De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Autosport Quiz > Quiz 2003
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 17-06-2003, 18:49
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Oplossing vraag 15 en 16

Na een lange en fantastische Le Mans-week, zijn we er hier dan toch mee.

Vraag 15 :

Piloot 1 was Ivor Bueb. Niet Beub, maar Bueb. Ik MOET streng zijn.

Piloot 2 was Ron Flockhart. Niet Flockheart, maar Flockhart. Ook hier MOET ik weer streng zijn.

Het merk en type van de wagen, waarnaar ook de tip verwees (de tanden van een Jaguar=roofdier) was dus Jaguar D-type.

Het jaar was 1957.

Deze combinatie eindigde in dat jaar als 1e algemeen.

Sommige deelnemers zochten het via de tip wat te ver zodat ze dachten dat het de wagen uit 1956 betrof, omdat dat het enige jaar was waarin men onder de naam "Jaguar" ingeschreven had. Alle andere jaren werd er onder "Ecurie Ecosse" ingeschreven. Zo ver had ik er zelf niet over nagedacht moet ik eerlijk toegeven.

Vraag 16:

Piloot 1 : via de tip moest je eigenlijk uitkomen bij "Jean d'Avignon" Alesi dus.

Eens je dat wist, was de rest niet meer zo moeilijk. Zo was het in elk geval bedoeld. 2 deelnemers zijn toch nog de mist ingegaan...

Piloot 2 was dus Will Hoy. Voornaam MOEST erbij. Anders kan ik het antwoord niet goedkeuren, sorry...

Piloot 3 was dan Dominic Dobson. Ook hier was de voornaam even belangrijk als de achternaam...

De wagen is natuurlijk een Porsche 962 C, wat trouwens iedereen correct had.

En het jaar waarin dit gebeurde was 1989.

De tussenstand dus, die je zoals altijd hier kan vinden, en die weer in grafiekvorm staat zodat je een leuker overzicht hebt :
[list=1][*]HHugo en Huudo : 700/700 (proficiat!)[*]Mario (komt nog steeds enorm sterk opzetten) : 696/700[*]Jan : 665/700[*]Andy, Guy en Fleabite : 660/700[*]Megane : 646/700[*]Schumivill : 432/500[*]Porsche : 605/700[*]Obi-Jan : 559/700[*]Raceboy : 546/700[*]Lambo : 532/700[*]Marshal : 526/700[*]Johan : 524/700[*]Sledge : 375/700[*]R@ce@holic : 240/700[*]Joost : 176/700[*]Oneliner : 57/700[*]Bart : 14/700[/list=1]





Nog even vermelden dat onze studenten wat zakken in het klassement omdat ze waarschijnlijk belangrijkere dingen te doen hebben dan te quizzen, waarvoor uiteraard alle begrip!

En nu : op naar vraag 17 en 18!
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #2  
Old 17-06-2003, 19:14
Megane Megane is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2002
Location: ergens in de Kempen
Posts: 660
15 en 16 was redelijk snel gevonden.

Maar Nu?????? help.
Reply With Quote
  #3  
Old 17-06-2003, 21:29
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2002
Location: Hasselt
Posts: 1,525
Absoluut geen tijd gehad daarvoor . Sorry...
Reply With Quote
  #4  
Old 18-06-2003, 08:10
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
De tip voor de eerste vraag had ik niet nodig, wist meteen dat het een Jaguar was (wel niet precies welk type). Daarna wat gezocht op het net maar geen sluitend antwoord. De zaterdag ervoor dan maar een video van 3 uur opgezet over F1 en sportscars uit de jaren '50.

In de achtergrond ligt een auto op zijn dak en in het stukje over de editie van '57 zie je ook een auto op zijn dak liggen (zelfde kleur, ook op een zandwal enz.). 'k Had eigenlijk liever gehad dat de vraag daarover was gegaan . Dat was trouwens de Aston van Tony Brooks.

Aan de tip voor de tweede vraag heb ik wel wat gehad (Alesi kwam uit Avignon dacht ik en dat bleek te kloppen) en voor de rest op het net gezocht en snel gevonden.

De volgende twee vragen zijn een ander paar mouwen en van de tips snap ik deze keer niets.
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 18-06-2003, 09:25
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Tja, wat kan ik zeggen? Naarmate de moeilijkheidsgraad stijgt, worden ook de tips moeilijker... meer cryptisch zal ik maar zeggen.

En als ik naar de onderste grafiek kijk (procentueel behaalde punten) kan ik enkele duidelijke conclusies trekken :
[list=1][*]HHugo en Huudo vertonen een tot op heden foutloos en "strak beleid"...[*]Na een kleine misstap in het begin, wat hem een klein knikje in zijn grafiek oplevert, komt Mario sterk opzetten en wordt zijn "beleidslijn" steeds strakker...[*]Megane en Lucien vertonen na een gemiste start een zeer sterk stijgende beleidslijn...[*]Andy, Guy en Fleabite zijn de kampioenen "synchroon-grafieken"...[*]Raceboy en Schumivill vertonen eerder de "harmonica-beleidslijnen"...[*]De grafieken van onze "gelegenheidsquizzers" Joost, Oneliner en Bart beginnen sterk op een uitgelopen WC-rolletje te gelijken. Tijd om nog eens een poging te doen om die beleidslijn nog eens op te krikken jongens...[/list=1]
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 18-06-2003 at 09:27.
Reply With Quote
  #6  
Old 18-06-2003, 15:32
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
'k weet niet of ik het nog lang zal volhouden daar bovenaan, we zijn nog maar halfweg, of toch bijna, en ik heb toch al een paar keer flink gezweet, moet ik zeggen. Nu goed, ik ga gewoon mijn best blijven doen natuurlijk
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.