De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 3 votes, 5.00 average.
  #61  
Old 21-04-2004, 19:25
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Je MOET niks natuurlijk. Je bouwt je wagen naar eigen vermogen en inzicht. Maar als je mij vraagt of ik de onderzijde ook schilder, antwoord ik : ja. Alles wat later zichtbaar blijft, of het nu de onderzijde of bovenzijde betreft, wordt geschilderd en gedetailleerd...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #62  
Old 21-04-2004, 21:08
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Weet je misschien Sennake, of van Tamiya ook de Corvette C5-R van de ALMS verkrijgbaar is ?

Greetzz.. Corvetteboy
__________________
http://www.brechtdecancq.com
Reply With Quote
  #63  
Old 21-04-2004, 21:19
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ja, hij is NIET verkrijgbaar.

Ik heb wel de Corvette gekocht van Revell, en de transkit om de SRT Corvette 2003 te bouwen ook. Maar ik ben er nog niet aan begonnen.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #64  
Old 26-04-2004, 19:31
manu's Avatar
manu manu is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: kortenberg
Posts: 275
Ik ben vandaag juist begonnen aan een nieuw model, namelijk de Tyrrell P-34, maar ik zit met een klein probleempje.

Op de motor staat de logo Ford, volgens het plan moet dit geschilderd worden in het zilver. Kan er mss iemand mij een tip geven hoe dat dit het gemakkellijkste word gedaan.

In ieder geval bedankt.
Reply With Quote
  #65  
Old 26-04-2004, 20:08
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Hangt af van de schaal denk ik. Als het 1/20ste is, zou ik het dry brushen t.t.z. je borstel wat in de opgegeven kleur verf dompelen en dan zo goed mogelijk afkuisen op een doek of papier. Vervolgens heel voorzichtig over het logo gaan met de borstel en dit ettelijke malen herhalen. Uiteindelijk komt er een (zilveren ?) kleurtje op.

Anderen zullen het wel anders doen. Een grotere schaal kun je misschien gewoon verven.
__________________
Reply With Quote
  #66  
Old 26-04-2004, 20:28
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by Mario
Hangt af van de schaal denk ik. Als het 1/20ste is, zou ik het dry brushen t.t.z. je borstel wat in de opgegeven kleur verf dompelen en dan zo goed mogelijk afkuisen op een doek of papier. Vervolgens heel voorzichtig over het logo gaan met de borstel en dit ettelijke malen herhalen. Uiteindelijk komt er een (zilveren ?) kleurtje op.
Ik zou het zelf niet beter kunnen verwoord hebben
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #67  
Old 26-04-2004, 23:23
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Waar je bij het dry-brushen wel rekening mee moet houden is dat je niet alleen het logo zal zilver maken, maar wellicht ook de randen van het kleppendeksel. Dit is normaal, omdat ook die een beetje 'uitsteken' en dus wat van de zilver verf zullen oppikken. Geen nood, de randen van het kleppendeksel kan je achter weer gewoon eventjes bijschilderen. Mario's manier is de enige goeie denk ik.
Reply With Quote
  #68  
Old 27-04-2004, 08:22
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Allez, ik heb ook eens een goeie tip kunnen geven .

Dat "ettelijk herhalen" slaat wel op het voorzichtig over het logo wrijven met je penseel en niet het onderdompelen in de verf .
__________________
Reply With Quote
  #69  
Old 27-04-2004, 19:34
manu's Avatar
manu manu is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: kortenberg
Posts: 275
Bedankt voor de tip, maar heb zojuist een andere bouwdoos gevonden die ik graag eerst zou willen maken en misschien tussendoor verder werken aan de Tyrrell.
Toch bedankt Mario
Reply With Quote
  #70  
Old 27-04-2004, 22:05
Pedro Pedro is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2004
Location: Grobbendonk
Posts: 57
ik gebruik meestal een tandenstoker om de letters op de motor te verven
__________________
www.marcgoossens.com
Reply With Quote
  #71  
Old 30-04-2004, 00:34
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Dendermonde
Posts: 934
Het probleem met je verf die reageert zoals water is waarschijnlijk omdat je de onderdelen niet gewassen hebt voor het verven. De gietmallen worden lichtjes ingevet anders komen de gietstukken niet los. Dus eerst even wassen met bv. dreft en goed afspoelen, eventueel drogen met een haardroger. Opletten, niet te lang en/of te heet ! Waar je de stukken losgeknipt hebt ga je even over met een nagelvijltje zodat er niets meer te voelen is. Vervolgens lichtjes opschuren en de gietlijnen verwijderen met 1200 schuurpapier en terug wassen. In de grondverf zetten en inspecteren, eventueel terug schuren, wassen en grondverf. Niet verven met borstel maar met spuitbus van Tamiya of autohandel. Beter drie lichte lagen dan 1 zware. Opletten als je wil lakken over de decals (zet de decals vast). Eerst eens proberen want sommige decals reageren hierop slecht. Voor de letters op de motor is een tandenstoker goed, maar de verf ligt er nogal dik op. Dry-brushen of een Tamiya-stift zijn betere en fijnere oplossing.
Reply With Quote
  #72  
Old 01-05-2004, 10:00
BMW E46 V8's Avatar
BMW E46 V8 BMW E46 V8 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Location: Leuven, Vlaams Brabant
Posts: 133
Ik heb een klein vraagje. vb. Als je een witte auto maakt en je wil de lijnen rond de deur zwart late uitkomen zoals in het echt. Hoe kan ik dat doen ?
Reply With Quote
  #73  
Old 02-05-2004, 11:15
BMW E46 V8's Avatar
BMW E46 V8 BMW E46 V8 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Location: Leuven, Vlaams Brabant
Posts: 133
nog eentje hoe an ik het makkelijkst de middenstreep op de bandjes verwijderen ?
Reply With Quote
  #74  
Old 02-05-2004, 13:00
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by BMW E46 V8
Ik heb een klein vraagje. vb. Als je een witte auto maakt en je wil de lijnen rond de deur zwart late uitkomen zoals in het echt. Hoe kan ik dat doen ?
Hiervoor bestaan meerdere mogelijkheden, afhankelijk van hoe handig je bent.

Ikzelf heb tot op heden 2 methodes gebruikt. Vroeger tekende ik gewoon alle naden in met een Rotring tekenpen (met Chinese inkt dus). Voordeel : als je mist kan je nog vrij gemakkelijk fouten wegvegen met water, de inkt is pas watervast als ze echt droog is. Nadeel : het zwart is nogal té zwart zodat het resultaat er onnatuurlijk uitziet. En vooral : je pen krijgt het zwaar te verduren zodat je regelmatig nieuwe koppen moet kopen.

Tegenwoordig vul ik de naden met een dun penseeltje, met zwarte verf, eventueel gebleekt met wat kleur van de carosserie. Voor wit maak ik de naden dus donkergrijs. Voorwaarde is dat de lak van je model absoluut droog is zodat het wegvegen van overtollige verf met White Spirit e.d. niet tot gevolg heeft dat ook je lak weggevaagd wordt.

Er zijn nog andere mogelijkheden, bv het gebruik van een "architectenpen" die in tegenstelling tot de tekenpen met verf werkt i.p.v. Chinese inkt en die niet zo sletig is. Maar ik moet het zelf nog proberen, Huudo kan daar misschien meer over vertellen.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 02-05-2004 at 13:32.
Reply With Quote
  #75  
Old 02-05-2004, 13:01
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by BMW E46 V8
nog eentje hoe an ik het makkelijkst de middenstreep op de bandjes verwijderen ?
Leg de bandjes op de velg (dan zijn ze wat harder) en schuur de loopvlakken gewoon vlak met wat schuurpapier. Dat lost je middenstreep-probleem op en geeft de banden tegelijkertijd ook een "used" uitzicht. Wel opletten dat je niet teveel wegschuurt want dat heb ik ooit eens voorgehad en toen kwamen de wielen van mijn model niet meer aan de grond
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 02-05-2004 at 13:33.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.