De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 15-06-2003, 20:46
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
GP F1 Canada - De Race !

De eerste vier binnen de 2 seconden, maar meer ook niet.

Pitstopstrategie bepaalde andermaal de race. Barrichello en Montoya vergooiden hun kansen op zege; ietwat knullig van f*cking Juan Pablo. Williams kan tevreden terugkijken en met 14 punten naar huis keren. Hun wagens hadden precies wel wat spiegelproblemen
Een team dat nu wel met échte problemen zit, is McLaren. Schumacher neemt de leiding over, McLaren laat het dik afweten. Coulthard moest z'n o zo betrouwbare bolide de pits in rijden, Raikkonen had het eigenlijk al tijdens de kwalificaties verspeeld.

TOP:
*Schumacher: Puike race. Verdiend gewonnen, perfecte strategie.
*Williams: Knullig van Montoya, spijtig voor Ralf. MAar de BMW's staan er terug, zoveel is zeker.
*Alonso / Raikkonen: Beide toch wel écht de toekomst.
*Verstappen: het mag gezegd worden, een 9de plaats is niet slecht voor dat Minardi-reclamebord

FLOP:
*McLaren: Tijd voor die nieuwe wagen, mannen. Want zo bak je er niets van. Het begin van het seizoen was een droom, het verdere verloop tot nu toe is een ware nachtmerrie. Wakker worden, Ron !
*BAR: het zal hun ook nooit lukken...Villeneuve heeft hetzelfde probleem met thuisraces als Barrichello.
*Jordan / Sauber: Slecht bezig. Erg voor Jordan, vreselijk voor Sauber. Reed Frentzen mee ?
*Pizzonia: Weet mij echt niet te overtuigen. Misschien echt wel plaatsmaken voor een ander talent...

Redelijke race, maar toch weinig echte spanning. Als men de eindstand bekijkt, vier wagens in twee seconden, verwacht je toch enigszins anders. Nuja, volgende GP beter !

Finish
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #2  
Old 15-06-2003, 20:56
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Bij de floppers mag je in mijn ogen ook Montoya plaatsen ... ff verduidelijken want ik voel de reacties al komen

Montoya geeft in mijn ogen de kans op een overwinning voor Williams uit handen. Door vroeg in de wedstrijd op een knullige manier rond te gaan verliezen ze bij Williams alle mogelijkheden op teamwork (Montoya had bv een gaatje (5 sec) kunnen laten met zijn broer ..... Inhalen dmv pitstops was voor Michael dan onmogelijk geweest)
Dat hij de rest van de race schitterend rijdt en alsnog derde wordt is in mijn ogen slechts een magere troost. Van een toppiloot mag je beter verwachten. Zonder die fout wint er vandaag een Williams.

-----------------------------------

Raikkonen beperkt de schade .... Toch slechts een magere oogst dit weekend voor de fin. 3 keer de quali verknoeien in 8 races is van het goeie teveel.
Schumacher verwijst zijn "probleem met presteren onder druk" naar het rijk der fabeltjes. Perfecte race .... hetzelfde geldt voor zijn broertje die helaas een paar liter fuel mankeerde bij pitstop 1.
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 15-06-2003, 21:02
Megane Megane is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2002
Location: ergens in de Kempen
Posts: 660
Het is te hopen dat ze de williams niet declaseren wegens niet conform. ( spiegels)
Wie weet komt er een klacht van Minardi zodat zij punten pakken.
Reply With Quote
  #4  
Old 15-06-2003, 21:05
RacingBoy-'s Avatar
RacingBoy- RacingBoy- is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2002
Location: Genk
Posts: 40
ik zou het minardi anders wel gunnen
Reply With Quote
  #5  
Old 15-06-2003, 21:22
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 3,670
Flopper als ge 3e wordt...
Ok, ik kan begrijpen dat die een foutje gemaakt heeft en de race hiermee verliest, maar hem daardoor flopper noemen? Moest hij nu uitgevallen zijn, ok, maar hij wordt hier nog 3e hé. Niets wijst erop dat hij het beter had gedaan indien hij die spin niet gemaakt had.
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 15-06-2003, 21:34
tsjolder's Avatar
tsjolder tsjolder is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Waregem
Posts: 479
Quote:
Originally posted by Oneliner
Flopper als ge 3e wordt...
Ok, ik kan begrijpen dat die een foutje gemaakt heeft en de race hiermee verliest, maar hem daardoor flopper noemen? Moest hij nu uitgevallen zijn, ok, maar hij wordt hier nog 3e hé. Niets wijst erop dat hij het beter had gedaan indien hij die spin niet gemaakt had.
Tja, volgens mij wint Michaël Schumacher niet zonder die schuiver van Jean-Paul...
Reply With Quote
  #7  
Old 15-06-2003, 21:35
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Quote:
Originally posted by Oneliner
Flopper als ge 3e wordt...
Ok, ik kan begrijpen dat die een foutje gemaakt heeft en de race hiermee verliest, maar hem daardoor flopper noemen? Moest hij nu uitgevallen zijn, ok, maar hij wordt hier nog 3e hé. Niets wijst erop dat hij het beter had gedaan indien hij die spin niet gemaakt had.
Je rijdt bij een topteam dat ieder jaar het seizoen start met titelambities en een dito wagen. Als je dan zelf een toppiloot bent dan mag je gerust op zulke fouten afgerekend worden.

In onze race-thread na Maleisie zetten we Schumacher toch ook bij de floppers na zijn ongeval en drive-trough penalty. Nochtans pakt hij toch ook nog 3 punten .
Als een toppiloot de wagen heeft om te winnen en hij wordt "door eigen fouten" slechts derde dan heeft hij een slechte koers gereden. punt uit. Klinkt misschien hard ... maar F1 is nu eenmaal niet voor softies
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 15-06-2003, 21:41
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 3,670
Ja kom op hé, hij rijdt daar in maleisië wel iemand van de baan hé... Als je dat al gaat vergelijken met een gewone spin.

3 punten en 3es eindigen, klein verschil... (zeker in een sport waar het al zo moeilijk is om punten te scoren, en zeker om bij de eerste 6 te geraken)
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 15-06-2003, 21:55
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Misschien wel een niet onbelangrijk punt: In Melbourne hadden we min of meer een gelijkaardig feit met Montoya. Aan de leiding en een spin, waardoor Coulthard met de zege kon gaan lopen.
Maar vandaag heeft hij z'n fout wel rechtgezet, na die spin was reed hij perfect.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #10  
Old 15-06-2003, 22:11
Sway Bar's Avatar
Sway Bar Sway Bar is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2002
Location: Oostkamp
Posts: 218
we want more, we want more

Wat een leuke race, het bleef spannend tot het einde.
( Ik heb bepaalde stukjes niet gezien want er was bbq buiten.)

Jammer voor Verstappen met de 9de plaats maar misschien verdiende Wilson meer.

Williams presteerd terug goed, van een ommekeer gesproken.
Misschien heeft het te maken met de spiegeltjes.

NEXT!
Reply With Quote
  #11  
Old 15-06-2003, 22:15
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Quote:
Originally posted by Megane
Het is te hopen dat ze de williams niet declaseren wegens niet conform. ( spiegels)
Wie weet komt er een klacht van Minardi zodat zij punten pakken.
Ik zou het nog volkomen begrijpen ook. Niet dat ik Williams haar punten wil afpakken zele. Maar loshangende onderdelen zijn bijzonder gevaarlijk als ze loskomen.

Bij een gelijkaardige situatie in Melbourne kreeg Schumacher een zwarte vlag met oranje bol om de onderdelen te laten verwijderen wat hem ook toen punten kostte. Ik zou het niet meer dan logisch gevonden hebben dat ze dat hier met de Williamsen ook hadden gedaan.
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 15-06-2003, 22:21
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Quote:
Originally posted by Megane
Het is te hopen dat ze de williams niet declaseren wegens niet conform. ( spiegels)
Wie weet komt er een klacht van Minardi zodat zij punten pakken.
En de michelins dan, die bijna zonder groef rondreden, dat mag eigenlijk ook nie.

Maar normaal moeten ze binnen komen, Die spiegels zijn toch nie van plastiek zeker, da's glas en kan de banden doorboren als die op de grond vallen. Ze hingen wel vast, maar konden evengoe wel eens losgekomen zijn.

En da JPM gewonnen had zonder die schuiver, zou kunnen, maar ik betwijfel het, de twee gebroers reden meestal rond op save, ze konden duidelijk sneller, en dat toonde Schumi door, toen Ralf pitte voor de tweede keer, ineens een seconde sneller te rijden. Dus als JPM nie had gespind, hadden ze allemaal harder doorgereden. Wat er dan had kunnen gebeuren, weet niemand.
Reply With Quote
  #13  
Old 15-06-2003, 22:41
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Ik hou wel gemende gevoelens over aan deze race. 4 man binnen 2 seconden aan de finish, en toch geen enkel inhaalpoging. Dan is er echt wel iets mis met de sport. Getuige hiervan het onboard beeld van Alonso, waar hij op enkele ronden van het einde bij het uitkomen van de hairpin een beweging maakte met beide handen zo van "dit lijkt nergens op, ik ben sneller en kan niet eens iets ondernemen" Heeft iemand anders dit ook gezien?
Ook vond ik het verliezen van onderdelen wel opvallend nu: 2 spiegels, 1 barge board, 2 banden.
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 15-06-2003, 23:06
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Quote:
Originally posted by sledge
Ik hou wel gemende gevoelens over aan deze race. 4 man binnen 2 seconden aan de finish, en toch geen enkel inhaalpoging. Dan is er echt wel iets mis met de sport. Getuige hiervan het onboard beeld van Alonso, waar hij op enkele ronden van het einde bij het uitkomen van de hairpin een beweging maakte met beide handen zo van "dit lijkt nergens op, ik ben sneller en kan niet eens iets ondernemen" Heeft iemand anders dit ook gezien?
Ook vond ik het verliezen van onderdelen wel opvallend nu: 2 spiegels, 1 barge board, 2 banden.
Tegenwoordig worden de achterkanten zo gemaakt da inhalen moeilijk wordt, men verliest downforce doordat ze, dacht ik, daar turbulente lucht creëren.
Reply With Quote
  #15  
Old 15-06-2003, 23:09
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Quote:
Originally posted by redje
Tegenwoordig worden de achterkanten zo gemaakt da inhalen moeilijk wordt, men verliest downforce doordat ze, dacht ik, daar turbulente lucht creëren.
Jaja, dat weet ik wel, maar da's juist het probleem dat men moet aanpakken hé.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.