De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 14-11-2005, 18:42
Kevin's Avatar
Kevin Kevin is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2005
Location: Oostende
Posts: 18
Lightbulb TS-spuitbus - Airbrush?

Graag had ik mijn al mijn toekomstige modellen in kleur gestoken met de airbrush. Nu is het zo dat enkele modellen enkel te spuiten zijn met de spuitbussen van Tamiya vermits deze kleuren anders niet te verkrijgen zijn.
Is er iemand die me kan helpen om deze spuitbussen op de 1of andere manier te openen en zo in mengpotjes te krijgen? Of bestaat er een betere manier.
THX for reply!
Reply With Quote
  #2  
Old 14-11-2005, 19:32
Guest Guest is offline
De Paddock
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 471
verf voor airbrush

Ik laat mijn verf maken in de garage waar ik werk ,voeg er verharder en verdunner bij en gebruik ze zo in mijn airbrush BADGER 150.Je kan kleur laten maken welk je wil er bestaan immers kleurkaarten hiervan met RAL nummers en ik betaal 5 euro voor 100 gr verf.
Reply With Quote
  #3  
Old 14-11-2005, 23:12
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Kevin
Graag had ik mijn al mijn toekomstige modellen in kleur gestoken met de airbrush. Nu is het zo dat enkele modellen enkel te spuiten zijn met de spuitbussen van Tamiya vermits deze kleuren anders niet te verkrijgen zijn.
Is er iemand die me kan helpen om deze spuitbussen op de 1of andere manier te openen en zo in mengpotjes te krijgen? Of bestaat er een betere manier.
THX for reply!
Wat racer aangeeft klopt natuurlijk als een bus. Echter, de enige manier om de verf van je spuitbus in je Badger mengpotje te krijgen, is ze er gewoon inpsuiten. Probeer onder geen enkele omstandigheid de spuitbus te openen, wegens nogal gevaarlijk. De bus zit immers onder behoorlijke druk. Spuitbus goed opschudden zoals je normaal zou doen en dan de spuitkop goed in je menpot steken en spuiten. Enkel de hoeveelheid die je denkt nodig te hebben. Verschiet er niet van, maar het duurt even vooraleer je iets of wat voldoende eruithaalt. In principe kan je dan onmiddellijk aan de slag gaan zonder verdunner. Reinigen doe je met cellulose thinner van bij de Brico bijvoorbeeld. Werkt zeer goed voor mij.
Reply With Quote
  #4  
Old 15-11-2005, 00:04
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Ja kan natuurlijk hetzelfde op een popere manier doen, zonder dat de verf door de spuitdruk uit de pot terugslaat en je hele hand kleurt. De methode die ik steeds gebruik is een simpel rietje. Dat past in de spuitkop van de bus. Je steekt de andere kant in het potje, en je plakt de boel af met tape. En dan is het enkel een kwestie van inschatten hoeveel je overzet.
Attached Images
File Type: bmp untitled.bmp (275.4 KB, 80 views)
File Type: bmp untitled2.bmp (333.8 KB, 67 views)
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #5  
Old 15-11-2005, 00:16
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Dominique
Ja kan natuurlijk hetzelfde op een popere manier doen, zonder dat de verf door de spuitdruk uit de pot terugslaat en je hele hand kleurt. De methode die ik steeds gebruik is een simpel rietje. Dat past in de spuitkop van de bus. Je steekt de andere kant in het potje, en je plakt de boel af met tape. En dan is het enkel een kwestie van inschatten hoeveel je overzet.
Ge hebt mensen die knoeien - ik dus - en ge hebt mensen die ingenieuze ideeën hebben!
Reply With Quote
  #6  
Old 17-11-2005, 20:17
Kevin's Avatar
Kevin Kevin is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2005
Location: Oostende
Posts: 18
Quote:
Originally Posted by Dominique
Ja kan natuurlijk hetzelfde op een popere manier doen, zonder dat de verf door de spuitdruk uit de pot terugslaat en je hele hand kleurt. De methode die ik steeds gebruik is een simpel rietje. Dat past in de spuitkop van de bus. Je steekt de andere kant in het potje, en je plakt de boel af met tape. En dan is het enkel een kwestie van inschatten hoeveel je overzet.

THX voor de info. En bedankt aan Huudo ook. Ik zal beide manieren eens proberen en eens zien hoever in raak en wat voor mij de beste manier is.
Reply With Quote
  #7  
Old 17-11-2005, 20:18
Kevin's Avatar
Kevin Kevin is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2005
Location: Oostende
Posts: 18
Zou het niet mogelijk zijn om oude spuitbussen waar alle perslucht uit is maar nog verf inzit, of bussen waarvan het spuitkopje verstopt zit open te krijgen. Hier is dan niet veel sprake meer van een grote druk in de spuitbus?
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 12:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.