De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #31  
Old 08-09-2005, 16:33
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2005
Location: B+D+UK
Posts: 284
Inderdaad, de hamvraag is wie draait voor de kosten op? De omloop zou het normaal "moeten" doen, maar "hoeft" het niet te doen.
Privé initiatief van hogervernoemde etablissementen? Te duur om er uit te komen.
Het beste zou zijn een paar van die gans normale elektronische borden op een 4 tal plaatsen en misschien een speaker frekwentie die ook op een radio te ontvangen is, gelijk bij de 24U.
Maar ik denk dat we allemaal wat afwijken van de oorspronkelijke vraag.
Reply With Quote
  #32  
Old 08-09-2005, 17:15
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by fordje
Vraag is alleen, wat kost dit feestje, wie gaat dat betalen en is er überhaubt interesse en samenwerking mogelijk tussen Zolder, aanwezige Horeca en mogelijke sponsors/leveranciers van zulke materialen.
Als de toeschouwer er mee kan leven dat er op regelmatige tijdstippen reclameboodschappen op het beeld verschijnen denk ik dat er heel wat sponsormogelijkheden zijn. En geef toe : zelfs een gewone Belcar-race van iets meer dan 2 uur is niet permanent zodanig spannend dat je geen seconde van de race wil missen! Dus een boodschap af en toe moet echt wel kunnen zonder storend over te komen.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #33  
Old 08-09-2005, 17:46
Dirtdevil's Avatar
Dirtdevil Dirtdevil is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2004
Location: Zolder
Posts: 186
Het kan zijn dat ik mij vergis, maar bij NASCAR wordt dit principe al veel langer gehanteerd! Dat is daar een grote reclameboodschap heb ik mij laten vertellen!
En daar klagen ze ook nie naart schijnt!

greetz
Reply With Quote
  #34  
Old 08-09-2005, 19:22
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Kapellen
Posts: 1,240
Quote:
Originally Posted by Eddy V
Maar ik denk dat we allemaal wat afwijken van de oorspronkelijke vraag.
Niet echt naar mijn mening (?) , er wordt enkel voorgebouwd op ideeën...
Wat wil je als echte Belcarfan op de baan en naast de baan.

Mss handig als deze hersenspinsels tot bij de betrokkenen raken en zo enige zaken in gang steken.
Reply With Quote
  #35  
Old 08-09-2005, 19:34
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
In deze thread voor "insiders" kunnen en mogen alle brainstorms tot ontwikkeling komen
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #36  
Old 08-09-2005, 19:45
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Kapellen
Posts: 1,240
Quote:
Originally Posted by Sennake
Ik denk niet dat het inkorten van een Belcar-race het bijhouden van de posities zou vergemakkelijken. Als je een F1-wedstrijd gaat bekijken op het circuit weet je na 20 ronden (een goed half uur dus) ook niet meer hoe de stand eruit ziet (uitgezonderd de top-3 misschien, mar dat kan ik in Belcar ook nog wel bijhouden) en daar rijden ze ocharme met 20 auto's gedurende anderhalf uur.
Ik heb je ooit quasi de top 10 weten opsommen na een dik uur of langer.
in het begin denk je "wauw" die weet dat nog!
Maar als je iets langer meevolgt is het "simpel". ALs je met je neus op de race zit, weet je na enige tijd "op gevoel" wie waar ongeveer hangt. Het is dan een kwestie van even op te letten gedurende een paar ronden of langs de boxen te lopen en je kent zo de top 10.
OK deze logica gaat niet op voor een "toerist" die een keertje naar Zolder gaat voor een race. Daarvoor heb je wat info nodig over wie wie is.
Daar ligt nu juist het verschil tussen de occasionele autosportliefhebber en een meer gerichte Belcarbezoeker.

Vraag me hetzelfde in de F1600 of Minicup en ik moet direct passen. Reden; je volgt het niet van nabij...

Waarom kan men naar prestatie toe niet werken met het systeem DTM / BTCC (dacht ik toch ook). Hoe hoger je klassement/resultaat, hoe meer strafgewicht of penalty-time in de pit.
Voer een buffering in naar beneden toe en het maakt het verschil GTA/TB al een pak kleiner. Hiermee komen de lagere klasses meer inbeeld, gevolg meer interesse, gevolg meer investering, gevolg meer deelnemers enz...(als de sponsors meewillen natuurlijk...)
Misschien een leuk zijdelings aspect, het verschil in tempo tussen top en lagere klasses daalt, in principe dus minder risico, minder kans op ongevallen, lagere kosten, ..closer racen (of veroorzaakt dat weer ongevallen )

Het unieke aan Belcar is nu eenmaal die mix van allegaar. Ik ken geen raceformule die zo open staat inzake toelating en voorwaarden, en het is juist dit concept dat de Belcar heeft laten openbloeiien.
Wat nu voorkomt is een gevolg van de faseverschuiving tussen professionalisering enerzijds en de "oude ratten" anderzijds. Je moet het meegeven, een Carlier in de Belar is een fenomeen. Hoewel hij de laatste tijd in de races waar hij deelneemt enkel "de hoop vergroot" is Andre zijn team wel mee de bezieler van het geheel.
Haal zulke mensen weg en het wordt een saai, bijna mondain, wereldje.

Je mag langs de andere kant de grote teams ook niet verwijten dat ze hogerop willen. Wie laat zich graag ringeloren door de rivaal? Je moet gewoon mee in die spiraal. Ten koste van de centen. Het is een opbod aan de top die jammer genoeg zware gevolgen heeft voor de middenmoot en de kleinere deelnemer.

Bottom Line:

Belcar is een uniek verhaal, wat steeds voor controverse zal zorgen. De echte fan wilhet concept bewaren en neemt de onoverzichtelijke indeling er wellicht graag bij. De meer neutrale toeschouwer raakt uit het kluwen niet wijs en stuurt zijn kat.
Oplossing; Belcar zwaar reorganiseren? Ik vrees dat daar nog meer problemen van komen.
Dus; het huidige kluwen ontwarren en overzichtelijker maken. Op de baan en ernaast.
Reply With Quote
  #37  
Old 08-09-2005, 19:51
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Kapellen
Posts: 1,240
Even

Heeft deze treat dan toch nut gehad en iedereen wakker geschud
Reply With Quote
  #38  
Old 08-09-2005, 21:47
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Allemaal prachtige plannen en ideën maar als ik de baas was van het circuit zou ik geen enkel plan goedkeuren. De oplossing voor het echte probleem zit er niet tussen.........

Ik verklaar mij nader

Het probleem van de autosport op dit moment, dus niet Belcar specifiek, is dat er zo goed als geen toeschouwers zijn. Ok, er zijn uitzonderingen.........DTM in de Heimat, Le Mans, Renault Weekends enzo. Echter 90% procent van de wedstrijden trekt geen publiek. Is autosport dan niet populair? Nee, volgens mij zit dat wel goed. TV-programma's (in Nederland dan ) over autosport nemen in aantal toe. De kijkcijfers voor dat soort doelgroepprogramma's zijn ook niet slecht. Boekjes en internetsites tieren welig.

Er moet dus iets anders zijn waarom Jan Modaal de circuits links laat liggen. Ik ben zo eigenwijs om te zeggen dat ik wel weet waar het schoentje knelt. Wat is een circuit nu voor een toeschouwer? Eigenlijk niet meer dan een wei met totaal geen voorzieningen voor sanitair, hygiëne, eten en drinken. Een circuit is eigenlijk het grootste openbare toilet van de desbetreffende regio

Conclusie: Circuits verliezen het qua infrastructuur t.o.v. voetbalstadions, evenementenhallen en ander modern vermaak

Daarnaast is de promotie is een heikel punt. Ikzelf woon op nog geen 60 km's van beide circuits in Belgie. Nog nooit heb ik een billboard gezien van een evenement op die circuits. Evenement op zoals de Masters op Zandvoort en de TT in Assen heb ik wel voorbij zien komen...........en die twee locaties liggen op meer dan 300 km van nieuwe voordeur.

We moeten dus eerst de massa bekeren tot circuitbezoek. Als dat een feit is kunnen we de toeschouwers in de watten leggen met videowalls, circuitradio en andere informatieborden en maatregelen om het ze naar de zin te maken.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #39  
Old 08-09-2005, 21:56
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Kapellen
Posts: 1,240
Hmm, stel je he niet te zwart/wit voor Mark? Ok, faciliteiten heb je niet op een circuit, maar kijk dan verder...Waarom komt er wel voldoende volk naar een Moto GP of veldcross? (En bij een veldloop zie je weer geen kat)

Die mensen zien er blijkbaar niet tegen op om in de modder te staan "stoempen". Het soort publiek is dus ook een factor.
Zijn de 4-wiel fanaten "salonfanaten"? O wee, dat is pas een trend naar mondain gedoe...
Om het circuit en de entourage dan te omschrijven als "het grootste toilet.." is wel erg cru. Ik (denk) je achterliggende gedachte te begrijpen, maar de omschrijving is een
beetje overdreven gesteld.

Ik heb het ook niet op regen, daar wordt je alleen nat en koud van, maar daarom blijf je niet weg. Een regendag heeft ergens toch zijn charme. Je moet het publiek idd motiveren, maar een billboard meer zal dat niet doen. Motivatie kan je alleen gedaan krijgen door de mensen te "lijmen". Hoe? Da's de zaak van circuit en promotor.

Tegen alle principes in, mss toch meer "kermis" in de paddock? Ook geen goed idee mi., dan haal je niet het gewenste publiek binnen.
Ik meen dat de beste promotie een spannend en overzichtvolle race is. Is er spanning komt het volk, is er niks te zien blijven ze weg. Zelfs in F1...
Reply With Quote
  #40  
Old 08-09-2005, 22:11
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by fordje
Om het circuit en de entourage dan te omschrijven als "het grootste toilet.." is wel erg cru.
Nee hoor, Pompierke, Ottooke en ik plassen tegen elke boom die we tegenkomen. Wij hebben nog nooit de beschikking gehad over een toilet als we onze hobby uitoefenen. Het is toch al 2005

En of de duivel ermee speelt.......ik kom zojuist het volgende artikel tegen op Pitstoptv.be over de aanstaande flop op Spa, de F1

Quote:
En de accommodaties voor de gewone toeschouwer zijn abominabel. Zo wordt fans die komend weekend naar Francorchamps afzakken, aangeraden om toch ook WC-papier mee te nemen.

Defourny: "Het is belangrijk dat dat doordringt tot de intercommunale, die het circuit beheert. We moeten het publiek meer service bieden voor minder geld."

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...hp?newsid=9610
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #41  
Old 08-09-2005, 22:22
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Kapellen
Posts: 1,240
"Nee hoor, Pompierke, Ottooke en ik plassen tegen elke boom die we tegenkomen. Wij hebben nog nooit de beschikking gehad over een toilet als we onze hobby uitoefenen. Het is toch al 2005 "

HO, ik dacht dat alleen de dieren hun jachtterrein markeerden ...

Je haalt daar zoiets aan... Marshall zijn. Een hobby? Enig "comfort" zou soms idd niet slecht zijn.
Ik zie ze wel staan met hun tentjes, frigoboxen, paraplu's...Precies een bende touristen op weg naar Knokke

Naar de bezoekers toe is het toch nog veelal de discipline die telt.Je moet natuurlijk als organisator wel voorzorgen nemen...en dan is je stukje idd terecht

(dit even ter zijde)
Reply With Quote
  #42  
Old 08-09-2005, 22:27
El Torro's Avatar
El Torro El Torro is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 170
Quote:
Originally Posted by Mark
En of de duivel ermee speelt.......ik kom zojuist het volgende artikel tegen op Pitstoptv.be over de aanstaande flop op Spa, de F1
Vind je het gek, ze moesten de entreekaarten nog wat duurder maken, dan komt helemaal niemand meer, jan modaal wordt zo al verbannen, en zeker met vrouw of kinderen.
't gaat wel effe over F1 ipv Belcar. maar goed dat is komend weekend in Francorchamps, mag wel effe hé ?!?!
__________________
Schummi: Spa-Francorchamps ist die schönsste rennstrecke der welt.....

Last edited by El Torro; 16-12-2005 at 21:11.
Reply With Quote
  #43  
Old 08-09-2005, 22:28
El Torro's Avatar
El Torro El Torro is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 170
ho, 't lettertype heb ik verkeerd gekozen..!
__________________
Schummi: Spa-Francorchamps ist die schönsste rennstrecke der welt.....
Reply With Quote
  #44  
Old 09-09-2005, 10:24
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Quote:
Originally Posted by Mark
Conclusie: Circuits verliezen het qua infrastructuur t.o.v. voetbalstadions, evenementenhallen en ander modern vermaak
Zal wel een rol spelen maar wat doe je dan met evenementen op dezelfde locatie die toch een voltreffer zijn. Buiten de autosport zijn dit bvb het wielrennen, veldrijden, motorcross... Nuja, ik moet toegeven dat dit door de jaren heen disciplines zijn waarin de Belgen Internationaal uitblinken. Bovendien waren de evenementen van wereldniveau. Maar dan gaan we even korter bij huis kijken. Neem nu de Erandagen. Dit is toch ook autosport en succesvol. Ze hebben plaats op hetzelfde "openbare toilet" als waarvan hiervoor sprake. Ze hebben plaats op weekdagen wanneer er nog minder faciliteiten zijn als tijdens raceweekends.

Ik denk dat het verschil zou kunnen zijn dat het allemaal wat toegankelijker is. Bij het wielrennen, veldrijden of motorcross kan je de deelnemers (quasi) aanraken. De deelnemers zijn ook meer open ten opzichte van hun fans.

Bij Eranracing kan je nog een stap verder. Je kan meerijden in een raceauto. Je kan zelf rijden op de piste. Meer toegankelijk kan het moeilijk worden...

De Belcar is in dat opzicht nogal gesloten en een behoorlijke ons-kent-ons cultuur waar het moeilijk binnen te geraken is... Als dat al moet opgelost worden, zou ik in godsnaam niet weten hoe al kan ik me wel vinden in wat ideeën hiervoor beschreven.

C U

PS : de displays met rode letters etc zoals hiervoor soms nogal literair omschreven noemt men gewoon "LICHTKRANT".
Reply With Quote
  #45  
Old 09-09-2005, 13:24
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally Posted by Pascal
PS : de displays met rode letters etc zoals hiervoor soms nogal literair omschreven noemt men gewoon "LICHTKRANT".

Dank je, jij krijgt 10 voor taal
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.