De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 05-05-2013, 10:19
Rocknrolla's Avatar
Rocknrolla Rocknrolla is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2012
Location: Axel
Posts: 405
Rally Team Deconinck-Devos BMW

Hallo,

Na de Fiesta gaan we weer een stapje verder.
Bedoeling is om dus bij elke bouw iets te gaan doen wat ik nog nooit eerder gedaan heb.
Bij de Fiesta was dit het vervangen van de achterste ramen en het verlagen van de ophanging. Die naar mijn mening best goed gelukt is.

Het is dus tijd voor een nieuwe uitdaging.
Mijn stiefvader en een vriend van hem zijn amateur- rally rijders.
Af en toe pikken ze eens een rally mee met hun BMW.
Ze hadden me al enkele keren gevraagd of ik hun auto wou bouwen maar bij gebrek aan ervaring en zelfvertrouwen heb ik dit steeds geweigerd.
Nu vind ik dat ik het best eens kan proberen.

Om te beginnen, de echte wagen.






Hiervoor had ik al een kitje van Revell liggen waar ik in principe al een heel eind mee kon komen.
Echter is het zo dat er wat dingen moeten worden aangepast en sommige delen van de kit niet realisticsch overkomen.
Hiermee bedoel ik dus vooral de getinte ramen die meegeleverd zitten.
Daarom werd dan ook de Fujimi kit aangeschaft.
Hier even een overzichtje van de plannen:

-Verwijderen van de middelste koplampen, zodat enkel de buitenste nog overblijven.
-Velgen van Fujimi kit worden gebruikt om de echte na te bootsen. Zijn nog niet precies de zelfde maar komen heel goed in de buurt.
-Van de Revell kit kunnen de wielen niet draaien. Nu weet ik nog niet hoe het zit met de Fujimi kit maar als deze wel kunnen draaien, dan word dat chassis gebruikt.
-De decals zullen worden gemaakt door Black Lion Decals. Geen idee of iemand hier ervaring mee heeft, maar wie dat wel heeft laat me gerust even weten hoe de decals zijn.
- De rolkooi is ook maar een triest geheel in de Revell kit.. Enkele stangetjes, en dat is het. Het zou dus kunnen dat hier en daar ook een stangetje zal moeten worden bijgeplaatst. In het slechtste geval, een compleet nieuw maken. Nu heb ik hier ook geen enkele ervaring mee maar goed, wie weet heb ik dat na deze build dus wel.

Enige waar ik me momenteel zorgen om maak, is de pasvorm. De Revell kit is 1/25 en de Fujimi 1/24. Op zich maar het kleinste verschil maar op schaal is dit natuurlijk meteen een groot verschil.
Gaandeweg zal ik dus proberen om dit op te gaan lossen.
De body zal gespoten worden in Ral 5015 met een witte streep over de gehele body.

Voila, ik hoop dat het allemaal een beetje duidelijker is nu. En ik weet dat foto's meer zeggen dan duizend woorden maar momenteel heb ik alleen maar de sprue's die ik kan fotograferen dus hier heeft niemand echt wat aan.

Denk dat ik eind deze week kan starten, aangezien mijn Alpina nog maar sinds vandaag verstuurd is. Maar komt goed uit met het verlengd weekend in zicht.

Tot de eerste update!

Cedric

Last edited by Rocknrolla; 06-05-2013 at 20:41.
Reply With Quote
  #2  
Old 05-05-2013, 16:52
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Aha, ben benieuwd hiernaar...

Opgepast: ook de verbreding aan de wielkassen moet weg, alsook het spoilertje. Of zijn dit opzetstukjes die je zomaar kan weglaten? Er zullen wel nog aanpassingen nodig zijn die je zal vinden.

Succes alvast !
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #3  
Old 05-05-2013, 17:04
Rocknrolla's Avatar
Rocknrolla Rocknrolla is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2012
Location: Axel
Posts: 405
Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Aha, ben benieuwd hiernaar...

Opgepast: ook de verbreding aan de wielkassen moet weg, alsook het spoilertje. Of zijn dit opzetstukjes die je zomaar kan weglaten? Er zullen wel nog aanpassingen nodig zijn die je zal vinden.

Succes alvast !
Hier heb ik het geluk aan mijn zijde, de verbreding en de spoiler zijn niet aan de body bevestigd. Dus gewoon weglaten en we zijn klaar.

Revell maakt het me gelukkig niet al te moeilijk
Reply With Quote
  #4  
Old 05-05-2013, 18:28
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2008
Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Posts: 1,428
Gaaf. Eigen livery`s zijn altijd veel leuker om te volgen.
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 05-05-2013, 19:04
Rocknrolla's Avatar
Rocknrolla Rocknrolla is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2012
Location: Axel
Posts: 405
Oja, misschien ook niet onbelangrijk.. De decals zullen worden gemaakt door Black Lion Decals.
Reply With Quote
  #6  
Old 05-05-2013, 22:52
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Go for it
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #7  
Old 06-05-2013, 12:56
Big attack's Avatar
Big attack Big attack is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: gingelom
Posts: 526
Zoek je beter een Fujimi BMW Alpina, mooier model en meer juiste onderdelen, zoals velgen, bumpers enz..
Reply With Quote
  #8  
Old 06-05-2013, 13:28
VSB's Avatar
VSB VSB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2009
Location: Ruiselede
Posts: 660
Quote:
Zoek je beter een Fujimi BMW Alpina, mooier model en meer juiste onderdelen, zoals velgen, bumpers enz..
Dit zat ik ook te denken. Ze verschillen allesinds veel van elkaar. Alleen de grote al. Ik weet nu wel niet wat de meest accurate is. Maar naar mijn gevoel neigt dat meer naar de fujimil.

Nuja. Blijft een mooie kit om iets mooi's van te maken. Ik volg!
__________________
gr Pieter
Reply With Quote
  #9  
Old 06-05-2013, 18:28
Rocknrolla's Avatar
Rocknrolla Rocknrolla is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2012
Location: Axel
Posts: 405
Ik ben jullie al voor

Gisteren heb ik de Fujimi kit besteld via Marktplaats.
Grotendeels omdat die de correcte velgen heeft.

Maar ook omdat de ramen van de Revell kit getint zijn en het interieur zo goed als onzichtbaar word, de grill als donor kan worden gebruikt om het tussenstuk van de weggeschuurde koplampen te vervangen.
Maar grotendeels, omdat als ik iets verpruts, ik nog steeds de stukken van de Fujimi kit heb.

Groeten,
Cedric
Reply With Quote
  #10  
Old 06-05-2013, 20:41
Rocknrolla's Avatar
Rocknrolla Rocknrolla is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2012
Location: Axel
Posts: 405
Startpost werd iets aangepast om alles een beetje duidelijker te maken.
Reply With Quote
  #11  
Old 06-05-2013, 21:15
VSB's Avatar
VSB VSB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2009
Location: Ruiselede
Posts: 660
Waarom zou je niet de fujimi kit bouwen/aanpassen. Ipv fujimi onderdelen in de revell te steken. Volgens mij zullen de ramen al een probleem geven. Ik heb beide kits en deze verschillen echt wel in grote. Mss ben je zelf overtyigd met het zien van de fujimi
__________________
gr Pieter
Reply With Quote
  #12  
Old 07-05-2013, 12:04
Big attack's Avatar
Big attack Big attack is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: gingelom
Posts: 526
of het Fabbri ( diecast ) model aanpassen
Reply With Quote
  #13  
Old 19-05-2013, 23:42
Rocknrolla's Avatar
Rocknrolla Rocknrolla is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2012
Location: Axel
Posts: 405
Vandaag eindelijk eens wat kunnen doen aan de Beemer..

De zijstrip van de auto moest verwijderd worden aangezien deze niet op de echte auto zit..


Beetje schuren en vijlen.. Moet nog wat bijgeschuurd worden maar dat gebeurt als de primer er op moet.



Ook de deuren moesten ontdaan worden van grepen en dergelijke. Later zal nog een deurhendel worden gemonteerd uit PE



De achterbank moet helemaal vlak worden gemaakt. En ook van de achterste hoofdsteunen tot het eind van de hoedenplank zit een hoogte verschil die weggewerkt moet worden. Daarna de zaag er in en het onderste deel verwijderen..



Momenteel ziet dat er dus zo uit. Nog een beetje bijschuren als het droog is. De onderste steunen werden niet weggeschuurd om de hoogte nog te kunnen bepalen van de achterbank.


Morgen nog een dagje vrij, dus kijken of ik dan nog wat verder kan schuren en verder doen aan de achterbank.
Voor vandaag zit het er op

Tot de volgende,
Cedric
Reply With Quote
  #14  
Old 26-06-2013, 21:16
Rocknrolla's Avatar
Rocknrolla Rocknrolla is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2012
Location: Axel
Posts: 405
Zo, deze maar weer eens van onder het stof halen..
Ik ben ondertussen aan de derde kit bezig. Na de Revell en de Fujimi heb ik me de Diecast versie van Fabbri aangeschaft. Deze was niet zo makkelijk te vinden trouwens maar elke dag even op alle tweedehandssites kijken wierp uiteindelijk zijn vruchten af. De auto werd al helemaal gestript (wat sommigen onder jullie hebben gezien op de meeting) en nu moet hij van zijn lak worden ontdaan. Van Loixrallyfan heb ik de tip gekregen om dit met nagellak remover te doen.

Maar goed, veel is er nog niet mee gebeurd maar ondertussen is de echte wagen wel helemaal klaar voor zijn eerste rally dit jaar. Hun doel was om de auto klaar te krijgen voor Wervik maar dat is na lang sleutelen dan toch niet gelukt. Jammer maar helaas.
Ik heb ook besloten trouwens om het model te maken zonder startnummer, dus gewoon zoals hij nu momenteel in de garage staat. Waarom? Geen idee eigenlijk.

De decals zijn ondertussen ook al in de maak door Doc, dus daar zit ook schot in.

Om af te sluiten nog even enkele foto's van het model en hoe de echte wagen er nu bij staat en zal worden gemaakt.

Het model:


De echte wagen




Reply With Quote
  #15  
Old 26-06-2013, 21:18
Rocknrolla's Avatar
Rocknrolla Rocknrolla is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2012
Location: Axel
Posts: 405
Eerst zal de Focus van Tsjoen wel worden afgewerkt voor ik verder ga natuurlijk.

En daarna komt er nog een thread, over een bouw die ik nog aan het uitdenken ben. Maar later deze week komt die er nog
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 03:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.