dat er door je heen gaat als je in oude nummers opzoekingen doet , daar doe je het voor !!!!

Indien anderen niet akkoord gaan met de manier waarop de quiz wordt gevoerd, zijn ze vrij om af te haken !
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.