De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Autosport Quiz > Quiz 2006
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 16-07-2006, 19:21
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Oplossingen vraag 21 en 22



Hier zijn de oplossingen van vraag 21 en 22 :

Vraag 21 :
  1. Wie is de piloot die deze wagen bestuurt? Alliot
  2. Om welke GP gaat het hier? Canada
  3. In welk jaar speelt dit zich af? 1985
  4. Wat is de naam van deze wagen (merk + type)? RAM 03 (Hart)
  5. Wie was de ontwerper van de wagen? Brunner

Tip :



Oplossing : we zien hier Gustav Brunner, teamchef bij Toyota sinds 2001. Maar hij was ook de ontwerper van de RAM Hart 03, dus de link was niet ver gezocht…


Vraag 22 :
  1. Wie is één van de piloten die de voorste wagen bestuurde? Radermecker
  2. Wie is de andere piloot die deze wagen bestuurde? Muytjens
  3. Om welke race gaat het hier? Belgian Masters
  4. In welk jaar speelt dit zich af? 2003
  5. Welke startplaats had deze wagen behaald bij de kwalificaties? 15e

Tip : Als Britse magen beginnen te knorren, is het aanschuiven aan de hamburgertent!.

Oplossing : “Als Britse magen” is een anagram van Belgian Masters.

De naam “Belgian Masters” slaat uiteraard niet alleen op de Belcar race, maar alle races die dat weekend gereden werden. Ook schijnt de officiële naam “Belcar Masters” te zijn, maar al wie “Belgian Masters” antwoordde en dus de tip ontcijferde krijgt zijn punten toegekend.

Dit levert dus de volgende tussenstand op :
  1. Huudo : 175 op 180
  2. Pompierke : 175 op 180
  3. Bazzie : 173 op 180
  4. The Interceptor : 173 op 180
  5. Vanni : 172 op 180
  6. Lambo : 169 op 180
  7. Pedro : 169 op 180
  8. Le pilote sans visage : 166 op 180
  9. Juha : 165 op 180
  10. Baron : 164 op 180
  11. Hhugo : 164 op 180
  12. Lotuzzz : 164 op 180
  13. Pat : 164 op 180
  14. Kulgan : 163 op 180
  15. Zaibatsu Racing : 162 op 180
  16. Ottooke : 157 op 180
  17. Marcel : 145 op 180
  18. Tom : 136 op 180
  19. Megane : 99 op 180
  20. Veloce : 65 op 180
  21. Bluelite : 49 op 180
  22. Manu : 48 op 180
  23. Thomaske GLPK : 30 op 180
  24. Pinzie : 9 op 180


In elk geval proficiat aan alle deelnemers, en op naar vraag 23 en 24!

Je kan de tussenstand overigens HIER nog eens op je gemak bekijken.
En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 17-07-2006 at 21:23.
Reply With Quote
  #2  
Old 16-07-2006, 19:40
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...
 
Join Date: Dec 2003
Location: Landen
Posts: 1,187
Ik twijfelde tussen Brazilië en canada, en helaas fout gegokt. Ik wist dat Brunner de Toyota ontworpen had, en die naam kwam verschillende keren terug als het over RAM ging.

De top 10 is ondertussen weer bereikt, maar de verschillen zijn klein achter me.
Reply With Quote
  #3  
Old 16-07-2006, 20:00
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
voor vraag 21 had ik de wagen gevonden op Ebay
Brunner was duidelijk herkenbaar in de tip
en de helm van Alliot ook.
het jaartal was af te leiden uit het feit dat RAM Bruner binnenhaalde in 1985, en in 1986 niet meer bestond. de baan heb ik fout

vraag 21 was gemakkelijk. in 2003 werden er vier wedstrijden gereden op Zolder. slechts 1 maal was die marcos erbij.
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 16-07-2006, 20:19
lotuzzz's Avatar
lotuzzz lotuzzz is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2002
Location: Konijnenberg
Posts: 184
*Mierencopulatie modus on*

Tot en met 2002 heette het laatste grote event op Zolder inderdaad de Belgian Masters, maar sindsdien is van die naam niks meer terug te vinden hoor...

Ik heb hier dat kleine, alombekende boekje, de kalender van Zolder 2003 bij me, en daar staat wel degelijk 'Belcar Masters'. Op de affiches zal hetzelfde hebben gestaan... Het hele evenement, raceweekend, heette zó, en niet anders (ik citeer: 'Correcte naam!')

Of is er hier geen beding mogelijk omdat er (verkeerdelijk) 'Belgian Masters' in de tip stond...


*Mierencopulatie modus off*


Ik had de Dunlopkehre herkend in vraag 21

De curbstones zijn er in dezelfde kleur, en het gras hetzelfde gemaaid
Reply With Quote
  #5  
Old 16-07-2006, 20:21
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Quote:
Originally Posted by marcel
in 2003 werden er vier wedstrijden gereden op Zolder. slechts 1 maal was die marcos erbij.
Dat is toch niet waar volgens mijn zoektocht.
Ik heb een foto gevonden van diezelfde Marcos tijdens de 24 Uren van Zolder, toen stonden er wel extra lampen op de motorkap voor 's nachts. Daaruit kon je dus wel besluiten dat het niet op de 24u ging.

Vraag 21 ging uiteindelijk vrij vlot. Wel had ik geen 100% uitsluitsel over de race. Maar ik was toch vrijwel zeker om de 1e linkse bocht van Canada te herkennen in de foto. Ik herkende Brunner niet op de foto, maar Brunner was wel de eerste ingenieurs-naam die gelinkt is met Toyota die in mij opkwam. Wat later kwam ik dan dezelfde foto nog tegen op internet, en daarmee was vraag 21 opgelost.

Vraag 22 was heel ff zoeken naar 't jaartal. Circuit van Zolder was natuurlijk meteen herkend. Dan enkel nog de race bepalen en dat viel ook goed mee.

Toch een aantal mensen bijgebeend denk ik tov de vorige vragen. En zo weer op het podium, dat motiveert met toch weer om er weer volledig voor te gaan. Voor de laatste twee vragenrondes telkens zelfs wegens tijdsgebrek getwijfeld om er nog aan te beginnen, maar 't is dan toch nog goed gekomen Nu eerst wel weekje op reis de batterijen opladen, dan kunnen we er weer aan beginnen
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #6  
Old 16-07-2006, 20:31
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by lotuzzz
Of is er hier geen beding mogelijk omdat er (verkeerdelijk) 'Belgian Masters' in de tip stond...
Inderdaad, wie de tip ontcijfert moet hiervoor op zijn minst beloond worden, ook al is de oplossing voor discussie vatbaar. Dat principe hebben we altijd gehanteerd (ook bij vraag 19 en 20 trouwens) en is mijns inziens het enige correcte.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #7  
Old 16-07-2006, 20:34
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Quote:
Originally Posted by lotuzzz
*Mierencopulatie modus on*

Tot en met 2002 heette het laatste grote event op Zolder inderdaad de Belgian Masters, maar sindsdien is van die naam niks meer terug te vinden hoor...

Ik heb hier dat kleine, alombekende boekje, de kalender van Zolder 2003 bij me, en daar staat wel degelijk 'Belcar Masters'. Op de affiches zal hetzelfde hebben gestaan... Het hele evenement, raceweekend, heette zó, en niet anders (ik citeer: 'Correcte naam!')

Of is er hier geen beding mogelijk omdat er (verkeerdelijk) 'Belgian Masters' in de tip stond...


*Mierencopulatie modus off*
Ik heb zo de gewoonte om de programmaboekjes die ik van races meebreng ook telkens bij te houden en te klasseren.
Van die "Belgian Masters" van 2003 heb ik ook nog het programmaboekje. Op de voorzijde staat er bovenaan héél klein "Belcar Masters" op de Belcar kalender binnenin stond dan weer duidelijk "Belgian Masters". Maar zelf ook maar hard getwijfeld, en dan toch een juiste keuze gemaakt doordat ik nog ergens "Belgian Masters" tegenkwam.
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #8  
Old 16-07-2006, 20:37
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by The Interceptor
Ik heb zo de gewoonte om de programmaboekjes die ik van races meebreng ook telkens bij te houden en te klasseren.
Van die "Belgian Masters" van 2003 heb ik ook nog het programmaboekje. Op de voorzijde staat er bovenaan héél klein "Belcar Masters" op de Belcar kalender binnenin stond dan weer duidelijk "Belgian Masters". Maar zelf ook maar hard getwijfeld, en dan toch een juiste keuze gemaakt doordat ik nog ergens "Belgian Masters" tegenkwam.

2003 was wel degelijk de belcar masters. Staat zo inhet belcarboek (programma ligt wat te ver). Reden voor die naamswijzigingwas dat dat de 50ste belcarrace was en er dus een hoop mensne waren uitgenodigd die vroer in de belcar gereden hadden.

Belcar masters


foto: racingsportscars.com
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #9  
Old 16-07-2006, 20:44
lotuzzz's Avatar
lotuzzz lotuzzz is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2002
Location: Konijnenberg
Posts: 184
Quote:
Originally Posted by Sennake
Inderdaad, wie de tip ontcijfert moet hiervoor op zijn minst beloond worden, ook al is de oplossing voor discussie vatbaar. Dat principe hebben we altijd gehanteerd (ook bij vraag 19 en 20 trouwens) en is mijns inziens het enige correcte.

Ik kreeg de tip dan weer niet ontcijferd omdat ik het eigenlijk wel juist had


Nu ja, begrijpelijk dat er geen gevolg aan gebacht wordt, voor de mensen die hun inspiratie uit de tip destilleren, inderdaad
Reply With Quote
  #10  
Old 16-07-2006, 20:50
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Ik ken van Belcar nagenoeg niets en ben dus eerst op de Mondeo gaan zoeken. Dan bij Radermecker terecht gekomen, dan op een site waar het jaartal en de naam van de race bijstond "Belgian Masters"... Adhv het startnummer dan de juiste positie teruggevonden.

Canada was een "well educated guess" omdat ik er ook de eerste bocht na de start meende in te herkennen. Ben bij het type terecht gekomen via de modelbouw.
Reply With Quote
  #11  
Old 16-07-2006, 21:37
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
ik had juist niet op Canada gegokt, want ik had een oude luchtfoto van Montreal gevonden, waar in de eerste bocht een zandbak lag. maar waarschijnlijk dateerde die foto van later
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 17-07-2006, 10:10
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Hasselt
Posts: 470
Het was wel degelijk "Belcar Masters" zoals hierboven te zien op het programmaboekje.
Ik heb natuurlijk mijn vraag doorgespeeld aan de officiële instanties van Zolder en alzo ook de juiste benaming ontvangen, waarvoor dank Walter !!
Doeme, ik had hier zo graag eens willen over discuteren, maar zoals bij de vorige vragen hebben jullie (de quizmasters) dat weer op een positieve manier opgelost, waarvoor proficiat.
Ik sta er in elk geval weer goed voor, joepie !!
Reply With Quote
  #13  
Old 17-07-2006, 12:07
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally Posted by marcel
in 2003 werden er vier wedstrijden gereden op Zolder. slechts 1 maal was die marcos erbij.

Die Marcos was er ook bij tijdens de World Series, hoor.

Wat ik wel eigenaardig vind is het volgende. In het Belcar-jaarboek 2003 staat op blz. 74 een foto van die blauwe Marcos tijdens de Belgian Masters. Daarop is duidelijk te zien dat die wagen rode stickers op de motorkap heeft. Ook op de splitter zijn er een paar extra witte stickers te zien die ik niet terugvind op de foto van de vraag.
Reply With Quote
  #14  
Old 17-07-2006, 16:51
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Baron
Die Marcos was er ook bij tijdens de World Series, hoor.

Wat ik wel eigenaardig vind is het volgende. In het Belcar-jaarboek 2003 staat op blz. 74 een foto van die blauwe Marcos tijdens de Belgian Masters. Daarop is duidelijk te zien dat die wagen rode stickers op de motorkap heeft. Ook op de splitter zijn er een paar extra witte stickers te zien die ik niet terugvind op de foto van de vraag.
Dat kan ik niet verklaren, maar wat ik wél weet is dat ik de foto zelf genomen heb en dat het wel degelijk tijdens de Belcar Masters was
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #15  
Old 17-07-2006, 17:11
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by Baron
Die Marcos was er ook bij tijdens de World Series, hoor.
dat vind ik dan toch niet terug. trouwens, de World Series kan het zowiezo niet geweest zijn, want in 2003 was dat een regenrace
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.