De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Autosport Quiz > Quiz 2005
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 14-06-2005, 22:28
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Vraag 23 en 24



Moeilijkheidsgraad : 3
Punten per goed antwoord : 3


Vraag 23:
  1. Wie zit hier achter het stuur?
  2. Welke rally is dit?
  3. In welk jaar speelt dit zich af?
  4. Wat is de naam van de wagen (merk + type)?
  5. Wat was het behaalde algemene resultaat in deze rally?



Tip : amai, deze wagen gaat er nogal met snee's vandoor!!

Vraag 24 :
  1. Wie zit hier achter het stuur?
  2. Welke GP is dit?
  3. In welk jaar speelt dit zich af?
  4. Wat is de naam van de wagen (merk + type)?
  5. Wat was het behaalde algemene resultaat in deze GP?



Tip : Cadillac en Lincoln gaan niet tussen de F1-deelnemers zitten, maar deze racewagen wel, al is hij ook niet alledaags!!

Antwoorden moeten binnen zijn bij guy.golsteyn@pandora.be vóór de START van de GP van Duitsland op 24 juli 2005.

Gelieve ook uw deelnemingsnummer te vermelden in de titel van uw antwoord-email, dat maakt het voor ons een stuk overzichtelijker. Bedankt hiervoor! En vooral : veel succes aan iedereen!!!!
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 28-06-2005 at 08:57.
Reply With Quote
  #2  
Old 15-06-2005, 06:33
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...
 
Join Date: Dec 2003
Location: Landen
Posts: 1,187
Pfff, weer zo makkelijk.

Die F1 foto weet ik, maar wie nu in die eerste auto zit... ff opzoeken.
__________________
www.rallyfoto.be
Reply With Quote
  #3  
Old 15-06-2005, 10:32
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
ja, die F1-foto heb ik op 5 minuten gevonden...

die rally-foto... ik herken geeneens de wagen
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 15-06-2005, 13:46
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Quote:
Originally Posted by marcel
die rally-foto... ik herken geeneens de wagen
Hetzelfde probleem maar dat is voor na de examens
Die F1 valt idd heel goed mee!
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #5  
Old 15-06-2005, 17:05
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Hasselt
Posts: 470
F1 doodgemakkelijk eigenlijk, maar die rally , zowel vraag 21 als 23 zijn voor mij heel moeilijk verdomme.
Maar zoals steeds we geven niet op. Zoeken, zoeken, zoeken...
Reply With Quote
  #6  
Old 15-06-2005, 21:03
vanni vanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Ieper
Posts: 705
Piece of cake
Reply With Quote
  #7  
Old 15-06-2005, 21:41
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
De F1 was inderdaad snel gevonden, maar de rally vraag is wat anders, al lijkt ze me op het eerste zicht niet zo moeilijk als die van 21.
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 15-06-2005, 22:14
lotuzzz's Avatar
lotuzzz lotuzzz is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2002
Location: Konijnenberg
Posts: 184
Ik heb de piloot van de rallyvraag al
Reply With Quote
  #9  
Old 16-06-2005, 11:34
kabouter kabouter is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 2
De rallyvraag bleek inderdaad niet zo heel moeilijk te zijn

Leuke quiz, jammer dat ik hem nu pas ontdek, ik had graag het hele jaar meegedaan.

Een klein puntje echter: niet dat ik moeilijk wil doen, maar is het niet vreemd om een foto waarvan het copyright rust bij McKlein op Internet te zetten met een "(c) De Paddock Quiz" zonder vermelding van de eigenlijke copyrighthouder? Of komt dat bij het geven van de antwoorden?
Reply With Quote
  #10  
Old 16-06-2005, 12:59
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally Posted by pompierke
F1 doodgemakkelijk eigenlijk, maar die rally , zowel vraag 21 als 23 zijn voor mij heel moeilijk verdomme.
Maar zoals steeds we geven niet op. Zoeken, zoeken, zoeken...

Voor mij hetzelfde probleem Pompierke. Die rallyvragen beginnen nu toch wel een moeilijkheidsgraad te krijgen waarbij je als circuitfanaat zegt :"Amaai, mijnen jeraar!"
Reply With Quote
  #11  
Old 16-06-2005, 19:01
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Quote:
Originally Posted by kabouter
Leuke quiz, jammer dat ik hem nu pas ontdek, ik had graag het hele jaar meegedaan.
Ge kunt nog altijd meedoen he! De grote punten moeten nog verdiend worden
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #12  
Old 16-06-2005, 20:14
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by kabouter
De rallyvraag bleek inderdaad niet zo heel moeilijk te zijn

Leuke quiz, jammer dat ik hem nu pas ontdek, ik had graag het hele jaar meegedaan.

Een klein puntje echter: niet dat ik moeilijk wil doen, maar is het niet vreemd om een foto waarvan het copyright rust bij McKlein op Internet te zetten met een "(c) De Paddock Quiz" zonder vermelding van de eigenlijke copyrighthouder? Of komt dat bij het geven van de antwoorden?
1) Van het merendeel van de voor de quiz aangewende foto's zijn de copyrighthouders niet bekend. En vergeef ons als we nu niet gaan bekendmaken waar de originele exemplaren te vinden zijn...

2) Zelfs als de copyrighthouder bekend is, gaan we hem uiteraard niet verklappen, want anders kunnen we onze quiz wel opdoeken. De enige tips die we geven worden door ons opgesteld.

3) Je mag gerust meedoen met onze quiz, maar in het vervolg zouden we het op prijs stellen als je niet meteen begint met gratis tips uit te delen aan je mede-quizzers.

4) Een quizfoto heeft enkel tot doel een illustratie te zijn bij de gestelde vragen. Hoewel ook op deze foto's copyrights (kunnen) rusten, is het niet gebruikelijk om deze te vermelden bij de vraag. Indien zou blijken dat één of meerdere copyrighthouder(s) hier problemen mee heeft, kunnen we op het einde van de quiz nog altijd een complete lijst met alle copyrights publiceren (voor zover ze bij ons bekend zijn natuurlijk).
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #13  
Old 16-06-2005, 21:00
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by The Interceptor
Ge kunt nog altijd meedoen he! De grote punten moeten nog verdiend worden
Vergis u niet, vorig jaar waren er nog grote punten te verdienen. Dit jaar loopt het echter maar op per punt. Dus in de laatste reeks "slechts" 4 punten per goed antwoord, waar er nu 2 te verdienen zijn.
'k heb ook eerst die denkfout gemaakt. Vorig jaar eens een keertje missen in het begin was niet zo erg. Op het einde kon +50 per antwoord goedmaken. Nu zijn er dat maar 4. Dus ineens wordt de voor 20-punten grote kloof met de kop wel heel erg groot.

Let wel, 'k doe hier geen uitspraak over welk systeem goed is - het is prima zoals het nu loopt denk ik - Enkel een heads-up.
Reply With Quote
  #14  
Old 16-06-2005, 21:02
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Baron
Voor mij hetzelfde probleem Pompierke. Die rallyvragen beginnen nu toch wel een moeilijkheidsgraad te krijgen waarbij je als circuitfanaat zegt :"Amaai, mijnen jeraar!"
Ha, bij mij is het redelijk andersom al geweest deze kwis. Bij de meeste circuitvragen heb ik toch bedenkelijk gekeken, terwijl de rallyvragen wel ok waren. Maar goed, dat kompenseert dan weer perfect zou'k zeggen.
Reply With Quote
  #15  
Old 17-06-2005, 00:40
kabouter kabouter is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 2
Red face

Quote:
Originally Posted by Sennake
1) Van het merendeel van de voor de quiz aangewende foto's zijn de copyrighthouders niet bekend. En vergeef ons als we nu niet gaan bekendmaken waar de originele exemplaren te vinden zijn...

2) Zelfs als de copyrighthouder bekend is, gaan we hem uiteraard niet verklappen, want anders kunnen we onze quiz wel opdoeken. De enige tips die we geven worden door ons opgesteld.

3) Je mag gerust meedoen met onze quiz, maar in het vervolg zouden we het op prijs stellen als je niet meteen begint met gratis tips uit te delen aan je mede-quizzers.

4) Een quizfoto heeft enkel tot doel een illustratie te zijn bij de gestelde vragen. Hoewel ook op deze foto's copyrights (kunnen) rusten, is het niet gebruikelijk om deze te vermelden bij de vraag. Indien zou blijken dat één of meerdere copyrighthouder(s) hier problemen mee heeft, kunnen we op het einde van de quiz nog altijd een complete lijst met alle copyrights publiceren (voor zover ze bij ons bekend zijn natuurlijk).
Oeps, mijn excuses als ik meer verraden heb dan de bedoeling was. Ik zie niet zo snel hoe in dit geval de copyrighthouder veel kan verraden, maar ik zal er hier verder niets over schrijven.

Dat de copyrights niet meteen vermeld worden, kan ik goed begrijpen - wat ik vooral vreemd vond is dat gedaan wordt alsof het copyright bij De Paddock Quiz rust. Al is het zeker een goed plan om de naam van de quiz zo duidelijk op de foto te vermelden, dan is tenminste eenvoudig te zien wanneer iemand een foto op een ander forum plaatst met een verzoek om hulp (raad eens hoe ik de quiz ontdekt heb ).

Over meedoen gesproken, behalve dat de achterstand nu al erg groot is, staat in het reglement ook dat deelnemers die op meer dan 10 vragen geen antwoord hebben ingestuurd, van de lijst geschrapt worden, dus er moet al een uitzondering gemaakt worden om nu nog iemand mee te laten doen.

Maar ook zonder punten is het leuk puzzelen hoor. En wees gerust, in het vervolg zal ik beter oppassen met het posten van mogelijke tips.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.