De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Autosport Quiz > Quiz 2005
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 21-08-2005, 20:08
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Oplossingen vraag 27 en 28



Hier zijn de oplossingen van vraag 27 en 28 :

Vraag 27 :
  1. Wie zit hier achter het stuur? Alboreto
  2. Welke race is dit? 6 uur van Silverstone
  3. In welk jaar speelt dit zich af? 1982
  4. Wat is de naam van de wagen (merk + type)? Lancia Martini G6 of LC1
  5. Wat was het behaalde algemene resultaat in deze race? 1e

Tip : “Je kan in de maand mei beter alcohol drinken dan in augustus” moet de sponsor van deze wagen gedacht hebben…
Oplossing : “mei beter alcohol” is een anagram van Michele Alboreto.

We hebben als oplossing zowel Lancia LC1 als G6 goedgerekend : beide benamingen werden blijkbaar door elkaar gebruikt.

De originele, onbewerkte foto van deze vraag zag er trouwens zo uit :



Vraag 28 :
  1. Welke piloot tracht hier op te stijgen met zijn wagen? Daly
  2. Welke GP is dit? Monaco
  3. In welk jaar speelt dit zich af? 1980
  4. Wat is de naam van de wagen (merk + type)? Tyrrell 010
  5. Hoeveel wagens werden door de gevolgen van deze crash buiten strijd gesteld (de veroorzaker meegeteld)? 5

Tip : In deze bocht is zo’n ongeval dagelijkse kost…
Oplossing : “dagelijks” verwijst overduidelijk naar Daly.

Vlak na de start van de GP gebeurde dit ongeval in St Devote, toen Derek Daly achterin reed in Giacomelli’s Alfa Romeo en hierdoor tegen de McLaren van Prost schoof. Zijn wagen werd vervolgens de lucht ingekatapulteerd om te landen op Jariers Tyrrell. Ook Jan Lammers’ ATS deelde in de brokken. Alles samen dus 5 wagens out of the race…

Maar onder andere Guy Devreker wist ons zelfs te vertellen dat ook Jabouille in de klappen gedeeld had, hoewel hij (voorlopig) kon doorrijden. Na 8 ronden maakte hij dan een pitstop om van banden én van neus te verwisselen. Alhoewel we die wagen in onze vraag niet mee bedoeld hadden, spreekt het vanzelf dat al wie “6” als aantal wagens opgaf, uiteraard ook deze vraag correct beantwoord heeft. “4” is hoe dan ook fout : Lammers was zeker ook bij de ongelukkigen aangezien hij na 1 ronde moest opgeven als rechtstreeks gevolg van de crash.

Dit levert dus de volgende tussenstand op :
  1. Guy : 270 op 270
  2. Jan : 266 op 270
  3. Pompierke : 266 op 270
  4. Pat : 263 op 270
  5. Le pilote sans visage : 261 op 270
  6. Vanni : 261 op 270
  7. HHugo : 260 op 270
  8. Veloce : 260 op 270
  9. Baron : 259 op 270
  10. Vdhb'er : 258 op 270
  11. Lotuzzz : 255 op 270
  12. Huudo : 251 op 270
  13. Juha : 249 op 270
  14. Lambo : 249 op 270
  15. Manu : 248 op 270
  16. The Interceptor : 246 op 270
  17. Ottooke : 245 op 270
  18. Bazzie : 243 op 270
  19. Porsche : 237 op 270
  20. Sledge : 228 op 270
  21. Dragonfly : 227 op 270
  22. Zaibatsu Racing : 210 op 270
  23. Kulgan : 205 op 270
  24. Raceboy : 196 op 270
  25. Megane : 180 op 270
  26. Bluelite : 177 op 270
  27. Johan : 137 op 270
  28. Selespeed : 135 op 270
  29. Thomaske GLPK : 134 op 270
  30. Corvetteboy : 110 op 270
  31. Marcel : 102 op 270
  32. Bezemwagen : 63 op 270
  33. Ivy440 : 60 op 270
  34. Iceman : 48 op 270
  35. Clubby1275 : 46 op 270
  36. Racefreak : 43 op 270
  37. AlainH : 40 op 270
  38. RX-7freakske : 39 op 270
  39. Fré : 36 op 270
  40. Kabouter : 20 op 270
  41. Airco : 19 op 270
  42. RaptuningGirl : 13 op 270
  43. 206WRC-ke : 10 op 270
  44. FIAGT : 8 op 270
  45. Zapper : 8 op 270

In elk geval proficiat aan alle deelnemers, en op naar vraag 29 en 30!

Je kan de tussenstand overigens HIER nog eens op je gemak bekijken.

En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #2  
Old 21-08-2005, 20:14
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Vergeten insturen
Ik zou dan 27 op 30 gescoord hebben
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 21-08-2005, 20:50
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Ik had al snel door dat het om een Lancia LC1 ging met Alboreto aan het stuur, maar welke race was een ander paar mouwen... Er is zo wat geen enkel aanknopingspunt te vinden op de foto en ook de foto zelf had ik niet. Dan maar de eliminatie methode toegepast. Van iedere race dat jaar had ik wel foto's en er was maar 1 race waar én Alboreto met het n° 50 reed, waar de auto een zwarte achteruitkijkspiegel had én waar de rode Sauber met zwarte spiegels reed en het vermoedelijke nr 20 had op die specifieke plaats op de neus. En? Het klopte Was niet makkelijk deze.

De F1 vraag dan weer wel. Enig zoekwerk leverde het getal 5 op, wat dus niet helemaal - dankuwel Guy - juist bleek te zijn, maar toch voldoende om weer de volle pot te scoren en weer wat dichter bij mijn doel te geraken, nl. de top-10.

Nog van dattem
Reply With Quote
  #4  
Old 21-08-2005, 21:05
Guy's Avatar
Guy Guy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: MASSENHOVEN
Posts: 249
Wel vraag 27, wist ik, buiten Alboreto via de tip, eerst niet te plaatsen. tot je even gaat kijken naar de verschillende wedstrijden van 1982 en dan merk je dat de Martini-strepen enkel en alleen in Silverstone volledig tot beneden lopen en dat tegelijkertijd de zilveren tape juist het woord Pirelli in twee sneed, wat bij de andere wedstrijden niet het geval was. En de BASF Sauber reed daar ook, dus....

Vraag 28 had ik snel en, in eerste instantie, inderdaad vijf stuks !
Uitgeschakeld: Vier bij de start en één (Lammers) op het einde van de eerste ronde.....tot...er plots een polemiek startte over deze vraag. Dan ben ik het artikel in de Autohebdo nog eens gaan lezen en inderdaad, ook Jabouille deelde in de klappen, maar wachtte om binnen te komen, daar hij eerst dacht dat de geraakte neus niet veel invloed op het gedrag van zijn wagen zou hebben. Zodus....
Reply With Quote
  #5  
Old 21-08-2005, 23:05
Luigi's Avatar
Luigi Luigi is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: Sint-Baafs-Vijve
Posts: 380
GVD!! Vergeten in te sturen!
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 22-08-2005, 08:39
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally Posted by Huudo
Ik had al snel door dat het om een Lancia LC1 ging met Alboreto aan het stuur, maar welke race was een ander paar mouwen... Er is zo wat geen enkel aanknopingspunt te vinden op de foto en ook de foto zelf had ik niet. Dan maar de eliminatie methode toegepast. Van iedere race dat jaar had ik wel foto's en er was maar 1 race waar én Alboreto met het n° 50 reed, waar de auto een zwarte achteruitkijkspiegel had én waar de rode Sauber met zwarte spiegels reed en het vermoedelijke nr 20 had op die specifieke plaats op de neus. En? Het klopte Was niet makkelijk deze.
Je hebt je huiswerk heel goed gemaakt Huudo, maar het kon toch ietsje makkelijker. De Lancia reed dat jaar slechts twee maal met een bolle neus, een keer was dat in Le Mans, maar dan met zichtbare lichten, en het tweede optreden was in Silverstone. Alle andere races reed hij met de meer bekende "holle" snuit.
Reply With Quote
  #7  
Old 22-08-2005, 15:37
Dragonfly's Avatar
Dragonfly Dragonfly is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Wilrijk
Posts: 707
door lastminute reis compleet vergeten dak deze nog moest insturen. Spijtig
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 22-08-2005, 18:54
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Ingelmunster
Posts: 567
Ik heb de tip bij vraag 27 nogal ruim geïnterpreteerd

Ik haalde er Alboreto uit, maar had niet echt een idee van de race. En omdat de tip bevatte "beter in MEI alcohol drinken dan in juli" , heb ik maar gegokt op een race in mei. En de enige met zwarte spiegel was de 6h van Silverstone, die op 16 mei 1982 werd gereden...
Reply With Quote
  #9  
Old 22-08-2005, 20:10
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Tips kunnen verregaande gevolgen hebben
Reply With Quote
  #10  
Old 22-08-2005, 21:35
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2004
Location: Brussel
Posts: 752
Ik meen me te herinneren dat Jan Lammers totaal niks met het ongeval te maken had en er dus ook niet bij betrokken was. Echter (en dan kan je wel zeggen dat hij erbij betrokken was) kwam hij op zijn dooie gemak naar Sainte Devote gereden en toen hij langs Patrese wilde, reed die hem tegen zijn sidepod en rechterachterband door achteruit te gaan. Lammers was dus onrechtstreeks bij het ongeval betrokken, maar had er totaal niets mee te maken en moest dus ook niet opgeven als gevolg van de crash, maar als gevolg van een aanrijding met Patrese (die niet bij de crash van Daly betrokken was, maar wel gestopt werd erdoor).

Wie wel rechtstreeks erbij betrokken waren, dat waren Daly (uiteraard), Jarier, Prost en Giacommelli.
Reply With Quote
  #11  
Old 22-08-2005, 23:06
Boetzie's Avatar
Boetzie Boetzie is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2003
Location: On Your Tail
Posts: 103
Quote:
Originally Posted by bluelite
Ik meen me te herinneren dat Jan Lammers totaal niks met het ongeval te maken had en er dus ook niet bij betrokken was. Echter (en dan kan je wel zeggen dat hij erbij betrokken was) kwam hij op zijn dooie gemak naar Sainte Devote gereden en toen hij langs Patrese wilde, reed die hem tegen zijn sidepod en rechterachterband door achteruit te gaan. Lammers was dus onrechtstreeks bij het ongeval betrokken, maar had er totaal niets mee te maken en moest dus ook niet opgeven als gevolg van de crash, maar als gevolg van een aanrijding met Patrese (die niet bij de crash van Daly betrokken was, maar wel gestopt werd erdoor).

Wie wel rechtstreeks erbij betrokken waren, dat waren Daly (uiteraard), Jarier, Prost en Giacommelli.

Even ter verduidelijking de tekst uit Auto Hebdo:

" En effet, Lammers qui a senti un choc suspect à l'arrière lors du crash initial, stoppe à son stand ...et bien lui en prend: sa suspension est touchée et ses mécaniciens mettront neuf tours à réparer".......................
__________________
Racing is life, anything that happens before or after is just waitin'.

"Great Things are done when Men and Mountain meet"
Reply With Quote
  #12  
Old 22-08-2005, 23:33
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Hasselt
Posts: 470
http://www.grandprix.com/gpe/rr334.html

"Behind them there was a huge accident as Derek Daly (Tyrrell) ran into
the back of Giacomelli's Alfa Romeo and spun into Prost,s McLaren. The
car was then launched into the air and landed on top of Jarier's
Tyrrell. Also damaged in the carnage was Jan Lammers's ATS."

Deze tekst is te vinden in bovenstaande site.
Dit was voor mij de reden om 5 wagens te noteren.
Reply With Quote
  #13  
Old 22-08-2005, 23:48
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Pompierke heeft blijkbaar dezelfde bron als ik . Deze versie wordt eveneens bevestigd op http://8w.forix.com/lammers.html

"At Monaco Jan has to make a long pitstop after being hit at the start by a flying Daly. He salvages the situation by managing to finish tenth while setting eighth fastest lap"

En wat die Daly betreft, die had al jong leren vliegen. Ik herinner mij nog een ongeval in de Britse F3 waar hij letterlijk het decor in vloog, daarbij op de achter vleugel gesponsord door "Fly B.A.F" (British Air Ferries)

Last edited by Jan; 22-08-2005 at 23:53.
Reply With Quote
  #14  
Old 23-08-2005, 00:00
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2004
Location: Brussel
Posts: 752
Pompierke en Jan.

Op Grandprix.com en 8w.forix staat inderdaad Jan Lammers die opgeeft omdat hij zogezegd betrokken was bij dat ongeval. Maar als de ene site het plaatst en de andere site gebruikt dat als bron... Snap je waar ik naartoe wil.

Ik weet niet of jullie beelden van dat startongeval gezien hebben, maar je kan duidelijk zien dat Patrese tegen Lammers rijdt. Patrese was helemaal niet betrokken bij die startcrash, behalve dan dat hij erdoor eventjes moest wachten, terugschakelen, wachten en weer verder rijden. Toen hij terugschakelde raakte hij Lammers' ATS.

Sennake zei het al eens tijdens één van de vorige vragen, waarbij velen dachten dat de foto op Paul Ricard getrokken was (waaronder ik ook), omdat dat bij op een site stond als onderschrift. Wel, je moet niet alles geloven wat je leest
Reply With Quote
  #15  
Old 25-08-2005, 21:14
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2004
Location: Brussel
Posts: 752
Sennake....
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.