De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Eenzitters
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 29-09-2006, 18:15
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
World Series by Renault 2007

Renault Sport heeft naar aanleiding van zijn thuiswedstrijd in Le Mans de krijtlijnen voor de World Series by Renault 2007 uit de doeken gedaan.

De Megane Trophy

De Megane Trophy zal meer naar iets langere wedstrijden gaan van 2x 40 minuten + 1 ronde met verplichte pitstop én tankbeurt.

De mogelijkheid zal er ook in bestaan van 2 piloten in te zetten per wagen wat maakt dat er dan in die verplichte pitstop een piloot zal gewisseld moeten worden.

Voor al deze wijzigingen zal de Mégane een 2007 kit krijgen.

Formule Renault 2.0L

De succeswagen bij uitstek van Renault krijgt in 2007 een nieuwe body.

Aan het verloop van de wedstrijden wordt er niet veel veranderd. Wel nieuw is dat de winnaar van de Eurocup 2007 een beurs krijgt van 200.000€ om het jaar daarna in de World Series 3.5 aan de slag te gaan.

Ook worden er striktere restricties opgelegd aan de piloten die nog in een ander FR 2.0 kampioenschap aan de start staan.

World Series 3.5L


Ook hier heel wat wijzigingen met name dan aan het bepalen van de startopstelling. Voor de grid van de 2de wedstrijd wordt de top 10 van de 1ste wedstrijd omgedraaid..

Ook zal de World Series 3.5 uitgerust worden met een soort van power-boost knop waarmee de piloot gedurende 60 seconde meer vermogen heeft...


Groeten uit de Sarthe...
Reply With Quote
  #2  
Old 29-09-2006, 19:09
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Ziet er mooi uit. Vooral dat van die powerboost spreekt me wel aan.
Is hetzelfde als in de champcar.
__________________
http://www.brechtdecancq.com
Reply With Quote
  #3  
Old 10-10-2006, 15:13
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
In het boekje van het Racing Festival het voorbije weekend in Spa, stond een "rendez vous" calender in voor 2007.
Met op 23-24 juni 2007 World Series by Renault (TBC!)

Het duel is dus begonnen met waar de belgische WSbR meeting gaat plaatsvinden. Eén ding is zeker Renault Sport wil er nog maar één meeting doen per land(je).
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 10-10-2006, 15:19
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Renault-Sport heeft gezegd dat er voor de World Series 3.5 na Monaco nog een additionele wedstrijd zal zijn buiten de WSbR week-ends om...

Dus afwachten...Ik verwacht dat de kalender (of idee) uit de doeken zal gedaan worden in Barcelona.
Reply With Quote
  #5  
Old 10-10-2006, 15:34
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Quote:
Originally Posted by JPMontoya
Renault-Sport heeft gezegd dat er voor de World Series 3.5 na Monaco nog een additionele wedstrijd zal zijn buiten de WSbR week-ends om...

Dus afwachten...Ik verwacht dat de kalender (of idee) uit de doeken zal gedaan worden in Barcelona.
Ahzo, dat kan, maar dan is het al niet de bedoeling om die weer tijdens de 24u Spa te gaan doen. Want het weekend eind juni dat TBC op de kalender staat, is wel degelijk met FR3.5, FR2.0, Mégane en F1 demo. Een échte WSbR meeting dus.

Ik had ook vernomen dat ze van het weekend in Spa (waar enkel de FR3.5 reed in het voorprogramma van 24u FIA GT) meer dan tevreden waren. Uiteraard is het door de prestige van het weekend, de masse publiek én pers die je serie dan ziet rijden. De abnormale timing en format van het weekend was maar een klein nadeel vergeleken met de positieve punten.
__________________

Last edited by Mr.Dallara; 10-10-2006 at 15:39.
Reply With Quote
  #6  
Old 10-10-2006, 18:18
SMM DOC SMM DOC is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 73
Daar gaanwe weer.
Dat zou dan de zoveelste wedstrijd zijn die oorspronkelijk door Circuit Zolder naar België gehaald werd om dan, eenmaal dat het concept succesvol blijkt, ingepikt te worden door Francorchamps.
Zie ook: FIA GT, DTM,....
__________________
Life starts at 9000 rpm
Reply With Quote
  #7  
Old 10-10-2006, 23:47
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Ik dacht dat Zolder een driejarig contract had met RPM...
Reply With Quote
  #8  
Old 11-10-2006, 00:04
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by SMM DOC View Post
Zie ook: FIA GT, DTM,....
FIA GT: Geloof dat destijds bepaalde veranderingen op CZ te laat in orde waren............ Wiens fout? Zal toch wel geen gelijk krijgen maar mijn inziens mediocore management CZ

DTM: Rogerke P. (collega-Limbo) die dacht de kip met de gouden eieren gevonden te hebben op Spa. Helaas, het koste hem weer een KvK-inschrijving Voor dergelijke mensen is dat de gepaste straf
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #9  
Old 11-10-2006, 00:08
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2004
Location: Brussel
Posts: 752
Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara View Post
Ik had ook vernomen dat ze van het weekend in Spa (waar enkel de FR3.5 reed in het voorprogramma van 24u FIA GT) meer dan tevreden waren. Uiteraard is het door de prestige van het weekend, de masse publiek én pers die je serie dan ziet rijden. De abnormale timing en format van het weekend was maar een klein nadeel vergeleken met de positieve punten.
Tijdens de WSR-meetings komt er me dunkt toch meer volk kijken. Er waren ook vele journalisten aanwezig, maar hoevelen heb er daadwerkelijk iets over de 3.5 geschreven? Voor de rest vond ik de 3.5 tijdens het 24U-weekend ideaal.
Reply With Quote
  #10  
Old 11-10-2006, 09:21
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Er waren er vele aanwezig maar zelfs al schrijf je er niet over.
Allicht zullen sommige journalisten voor het eerst die wedstrijden gezien hebben en er door geintresseerd geraakt zijn...Wat misschien ook al een belangrijk feit is.
Reply With Quote
  #11  
Old 11-10-2006, 09:34
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Is er al iets geweten ofdat er nieuwe teams opduiken in de WSR 3.5? Of teams die afvallen?

Mvg...
Reply With Quote
  #12  
Old 30-10-2006, 18:38
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
De kalender voor 2007:

15 april - Monza - Renault V6 3.5
22 april - Zolder - Eurocup en Megane
6 maart - Estoril - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
27 maart - Monte Carlo - Renault V6 3.5
3 juni - Nurburgring - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
24 juni - Istanbul - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
19 augustus - Spa - Renault V6 3.5
9 september - Donington - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
24 september - Le Mans of Magny Cours - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
28 oktober - Barcellona - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane


Er is dus weer een (small edition) van de WSbR in Zolder waar dus enkel de FR2000 en de Méganes gaan in rijden en dus niet de FR3.5, een zéér goede beslissing volgens mij... waar iedereen gelukkig mee is...
De 2 top weekends GP F1 Monaco en 24h Spa blijven dus op de kalender, verder veel zelfde circuits in de zelfde periode als dit jaar. Na een afwezigheid van één seizoen doen ze terug Monza en Estoril aan.

Mooie kalender! Good job Renault Sport!
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 30-10-2006, 18:41
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara View Post
De kalender voor 2007:

15 april - Monza - Renault V6 3.5
22 april - Zolder - Eurocup en Megane
6 maart - Estoril - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
27 maart - Monte Carlo - Renault V6 3.5
3 juni - Nurburgring - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
24 juni - Istanbul - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
19 augustus - Spa - Renault V6 3.5
9 september - Donington - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
24 september - Le Mans of Magny Cours - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
28 oktober - Barcellona - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane


Er is dus weer een (small edition) van de WSbR in Zolder waar dus enkel de FR2000 en de Méganes gaan in rijden en dus niet de FR3.5, een zéér goede beslissing volgens mij... waar iedereen gelukkig mee is...
De 2 top weekends GP F1 Monaco en 24h Spa blijven dus op de kalender, verder veel zelfde circuits in de zelfde periode als dit jaar. Na een afwezigheid van één seizoen doen ze terug Monza en Estoril aan.

Mooie kalender! Good job Renault Sport!
24 uren van spa is in juli
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #14  
Old 30-10-2006, 18:48
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Quote:
Originally Posted by raceboy View Post
24 uren van spa is in juli
Zowel bij de FIA GT als bij de WS is er begin-midden augustus nog space in de kalender voor het 24uren weekend enkele weken te verplaatsen...
Wetende dat de werken maar krap zullen klaar zijn tegen de 24u volgens de plannig én we in België zitten en dus alles al eens durft uittelopen...
Lijkt het mij van zelfs sprekend dat we de eerste maanden nog niet exact de datum zullen kennen voor het 24uren van Spa weekend...
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 30-10-2006, 21:06
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara View Post

Er is dus weer een (small edition) van de WSbR in Zolder waar dus enkel de FR2000 en de Méganes gaan in rijden en dus niet de FR3.5, een zéér goede beslissing volgens mij... waar iedereen gelukkig mee is...
Hebben we dan al eens een small edition gehad? Geen 3.5 op Zolder, dat noem ik een fikse tegenvaller waar ik zeer zeker niet gelukkig mee ben. Om welke reden zouden die 3.5 wagens niet meer op Zolder kunnen rijden?

Ja, ik kan me wel enkele onveilige situaties voor de geest halen maar die waren niet aan het circuit te wijten. Eerder coureurs die chronisch kleurenblind zijn of niet weten dat het circuit tussen de twee witte lijnen ligt. O ja, een Spaanse koersdirectie die de naam niet waardig mag je ook meetellen. Zit die Delettre nog steeds bij die Spanjaarden?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 03:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.